Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaczęło się od uszczelniaczy - skończyło na wymianie głowicy
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2008, 17:27   Zaczęło się od uszczelniaczy - skończyło na wymianie głowicy

Przejechałem moją temprą ok 7tys km i w tym czasie połknęła 3 litry oleju :(
silnik chodzi normalnie, nie zaglądałem do odmy, ale po zdjęciu obudowy filtra wszystko tam jest czyste i suche, więc podejrzewam uszczelniacze, do tego cały silnik mam dość mov\cno spocony (uszczelka pod deklem, miska) i to pewnie też wpłynęło na zużycie oleju.

Ile może kosztować uszczelnienie silnika, wymiana oleju, i uszczelniaczy?
czy jest do nich dostęp "od góry" czy będzie trzeba sciągać głowicę ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
  
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-02-2008, 17:32   

yoyo,

Mam podobny problem bo też mi dość dużo oleju bierze i jak pytałem kumpla mechanika to powiedział że jest to delikatnie mówiąc nieopłacalne bo trzeba silnik wyciągać itp a koszty też dość duże.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2008, 17:36   

tipacz96vc napisał/a:
yoyo,

Mam podobny problem bo też mi dość dużo oleju bierze i jak pytałem kumpla mechanika to powiedział że jest to delikatnie mówiąc nieopłacalne bo trzeba silnik wyciągać itp a koszty też dość duże.


To słaby mechanik z tego twojego kumpla, uszczelniacze jak się chce to się wymieni bez zdejmowania głowicy z silnika, zdejmujesz dekiel pokrywy zaworów, wałek rozrządu, szklanki, sprerzyny zaworowe i ich pokrywki i jazda, trochę roboty z tym jest ale jak się chce to można. Koszt pojedynczego uszczelniacza trzonka zaworu to około 2zł sztuka.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2008, 17:48   

wyciągać silnik/ no bez jaj :(

tak mi się właśnie wydawało że powinno być dojście od góry :/ zajadę może w przyszłym tygodniu na serwis i spytam iler by za to wzięli i zobaczę czy będą mnie chcieli naciągnąć na demontaż silnika lub głowicy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-02-2008, 18:10   

GrzesiekK.,

Nie wiem czy kumplowi dokładnie chodziło o te uszczelniacze bo ja mu powiedziałem ze mi bierze olej. Sorki jesli namieszałem w poscie.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2008, 18:14   

tipacz96vc, może myślał o uszczelniaczu na wale?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-02-2008, 18:41   

yoyo napisał/a:
może myślał o uszczelniaczu na wale?


No chyba tak ale już sam nie wiem :(
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
~MAX 
witamy nowego



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-02-2008, 09:29   

Proponuje na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Dobry mechanik wymieni je bez zdejmowania głowicy. Też mi Typek podbierał olej (silnik 1.4 gaźnik) i po wymianie uszczelniaczy przestał. Kosztowało mnię to o ile pamiętam 80,- razem z wymianą paska rozrządu (oczywiście to sam koszt robocizny).
_________________
===============================
> - już nie - FIAT TIPO 1.4 1992 gaźnik + wspomaganie :-)
> - już nie - CHRYSLER VOYAGER 3.3 1992
> aktualnie LANCIA DELTA 1.8 1995
> oraz CHRYSLER TOWN & COUNTRY 3.8 2001
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-02-2008, 15:10   

Witam
~MAX napisał/a:
Proponuje na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Dobry mechanik wymieni je bez zdejmowania głowicy. .

Tak, mają swoje sposoby na podparcie zaworków, aby nie uciekały po zdjęciu sprężyn i zabezpieczeń, operacja szybka łatwa i dosyć tania, w odróżnieniu od demontażu silnika.
Zimmeringi na wale można wymienić po zdjeciu rozrządu, najgorzsze jest uszkodzenie zimmeringu od strony sprzęgła, trzeba demontować skrzynię biegów.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2008, 16:45   

Tak więc temperówka wylądowała na warsztacie :(
był jakiś problem z wymianą uszczelniaczy "od góry" (albo mecher chciał zarobić więcej) i głowica została zdemontowana :(
pojechała do planowania i tam stwierdzili że nadaje się do remontu :(
tak więc temperówka dostaje w prezencie:
planowanie głowicy
docieranie zaworów
uszczelkę pod głowicą
reszta uszczelek które będą ruszane
uszczelniacze zaworów
uszczelniacz wału
pasek rozrządu + napinacz (nie wymieniałem po kupnie)
olej + filtr (też nie był zmieniany po zakupie) - mobil półsyntetyk
świece (były już na wykończeniu)

jutro ją odbiorę, aż się boję o rachunek, bo pewnie słono mnie skasuje za to wszystko :sciana:

** Dodano: 28-02-2008, 16:43 **
:sciana: :sciana: :sciana:
moja głowica ma 3 pęknięcia, jedno sięga aż do kanału wodnego :(
właśnie zakładana jest używka (po remoncie) :sciana:
ehh jak to się mówi: "nie ruszaj g.... bo będzie śmierdzieć"


wieczorem postaram się o fotki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2008, 17:21   

yoyo, jaki koszt i gdzie robisz?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2008, 18:07   

konikks, lepiej go nie drażnij...


yoyo, wspólczucia za takie niespodzianki... ech
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2008, 18:15   

Robię na ul. Jerzmanowskiego 37 w zakładzie Andrzeja Domagały
robiłem u Niego kilka rzeczy już i jest solidny, choć nie najtańszy jedyny minus to że podejmuje decyzję bez konsultacji, np. dziś "kupiłem panu głowicę bo ta stara to szrot" :red_kartka:

Bilansik:
Wymiana głowicy na używkę kpl. z zaworami
Remont głowicy (planowanie, frezowanie gniazd, szlifowanie zaworów, sprawdzenie szczelności)
wymiana kpl. uszczelek głowicy
uszczlniacz wału - ogólnie wszystkie uszczelki od strony rozrządu
rozrząd (pasek + rolka napinacza)
wym. oleju + filtr
wym. świec

całość z częściami 1350zł :sciana:

gość twierdzi że silnik był tego wart, zalał też tłoki olejem na równo z blokiem i tak stał parę godzin - nic nie zeszło

Na wszystko (jak na każdą robotę u niego) dostałem gwarancję, standardowo za 1000km dociąganie głowicy


I pomyśleć że 2 dni temu powiedziałem żonie "jadę zmienić uszczelniacze, rozrząd i olej, max 300-400zł" :roll:


Przejechałem tylko kilometr i na razie mogę stwierdzić, że silnik pracuje zauważalnie ciszej, pojawił się też nowy dźwięk jakby świerszczyk (coś jak delikatne klepanie zaworów ale przez szmatę).
Jutro zrobię ze 40km to może zauważę/wysłucham coś więcej.

Wrzucę też jutro fotki starej głowicy

Dodano dziś :P
fotek jeszcze nie mam, objechałem do pracy i na razie stwierdzam ze faktycznie silnik pracuje ładniej, śmierdzi :( coś jakby palcy się płyn chłodzący ale zakładam że to kolektor oblany został i się wypala, doś mocnoprzydymił an niebiesko jak dziś go zaplaiłem popołudniu, na razie zakładam ze to normalne - w koncu musi się ułozyć wypalić
staram się też nie przekraczać zbyt często 3000 obrotów, bynajmniej dopuki nie dociągnę głowiczki

** Dodano: 29-02-2008, 17:43 **
oto i fotki (najgorzej jest na 2 cylindrze)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2008, 00:00   

A czy przypadkiem po takiej naprawie nie trzeba wyregulować zaworów?
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-03-2008, 00:16   

U siebie tez miałem tak samo pęknięta głowice, tyle ze u mnie objawiało sie znikającym płynem chłodniczym. Pęknięcia byly prawie w tym samym miejscu co u ciebie. Ja niestety musicalem regulować luz zaworowy i jest z tym trochę zabawy :D
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2008, 08:20   

Prawdopodobnie jesli ktoś remontował głowicę to i luz ustawił. Ja miałem to w kosztach. Zaraz po odpaleniu zauważyłem jednak dziwne metaliczne stukanie... :? pojawił się dreszczyk emocji i ... okazało się że to nie przykręcona obejma między kolektorem a tłumikiem :D :sciana:
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 08:29   

Shiden, dobrze że to tylko to...

yoyo, niestety nie znam się na tym kompletnie a to coś na fotkach widzę pierwszy raz w życiu :P
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2008, 16:04   

ja się za to znam :) jestem w końcu mechanikiem, choć nie do końca w zawodzie pracuje :)
Zaworki oczywiście musiały być ustawione, bo wszystko co było na głowicy było demontowane

no to sapp przyjrzyj się dokładnie i może dojdziesz jak to działa i gdzie znajdziesz to w swojej temperówce :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 16:12   

to to wiem gdzie jest... ale nie wiem czy dokładnie takie same bo mam gaźnik... chyba że to nie ma różnicy.,..
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2008, 16:20   

identyczne masz - mój wtrysk to praktycznie to samo co twój gaźnik tylko mam wciśnięty 1 wtryskiwacz - reszta to to samo
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load