grzeje sie bardzo !!! |
Autor |
Wiadomość |
martin
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:46 grzeje sie bardzo !!!
|
|
|
witam, mam taki problem ze maszyna sie mocno grzeje w miescie, wskaznik pokazuje jakies 110 czasem na chwilke max !. wentylator sie wlacza ale chyba pozno , zmienilem termostat, zmienilem czujnik temp. na chlodnicy i jest tylko troche lepiej - pomocy !!!
dzieki za wszelkie uwagi - 2.0 8V digit |
_________________ tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg
"OES" szkoła nauki jazdy ) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:49
|
|
|
martin, może po prostu czujnik Ci przekłamuje, są upały, moja temperka też potrafi w korku wskazać nawet ze 115 ale na max ani w ogóle w czerwone pole nigdy nie wchodzi
zawsze możesz sobie dorobił włacznik wentylatora w kabinie i włączać wcześniej w korku, przydatna rzecz na lato |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
martin
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:58
|
|
|
kurcze chyba trzeba zrobic wylacznik bo stary czujnik byl dobry i tak go wymienilem wiec chyba zostaje manual pstryczek
dzieki |
_________________ tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg
"OES" szkoła nauki jazdy ) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 16:00
|
|
|
jeśli masz sprawny czujnik, termostat i włącznik termiczny to może po prostu chłodnica jest zakamieniona przez co jej efektywność spadłą |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
martin
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 16:07
|
|
|
ale chyba nie oplaca sie odkamieniac chlodnicy w 17 letnim aucie tylko rozgladnac sie za nowa ? a gdzie jest ten wlacznik termiczny ? to cos zaraz obok termostatu ? |
_________________ tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg
"OES" szkoła nauki jazdy ) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 16:12
|
|
|
martin napisał/a: | wlacznik termiczny | chodziło mi właśnie o ten czujnik który załącza wentylator |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-07-2008, 17:35
|
|
|
martin, ten czujnik na chłodnicy który wymieniłeś to jest właśnie włącznik termiczny i to on załącza wentylator.
Czujnik od wskaźnika na desce jest wkręcony w głowicę między 2 a 3 świecą,ale mogę się mylić bo ja mam silnik 1.6 a on wygląda inaczej.Może sprawdź kabel czy ma dobre połączenie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 18:26
|
|
|
martin, Hehe możesz być kolejną ofiara fiksującego digitala, miałem taki właśnie przypadek jak u Ciebie w kumpla aucie. Chłodnica w aucie była OK, zmieniony termowyłącznik wentylatora, termostat a w korku temp. jak sie postało waliła na wyświetlaczu na maksa. Organoleptycznie obmacałem kumpla silnik 2.0 8V i stwierdziłem że płyn nie ma prawa mieć tyle co pokazuje deska;] Postawiłem koło jego auta swoje sedici i podpielem jego czujnik temp. silnika na moje wskazniki w sedici, okazalo sie ze digital w jego temprze tak przeklamywal, gdy silnik miał koło 97stopni digital pokazywal okolo 120stopni. Wiec jesli mozesz postaw swoje auto kolo innego tipo/tempra i i z twojego czujnika temp silnikaa odlacz oryginalny przewod idacy do deski, zapnij jakis kawalek przewodu i podlacz do przewody czujnika temp sprawnego auta, pamietaj aby spiac masy obu aut i wtedy zobacz co pokazuje deska w drugim aucie.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 14:42
|
|
|
Ja mam podobny problem, a mianowicie - silnik nagrzewa się do 110 lub 115 i załącza się wentylator - chłodzi 5 sekund i gaśnie i po 30 sek do 1 min znów się załącza na 5 sekund i gaśnie i tak w kółko. Kiedyś stanąłem na poboczu i wyłączyłem silnik a załączyłem zapłon i o dziwo chłodził około minuty i przestał. Przed remontem silnika miałem tak że jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero, teraz nawet jeśli się włączy to dalej stoi na tej samej. Wiem że czujnik mi wymieniali bo stary dostałem ,a nie byłem u byle kogo a u znajomego. Czy to może wina silniczka w chłodnicy ?? czy coś więcej |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 14:48
|
|
|
nie do końca Cie zrozumiałem
Gucio napisał/a: | jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero |
wentylator chłodził Ci silnik do "0" ?
to że załącza się na chwilę, to w sumie normalny objaw, ale jeśli jest to za często i na krótkie chwile to może czujnik w chodnicy zdycha, lub nie łączy gdzieś na kablach i jak wentylator zacznie działać, a tym samym się trząść to się rozłącza, to by wyjaśniało dlaczego na postoju gdy auto się nie buja to pracował dłużej |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 04:51
|
|
|
[quote="yoyo"]nie do końca Cie zrozumiałem
Gucio napisał/a: | jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero |
wentylator chłodził Ci silnik do "0" ?
Przed remontem silnika podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre. Teraz nie spada i nadal stoi na 110 , ale przecież nie może bo wentylator chłodzi tylko sekundy. Sprawdzę czujnik nr 1 - w chłodnicy. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 18:37
|
|
|
Gucio napisał/a: | podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre |
do zera? to co ty masz za wentylator? jak w czasie jazdy temperatura silnika może spaść do zera? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2008, 19:35
|
|
|
konikks napisał/a: | jak w czasie jazdy temperatura silnika może spaść do zera? |
hmm przy otwartym termostacie, włączonym non stop wiatraku i w ziemie, czysto teoretycznie możliwe |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-07-2008, 19:41
|
|
|
Gucio napisał/a: | Przed remontem silnika podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre. |
Hehehhe no bez przesady, to chyba byś musiał lać ciekły hel na rozgrzany silnik żeby do zera temperaturę schłodzić
Druga sprawa to po takim regularnym chłodzeniu silnik nadawałby się na szrot.
Ewidentnie wariuje Ci wskaźnik temperatury i czujnik.
U mnie w analogu przekłamywała mi, że silnik jest niedogrzany (zaniżał o jakieś 15-20stopni)
Po wymianie deski przeszło jak ręką odjął |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
santoost
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 10:32
|
|
|
No panowi mi zaczął się ten sam problem dzisiaj.Zawsze miałem 90stopni i było fajnie a tu dzisiaj jade rano gdzie jest jeszcze chłodno a temperatura w trakcie jazdy na wskaźniku pokazuje między 90 a 130 tak po środku mi pokazuje wskażnik (to chyba będzie jakieś 110-115stopni) i teraz się zastanawiam co by tu zrobić bo teoretycznie wszystko sprawne.W sumie to chodzi mi jeszcze o to czy nie dało by rade wstawić większej chłodnicy i jakiegoś większego zbiorniczka wyrównawczego.Co o tym sądzicie? |
_________________ Dzięki i Pozdrawiam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 10:56
|
|
|
Nigdy nie ochłodzicie do zera pracującego silnika. Jesli opieracie sie na odczycie ze wskaznika temperatuty to zauwazcie ze nie ma tam na podzialce "0", a skala zaczyna sie od 50'c. Tak jest zarowno w analogu jak i digitalu. Wiec zastanawia mnie skad wiecie ze ochlodzilo wam silnik do 0'c? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
santoost
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 11:20
|
|
|
No ktoś wyżej w sumie to źle napisał.Mi natomiast chodzi o to czy da rade zamontować do tempry większą chłodnice z większym zbiorniczkiem wyrównawczym |
_________________ Dzięki i Pozdrawiam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 15:35
|
|
|
santoost, poi co kombinować - przeplukaj uklad jakimś płynem czyszczącym do tego ceku i zmień termostat, i powinno być ok |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-08-2008, 16:17
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze yoyo. A to Ci sie tak z dnia na dzień stało czy stopniowo? I jeszcze pytanie czy załącza sie wentylator na chłodnicy?ak z dnia na dzień to wystarczy zmiana termostatu bo się już skończył. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
santoost
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 17:27
|
|
|
Dzięki za podpowiedź.Jak narazie wyciągłem termostat i jest super więc czeka mnie zakup nowego termostatu a i przy okazji odkamienie sobie układ chłodzący |
_________________ Dzięki i Pozdrawiam |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-08-2008, 18:36
|
|
|
santoost napisał/a: | a i przy okazji odkamienie sobie układ chłodzący |
Tylko nie dawaj zbyt dużego stężenia bo Ci sie może za bardzo odkamienic i cieknąć, nigdy nie wiadomo. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|