Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stuki z przodu samochodu
Autor Wiadomość
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-06-2006, 08:07   stuki z przodu samochodu

Witam,
Może mieliscie poobny przypadek:
Czasem podczas jazdy ponad 50km/h coś mi stuka z przodu w okolicach kół. Słychać to tylko przy otwartej szybie. Stuki są w regularne, jakby się coś o coś obijało. Nie słychac tego zawsze. Inne stuki słychać i czuć, kiedy skręcam kierownicę z max. skrętu w lewo na prwą stronę. Coś jakby przeskakiwało. W warsztacie powiedzieli, że wszystko jest ok z zawieszeniem i układem kierowniczym. Stukanie występuje nie zawsze i oczywiście jak jestem w naprawie to nic nie stuka :-(
Prosze o pomoc i porady.
:(
     assistance   Moneta
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-06-2006, 10:16   

z tym stukamniem przy skrecie to moze któryś przegób lub lłozysko daje juz o sobie znać.A te stuki gdy jedziesz, stań sobie gdzieś pod domem dobrze jak bys miał kanał i sam zajrzyj co moze powodowac takie stukanie. Wwarsztatch xzasmi na odczeonego ogladaja. Kiedyś tez stukało mi cos w zawieszeniu prze ponad pół roku głowkowałem i jezdziłem po warsztatach po czym sam znalałem przyczyne gumowe tuleje na drązku stabilizacyjnym.Tak więc moze zajrzyj i poruszaj niektórymi elementami moze cos odnajdziesz
  
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-06-2006, 08:45   

Zrobiłem jak powiedziałeś, ale nie widzę nic co by mogło stukać :-(
Stuki są jakby z lewej strony (przód).
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-06-2006, 10:04   

A przeguby sa dobre? A opaski od manszety przegubu przypadkiem nie "pukaja" od odlew piasty koła? Moze jakis kamyk wpadl miedzy zawieszenie a rame? Albo cos masz w kole. Podnies auto na lewarku, tak wysoko, zeby kolo bylo w powietrzu. Z tylu podloz kilny pod kolo. Odpal auto i wlacz bieg. Auto nie ruszy bo mechanizm roznicowy zadziala i tylko to kolo co jest w gorze bedzie sie okrecalo. Wtedy moze cos "wysluchasz".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 09:25   

Byłem wczoraj w kolejnym warsztacie. Tam stwierdzili, że to amortyzatory. Ale czy amortyzator stukałby tylko przy skręcaniu lub tylko przy prędkości ponad 60km/h? I to nie codziennie? Na komputerze wyszło, że amortyzatory są sprawne (w innym warsztacie). Sprawdzili, mi wczoraj też całe zawieszenie i jest podobno z nim wszystko dobrze.
Ja się na tym nie znam. Pojadę chyba do jeszcze innego warsztatu po kolejną opinię.
Może znacie jakąś dobrą naprawę we Wrocławiu lub Jelczu-Laskowicach?
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 09:30   

raczej napewno przeguby,osobiście przerabiałem ten temat i okazało sie ze przeguby :)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 09:57   

kolega ego ma racje to na bank przeguby tylko wyczuj która strona
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 11:08   

Sprawa stuków przy skręcie rozwiązana :-) (dzięki dużej pomocy ego).
Pozostaje sprawa tajemniczych stuków przy prędkości ponad 60km/h. Może by było łatwiej je zidentyfikowąc gdyby były cały czas, ale one się pojawiają tylko czasami :-)
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2006, 13:04   

te stuki to moze byc początek konca lozyska.
ja pierw tego nie słyszałem a potem takie ciche pukanie jednostajne aż wkoncu porzadne stuki .

przy hamowaniu autem nie rzuca??
wez podnies jeda strone auta i poruszaj kołem w różne strony ale nei kręc nim
poryszaj góra dół (wychadzi łożysko amorka) prawo lewo ( sworzen wachacza/ koncowka drążka kier)
obejżyj koncówki drążka stabilizatora czy nie jest wywalony. możesz miec rownierz luz na piascei ale to by wyszlo na przegladzie jakby wzieli na szarpaka.

ale raczej to jest juz lozysko.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 13:14   

Wczoraj wszystko dokładnie ogladali i nic nie wymyślili.
Nie rzuca samochodem przy hamowaniu ani trochę są tylko małe wibracje ale przy hamowaniu z dużej prędkości 100 - 120 km/h.
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2006, 20:25   

ToMeG.

Pozostaje przegub wewnętrzny. Mam podobne objawy - lekkie "stukanie" i "szarpanie' przy przyspieszaniu, które pojawiają się i znikają. W opini mechaników może to być suchy przegub wewnętrzny, który występuje w tym silniku 2.0. Z prawej strony ten przegub jest podparty na łożysku, a z lewej takiego rozwiązania nie ma i dlatego ta lewa strona mocniej pracuje na tym przegubie. Ja w najbliższym czasie zmienię osłony gumowe i uzupełnię smar w przegubach zewnętrznym i wewnętrznym na lewej stronie.
Nadmienię jeszcze , że takie "lekkie stukanie-szarpanie" mam prawie od 30 tys. km.
Jeżeli wcześniej zajmiesz się tym przegubem wewnętrznym to napisz czy dotychczasowe objawy pozostały lub czy pojawiły się nowe efekty dźwiękowo- siłowe.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 21:06   

Jadodada napisał/a:
ToMeG.

Pozostaje przegub wewnętrzny.


i mechanizm w skrzyni biegów,mam tu na mysli miedzy innymi satelite
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2006, 21:18   

ego

Czy miałeś podobne objawy?
Robiłeś coś z tym czy tylko sugerujesz?
Satelity obracają się tylko gdy jest różnica w prędkości kół.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 21:42   

Jadodada

Czy u ciebie te stuki pojawiają się tylko przy przyspieszaniu?
U mnie tylko przy większych prędkościach i mniej więcej jeden stuk na 2-3 sek. - nie zwiększa sie częstotliwość przy przyspieszaniu - czy to może być ten przegub
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2006, 07:07   

Jadodada

tak miałem podobne objawy,ale mysłałem,że to przeguby i jeździłem z tym,ale pewnego pięknego letniego dnia,podczas ruszania cos mi delikatnie zblokowało,pojechałem dalej,zaczeło chrupać coraz bardziej,az wkóńcu rozerwało mi obudowe od skrzyni i wyleciał taki ślimak od licznika,licznik przestał działac,no i jeszcze pare innych czesci ze skrzyni,wylał mi sie cały olej ze skrzyni,a dziura była taka w obudowie,że spokojnie mogłes rękę włożyc do środka. Po zdemontowaniu przeze Mnie skrzyni i zawiezieniu ją do gościa który sie tym zajmuje (z racji tego,że trzeba było ja rozpoławiać nie chciałem sie za to brać) okazało sie ze rozsypała sie satelita,co jest ponoć rzeczą naturalną w skrzyniach u fiatów z mocnymi silnikami,jest tam taki jeden element który nie wytzrymuje takiego obciążenia (sworzeń to sie chyba nazywało,nie pamietam juz dokladnie) Więc jeśli Ci stuka przy jeździe na wprost to lepiej sie temu dokładnie przyjrzyj,bo raczej napewno nie sa to przeguby,Mnie takie myślenie zgubiło i szarpnęło dosyć grubo z pieniedzy.Po zrobieniu tego teraz wiem juz napewno,że stukaja mi przeguby,ale tylko przy skreconych kołach,na wprost jest cisza
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-06-2006, 22:14   

,,,,Mi też coś...troche szoruje (trze) przy jedzie na dużym zakręcie...???

Czy to tez przeguby....?? a moze wystarczy dołożyć smaru ...hmm...???
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-06-2006, 22:31   

a może po prostu na zakręcie podczas przechyłu coś ociera.... zawieszenie już nie takie/opony większe...
albo wahacze ,amorki itp wyrobione i coś się przesuwa i trze
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-06-2006, 06:42   

unknown napisał/a:
a może po prostu na zakręcie podczas przechyłu coś ociera.... zawieszenie już nie takie/opony większe...
albo wahacze ,amorki itp wyrobione i coś się przesuwa i trze


kto wie moze i tak.....wydaje mi sie ,ze stalo sie to po zimie .....tak jakby cos tam zardzewiało i teraz trze...... ;D
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2006, 07:17   

ocieranie przy skrecie w moim przypadku okazało sie wina wahaczy,po wymianie wszystko wrocilo do normy
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2006, 07:56   

Jakie są jeszcze objawy uszkodzena tej satelity? :?:
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 19:28   

ToMeG.

Czy u ciebie te stuki pojawiają się tylko przy przyspieszaniu?

Tak - jeżeli występują

U mnie tylko przy większych prędkościach i mniej więcej jeden stuk na 2-3 sek. - nie zwiększa sie częstotliwość przy przyspieszaniu - czy to może być ten przegub

W moim przypadku jeżeli stuki występują to ich częstotliwość rośnie wraz z prędkością.
W związku z tym przypuszczam , że to może być suchy przegub wewnętrzny.


ego

Twój przypadek jest nadzwyczajny i myślę, że jeżeli ma wystąpić to nie ma możliwości uchronienia się przed nim. Przypuszczam, ze właściwa eksploatacja skrzyni powinna uchronić nas przed takimi zjawiskami. Olej w skrzyni wymieniłem w prawidłowym terminie na zalecany przez Fiata i w serwisie Fiata przez to spodziewam się , że powinno to zapewnić bezpieczeństwo eksploatacji i uchronić od wystąpienia takiego zdarzenia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2006, 20:51   

Jadodada przed tym nie da sie uchronić,wymiany oleju nic tu nie pomoga skoro ten element skrzyni biegów jest mało odporny na takie obciązenia,ponoć najbardziej to dostaje po dupie jak sie kręcą koła w miejscu na maksymalnym skręcie. i nie jest to moja opinia,tylko gościa który siedzi w tym temacie kilka lat i uratował niejednego klienta odesłanego z kwitkiem z aso fiata,jak chcesz moge Ci podac jego strone internetowa,a tam są artykuły z gazety o jego fachowości. Zgadzam sie z Tobą,że nie ma możliwości sie przed nim uchronić... jeszcze odnośnie prawidłowej eksploatacji skrzyni,po jej rozebraniu okazał sie ze mam skrzynie w idelanym stanie,synchronizatory nie nosiły praktycznie rzadnych sladów zużycia,prócz tego jednego szpeja. I to jest ponoc bolączka wszystkich fiatów z mocnymi silnikami i niestety nie jestesmy w stanie sie przed tym uchronić,jak nie my t koljni właściciele
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 20:57   

e.. starczy wymieniać co jakiś czas półoś i się satelita nie rozleci w skrzyni by narobić szkód :D

swoją drogą, nie słyszałem jeszcze by sam satelita się uszkodził i latał po skrzyni ją demolując... kurcze, nie chciałbym tak...
jedną półoś miałem wymienianą, nawet niepotrzebnie 2 razy, ale drugiej nie... tej krótszej... choć jeśli by kiedykolwiek cokolwiek miało być z satelitą to sądzę, że krótsza półoś ogólnie nie dostaje tyle w D jakoś tak, jedynie prawa półoś może po czasie się prędzej rozlecieć...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-06-2006, 19:16   

Ostatnio przestało stukać. Od 4 dni nic. Nie wiem o co chodzi :?: :?: :?:

[ Dodano: 26-07-2006, 13:16 ]
W końcu odkryłem o co chodzi :dance: Sprawa okazała się bardzo dziwna i śmieszna. Całkiem przypadkiem odkryłem, że to stuka coś w szyberdachu (domyslam się, że to owiewka, ta która się samoczynnie otwiera) :D Karoseria przenosiła tak dźwięki, że słychać było to z przodu. Tyle czasu straciłem na zastanawianiu się nad tym co to może stukać :sciana:
Szczęsliwie stuki okazały się banalna sprawą :dance:

Swoją drogą teraz wiem co stuka, ale dalej nie wiem co z tym zrobić aby przestało :(
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load