Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagle straciłeś biegi? Przeczytaj to...
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-09-2005, 16:52   Nagle straciłeś biegi? Przeczytaj to...

Jeżeli nagle np. podczas stania na skrzyżowaniu, przelaczania biegów podczas jazdy, lewarek stracił
"opor" i nie mogles wlaczyc zadnego biegu przeczytaj ponizej co mogło być przyczyna tego zdarzenia.


System zmiany biegów oparty jest na cięgnach które łącza lewarek zmiany biegów z skrzynia. Cięgna mocowane są na
metalowych kulkach ktorych drugie konce sa gwintowone i mocowane do "lacznikow" lub samych juz dzwigien w skrzyni.

Z biegiem czasu smarowanie miedzy kulka a ciegnem ulega powolnemu "zatarciu".
"Koszyczek" od ciegna coraz bardziej ociera o kulke przez co tworza sie luzy.

Na wybojach gdzie autko "skacze" moze dojsc nawet do wypadniecia ciegna z kulki.
W moim przypadku tak bylo.

W komorze silnika znajduja sie 3 ciegna. Jedno z nich - najznizej polozone - jest najabrdziej narazone na dzialanie zanieczyszczen.
To ciegno rowniez odpowiada za synchornizacje - przytrzymywanie lewarka w danej pozycji.
I to ciegno w mojej Temprze zawiodlo.

Wypadlo z kulki i stracilem "biegi".

Naprawa polega jedynie na kupnie nowego ciegna.
Nowe ciegno w ASO kosztuje 62,40 zł.

Ponizej znajduje sie rysunek z zaznaczonym ciegnem ktore u mnie zawiodło.
Prawdopodobnie w waszych przygodach bedzie podobnie.

Wymiana niestety nie obejdzie sie bez dostepu do kanalu, bo
żeby odkrecic ciegno nalezy zrobic to od dolu.

Kod produktu 7649268 - w ASO odrazu go zindentyfikuja.

Cięgno to stosowane jest w wersjach silnikowych 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-09-2005, 17:48   

moze tez sie zdazyc ze kulka bedzie ok, ale guma tlumiaca drgania (na laczeniu dwóch cięgien) moze sie porwac. Tak wlasnie mialem. Nie mialem czasu na ASO bo musialem jechac w trase wiec zaspawalem to laczenie (juz przejechalem na tym 10tys. i jeszcze sie nie urwalo i mam nadzieje szybko nie urwie:)
     Moneta
 
 
gringo105 



Wiek: 52
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 65
Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-09-2005, 08:30   

Ponad rok temu jak wymieniłem wszystkie trzy bo były powyginane a jak się zagłębiłem w komorę silnika, to się okazało że jedno z nich jest pęknięte, ale nie sprawiało to kłopotów przy zmianie biegów. Kupiłem używki na giełdzie w niezłym stanie gość policzył mi 60zł za komplet. Trochę się tylko dziwiłem że to pęknięte nie dawało żadnych oznak.
_________________
:D -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- :D sprzedana
:D VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG :D sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-09-2005, 22:21   

Dodam tylko tyle, ze lewarek po zmianie ciegna juz nie lata tak jak by mial luzy jak skurczybyk :lol: Bardziej czuc "opory". Troche wygodniej teraz jest.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-09-2005, 19:32   

Niedawno tez to robiłem i wcale nie trzeba zaraz kupować nowych cięgien.

Wyczyściłem, nasmarowałem , złożyłem a potem zawalcowałem z zewnątrz i jest super.

Jak nie macie możliwości zawalcować to po prostu trzeba "inteligentnie" ostukać młotkiem mądrze podpierając i w ten sposó zawalcujecie metal który ściśnie łożysko z tworzywa na kulce i znowu jest kilka lat spokoju aż do ponownego wytarcia.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-09-2005, 19:55   

muflonek napisał/a:
moze tez sie zdazyc ze kulka bedzie ok, ale guma tlumiaca drgania (na laczeniu dwóch cięgien) moze sie porwac. Tak wlasnie mialem. Nie mialem czasu na ASO bo musialem jechac w trase wiec zaspawalem to laczenie (juz przejechalem na tym 10tys. i jeszcze sie nie urwalo i mam nadzieje szybko nie urwie:)


W którym miejscu znajduje się guma tłumiaca drgania ?? W mojej Temperce lewarek zaczął luzniej chodzidć i zrobiło sie głosniej podczas zmiany biegów ,jakies stuki :(
Zdiąłem mieszek, ale od góry nie bardzo widac zeby było coś nie tak. Cięgna smaruje dość często, biegi wchodzą tak jak dotychczas, tylko te stuki dochodzące od mocowania lewarka mnie denerwują :(
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2006, 18:50   

Dzis zlokalizowalem ze u mnie sa luzy na wszystkich ciegnach. Jak wlozylem lapy pod maske i zaczalem nimi ruszac to moge stwierdzic ze na kazdym polaczeniu mam luz...Chyba te gumki szlak trafil... Biegi wczodza ok ale drazek ma luz jak noga 40 w bucie 45 :D a do tego dochodza denerwujace stuki ... Czy wymiana/regeneracja tego jest trudna/kosztowna?
  
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-07-2006, 20:23   

adams napisał/a:
Czy wymiana/regeneracja tego jest trudna/kosztowna?

Koszt nowych 3 drążków to ok 150zł.
Sama wymiana nie jest zbyt trudna, choć dostęp do drązków jest "upierdliwy".
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2006, 10:33   

No to wszystkie drążki wymienione, luz jest mniejszy (ale nadal jest) a zniknal klopot z wrzucaniem biegow. W jaki jeszcze sposob mozna zlikwidowac luz? Drazki kupilem nowe za 156 zl komplet....
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-09-2006, 19:36   

Kurka nie mam już tego zdjęcia. Ale lewarek zmiany biegów podtrzymywany jest takmi 2 podkladkami z wycietymi w srodku "ucietymi" stożkami. U mnie dolna podkladka tak sie zużyła, że lewarek mi wpadł w podłogę. Koszt tych podkładek jest mały. Ja wymieniłem je bo musiałem, ale też odrazu lewarek lepiej się trzyma.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-12-2006, 02:12   

Witam!
Mam problem z biegami u siebie...a w zasadzie chodzi o konkretny jeden bieg...bieg 4...
Od niecalego tygodnia nie mam czworki wogole... nie da sie jej wbic po prostu. czuje opor ale nawet po rusku (czyli na sile) wbic czworki sie nie da...
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-12-2006, 00:59   

jeśli to nie powżny problem np ze skrzynią , z synchro (nie zgrzyta) to po prostu posprawdzaj dokłdnie wpierw cięgna / wodziki ( _szukaj_ na forum) no i koniecznie poduszki silnika; możesz mieć którąś zerwaną a nie musi być tego wizualnie widać, że silnik wisi przechylony np na bok i cięgna od skrzyni nie chodzą poprawnie; poduszki + cięgna; potem dopiero szukanie problemu w skrzyni;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
marux28 



Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 102
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-03-2008, 11:31   

A propos wymiany cięgien zmiany biegów koszt wszystkich trzech ok 180 zł. Tylko trzeba dobrze poszukac po sklepach. Bo w ASO naw u nas byly nie dostepne
_________________
Tempra 2.0ie LPG przebieg: kto to wie?
FSM Bielsko Biała
Uno1.0ie
     assistance   Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2008, 16:11   

Przed tym jak dostałem auto od tescia :D niemógł on wrzuci 3 i 5tki pojechal do mechesa i on wymienił jakies cos gumowe pod lewarkiem zaplacił 100 i teraz jest ok.
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2008, 17:47   

pod lewarkiem? a nie pod spodem auta poduszkę od skrzyni przypadkiem?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 41 days
Network load