Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sciaga na prawo
Autor Wiadomość
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2005, 13:47   Sciaga na prawo

Witam
Jakis czas temu zauwazylem, ze jak puszcze kierownice to od razu przekreca sie ona jakies 15-20 stopni w prawo i auto zmienia kierunek jazdy.
Potem przyszla pora na wymiane silent-blokow i to sciaganie troche sie zmniejszylo ale jednak jest. Ciesnienie w kole jest odpowiednie. Co moze byc nie tak?
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2005, 13:52   

Może zaliczyłeś dziurę i wahacz się lekko skrzywił a może masz luzy w układzie kierowniczym :?:
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2005, 13:54   

Jeżeli ciśnienie w oponach jest ok i same koła są proste to pojechałbym na ustawienie zbieżności.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2005, 15:53   

Moze i uklad kierowniczy bo jak mechanik wymienial tuleje to nic nie mowil.
Zbierznosc byla zrobiona po wymianie tulej.
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2005, 15:54   

U mnie to byla wygieta i zle wywazona felga.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2005, 21:52   Łożysko piasty koła prawego.

Kolego Pele

Sprawdź luz na łożysku piasty koła prawego. Jeżeli luz wzdłużny jest za duży to "ściąga" na prawo. Trzeba dokręcić nakrętkę tym samym momentem jaki był zastosowany przy wymianie łożyska. Luz na łożysku sprawdzą Tobie na stacji diagnostycznej na której "robisz" corocznie przegląd techniczny. Ze względu na zastosowane łożysko promieniowe dwurzędowe trzeba poruszać kołami stojącymi na ziemi. Taki luz wyczujesz lecz nie stwierdzisz czy jest odpowiedni lub za duży. Na stacji mają odpowiednie urządzenie do poruszania jednej osi i sprawdzą jakie masz luzy na obu kołach lewym i prawym.

Jeżeli geometrię masz dobrą to przy tym przypadku przy małej prędkości na płaskim terenie samochód powinien trzymać "prosto".

Geometrię ustawia się na unieruchomionym samochodzie. Podczas jazdy wszelkie luzy ujawniają się i uczestniczą w zmianie "geometrii".

Po zmiejszeniu luzu na łożysku "geometria" nie zmieni się.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2005, 23:37   

miałem i takie cuda, przedmówcy oczywiście też słusznie piszą,
a ja od siebie - nawet po ustawieniu zbieżności spotkałem się w temperówkach, że zbieżność trzeba było poprawiać... co ciekawe w większoći na prawo ściągało :-D
czasem zbieżność 'jak się ułożyło' trza było poprawić po tygodniu........
ciśnienie w kołach, ich zdarcie - też ma jakiś wpływ......
krzywizna drogi z wyjechanym poboczem lub jego namiastką - to kady wie, mamy dużo pochylonych dróg :-D
a jeszcze co warto sprawdzić - gałki kierownicze - może po dziurze coś przeskoczyło lub są już ten tego.... wtedy może ściągać, ale po czasie może być gorzej i np jadąc szybciej - nie poczujesznawwt luzu specjalnie na kierownicy a autko będzie na boki samo troszkę ściągało to tu to tam, wtedy będzie problem.....
trzea pooglądać z dołu, nie ma rady......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2005, 08:21   

Cześć,

Ja miałem to samo, może nie tak bardzo. Próbowalem wszystkiego (wahacz i amortyzator, sprawdzenie i wyważenie felg, regulacja zbieżności). Przyczyna była jednak bardzo prosta - opony ! Nie miały widocznych uszkodzeń albo zniekształceń a jednak ! Na domiar złego dojście do rozwiązania utrudnił fakt, że uszkodozne były dwie opony !!! Obie po prawej stronie (ściągał na prawo) więc zamiana tyłu z przodem niewiele zmieniała. Dopiero jak kupiłem dwie nowe (ten sam model) - dałem je na przód a "dobre" (dotąd lewe) na tył to problemy się skończyły.
Być może pierwzy właściciel zaliczył prawą stoną jakąś głębszą dziurę, która uszkodziła obie prawe opony.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2005, 16:12   

a mi po czasie powód sam się znalazł........
łożysko (ale to jeszcze do ustalenia które), raczej nie w kole a przy półosi, przy skrzyni lub na przegubie kulowym.........
chodziło miesiąc cichutko, potem co jakiś czas (raz na parę dni) bywało prawie niesłyszalne cykanie......
aż w końcu się odezwało że to już prawie koniec; przy prawej stronie (prawa półoś bądź koło).
Miało pewien opór, przez który choć trudno w to uwierzyć autko minimalnie na prawo ściągało.
Jak łożysko już całkeim zaczęło umierać opór wzrósł na tyle, że na LPG jest to minimalnie wyczuwane przy ruszaniu (prawie niewyczuwalne ale jednak ociupinkę słabiej się autko toczy), a przez to lepiej ściąga.......
muszę dokładniej dojść, ale jednak chyba nie w kole a przy półosi/skrzyni prawa strona ma mniejszą chęć do kręcenia się......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2005, 21:41   

Cześć,

Masz na pewno jedno łożysko na stronę - to "główne" w zwrotnicy oraz opcjonalnie drugie - zależy od typu skrzyni.

Jeśli przy skrzyni jest przegub z takim trójkątem (nie wiem jak się nazywa fachowo ten typ przegubu - trójdzielny ?) wchodzącym prosto w skrzynię to nie ma łożyska tocznego przy skrzyni (jest tylko to na którym wspiera się mechanizm różnicowy ale to nie wygląda jak łożysko i jest w środku skrzyni).

Jeśli przy skrzyni jest przegub równobieżny (taki jak przy zwrotnicy) a nie ten "trójramienny" to ze skrzyni wychodzi krótka oś zakończona kołnierzem do którego mocowany jest wewnętrzny przegub równobieżny. Ta krótka oś wspiera się na łożysku kulkowym. Koledze ostatnio to łożysko padło ale nic mu nie ściągało.

Nie wiem czy jasno to opisałem :-( Pierwszy przyadek jest chyba częściej stosowany - wtedy półoś wchodzi w gumę dochodzącą do samej skrzyni. Guma (manszeta) jest nieruchoma i wypełniona olejem ze skrzyni a oś wychodzi z gumy przez słynny często cieknący uszczelniacz (w zasadzie to też jest rodzaj łożyska ale ono się chyba nie zaciera - gdyby siętak stało to manszetę by rozerwało i olej by sięwylał ze skrzyni).

W drugim przpyadku manszeta przy skrzyni kręci się razem z półosią i jest wypełniona smarem - jak przy zewnętrznym przegubie. Uszczelniacz jest pomiędzy tą krótką osią wychodzącą ze skrzyni a obudową skrzyni (nie wiem czy to drugie łożysko nie pełni przy okazji właśnie roli uszczelniacza).

Ot tak się rozpisałem ;-)

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load