Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
grzeje sie bardzo !!!
Autor Wiadomość
martin 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 15:46   grzeje sie bardzo !!!

witam, mam taki problem ze maszyna sie mocno grzeje w miescie, wskaznik pokazuje jakies 110 czasem na chwilke max !. wentylator sie wlacza ale chyba pozno , zmienilem termostat, zmienilem czujnik temp. na chlodnicy i jest tylko troche lepiej - pomocy !!!
dzieki za wszelkie uwagi - 2.0 8V digit
_________________
tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg :)
"OES" szkoła nauki jazdy :) )
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 15:49   

martin, może po prostu czujnik Ci przekłamuje, są upały, moja temperka też potrafi w korku wskazać nawet ze 115 ale na max ani w ogóle w czerwone pole nigdy nie wchodzi

zawsze możesz sobie dorobił włacznik wentylatora w kabinie i włączać wcześniej w korku, przydatna rzecz na lato
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
martin 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 15:58   

kurcze chyba trzeba zrobic wylacznik bo stary czujnik byl dobry i tak go wymienilem wiec chyba zostaje manual pstryczek :)
dzieki
_________________
tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg :)
"OES" szkoła nauki jazdy :) )
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 16:00   

jeśli masz sprawny czujnik, termostat i włącznik termiczny to może po prostu chłodnica jest zakamieniona przez co jej efektywność spadłą
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
martin 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 16:07   

ale chyba nie oplaca sie odkamieniac chlodnicy w 17 letnim aucie tylko rozgladnac sie za nowa ? a gdzie jest ten wlacznik termiczny ? to cos zaraz obok termostatu ?
_________________
tempra 2.0 i.e. cat. digital + lpg :)
"OES" szkoła nauki jazdy :) )
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 16:12   

martin napisał/a:
wlacznik termiczny
chodziło mi właśnie o ten czujnik który załącza wentylator
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-07-2008, 17:35   

martin, ten czujnik na chłodnicy który wymieniłeś to jest właśnie włącznik termiczny i to on załącza wentylator.
Czujnik od wskaźnika na desce jest wkręcony w głowicę między 2 a 3 świecą,ale mogę się mylić bo ja mam silnik 1.6 a on wygląda inaczej.Może sprawdź kabel czy ma dobre połączenie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-07-2008, 18:26   

martin, Hehe możesz być kolejną ofiara fiksującego digitala, miałem taki właśnie przypadek jak u Ciebie w kumpla aucie. Chłodnica w aucie była OK, zmieniony termowyłącznik wentylatora, termostat a w korku temp. jak sie postało waliła na wyświetlaczu na maksa. Organoleptycznie obmacałem kumpla silnik 2.0 8V i stwierdziłem że płyn nie ma prawa mieć tyle co pokazuje deska;] Postawiłem koło jego auta swoje sedici i podpielem jego czujnik temp. silnika na moje wskazniki w sedici, okazalo sie ze digital w jego temprze tak przeklamywal, gdy silnik miał koło 97stopni digital pokazywal okolo 120stopni. Wiec jesli mozesz postaw swoje auto kolo innego tipo/tempra i i z twojego czujnika temp silnikaa odlacz oryginalny przewod idacy do deski, zapnij jakis kawalek przewodu i podlacz do przewody czujnika temp sprawnego auta, pamietaj aby spiac masy obu aut i wtedy zobacz co pokazuje deska w drugim aucie.
pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2008, 14:42   

Ja mam podobny problem, a mianowicie - silnik nagrzewa się do 110 lub 115 i załącza się wentylator - chłodzi 5 sekund i gaśnie i po 30 sek do 1 min znów się załącza na 5 sekund i gaśnie i tak w kółko. Kiedyś stanąłem na poboczu i wyłączyłem silnik a załączyłem zapłon i o dziwo chłodził około minuty i przestał. Przed remontem silnika miałem tak że jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero, teraz nawet jeśli się włączy to dalej stoi na tej samej. Wiem że czujnik mi wymieniali bo stary dostałem ,a nie byłem u byle kogo a u znajomego. Czy to może wina silniczka w chłodnicy ?? czy coś więcej :roll:
     assistance
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 14:48   

nie do końca Cie zrozumiałem
Gucio napisał/a:
jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero

wentylator chłodził Ci silnik do "0" ?

to że załącza się na chwilę, to w sumie normalny objaw, ale jeśli jest to za często i na krótkie chwile to może czujnik w chodnicy zdycha, lub nie łączy gdzieś na kablach i jak wentylator zacznie działać, a tym samym się trząść to się rozłącza, to by wyjaśniało dlaczego na postoju gdy auto się nie buja to pracował dłużej
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-07-2008, 04:51   

[quote="yoyo"]nie do końca Cie zrozumiałem
Gucio napisał/a:
jak temperatura doszła do 110 to wentylator się załączył a wskaźnik opadł na zero

wentylator chłodził Ci silnik do "0" ?


Przed remontem silnika podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre. Teraz nie spada i nadal stoi na 110 , ale przecież nie może bo wentylator chłodzi tylko sekundy. Sprawdzę czujnik nr 1 - w chłodnicy.
     assistance
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2008, 18:37   

Gucio napisał/a:
podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre


do zera? :roll: to co ty masz za wentylator? jak w czasie jazdy temperatura silnika może spaść do zera?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2008, 19:35   

konikks napisał/a:
jak w czasie jazdy temperatura silnika może spaść do zera?


hmm przy otwartym termostacie, włączonym non stop wiatraku i w ziemie, czysto teoretycznie możliwe :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-07-2008, 19:41   

Gucio napisał/a:
Przed remontem silnika podczas długiej jazdy włączał sie wentylator kiedy miusiał np 110 stopni i chłodził ile chciał, a wskazówka opadła do zero bo było chłodzenie b.dobre.


Hehehhe no bez przesady, to chyba byś musiał lać ciekły hel na rozgrzany silnik żeby do zera temperaturę schłodzić :lol:
Druga sprawa to po takim regularnym chłodzeniu silnik nadawałby się na szrot.
Ewidentnie wariuje Ci wskaźnik temperatury i czujnik.
U mnie w analogu przekłamywała mi, że silnik jest niedogrzany (zaniżał o jakieś 15-20stopni)
Po wymianie deski przeszło jak ręką odjął :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
santoost 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2008, 10:32   

No panowi mi zaczął się ten sam problem dzisiaj.Zawsze miałem 90stopni i było fajnie a tu dzisiaj jade rano gdzie jest jeszcze chłodno a temperatura w trakcie jazdy na wskaźniku pokazuje między 90 a 130 tak po środku mi pokazuje wskażnik (to chyba będzie jakieś 110-115stopni) i teraz się zastanawiam co by tu zrobić bo teoretycznie wszystko sprawne.W sumie to chodzi mi jeszcze o to czy nie dało by rade wstawić większej chłodnicy i jakiegoś większego zbiorniczka wyrównawczego.Co o tym sądzicie?
_________________
Dzięki i Pozdrawiam
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 10:56   

Nigdy nie ochłodzicie do zera pracującego silnika. Jesli opieracie sie na odczycie ze wskaznika temperatuty to zauwazcie ze nie ma tam na podzialce "0", a skala zaczyna sie od 50'c. Tak jest zarowno w analogu jak i digitalu. Wiec zastanawia mnie skad wiecie ze ochlodzilo wam silnik do 0'c?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
santoost 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2008, 11:20   

No ktoś wyżej w sumie to źle napisał.Mi natomiast chodzi o to czy da rade zamontować do tempry większą chłodnice z większym zbiorniczkiem wyrównawczym
_________________
Dzięki i Pozdrawiam
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 15:35   

santoost, poi co kombinować - przeplukaj uklad jakimś płynem czyszczącym do tego ceku i zmień termostat, i powinno być ok
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-08-2008, 16:17   

Dokładnie tak jak pisze yoyo. A to Ci sie tak z dnia na dzień stało czy stopniowo? I jeszcze pytanie czy załącza sie wentylator na chłodnicy?ak z dnia na dzień to wystarczy zmiana termostatu bo się już skończył.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
santoost 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2008, 17:27   

Dzięki za podpowiedź.Jak narazie wyciągłem termostat i jest super więc czeka mnie zakup nowego termostatu a i przy okazji odkamienie sobie układ chłodzący :)
_________________
Dzięki i Pozdrawiam
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-08-2008, 18:36   

santoost napisał/a:
a i przy okazji odkamienie sobie układ chłodzący


Tylko nie dawaj zbyt dużego stężenia bo Ci sie może za bardzo odkamienic i cieknąć, nigdy nie wiadomo.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load