dymi |
Autor |
Wiadomość |
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2009, 10:51 dymi
|
|
|
witam. mam taki problem z fiatem... raz spaliny sa jasne i jest ich bardzo duzo, a innym razem prawie ich nie widac... niewiem jak mam to inaczej opisac :p hmm moze byc to wina zuzytych membran w mieszalniku? pozdrawiam |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:31
|
|
|
hEgE1990, może opiszesz jakieś wrażenia z jazdy,bo jak piszesz białe spaliny to może uszczelka głowicy,nie ubywa Ci płynu chłodniczego? |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:38
|
|
|
hEgE1990, Więcej szczegółów musisz podać, czy dymi ci talk tylko na LPG czy na PB to samo? Musisz za obserwować czy dymi tylko jak silnik się nie rozgrzeje, czy cały czas nawet po 20-30min jazdy? Czy dymi tylko jak jest bardzo zimno czy np. ostatni była lepsza pogoda i słoneczko czy wtedy tez kopcił? No i na koniec sprawdź profilaktycznie, czy nie ubywa płynu chłodniczego, oraz czy w zbiorniku nie ma czarnego osadu z oleju, sprawdź również pod korkiem do wlewu oleju czy nie ma tzw. "kawy z mlekiem" ma być czyściutki olej czarny albo bursztynowy. A i takich tematów było od groma, znowuż po szukajke na forum nie chce się sięgać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2009, 13:20
|
|
|
Może pali Ci olej po prostu. Moja też go troche zjada i jak jest zimno to kopci, że hoho Jak jest cieplej to sporo mniej. |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2009, 16:51
|
|
|
Oleju nie bierze... sprawdzałem hehe ;p Aaa płyn...hmm... raz na dłuższy czas musze dolac kilka cm Jest w zbiorniczku ale baardzo powoli ubywa... w środku nie ma śladów żadnego osadu i tak samo na pokrywce wlewu oleju.. olej jest pięknie czarny Hmm jak zapale samochód to nie dymi... ale jak już troche sie nagrzeje to zaczyna dymić... mi sie wydaje że to poprostu przez stare membrany... mają ponad...hmm... długo mają ;p były w dwóch samochodach przed fiatem....ale niewiem jak tam było z tym bo jeszcze prawka nie miałem i mnie to nie interesowało... |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2009, 21:24
|
|
|
hEgE1990, Ja jak odpalę swojego to nic nie kopci. Natomiast jak się troszkę rozgrzeje leci para z rury, jak pada deszcz lub jest zimno to nawet bardzo dużo. Wody mi nie bierze, olej 100ml/1000km. Na benzynie nie mam tego objawu tylko na gazie a parownik nowy i po regulacji. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2009, 21:43
|
|
|
jezeli kopci na siwo to para wodna i nie ma sie czym przejmowac to jest normalne bo rosa sie osadza w układzie wydechowym |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 11:20
|
|
|
albert19912 napisał/a: | jezeli kopci na siwo to para wodna i nie ma sie czym przejmowac to jest normalne bo rosa sie osadza w układzie wydechowym | tak ale auto po zagrzaniu i przejechaniu paru kilometrów nie powinno już mocno dymić w takim wypadku. Wiem bo mam to samo i sporo ludzi też jak pali auto w zimny lub deszczowy poranek. Dużo białego dymku, ale po rozgrzaniu się auta jest normalnie. No chyba że robi krótkie odcinki i układ wydechowy nie zdarzy się nagrzać a woda z niego odparować (co jest swoją drogą bardzo niezdrowe dla tłumika bo woda w połączeniu ze spalinami tworzy kwasy zjadające nam tłumik). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 14:14
|
|
|
Czasami jak termostat nie trzyma odpowiedniej temp czyli 90 stopni to auto też kopci bo masz niedogrzany silnik. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 15:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR, fiat punto czy zimny czy ciepły zawsze kopci czyli nie ma na to regóły |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 16:08
|
|
|
Ale w Tipo jest przynajmniej u mnie jak nie ma 90 stopni to kopci białą parą, potem już nie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2009, 16:58
|
|
|
Hej hej... no fakt... moja temperatura to jakieś 70stopni... czyli termostat na wymiane... Fakt faktem jak jade to wskazówka jest między 50 a 90... dopiero jak stoje to przekracza 90 ;p |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 17:49
|
|
|
hEgE1990, To bardzo źle, wymień termostat, wtedy temp będzie 90 stopni, auto przestanie kopcić jak będzie dogrzane i zobaczysz jak spalnie ci zejdzie w dół. P.S. jak coś to ja mam nowy termostat, mogę ci podesłać jak chcesz za małą kasę. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2009, 00:01
|
|
|
hEgE1990, zima w czasie jazdy norma jest 80'c na silniku. Jak masz ponizej, to mozna zaczac sie martwic. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2009, 06:36
|
|
|
ciechu, U mnie np jest czy w zimie czy w lecie, nie schodzi poniżej 90 stopni. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2009, 10:28
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | ciechu, U mnie np jest czy w zimie czy w lecie, nie schodzi poniżej 90 stopni. | u mnie to samo, jedynie w trasie może spaść kreskę dwie za 90. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2009, 12:31
|
|
|
słuchajcie, zauwazyłem jeszcze takie coś... wczoraj sie woziłem po mieście i jak zawsze dymił hehe... puźniej go zgasiłem, stał jakieś 30min... niewiem dokładnie... i jak go zapaliłem to WOGÓLE nie było widać spalin... zauważyłem tak jakby wydostającą sie wode z tłumika... coś mokrego ;p Hehe ale po 30 sekundach zaczą pokazywać sie dym i po kilku minutach spowrotem dymił ;p |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2009, 14:38
|
|
|
hEgE1990, Widocznie masz mocno zalany tłumik. Postaw go na najbardziej stromym podjeździe jaki znajdziesz oczywiście tłumikiem w dół i przegazuj trochę auto, może uda ci się pozbyć części wody. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-03-2009, 17:33
|
|
|
Aaa tam uciąłem końcowy tłumik.... hehe teraz fajnie słychać, nie jest ani głośno ani cicho Tak w sam raz Iii oczywiście nie dymi przynajmniej nie widać ;p |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:06
|
|
|
hEgE1990, chyba nie mrowisz poważnie niech cie ktoś przydyba np. policja zabiorą ci dowód, nie mówiąc że zapomnij o legalnym przeglądnie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 13:51
|
|
|
Od takich samochodów bez tłumików włancza mi sie nie potrzebnie alarm, woda kapiaca z tlumika to pozostalosc po spalaniu sie mieszanki w silniku. w jednym aucie tego nie widac a w drogim jest moze to bluemotion? |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2009, 14:01
|
|
|
ale powiem wam tak... autko nie chodzi głośno.. dalej tak cicho jak wcześniej ale... odzyskało swoją moc wcześniej musiałem dłuuugooo ruszać zanim zaczołem jechać bo było zmulone... a teraz? Raz dwa i jade ;d |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-03-2009, 14:02
|
|
|
hEgE1990, to dziwne bo powinno być odwrotnie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 14:42
|
|
|
Myślałem ze ostatni tłumik ma zadanie wygłuszać dzwięk a tu odwrotnie hmm moze masz ktoryś tłumik przypchany lub kat albo to tylko złudzenie dzwiękiem ze szybciej idzie tak jak filterm strożkowym |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 20:01
|
|
|
hEgE1990, to ciekawe ja gdy zakładałem tłumik przelotowy i odciąłem końcowy dla fanu odpaliłem auto to ptaszki z drzew pospadały tak ryknęło więc tak przez palce patrze na to co piszesz. Lepiej byś zrobił wycinając i tak pewnie już nie sprawny katalizator wstawiając w to miejsce wydmuszkę lub strumienicę a końcowy obowiązkowo założył (i to fabryczny najlepiej). Luczu napisał/a: | hEgE1990, to dziwne bo powinno być odwrotnie | dokładnie u mnie bez tłumika stracił moc. Dodam że po eksperymentach z rożnymi tłumikami pseudo sportowymi auto najlepiej zbiera się na fabrycznym tłumiku i taki teraz mam. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|