|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dedra 1.6ie brak nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
dawidek9919
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 39 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-08-2013, 10:22 dedra 1.6ie brak nawiewu
|
|
|
wczoraj przestał mi działac nawiew co mógł bym sprzadzic najpierw i jak go zrobic ,bezpiecznik ok ,odkreciłem rezystory wygladaja na nie spalonone....wentylator odreciłem i na krótko smigaaaa....bezpiecznik ok,prad w kostce jest co idzie do silniczka ....a nawiew nie działa jak krece pokretłem |
_________________ Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał. |
|
|
|
|
ernizpakerni
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 41 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-10-2013, 14:25
|
|
|
Witam podczepiam się pod temat u mnie jest to samo. Prąd jest bo na mierniku pokazuje że jest tyle że wiatrak ani drgnie. Wymieniłem rezystor i dalej nic. Póki co podłączyłem plus od zapalniczki a minus ten który był i działa tylko pytanie dlaczego nie działa na tym oryginalnym kablu skoro jest w nim prąd? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-10-2013, 16:04
|
|
|
Jesli jest prad i silnik sprawny to nie ma sily by nie chodzilo.Oprocz pradu w drugim przewodzie musi byc masa ale mysle ze to oczywiste.Zamiast wentylatora mozna podlaczyc zarowke 12V i w ten sposob sprawdzic poszczegolne biegi.Najlepiej zarowke 5-10 W bo bez wentylatora rezystor nie ma chlodzenia i sie przepali.Mozna tez wieksza zarowke nawet 55 W ale tylko przez chwile tak by nie uszkodzic rezystora. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ernizpakerni
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 41 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-10-2013, 16:20
|
|
|
shagger78, masz rację z tą masą ale ona jest i plus też jest miernik też mam dobry a nawiew działa na 1 i 4 i czasem na 3 kiedyś działał tylko na 1 i 4 później się nawrócił i działał na wszystkich prędkościach aż w końcu przestał. rezystor wymieniłem ale nie mam pewności czy działa. mogę założyć stary i sprawdzić. tylko czemu działa na plusie z zapalniczki a na "swoim" nie? podłączałem żarówkę taką od tylnej lampy i nie świeci. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-10-2013, 19:22
|
|
|
ernizpakerni, miernikiem mierzysz napiecie a w zasadzie sile elektromotoryczna co wcale nie oznacza ze jest dobrze.Wloz zarowke do przewodow od wentylatora symulujac obciazenie i dopiero zmierz napiecie.Sadze ze go poprostu nie ma.Rownie dobrze mozna puscic napiecie przez cialo czlowieka(od jednej do drugiej reki)Mierzac miernikiem napiecie bedzie ale nawet najmniejsza zarowka juz Ci w taki sposob nie zaswieci.
Mozliwosci sa trzy:bezpiecznik,pokretlo dmuchawy lub opornik chociaz ten ostatni mozna wylkuczyc bo bez niego ostatni bieg powinien dzialac bo opornik jest tylko do 1,2,3 bieg.4 pomija opornik-wentylator dostaje pelne napiecie akumulatora. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ernizpakerni
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 41 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-10-2013, 19:49
|
|
|
shagger78, Dzięki że mi to tak jasno opisałeś już zaczynam kumać o co chodzi z tym opornikiem. Ja też go wykluczę i bezpieczniki bo je sprawdziłem i na wszelki wypadek zmieniłem, co do pokrętła to w poniedziałek je wymienię i zobaczę czy to było przyczyną. A mam jeszcze takie pytanie - czy coś się może stać jak mam tak podłączone jak w tej chwili? Nie zależy mi na biegach 2 i 3 chodzi o to żeby zimą był nawiew i to jak najsilniejszy. Na wiosnę i tak szykuję większy remont to i elektryk zarobi Ale czy - jeśli się okaże, że to nie pokrętło to mogę tak jeździć bez obaw o jakiś pożar czy inne zagrożenie? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|