Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 20:37   problem z odpaleniem

Witam.


Nie dawno wymienialem skrzynie biegow(tempra 1.6 92r.) i podnosilismy dosc wysoko przod w baku byla pustka... po wymianie elegancko wszystko wrocilo na swoje miejsce... i tu sie zaczyna problem chcialem sprawdzic jak autko chodzi po wymianie i zonk autko nie chce odpalic... znajomi mowia ze to moze byc cos z pompka ze zassala powietrze>>? czy cos w tym stylu... dodam ze juz kiedys zaistniala podobna sytuacja... skonczylo mi sie paliwo i stal tak z pustym bakiem jakis dzien potem zalalem 10 l. i nie chcial odpalic sprawdzalismy miernikiem el. wszystko co sie dalo i nic nie znalezlismy... nastepnego dnia stalismy nad nim caly dzien i juz ktorys raz z kolei siadlem zeby spr zapalic i zapalil...

jak myslicie co to moze byc ?? bardzo prosze o pomoc...
pzdr.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 20:43   

slawexD, przede wszystkim gaźnik czy wtrysk :?: :!:
jeśli wtrysk, to odepnij wąż dochodzący do wtryskiwacza (są oznaczone strzałkami) wsadź do butelki i zakręć - będziesz wiedział, czy pompa działa i podaje paliwo

czy po wymianie skrzyni podpiąłeś CPW ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 20:44   

tak cpw podpiety.. wtrysk...
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 20:51   

najpierw sprawdź xzy pompa działa, jak działa to weź jakąś świece (wykręć lub jakąś starą) i wsadź do przewodu WN dotknij gwintem do silnika i sprawdź czy jest iskra (nie sprawdzaj bezpośrednio bez świecy do masy, bo moduł tego nie lubi - tempra to nie maluch)
skoro ściągałeś skrzynię, top kopułkę pewnie też (kable założone tak jak trzeba ? "1342" )
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 20:54   

kopulka nawet nie ruszana wyciagalem dolem bylo wygodniej... co do iskry to nie ma sprawdzalem...
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:02   

więc nie ma co szukać w paliwie, sprawdź jeszcze iskrę bezpośrednio z cewki (na tym kablu co idzie do kopułki)
sprawdż masę pod akumulatorem na nadkolu i ogólnie masę na silniku, dopływ prądu i masę na cewce
za silnikiem na ściance pod plastikową osłonką na 2 śruby, są 2 komplety bezpiecznik + przekaźnik, jeden jest od pompy paliwa, zaś drugi (u mnie lewy, ale z tym bywa różnie) od sondy lambda, jeśli ten od sondy nie działa to óównież nie będzie iskry - możesz je tak po chłopsku sprawdzić wyciągając i wkładają na włączonym zapłonie - poczujesz pod palcami, że przekaźnik "cyknął"
obok po lewej masz takie ustrojstwo, to właśnie jest moduł, też posprawdzaj połączenia i skontroluj czy nie naruszyłeś masy przykręconej do kolektora dolotowego na 2 śrubach

na razie tyle mi do głowy przychodzi
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:03   

http://forum.tempra.org/t...alic-vt4002.htm to moze byc ten czujnik cpw... wlasnie tak kiedys mialem
teraz chyba to samo...
Wita napisał/a:
wczoraj jak nie zapalal to niezapalal wiec dalem sobie spokuj :(
dzisaj rano chce jechac do pracy autobusem (wstalem godzine wczesniej niz zwykle) ,
ale cos mnie tknelo i popszedlem zobaczyc do samochodu ZAPALIL BEZ ZADNEGO PROBLEMU po pracy tez zadnego problemu nie mialem :lol: :lol: :lol:
nie wiem co bylo ale narazie jest ok (moze moj tipek mial akurat zly dzien) ale tak na powaznie to zmienie cpw bo to prawdopodobna przyczyna wczorajszej awari
dzieki wszystkim za pomoc
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:09   

CPW właśnie tak sie objawia, że po prostu wali w ... klipy, najczęściej na gorącym silniku, aczkolwiek nie jest to regułą
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:10   

a jak sprawdzic czy ten czujnik jest dobry???
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:23   

niestety wygląda to tak :?

unknown napisał/a:

a jak chcesz swój nie mając innego tak "profeszynal" sprawdzić - skołuj sobie oscyloskop czy elektronika jakiegokolwiek czy "gościa od telewizorów" :) z oscyloskopem i na oscyloskopie zobaczysz jakie sygnały zwraca czujnik przy obrocie koła ; normalnie to będzie trudne :) bo jak odepniesz CPW nie będziesz miał iskry w ogóle i nie zapalisz :) albo podczep do kabelków/wtyczki od CPW bez wypinania jej oscyloskop i zapal autko na wolne i oglądaj przebieg. Powinien być prostokątny (co obrót koła jak namagnesowany/inny bodajże obszar mija na momencik czujnik to wytwarza on - czujnik- impuls, stąd z orotami silnka i koła będzie prostokąt).
Raz, że musi być prostokąt, bo jak się chrzani czujnik i nie z każdego obrotu zwraca impuls (masz prostokąt z brakującymi zębami :) ) to zapłon nie zawsze działa , więc idzie nierówno silnik; dwa - prostokąt musi być w miar równy,jak jest odkształcony, linie pomarszczone mocno to czujnik też się kończy a elektronika od zapłonu co poniektóre impulsy może nie 'zrozumieć' i też nierówne obroty......
ew prościej - wziąść wymontować CPW, zapiąć do oscyloskopu i machać magnesem :D
albo jeszcze prościej i pewniej - przełożyć na moment 100% sprawny CPW... ale to by było
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
slawexD 


Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2008, 21:26   

uuuuuuu.... ciezko bedzie ale nic trzeba sprawdzac pokolei jak nic nie wyjdzie to raczej znaczy ze to cpw....

** Dodano: 03-06-2008, 18:10 **
dzisiaj spr. swiece suche nawet po probie zaplonu i iskry nie daje wcale... przekazniki spr.. dzialaja jak trzeba...
  
 
jarekmarek61 
witamy nowego


Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: polska
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 14-01-2010, 10:16   

odkrec kopulke gaznika i wlej tam paliwko sprobuj odpalic jeśli szarpnie i zgasnie to czynność wykonaj ponownie powinien zaskoczyć włącz ssanie.Miałem ten kłopot i znajomy mech amator tak mi poradzil i zadziałało,dodał także iż najprostrze sa najskutecznięjsze.

** Dodano: 14-01-2010, 10:25 **
odkrec kopulke gaznika i wlej tam paliwko sprobuj odpalic jeśli szarpnie i zgasnie to czynność wykonaj ponownie powinien zaskoczyć włącz ssanie.Miałem ten kłopot i znajomy mech amator tak mi poradzil i zadziałało,dodał także iż najprostrze sa najskutecznięjsze. Przepraszam n.iedoczytałem problem dotyczy gaznikowca
_________________
1961
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load