Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy, duże spalanie. Pomocy
Autor Wiadomość
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2007, 13:52   Brak mocy, duże spalanie. Pomocy

Witam mam ogromny problem a dokładniej to że auto nie ma prawie mocy,o wyprzedzaniu to można zapomnieć. A w dodatku ogromne spalanie po mieście w granicach 14 litrów. Proszę o pomoc. Jestem tu nowy wiec jeśli źle dodałem temat to przepraszam.
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-09-2007, 14:04   

Sprawdź sondę lambda. Użyj :szukaj:
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-09-2007, 14:59   

kopci na czarno, śmierdzi z rury wydechowej,świece są osmolone czyli czarne,a jak ekonomizer stoi jak odpalisz to skazówka gdzie sie znajduje przed połową czy za połowa ,jak za to szuka nowej sondy tylko nie uniwersalnej
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-09-2007, 16:25   

wszystko ok tylko ekonomizer stoi za połową.
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-09-2007, 20:35   

a prawidłowo powinien być przed połową,jak miałem walniętą sonde to ekonomizer stał za i też palił jak smok no i muł oczywiście,kupiłem sonde i jest wszysko w normie
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-09-2007, 21:29   

chudy1.6s napisał/a:
.........kupiłem sonde i jest wszysko w normie


Jaką sonde kupiłeś i za ile...??
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-09-2007, 12:08   

sonde sprowadził mi gościu w sklepie pod renką miał same uniwersalne on sam mi odradzał takie sondy,orginalna kosztuje ponad 500zł a on mnie skasował 300zł za jakiś włoski zamiennik podobno są stosowane w punto 1.6
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2007, 12:55   

ehh same wydatki :P ale co zrobić. A czy po podłączeniu do komputera wskaże że właśnie sonda jest uszkodzona ??
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-09-2007, 13:32   

chyba powinno ,ja jak przedstawiłem objawy w serwisie czyli duże spalanie kopci na czarno smród z wydechu i wachania sie mocy to każdy mechanik powiedział to samo ''SONDA''
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2007, 13:50   

no to pozostaje mi jechać na komputer i wtedy dowiem co siedzi jeszcze w moim tipku. Dzięki za podpowiedzi w piątek trzeba sie wybrać do mechanika.

Ile wam średnio spala tipo w mieście przy spokojnej jeździe ??
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-09-2007, 14:41   

mi po mieście 7l silnik 1,6 fuel injection,przed wymianą sondy palił 11l i to spokojnie
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
pariparis 



Wiek: 39
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-11-2007, 21:04   

Moj tipcio 1,4 pali mi 14-15 L gazu w miescie. okazalo sie ze jeden cylinder nie pracuje i musze wydac troszke kasy zeby to naprawic...:( Sprawdz cisnienie na cylindrach
  
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-11-2007, 20:58   

Teraz to już mam większy problem a więc co jakiś czas zapala mi sie kontrolka od wtrysków
nie mam pojęcia co może być.


Mam również pytanko czy przy awarii układu chłodzenia np. że cały czas czujnik myśli ze jest zimny silnik może spalać więcej.

Rano jak odpalam bardzo kopci na biało. Cały czas śmierdzi paliwem tak jak by nie przepalał całej dawki paliwa która jest podawana.

Proszę o pomoc. Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2007, 11:13   

mateusz.p-68 napisał/a:
czy przy awarii układu chłodzenia np. że cały czas czujnik myśli ze jest zimny silnik może spalać więcej.


Oczywiście że tak będzie bo będzie pracował na ssaniu( o ile tak można nazwać zwiększoną dawke paliwa w układach wtryskowych) i przez to może też być czuć benzyne.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-11-2007, 14:41   

czy mógł byś mi pomóc w jaki sposób mogę to sprawdzić...

Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2007, 17:26   

Witam jestem tu nowy to znaczy od disiaj ale mam podobny problem jak kolega mateusz.p-60 dlatego pomyślałem że się podłącze. A mianowice wymieniałem uszczelke pod głowicą regulowałem zawory. Od tamtej pory mam kłopoty z samochodem. Do tego mechanika partacza już nie pojade. Jakie objawy początkowo spadek mocy na benzynce i LPG nierówna praca na wolnych obrotach szarpanie takie delikatne przy przyśpieszaniu dziś zauważyłem że na benzynce śmierdzi zgniłymi jajami wydech prawie przelotowy strumienica za katem brak środkowego tłumika i końcowy sportowy(raczej okopcony). Byłem na kompie bo zapalała się kontrolka od wtrysku. Diagnoza brak masy na sondzie lambda i bardzo wolna jej praca czyli padnięta bo przewody doniej sprawdzone. Na dzień dzisiejszy sonda wymieniona. Ale póżniej znów pali się kontrolka od wtrysku. Wyczytałem na forum CPW sprawdzam a on przy kole pasowym zgięty jakby udeżony może mechanik przy głowicy i rozrządzie ale on na dzień dzisiejszy też już wymieniony. Co jeszcze kable z Janmoru świece NGK były BPR6E ale ja mam 835C1.000 i powinienem mieć o wyższej ciepłocie i zmienili mi na BCPR7ES doczytałem otym tu na forum. Na poprzednich NGK silnik strasznie się trząs przy przyśpieszaniu na nowsztch troszke lepiej może nadal kable. Niewiem jakie jest zużycie PB ale gazu wciąga 15litrów z BLOSEM u układem dolotowym Węglarskiego robionym na zamówienie. Powinno być dużo ekonimiczniej z nimi. Ratujcie bo już niemam koncepcji.Właśnie resetuje kompa zobaczymy co będzie. Pzdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
jemiol 
witamy nowego


Wiek: 57
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2007, 18:44   

A czy sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy...?
  
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2007, 19:18   

Właśnie wróciłem po resecie. W między czasie zmieniłem kable Z miesięcznych JANMORÓW na stare BOSCHA. Na janmorach dyskoteka i porcelanka na świecach świeciła na boschu tylko na 1-szym cylindrze świeci i lekkie przebicie na fajce na 4-rtym. Stare twardawe ale jeszcze miarę. Co marka to marka. Ale do tematu. Odpaliłem chodził na początku w miarę. Jak się nagrzał zaczęły się problemy zaczął się otwierać zaworek EGR lekkie falowanie obrotów na PB, przełączyłem na LPG i co. W miarę wzrostu temperatury i doiściu do 90*C
zaczął równiutko chodzić z tym że obroty powoli wzrastały do 1100. To sobie myśle przełączę na PB a tu zgasł. Próba odpalenia załapuje i gaśnie. Odpalam na krótko z centralki(umnie się da) na gazie chodzi znów przełanczam na PB i gaśnie. Myśle co jest? Odpinam kostke z czujnika temperatury na kolektorze zapalam i działa ale wtrysk na desce się pali. Przegazówka wchodzi na obroty ale wolno schodzi i wysokawe tak 1000-1100 na ciepłym. Myślw założe spowrotem czujnik silnik zaczął znów nierówno pracować obroty ledwo 500-600 lekko gazu a on zgasł. Mierzyłem oporność wcześniej ale wydawała się dobra na zimnym takk jak dzisiaj temp 3,5k oma a na ciepłym zaraz po wariacjach 240 omów. Myśle że to moja przyczyna usterki jeszcze sprawdze to na testach drogowych.
Co najśmieszniejsze mjałem taką sytuacje że byłem u elektryka sprawdził błędy wykryło tylko lambde. Usuną i przejażdzka. Wszystko ładnie duża moc elastyczność inny samochód ale wpewnym momencie 90*C zapala się kontrolka od wtrysku. Ja zabieram się do wyprzedzania a samochód muł ledwo zdążyłem,. Szybki powrót do elektryka i mówię co się stało a komputer i sprawdzamy błędy a tu nic. Ale kontrolka się zaświeciła od wtrysku a samochód muł. Mówił że podejrzewał właśnie czujnik temperatury ale nic nie wykryło. Elektryk dobry pracował wiele lat w serwisie FIATA w Radomiu wiele szkoleń i kórsów. Znów sie rozpisałem hehe. Także sprawdz sobie ten czujnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-11-2007, 22:40   

Dzięki jutro to sprawdzę dobrze gdyby to nie było nic poważnego bo skąd na to wszystko brać
pieniądze hehe :)
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2007, 19:32   

Zmieniłem czujnik temperatury na kolektoże ale to nie to. Po wymianie bez resetu silnik niechciał odpalić. Zrsetowałem kompa i palił. Ale po dniu jazdy znów mół to został mi tylko CPP. Dziś odkręciłem ale wyglądał prawie jak nówka. Mimo to przeczyściłem płytke gumką. Ale mam problem. W którymś z postó było napisane żeby ustawić na 0.5V nawet małe odchyły to znaczy 0.45V do 0.5.5 i w góde mogą powodować falowania obrotów. Umnie minimum jalie złapałem to 1V. Nie mogę niżej. Rozebrałem tylko dlatego iż przy pomiarach podawało wartość 0.95V przed czyszczeniem. Najczęściej jest 1.45V ale silnikem tręsie zarówni jak przesune w iedną strone jak i w drugą czyli ubogo czy bogato.Dzwoniłem dziś do swijego elektryka i mówie jaki mam proble a on poco to wogóle ruszłem. Teraz będą kłopoty żeby to ustawić. Poiedział mi 40 zł za samo ustawienie CPP. I podeejżewam że na tym się nie skończy a kurcze już niemam pieniędzy na to wszystko. A cha krokówka przy ruszaniu czujnikiem si wysuwała ale maks obrotó jakie mogłem zmienić to było między 900 a 1000. Niemogłem zejść niżej niemówią o płynności pracy silnika.

** Dodano: 17-11-2007, 14:25 **
I jak mateusz.p-68. Uporałeś się z problemem? Ja byłem wczoraj u elektryka i ponownie wychodzi brak styku na mase na sondzie lambda ale co dziwne tylko jak zacznie pracować to znaczy jak grzałka ją podgrzeje i silnik złapie temperature. Sprawdziliśmy kable biegnące do komputera ale są sprawne. Elektryk mówi że dziwna sprawa. Podejrzewa padającego kompa. Kazał zrobić reset minimum 2-ie godziny bez + klemy. Miałem nocke w pracy więc postał troszke dłużej. Z rana super smochód jakby miał ze 20 koni więcej. Ale pojeździłem zagrzał się zapala sie kontrolka od wtrysku i znowu mół. Elektryk wspominał też o jakimś dużym podciśnieniu w kolektorze ssącym podejrzewa zapchany katalizator bo coś mowił że jak jeździł na próbe to strasznie śmierdziało. Może koło wtorku będe miał drugi komputer na podmianke to dam znać co i jak i czy to on.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-11-2007, 23:02   

do Przemek

jak narazie nic nie pomogło byłem dzisiaj sie umówić z mechanikiem i jadę w środę samochód postawić na warsztat myślę że to nic poważnego...


Napisze później co było przyczyną jeśli mechanik oczywiście mi powie :)


Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-11-2007, 07:47   

mateusz.p-68 coś ci doradzę odpal autko i pokolei sciągaj kable z świec i w ten sposób sprawdzisz czy któryś gar niepracuje a sprawdzisz to tak ze jak autko zmieni obroty to znaczy ze gar ok a jak nie to niepracuje. Prawdopodobnie u ciebie niebędzie pracował bodajże 2 od lewej ale niejestem pewien. W takim razie jest to wydatek wielkości 25 zł. i jest to czujnik cieczy chłodzącej ten niebieski na dwa piny. On ma takie właśnie objawy.
  
 
 
mateusz.p-68 


Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-11-2007, 14:21   

Do GrzesiekK

to jednak nie to jak ściągałem to spadał z obrotów na wszystkich było tak samo...

nie mam już sił na to auto...

ale nie powiem bo jeździ super nie jeden golf został już z tyłu.

pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D :D
  
 
 
qs300 


Wiek: 46
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 26
Skąd: Moszczenica
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2007, 11:42   

Witam. :sciana:
Postanowiłem dołączyć do tematu,gdyż mam podobne objawy co koledzy,a mianowicie.
Od około 3 tygodni moja tempra zaczęła się dławić przy ruszaniu z miejsca oraz przy przyśpieszaniu i podczas dodawania gazu tacił moc tak na PB jak i na LPG. Do tego doszło duże spalanie i intensywne kopcenie, z tym że na biało. Od kilku dni spadek mocy znikł, ale pozostało szarpanie(mniej intensywne), duże spalanie i kopcenie. i jeszcze jedno. Otóż miałem problem z odpalaniem zimnego samochodu na gazie, ponieważ przykręciłem mu dawkę gazu na parowniku(palił ok. 15litrów, po zabiegu 10 po mieście a w trasie 7,5-8),więc odpalałem na benzynie. Teraz odpala na gazie tak jakby samoczynnie zwiększył sobie dawkę gazu, a przy odpalaniu na benzynie gaśnie(pompa jest O.K. bo jak odpalę na gazie i przełączę na benzynę, to chodzi dobrze).Do tego jeszcze ma delikatne wachania niskich obrotów, ale tak już miał od poczatku. Czy ktoś wie co to może być :?: Proszę o pomoc.
_________________
Lubię Włoszczyznę, nie tylko na talerzu
Fiat Tempra 1.6 SX ie +gaz '91 DGT
  
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-11-2007, 13:20   

Witam.
Przyczyną braku mocy i zwiększonego spalania bywa też zapchany katalizator i/lub tłumik.
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load