Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczna Pomka Paliwa i Instalacja z nią związana!!
Autor Wiadomość
Romek75 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Okolice Myslenic
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-12-2006, 20:51   Elektryczna Pomka Paliwa i Instalacja z nią związana!!

Witam wszystkich :lol: Pozwoliłem sobie na rozpoczęcio nowego tematu ponieważ po kilkugodzinnym studium Forum jak i literatury nie ustaliłem przyczyny problemu który zaatakował moją Tempre 1.6 monowtrysk.Otóż ,a wcześniej zaznacze że nie posiadam LPG,a sprawa mianowicie jest taka, autko nie pali,przekręcam kluczki ........cisza pomka nie działa,po podłączeniu jej na :krótko ok,działa.Więc sprawdzam zasilanie czyli wtyczkę którą wpina się w pomkę w bagażniku niestety niema + ciemność (sprawdzam na żarówkę) wiec otwieram komore silnika i na grodzi jak już się doczytałem jest bezpiecznik i przekażnik jeden kpl.do pomki paliwa a drugi do sondy Lambda.Wyjmując przekażnik i sprawdzając wtyki owszem bodajzę w dwóch czy nawet trzech wtykach jest +,ale co mnie zastanawia na obu bezpiecznikach jest - minus,sprawdzilem to podłaczając żarówke pod + na akumlatorze i pod bezpiecznik.I tak kurcze teraz myślę czy to normale że by tak było??????????? czy to jakieś zwarcie???

** Dodano: 01-01-2007, 13:16 **
nikt nie pomoże?
:sciana:
_________________
Romek tempra 1,6
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-01-2007, 13:59   

Pierwsza sprawa ze bezpiecznik zawsze na + zasilania jest zakladany [przynajmniej tak powinno byc fabrycznie i u mnie w sedici w nie gmeranej instalacji tak jest] wiec cos u Ciebie jest nie tak. Jak bede po 15tej w domu to jesli podasz mi poprzez priv email do siebie to podesle Ci schemat instalcji elektrycznej zasilajacej pompe paliwa i mysle ze poradzisz sobie wtedy z problemem.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-01-2007, 14:36   

a może ten twój '-' ci się 'cofa' przez instalację w sensie takim, że przekaźnik masz zasilany - jego cewkę - i się włącza, ale styki przełączne przekaźnika - tam już nie są zasilane bo + nie dochodzi, więc - auta, podany na drugi 'biegun'/styk pompki przechodzi przez pompkę (jej uzwojenia) jak przez opornik a potem poprzez +pwy biegun pompki dalej leci kabelkami do przekaźnika; stąd bez zasilenia +em pompki na jej drugim wy (właściwie we) i na przekaźniku masz -. pompka robie za tylko rezystor (jej uzwojenie) między + em a - em można powiedzieć. Może ma na tyle nieduże uzwojenie (nie wiem, nie mierzyłem) że 'robi' za nieduży rezystor; dlatego n jej + ym wy masz ten - poprzez uzwojenie ('rezystor') i dalej po kablu na przekaźniku; do momentu aż podaasz poprzez przekaźnik 'prawdziwy +' na ten biegun / złącze pompki; + nie byłby więc też podawany na wejście przekaźnika, za to przekaźnik byby OK, skorko poprzez niego się ten '-' "cofa" aż powiedzmy (choć to określenia niewłaściwe ;D ); poprzez pompkę ten " - " dochodzi aż do bezpiecznika. Czyli już za bezpiecznikiem nie ma " + ". To takie gdybanie, jako jedna z opcji szukania, nie znam tej akurat instalacji, no ale jak dostaniesz schemat... chyba, że rzeczywiście ktoś Ci coś mieszał a bezpiecznik masz na '-' ym kablu założony.... ale tak raczej nie powinno być ;D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Romek75 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Okolice Myslenic
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-01-2007, 15:24   

Powiem panowie tak że załatwiłem sobie dziś ciekawą lekture na temat ubsługi i naprawy TEMPRY,oczywiscie znalazł się w niej również schemat instalacji elektrycznej.Co dalej..więc wyczytałem że do kolektora zasilającego są uczepione na wtyki dwa kabelki - masa jedna odpowiada za elektryczną pompe paliwa a drugi bodajże sonde lambda o ile dobrze pamiętam.Kabelki te wyglądają na dość mocno wyeksplatowane,w końcu narażone są na dość wysoką temperaturę i po jakimś czasie ich izolacja twardnieje a że są również ruchomym elementem bo połączone z silnikiem a ten wiadomo że wykonuje jakiś ruch na poduszkach więc pękają.Ale co stwierdziłem że tak jakby straciły jeż nieco przewodnosc jeden widać był już reperowany i strasznie zaśniedział ale gmerając niemi pojawiał się prawidłowy plus w zasilaniu pompki i wszystko zaczyna działać porawnie .Myśle ze to powód całej awari na pokładzie mojej Tempry ale nie jestem jeszcze pewien bo nie zajmowałem się wymianą tych kabli dziś lepiej nic nie gerzebać dziś bo ponoć jaki 1styczen taki cały rok :D :D :D .A waszym okiem ekspertów czy to może być powodem całej przedstawionej awarii???? ;D
_________________
Romek tempra 1,6
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-01-2007, 00:11   

spróbuj to się dowiesz :D ale zaśniedziałe, pękające, podrdzewiałe kabelki to baardzo częsty powód drobnych ale częstych i złośliwych usterek elektryki tutaj... złącza i przewody akurat nie są najsolidniejsze, do czasu aż samemu się kiedyś wymieni po pierwszej awarii danego...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Romek75 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Okolice Myslenic
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2007, 17:07   

I tak,panowie bezporną przyczyną braku zasilania pompki był brak masy na przekażniku,masa ta jest podczepiona tak jak wspominałem pod kolektor dolotowy silnika.Kabelek był na swoim miejscu ale widać stracił już swoją przewodliwość,izolacja była w kiepskim stanie a wewnątrz był zoksydowany,napewno na jego uszkodzenie ma wpływ sąsiedztwo kolektora wylotowego i co się z tym wiąże wysokiej temperaturu.
_________________
Romek tempra 1,6
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 17:58   

ważne, że po problemie i ulga :D dla ciebe zapewne... niestety wszelkie złącza i okablowanie nie są mocnym punktem tutaj, to trzeba poprawić samemu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-01-2007, 19:45   

w moim Tipku nagle cos sie stalo rano zapalilem na bezynie potem na gaz po zgaszeniu nie odpalil na benzynie odkrecilem obudowe ta w komorze silnika i sa tam dwa bezpieczniki lewy byl spalony czy jest on od pompy bo dalej nie pali na benzynie czy mogla zamarznac w przewodach i przesto spalil sie bespiecznik pompy czy nawalila pompa
_________________
Tipo 1.6 i.e lpg
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-01-2007, 23:07   

Dokładnie.Jeden jest od pompy paliwa a drugi od podgrzewania sondy lambda.Niestety nie pamiętam który jest od czego.Wymień bezpiecznik i zobacz czy dalej się pali.A jak tak to pasi wyjąć i przeglądnąć pompę.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Artur 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-02-2007, 17:35   

Ja już wiem jak się stoi przed komorą silnikową to lewy bezpiecznik jest od pompy a prawy od sondy ale obok tej skrzyneczki po lewej stronie jest jakaś cewka lub opornik niewiem od czego to jest
_________________
Tipo 1.6 i.e lpg
  
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-02-2007, 20:48   

To jest dodatkowy rezystor do wtryskiwacza.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load