|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dławi się |
Autor |
Wiadomość |
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 12:58 Dławi się
|
|
|
Witam !
Od czasu do czas gdy rano odpalam, silniczek nie wchodzi na obroty, szarpie i skacze. Gdy próbuję przygazować dusi się. Musze go wyłączyć, ponownie uruchomić i jest ok.
Temat pewnie gdzies był wałkowany. Mam jednak ograniczony dostęp do internetu i nie moge poświęcić zbyt wiele czasu na przeszukiwanie postów.
Będę wdzięczny o sugestie bądź wskazanie postów poświęconych temu zagadnieniu. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-09-2005, 13:12
|
|
|
Oooo..! dużo tego ale dzięki kolego " miszko ".
Po lekturze postów wskazanych przez Ciebie stawiam na okolice przepustnicy i potencjometr położenia przepustnicy.
Muszę dodać jeszcze do wcześniejszej wypowiedzi to, że wzrosło zużycie paliwa.
Jest jeszcze jedna sprawa, która nasunęła mi sie podczas przeglądania postów.
Kiedy hamuję silnikiem jazda nie zawsze jest płynna. Następuje raptowny spadek obrotów i daje się czuć większe obciązenie. Nie ma łagodnego zejścia obrotów.
Jeszcze raz dzięki. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-09-2005, 17:22
|
|
|
M@ciej napisał/a: | Kiedy hamuję silnikiem jazda nie zawsze jest płynna. Następuje raptowny spadek obrotów i daje się czuć większe obciązenie. Nie ma łagodnego zejścia obrotów.
Jeszcze raz dzięki. |
To normalne dla silnikow z wtryskiem. Tak "wyczuwalnie" dziala system Cut-Off.
Jak hamujesz silnikiem to odcina paliwo i jedziesz za darmo
Ja mam gaznik i przenigdy u mnie tak nie bylo tego czuc. Pozniej kupilismy UNO z wtryskiem i na pierwszej jezdzie bardzo to odczuwalem, teraz sie juz przyzwyczailem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-09-2005, 06:19 Dławi się - ciąg dalszy
|
|
|
miszko napisał/a: | To normalne dla silnikow z wtryskiem. Tak "wyczuwalnie" dziala system Cut-Off.
Jak hamujesz silnikiem to odcina paliwo i jedziesz za darmo
|
Zgadza się to system CUT-OFF i jadę sobie jak mówisz za darmo. Czasem jednak występuje zjawisko takie jak gdyby samochód zarył. Ale tak może właśnie ma być. Nie będę wnikał ważniejsza w tej chwili jest sprawa, o której pisałem wcześniej.
Prwadę mówiąc nigdy nie wykręcałem przepustnicy i jego potencjometru ale chyba nie ma tam nic takiego czego nie da sie ponownie po sprawdzeniu złożyć ???.
Zawsze musi być tem pierwszy raz
[ Dodano: Wto 25 Paź, 2005 11:29 ]
Witam !
No i znalazłem chwilę aby wykręcić czujnik położenia przepustnicy. Myślę sobie wyczyszczę założę i będzie super. I tu moje zdziwienie. Nie dość, że dojście dziadowskie do dolnej śrubki to okazuje się, że zmontowany na stałe i koniec. O okrutna niewiedzo. Czujnik w moim autku można chyba jedynie regulować co do położenia ponieważ " uszy " przez które przechodzą śrubki mocujące mają podłużne otwory w których mogą przesuwać się śrubki. Czyli gdybyśmy przekręcali czujnik dookoła razem z wałkiem wychodzącym z przepustnicy i tyle.
I co wy na to ??
A może dokonać pomiary tylko w jaki sposób ?. Jakie są poprawne pomiary ? Czy ktoś już to robił. Pewnie od tego trzeba było zacząć. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|