|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:37 problem z odpaleniem
|
|
|
Witam.
Nie dawno wymienialem skrzynie biegow(tempra 1.6 92r.) i podnosilismy dosc wysoko przod w baku byla pustka... po wymianie elegancko wszystko wrocilo na swoje miejsce... i tu sie zaczyna problem chcialem sprawdzic jak autko chodzi po wymianie i zonk autko nie chce odpalic... znajomi mowia ze to moze byc cos z pompka ze zassala powietrze>>? czy cos w tym stylu... dodam ze juz kiedys zaistniala podobna sytuacja... skonczylo mi sie paliwo i stal tak z pustym bakiem jakis dzien potem zalalem 10 l. i nie chcial odpalic sprawdzalismy miernikiem el. wszystko co sie dalo i nic nie znalezlismy... nastepnego dnia stalismy nad nim caly dzien i juz ktorys raz z kolei siadlem zeby spr zapalic i zapalil...
jak myslicie co to moze byc ?? bardzo prosze o pomoc...
pzdr. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:43
|
|
|
slawexD, przede wszystkim gaźnik czy wtrysk
jeśli wtrysk, to odepnij wąż dochodzący do wtryskiwacza (są oznaczone strzałkami) wsadź do butelki i zakręć - będziesz wiedział, czy pompa działa i podaje paliwo
czy po wymianie skrzyni podpiąłeś CPW ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:44
|
|
|
tak cpw podpiety.. wtrysk... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:51
|
|
|
najpierw sprawdź xzy pompa działa, jak działa to weź jakąś świece (wykręć lub jakąś starą) i wsadź do przewodu WN dotknij gwintem do silnika i sprawdź czy jest iskra (nie sprawdzaj bezpośrednio bez świecy do masy, bo moduł tego nie lubi - tempra to nie maluch)
skoro ściągałeś skrzynię, top kopułkę pewnie też (kable założone tak jak trzeba ? "1342" ) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:54
|
|
|
kopulka nawet nie ruszana wyciagalem dolem bylo wygodniej... co do iskry to nie ma sprawdzalem... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:02
|
|
|
więc nie ma co szukać w paliwie, sprawdź jeszcze iskrę bezpośrednio z cewki (na tym kablu co idzie do kopułki)
sprawdż masę pod akumulatorem na nadkolu i ogólnie masę na silniku, dopływ prądu i masę na cewce
za silnikiem na ściance pod plastikową osłonką na 2 śruby, są 2 komplety bezpiecznik + przekaźnik, jeden jest od pompy paliwa, zaś drugi (u mnie lewy, ale z tym bywa różnie) od sondy lambda, jeśli ten od sondy nie działa to óównież nie będzie iskry - możesz je tak po chłopsku sprawdzić wyciągając i wkładają na włączonym zapłonie - poczujesz pod palcami, że przekaźnik "cyknął"
obok po lewej masz takie ustrojstwo, to właśnie jest moduł, też posprawdzaj połączenia i skontroluj czy nie naruszyłeś masy przykręconej do kolektora dolotowego na 2 śrubach
na razie tyle mi do głowy przychodzi |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:03
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...alic-vt4002.htm to moze byc ten czujnik cpw... wlasnie tak kiedys mialem
teraz chyba to samo...
Wita napisał/a: | wczoraj jak nie zapalal to niezapalal wiec dalem sobie spokuj
dzisaj rano chce jechac do pracy autobusem (wstalem godzine wczesniej niz zwykle) ,
ale cos mnie tknelo i popszedlem zobaczyc do samochodu ZAPALIL BEZ ZADNEGO PROBLEMU po pracy tez zadnego problemu nie mialem
nie wiem co bylo ale narazie jest ok (moze moj tipek mial akurat zly dzien) ale tak na powaznie to zmienie cpw bo to prawdopodobna przyczyna wczorajszej awari
dzieki wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:09
|
|
|
CPW właśnie tak sie objawia, że po prostu wali w ... klipy, najczęściej na gorącym silniku, aczkolwiek nie jest to regułą |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:10
|
|
|
a jak sprawdzic czy ten czujnik jest dobry??? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:23
|
|
|
niestety wygląda to tak
unknown napisał/a: |
a jak chcesz swój nie mając innego tak "profeszynal" sprawdzić - skołuj sobie oscyloskop czy elektronika jakiegokolwiek czy "gościa od telewizorów" z oscyloskopem i na oscyloskopie zobaczysz jakie sygnały zwraca czujnik przy obrocie koła ; normalnie to będzie trudne bo jak odepniesz CPW nie będziesz miał iskry w ogóle i nie zapalisz albo podczep do kabelków/wtyczki od CPW bez wypinania jej oscyloskop i zapal autko na wolne i oglądaj przebieg. Powinien być prostokątny (co obrót koła jak namagnesowany/inny bodajże obszar mija na momencik czujnik to wytwarza on - czujnik- impuls, stąd z orotami silnka i koła będzie prostokąt).
Raz, że musi być prostokąt, bo jak się chrzani czujnik i nie z każdego obrotu zwraca impuls (masz prostokąt z brakującymi zębami ) to zapłon nie zawsze działa , więc idzie nierówno silnik; dwa - prostokąt musi być w miar równy,jak jest odkształcony, linie pomarszczone mocno to czujnik też się kończy a elektronika od zapłonu co poniektóre impulsy może nie 'zrozumieć' i też nierówne obroty......
ew prościej - wziąść wymontować CPW, zapiąć do oscyloskopu i machać magnesem
albo jeszcze prościej i pewniej - przełożyć na moment 100% sprawny CPW... ale to by było |
|
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
slawexD
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:26
|
|
|
uuuuuuu.... ciezko bedzie ale nic trzeba sprawdzac pokolei jak nic nie wyjdzie to raczej znaczy ze to cpw....
** Dodano: 03-06-2008, 18:10 **
dzisiaj spr. swiece suche nawet po probie zaplonu i iskry nie daje wcale... przekazniki spr.. dzialaja jak trzeba... |
|
|
|
|
jarekmarek61
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1 Skąd: polska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 10:16
|
|
|
odkrec kopulke gaznika i wlej tam paliwko sprobuj odpalic jeśli szarpnie i zgasnie to czynność wykonaj ponownie powinien zaskoczyć włącz ssanie.Miałem ten kłopot i znajomy mech amator tak mi poradzil i zadziałało,dodał także iż najprostrze sa najskutecznięjsze.
** Dodano: 14-01-2010, 10:25 **
odkrec kopulke gaznika i wlej tam paliwko sprobuj odpalic jeśli szarpnie i zgasnie to czynność wykonaj ponownie powinien zaskoczyć włącz ssanie.Miałem ten kłopot i znajomy mech amator tak mi poradzil i zadziałało,dodał także iż najprostrze sa najskutecznięjsze. Przepraszam n.iedoczytałem problem dotyczy gaznikowca |
_________________ 1961 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|