Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
fiatowski centralny i dodatkowa centralka
Autor Wiadomość
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 07-09-2008, 20:55   fiatowski centralny i dodatkowa centralka

Panowie mam orginalny fiatowski centralny w drzwiach dołożyłem teraz centralke na pilota by otwierać ,i jest mały problemos ,tego typu że jak podłączę centrale na pilota ,to wszystkie zamki się otwierają w drzwiach, a kluczykiem już nie ,ale jak otwieram kluczykiem ,to tylko zamek od kierowcy (czyli ten master tak zwany) ,jak odłączę centrale tą co dołożyłem na pilota ,to kluczykiem podczas otwierania działa całe centralne ,może ktoś z was wie jak podłączyć centralkę na pilota ,aby i z pilota wszystkie drzwi otwierało i kluczykiem również :?
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-09-2008, 21:27   

grabarz, ale takie pytanie, skoro masz pilota, to poco ci otwieranie z kluczyka??, kup sobie nowe klamki, bez dziurek na kluczyk, a kluczyk trzymaj tylko w razie awarii centralki do otworzenia bagażnika......
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 07-09-2008, 21:48   

Bdm$ka, niby mądre stwierdzenie :D ,ale jeżeli wszystkim w około działa centralny i z kluczyka i z pilota ,to czemu mi ma nie działać :D ,po prostu jak coś robię chce mieć pewność że jest dobrze zrobione a nie jakąś sztukę ,bo może jeżeli tak jest ,to coś źle podłączyłem ,a nie mam zamiaru ,aby coś z dymkiem poszło :D
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-09-2008, 05:44   

Mówiłem nie bierz ja go wezme to nie hehehehe kara :lol:
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 07:22   

grabarz napisał/a:
jest mały problemos


Nie widzę schemtu lecz powinienes podpiac pod nowa centralke + / - oraz dwa przewody sterujace od zamykania i otwierania, i nie powinno byc zadnego problemu zapodaj schemat twojej centralki to popatrzymy

Pozdrawiam
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-09-2008, 09:13   

grabarz napisał/a:
ale jeżeli wszystkim w około działa centralny i z kluczyka i z pilota ,to czemu mi ma nie działać


Nie wszyystkim kolego, u mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 09:32   

tipacz napisał/a:
mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera.


Koledzy nie rozumie jednego jak po podpieciu mogło odciąć sterowanie siłownika master, taka sama zasada jak przy montazu alarmu ze sterowaniem centralnego zamka, podpina sie tyko dwa przewodu idące do sterownika master od zamykania i otwierania i po wszystkim.

Chyba że koledzy podmieniaja całkowicie centralki to wtedy mozna coś namieszać w instalacji, najlepiej oryginalna centralkę zostawic podłaczona i wpiąć tylko przewodu dające impuls otw/zam od nowej centralki sterowanej droga radiową.
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-09-2008, 10:03   

opiotr, gdzieś za godzinkę umieszczę schemat ,tylko tam jest ,od razu jak sobie sam centralny zakładasz ,a nie jak się wpiąć pod oryginalny ,zaraz umieszczę to popatrzysz ;)
tipacz napisał/a:
Nie wszyystkim kolego, u mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera

ale zaradziłeś temu :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-09-2008, 10:08   

grabarz, nic z tym nie zrobisz bo próbowałem i robił sie konflikt sterownika z centralką.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-09-2008, 10:51   

grabarz, domyślam się że tą centralkę podłączyłeś do oryginalnych siłowników. nie zrobisz tego żeby zamykał ci i z kluczyka i z pilota. przynajmniej ja olałem sprawę i władowałem siłowniki uniwersalne. nawet nie zabierałem się za rozkminianie schematu...

myślę że unk wtrąci swoje 3grosze i będzie wiadomo o co chodzi ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-09-2008, 11:16   

konikks napisał/a:
domyślam się że tą centralkę podłączyłeś do oryginalnych siłowników. nie zrobisz tego żeby zamykał ci i z kluczyka

I tu sie myl;isz ja mam centralke z alarmem podpietą do oryginalnych siłownikow i wszystko działa :lalala:

grabarz, czekam na schemat, moze cos poradzimy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-09-2008, 11:32   

egon., wszystko zależy od tego jaki jest sterownik dopięty.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-09-2008, 11:35   

tipacz napisał/a:
egon., wszystko zależy od tego jaki jest sterownik dopięty.

No tez racja ;)
Ale po shemacie noze cos wywnioskujemy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-09-2008, 11:55   

schemacik
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-09-2008, 11:56   

egon. napisał/a:
noze cos wywnioskujemy
noze to trzeba wziasc i sie pociac bo nic z tego nie bedzie haha
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-09-2008, 12:12   

grabarz, podpiecie prawie identyczne co u mnie, zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika. W naszych autach problem polega na tym, że nie ma kabla plus czy minus z impulsem tylko jest zmiana prądu w zależności od tego czy zamkniety czy otwarty jest różny prąd. (ale nie daje pewności że tak jest, nie wiem czy dobrze pamietam)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 12:22   

Koledzy

tipacz napisał/a:
grabarz, podpiecie prawie identyczne co u mnie, zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika

własnie to są impulsy wychodzace wiec trzeba sie podpiac pod impulsy wchodzace do siłownika master czyli w tm wypadku pod przewodu biały i brazowy podpiąc pod przewody ktorymi dochodzi impuls do oryginalnych siłowników ( tak mi sie wydaje ale to sie jeszcze dopytam u znajomego wiec dam dokładniejszą odpowiedz w późniejszej godz)

Drugie rozwiazanie to takie wyciągnąc całkowicie oryginalny sterownik i podpic ten sterownik do oryginalnych siłowników i tak powinno napewno zadziałac


A najprościej to zakupic najprostszy alarm z funkcją zamyania i otwierania cz.
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-09-2008, 12:41   

opiotr napisał/a:
Drugie rozwiazanie to takie wyciągnąc całkowicie oryginalny sterownik i podpic ten sterownik do oryginalnych siłowników i tak powinno napewno zadziałac

a gdzie on się znajduje :?:
opiotr napisał/a:
jeszcze dopytam u znajomego wiec dam dokładniejszą odpowiedz w późniejszej godz

to czekam :D
tipacz, u mnie w drzwiach idzie 6 kabli do mastera ,bo ma on dwie kostki ,w jednej jest 4 kabelki ,błękitny ,żółty,biały i szary ,a 2 idą do małej kosteczki czarny i żółto-czarny
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 12:45   

grabarz napisał/a:
a gdzie on się znajduje


w skrzynce bezpieczników wielkości jakby podwójny przekaźnik

** Dodano: 08-09-2008, 13:46 **
grabarz napisał/a:
mnie w drzwiach idzie 6 kabli do mastera


bo w oryginale idzie jeszcze impuls do oswietlenia wnętrza

Informacja od znajomego który zajmuje sie montażami iż powinien działac pierwszy spsób również
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-09-2008, 15:38   

tipacz napisał/a:
zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika

Hmm u mnie jes brązowy i biały ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-09-2008, 15:55   

egon., w tym przypadku tak jest... każdy sterownik może miec inne kolory kabli.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-09-2008, 16:06   

opiotr napisał/a:
Informacja od znajomego który zajmuje sie montażami iż powinien działac pierwszy spsób również

Nie bardzo rozumie ,napisz to jakimś językiem laika ,bo jeżeli chodzi o 1 sposób to go miałem na pewno i nie działa ,chyba że nie rozumiem co ty piszesz :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 17:30   

grabarz

spróbuj tak:podłącz oczywiście plus i mase oraz z przewodów co ida z centralki do siłownika master biały i brazowy do przewodów przy siłowniku master do tych na które jest podawana masą w chwili zamkniecia i otwarcia, jezeli nie wiesz które to są to weż próbnik zwykły z żarówką i podłącz jeden koniec do masy a drugim kabelkiem do kazdego kabla siłownika i w ten sposób znajdziesz który przewód jest od zamykania a który od otwierania i wtedy podepnij biały do zamykającego a brazowy do otwierającego. Spróbuj tak chyba nic nie namieszałem
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 20:05   

...jestem... musiałbym tylko dokopać się do schematu orginalnego fiatowskiego c. zamka (tej 'centralki' zabudowanej w formie małego przekaźnika jakby) jak ona jest sterowana;

bo tak; uniwerslane centralne zamki 'pilotowe' jak grabarz kupił, mają 2 przewody, na których w zal od zamknięcia / otwarcia wystawiają względem masy mierząc, albo plus, albo minus (na białym lub brązowym), na stale (do czasu zmiany stanu otw/zamk) lub tylko impuls; to zależy jak się taką uniersalną centralkę ustawi (tylko badziewne nie mają możliwości ustawienia); ustawia się na zworkach w formie jumperków (jak od twardego dysku w kompie) albo przelutowując zworki wg instrukcji; to jedno;
standardem jest, że się na czas zamknięcia -lub- otwarcia podaje _impulsem_ (na moment) masę na biały -lub- brąz , czyli centralka odbiorcza pilota zwiera ten swój biały lub brąz do masy na moment gdy każemy pilotem zamknąć lub otworzyć; a jak ten jej biały i brąz do fabrycznej centralki dołączymy to ta nasza 'pilotowa' w tamtej orginalnej, w miejsach dołączenia, zwiera je swoimi kabelkami na moment do masy; symuluje w ten sposób pracę siłownika master, ruch kluczyka w zamku; bo jak kluczykiem przesuniemy siłownik ręcznie w górę lub w dół to ten za pomocą dodatkowych styków jakie ma (biały, brąz i czarny) zwiera podczas ruchu w górę (otwieranie kluczykiem) lub dół kabel biały lub brąz do czarnego (masy); pozostałe dwa kable siłownika master., zielony i niebieski dają prąd na silniczek, one tu są nieważne teraz; centralka pilotowa udaje taki dodatkowy siłownik master też zwierając do masy biały lub brąz wspólne dla całej instalacji; tyle teorii;

teraz co tu nie gra;

ano, fiatowski centralny, to musiałbym poszukać, może nie być sterowany na przykad impulsem a stanem; to znaczy, że nie jest tak, że podczas zamknięcia lub otwarcia w czasie ruchu zamków ma być podawany impuls na ten lub tamten kabel, impuls zwierania do masy; może to być zmiana stanu, czyli na stałe się zwiera jeden lub drugi do masy, czyli po wykonaniu ruchu siłownika zostaje zwarty do tego lub tego;

albo fiatowska centralka jest sterowana impulsem lub zwarciem do plusa a nie masy - wystawiany jest na przykad na moment impuls dodatni na jeden z kabli; to też wtedy nie gra;

we wszystkich w/w przykłdach da się to przeskoczyć odpowiednio się dołączając i ustawiając centralkę (na zworkach - co i jak ma wystawiać na swoje kable biały i brąz);
no chyba, że jest to tak zrobione, że na stałe ma być coś dołączane a nie impuls, wtedy pokombinować z przekaźnikami by trzeba, ale zawsze to wykonalne jest;

trzeba by schemat centralnego, ale najlepiej wybadać wszystkie kable-mieć rozpis, idące do siłownika master - które są tylko po to by mnapędzać silniczek (to ze schematu też będzie) a które się ze sobą zwierają i w jakiej sytuacji (zamk/otw) i co do czego zwierają. wtedy dopiero trzeba pomyśleć o ustawieniu centralki; i na pewno jakoś się da pogodzić kluczyk z pilotową;

ten przypadek, że po dołączeniu równoległym centralki działał tylko jeden, to po prostu - centralka 'kazała' się zamknąć wszystkim zamkom i tak zostało, jakoś źle ustawiona/podłączona jest, że nie 'kazała' tylko na moment (impulsem) tylko tak zostało; jakby komenda zamykania bya cały czas/zwarcie kabli; podczas tego kluczykiem chciałeś, grabarz, otworzyć zamki, ale ty chcesz otworzyć, a zamykanie cały czas jest z centralki pchane;więc siłą fizyczną wypchałeś siłownik/zamek kierowcy do góry/ otwarłeś, ten wysła do pozostałych komendę otwarcia, ale na to nakłada się zamknięcie nadal poprzednie, ciągle aktywne z centralki pilotowej, więc nawet nie drgnęły; kwestia ustawienia;

nie wiem, czy dziś znajdę czas szukać schematu, ale jak się tu zaplącze, to pomyślę, jeśi nikt nie odpowie, jak to masz podłączyć;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2008, 20:40   

unknown napisał/a:
standardem jest, że się na czas zamknięcia -lub- otwarcia podaje _impulsem_ (na moment) masę na biały -lub- brąz


montowałem alarm (impuls masy na otwarciu bądź zamknięciu) do oryginalnego zamka fiatowskiego w Cromie 92r jak i w Bravie 00r i w obu przypadkach centralny był sterowany impulsem masy tak więc dochodze do wniosku że w TT inaczej nie będzie
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load