Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Gaśnie
Autor Wiadomość
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-11-2007, 19:54   [Benzyna] Gaśnie

Zimny, dojazd do skrzyzowania noga z gazu sprzegło=> gaśnie.....znacie to??Ja się tego problemu nie moge pozbyć od kiedy posiadam Tipolota :sciana: zawsze jak sie zaczyna zima zaczyna się ten problem.Kable WN są OK, kopułka z palcem NOwa, Filtry Nowe, PROBLEM STARY :( . 1.4 na gaźniku jakie mogą być tego przyczyny????????ODpala bez problemu od "strzała"
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2007, 20:05   

sosen86, ja mam coś takiego, że czasem (naszczęście rzadko) jak go mocniej przeciągnę to po wysprzęgleniu sam gaśnie. Podejrzewam, że w moim przypadku winowajcą jest przycinający się zaworek cut-off.
Nie zdarza Ci się, że po odpaleniu zaraz momentalnie gaśnie bez powodu, a po ponownym odpaleniu już nie gaśnie?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-11-2007, 20:21   

polansky, No np. Ostatnio odpaliłem bez problemu przejechałem ok 7km(o dziwo nie zgasł ani razu) zatrzymałem się (temp 90 C) nie gasiłem silnika, chodzi sobie równiutko i nagle cos jak by go zamuliło obroty spadły i w momencie zgasł. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

** Dodano: 17-11-2007, 20:21 **
Mam Tipo juz drugi rok i drugi rok mam ten problem :sciana: :sciana:

** Dodano: 17-11-2007, 20:23 **
Wogole wydaje mi się ze nie da się tego naprawić, był u mechaników regulowany i ZERO efektu...nikt nie potrafi tego zrobic :roll: :roll: :?: :!: :sciana: :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2007, 20:36   

No nie wiem, mnie się to dzieje głównie jak odpalam rano na benzynie to potrafi dwa razy z rzędu zaskoczyć po czym momentalnie gaśnie, ale potem już chodzi normalnie. I , dosłownie parę razy zdarzyło mi się to co piszesz, że dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło a on gaśnie, ale to tylko jak silnik jeszcze nie rozgrzany był, tyle że u mnie to jest cały rok :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-11-2007, 21:25   

Ja mam tak samo, ale to jest przypadłość naszych maszynek. Przychodzi mróz, wilgoć i zaczynają się cuda. Mój czasem dostaje takiego muła że wciskanie gazu niepomaga, trzeba naciskać gaz miarowo co chwilke i jakoś się toczy. To są problemy z elektryką, tak jakby chwilowe braki zasilania cewki. Wymienione mam wszystko co ważne z elektryki na silniku, przewody, świece, alternator nowy, akumulator nowy, dosłownie wszystko, a i tak pali mi się kontrolka od ładowania i czasami gaśnie lub się muli. Trzeba sobie resetować kompa i wtedy na jakiś czas jest ok, ja tak teraz robie raz na miesiąc.
Pozdrawiam wszystkich którzy mają takie problemy ;D ;D
     assistance
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-11-2007, 10:51   

arti, my z sosen86, na szczęście nie mamy co resetować :lalala:
A z kontrolką to Ci się cały czas pali, czy jak spadają mu obroty?
Jak cały czas, a ładowanie jest, to sprawdź regulator napięcia i diody wzbudzenia w mostku.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-11-2007, 14:37   

Niedoczytałem że niemacie co resetować...
Alternator mam nowy, podejrzewam jakieś zwarcie lub brak masy, być może na żarówkach gdzieś, stąd te ciągłe jarzenie się kontrolki.
     assistance
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-11-2007, 19:46   

arti, sprawdź jeszcze wsuwkę na altku -tą od kontrolki, czasem lubi się tam poluzować, albo kabel uwalić :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-11-2007, 20:48   

arti napisał/a:
Ja mam tak samo, ale to jest przypadłość naszych maszynek.

nic podobnego...w złą stronę idziesz kolego z takim myśleniem...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2007, 17:27   

sosen a jakie masz obroty na luzie?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2007, 20:07   

Tobi, Słuchaj miałem ustawione std 900 ale sa teraz specjalnie podniesione,na razie to jedyny sposob jaki mi przyszedł do głowy zeby sie troche uchronić od tego gaśnięcia,na chwile obecną ok.1300obr/min zaznacze jednak ze po włączeniu świateł,wentylatora od ogrzewania obr spadają do 900~1000obr/min
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2007, 13:14   

Sosen a to sie dzieje na gazie czy na benzynie? Jak masz zbudowany dolot?
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2007, 18:32   

Tobi, nie mam gazu. Tylko benzyna
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2007, 10:26   

Wykręć elektrozaworek z gaźnika i posprawdzaj go na akumulatorze. Nawet jak jest uwalony to czasem potrafi 20 razy odbić, a za 21 razem nie. Czyszczenie niewiele daje a nowy kosztuje ok.70zł.
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2007, 20:07   

wabot, kurcze....a jak to "cudo" wygląda??
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2007, 20:12   

sosen86, patrząc od przodu auta na gaźnik po lewej stronie idzie Ci do niego kabelek, nie trudno go znaleźć bo to jeden z dwóch kabelków przy gaźniku :P
To jest właśnie ten zaworek, który prawdopodobnie jest winowajcą w moim przypadku :sciana:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-11-2007, 20:24   

polansky, czyli to jest to ustrojstwo w kształcie małego kapelusza?Jeśli tak to ten moj przynajmniej wizualnie nie wyglada najlepiej
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2007, 21:45   

Jakiego kapelusza? Czy nie chodzi Ci o siłownik podciśnieniowy?
Ten elektrozaworek o którym myślę jest stojąc przodem do auta jest po LEWEJ stronie gaźnika wkręcony w sam gaźnik,mniej więcej pod rurą dolotu powietrza i dochodzi do niego czerwony(przynajmniej u mnie czerwony) kabelek. Ten zaworek ma na końcu taką kuleczkę, która się czasem lubi zacinać. Jutro postaram się zeskanować rysunek to pokażę na nim o co mi dokładnie chodzi :)

Na zdj. (niestety nie widać go) zaznaczyłem gdzie go szukać.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2007, 01:47   

Zaworek znajduje się dokładnie pod rurą doprowadzającą powietrze z filtra. Wychodzi z niego czerwony kabelek. Wykreca sie tak jak śrube kluczem 13.
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2007, 12:41   

sosen86, jakbyś miał jakieś problemy masz tu skana z książki :D
Dokładnie mowa jest o elemencie nr 20

_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-11-2007, 19:06   

Witam dopiero teraz to czytam.....przyznaje nie zaglądałem dzisiaj pod maske, ale z tego co pamiętam to u mnie właśnie jakiś czerwony kabelek przy gaźniku sobie luźno dyndał :?: nie podłąćzony do niczego :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
jurek 


Wiek: 65
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-12-2007, 11:43   

Panowie podobny problem miałem lecz go usunołem styki w gaziniku oczyściłem nie WD tylko bęzynom ekstrakcyjnom .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2007, 17:38   

jurek jakie styki :?: :?: :?:
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2007, 18:28   

A może w takim razie ktoś zrozumie mój problem. Podobny, ale... Zwykle odpalam na gazie i jak to się mówi na styk. Chodzi sobie równiutko i jest ok. Oczywiście trochę mu pomagam utrzymać obroty na zimnym silniku przez kilka minut. Ale to raczej w gaźnikach normalne jest. Na gazie mam obroty około 1000 - 1100 na minutę. Kula się bez problemu, spalanie normalne i niby wszystko jest ok. Ale gdybym chciał odpalić go zimnego na benzynie to pojawia się problem. Po pierwsze kręcić muszę go z minutę, aż załapie i to z problemami. Jak już odpali to pracuje bardzo nierówno (także na ssaniu) jakby nie palił na jeden gar. Praca wyrównuje się dopiero kiedy silnik się rozgrzeje do ok 80-85 stopni C. W trakcie jazdy (normalnej) wszystko wygląda dobrze, obroty około 900 na minute. Ale jak mu porządnie wcisnę pedał gazu objawy są następujące. Najpierw zanim osiągnie obroty 3000 jedzie się jak na gazie, potem coś go nagle przydusza, jakby jakaś dziura w mocy, żeby za chwilę jakby załączyła się turbosprężarka i zaczyna na fakcie porządnie wciskać w fotel. I tak będzie się działo na każdym biegu. Taka szarpana jazda. Najpierw brak mocy a potem nagle jakby podwojona. Ale oczywiście po takim maksymalnym przyspieszaniu wrzucam luz i silnik gaśnie. O co tu chodzi? Na gazie chodzi jakby był stworzony do niego. Na benzynie przepalam go 1-2 razy w tygodniu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2007, 19:32   

jurek, Właśnie jakie styki????
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load