swap 1600 hf turbo do tipo |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2010, 15:57 swap 1600 hf turbo do tipo
|
|
|
wie ktoś może czy przy przekładce silnika z punto I do tipo będzie dużo problemów? Idąc tropem że silniki z uno i tipo są wymienne, z punto do uno też pasuje ale z uno do punto trzeba trzeba usunąć czujnik oleju( nie wiem czy to temp. czy ciśnienie) bo będzie kolidował łapą silnika. W tipo komora silnika jest dużo większa więc nie powinno być problemów. Ale to są tylko moje przypuszczenia i chciałbym żeby ktoś je potwierdził lub zanegował. |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2010, 16:19
|
|
|
określ z jakie silniki maja uczestniczyc w zabiegu.. bedzie latwiej dokladnie okreslic co i jak |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:09
|
|
|
Przeszczepić można niemal wszystko do wszystkiego : widziałem Punto I z silnikiem od Cromy Turbo ( 2,0 8V T ) - wlazł ...
To o czym piszesz w związku z czujnikiem ciśnienia oleju - to najmniejszy z problemów . Chodzi o to , że podstawka filtra oleju , a zarazem miejsce do wkręcenia czujnika - jest w jednych autach miejscem mocowania alternatora , w innych łapą silnika mocowaną za pomocą gumowej poduszki do podłużnicy . A może być i jednym i drugim jednocześnie . |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:11
|
|
|
brynol69, olej temat silników z Punto, lepiej poszukaj sobie odpowiadającego Ci silnika z Bravo/Brava i wtedy idzie niemal plug&play przekładka. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2010, 11:52
|
|
|
chcę zm ienić 1.4 wolnossące na 1.4 dołaowane z punto gt mam dawce i jestem prawie zdecydowany żeby go wziąć tylko gowicę będzie trzeba zrobić
** Dodano: 07-04-2010, 12:55 **
i tu też przekładka powinna być "niemal" plug&play, tylko chciałbym wiedzieć czy mam zacząć szukać np łapy z inngo fiaciora żeby posadzić silnik
** Dodano: 07-04-2010, 21:05 **
punciaka mi zwinęli sprzed nosa, ale pojawiła si lancia delta hf turbo 1600, to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie?
to na pewno będzie pasować? |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 16:00
|
|
|
Cytat: | to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie |
nie, wlasnie dlatego tak wyglada komora silnika.
wtryskowe turbo 1600 po zamontowaniu lap silnika z tipo powinno pasowac niemalze plug and play, gaznikowe turbo 1600 nie tykaj:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 19:28
|
|
|
brynol69 napisał/a: | punciaka mi zwinęli sprzed nosa, ale pojawiła si lancia delta hf turbo 1600, to jest na podłodze tipo tak? tylko dlaczego komora silnika wygląda tak dziwnie? |
Po pierwsze : zdecyduj się Brynol - do czego tak właściwie chcesz przeszczepiać ten silnik - do Tipo , czy Delty II ? - dziwny zbieg okoliczności - bo na forum Lancii pojawił się użytkownik o tym samym nicku , w tym samym wieku i z tym samym silnikiem . Z tą różnicą , że mającym jakoby zagościć w Delcie ...
Po drugie - jak już Bart słusznie zauważył - Delta I nie miała nic wspólnego z Tipo ( i Deltą II ) . Miała tą samą płytę podłogową co Ritmo 3 . Mocowanie silnika - jak łatwo zgadnąć nie ma nic wspólnego z Tipo / Deltą . Łapy od 1,4 nie podejdą bez przeróbek do 1,6 DOHC .
Nawet jak będziesz miał silnik z całym zespołem napędowym - to i tak : zwrotnice i półosie też są inne . |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 19:42
|
|
|
no to mnie pocieszyłeś:D to mnie najbardziej martwiło:D a jak sprawa napędem i zawieszeniem koła? chciałbym zostawić ten zawias co mam bo bardzo dobrze mi się na nim , hamulce mam 257 wentylowane i tam też są takie więc tym się nie martwię. wydaje mi się że jak to silnik z tipo to cały napęd i zawieszenie silnika mogę zostawić to co mam ( do czasu aż nie ukręce przegubów ) kolejne pytanie o chłodnicę... jaką zamontować? z mojego 1.4 będzie za mała i przegrzewałby się szybko silnik a tego bym niechciał czy chłodnica 2.0 8V i 2.0 16v, jest taka sama? któą wybrać jak inne czy wystarczy chłodnica z 1.8?
** Dodano: 08-04-2010, 20:47 **
ah kurde to ja napisałęm ten post ale bałem się że spotkam się z pogardą za to że chcę wsadić silnik do tipo a nie delty więc napisałem że do delty ii ale to zasadniczo bez znaczenia:)
** Dodano: 08-04-2010, 20:50 **
schab, mówisz że nie podejdą tak łatwo? hmmm może uda się znaleźć łapy z tipo 1.6 dohc:) |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2010, 19:56
|
|
|
Kolego Brynol69 miałeś na myśli to punto z uszkodzoną głowica z allegro?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 20:02
|
|
|
a co z półosiami i przebugami? z czego dopasować? z fiata TT 1.6 dohc spasują? czy będe musiał przełożyć też zwrotnice i dalej kombinować z ośkami?
** Dodano: 08-04-2010, 21:03 **
tak, chciałem wyrwać serce z tego punciaka ale mi go ktoś zwinął:)
** Dodano: 08-04-2010, 21:09 **
przed chwilą kolega kamilsitek1983 wyciągnął pomocną dłoń z częściami od 1.6 dohc więc ponawiam pytanie czy da radę napędzić tym koła
** Dodano: 08-04-2010, 21:21 **
prośba do adminów, proszę o zmianę nazwy tematu na "swap 1600 hf turbo do tipo" |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:29
|
|
|
Jak będziesz miał z Tipo 1,6 DOHC komplet : półosie z przegubami- to zgrają się ze skrzynią Delty , a zwrotnice z tegoż Tipo z całą resztą . Chłodnicą się nie przejmuj o tyle że : dostać dobrą używkę od 1,8 , czy 2,0 - graniczy z cudem . Nowe są do kupienia za kwotę powyżej 200 zł . Można też założyć dowolną byle była większa i zmieściła się na szerokość/wysokość , możesz szukać w obrębie aut z rodziny Fiata - w tym Lancia , Alfa i Iveco . |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:32
|
|
|
A może kupić to http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11129655 i wyklepać, ewentualnie Vectre A V6, taniej, nie zawodniej ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:34
|
|
|
ale skrzynia tez jest z 1.6 wiec nie bylo by problemu praktycznie komplet mamy 1.6 dohc. Wiec troche pogrzebac i by to mogło poruszyc tipkiem..
** Dodano: 08-04-2010, 22:35 **
osobiscie wole jezdzic tipkiem 1.4 w LPG |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 11:56
|
|
|
może i taniej, może i lepiej, może i niezawodniej ale...
uno - to nie jest włoszczyzna
duo - te furmanki są podatne jedynie na tuning naklejkami i plastikami
tre - mam zajawkę zrobić coś "fajnego" z moim tipolotem
quattro - coś fajnego to znaczy wyciągnąć z niego około 200hp co wcale nie jest wyżyłowaną granicą
cinque - liczę na dalsze wsparcie i pomoc w razie problemów
Podsumowując, silnik posadzę na łapach z 1.6 dohc, półosiami z tego samego silnika napędze koła na zwrotnicach które mam w tipo, więc zawias i hamulc zostaje. Muszę zadzwonić do jednego typa, może będzie miał jeszcze chłodnicę z 2.0 16v, chyba że ta z delty będzie dała się zamontować bez druciarstwa:) będę musiał też zmienić tylne hamulce na traczowe, ale je wyjmę z delty, tylko będę musiał znaleźć przewody hamulcowe i wogule przerobić tylni układ.
Więc na razie to tyle W sobote jadę obejrzeć dawce i może nim przyjadę i będziemy dalej walczyć |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 14:48
|
|
|
brynol69 napisał/a: | (...)chłodnicę z 2.0 16v, chyba że ta z delty będzie dała się zamontować bez druciarstwa |
Chłodnica z 2,0 16V od Delty i Tipo - to dwie różne chłodnice .
Sorki , że cię znowu muszę zmartwić ... |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 16:45
|
|
|
miałem na myśli chłodnice z sedici , bo ta z delty na pewno jest inna i średnio by pasowała . w chłodnicach chodzi chyba tylko o wydajność oddawania ciepła tak więc w wolnossącym 1.6 chłodnica z sedici powodowałaby niedogrzanie silnika, ale jakby ją zamontować przy 1.6 doładowanym i częściowo przysłonić dolną cześć chłodnicy poprzez zamontowanie IC za wlotem powietrza w zderzaku... co o tym sądzicie
w każdym razie muszę zmierzyć wlot w zderzaku i poszukać jakiegoś IC'ka |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 17:30
|
|
|
brynol69 napisał/a: | miałem na myśli chłodnice z sedici , bo ta z delty na pewno jest inna i średnio by pasowała . w chłodnicach chodzi chyba tylko o wydajność oddawania ciepła tak więc w wolnossącym 1.6 chłodnica z sedici powodowałaby niedogrzanie silnika, ale jakby ją zamontować przy 1.6 doładowanym i częściowo przysłonić dolną cześć chłodnicy poprzez zamontowanie IC za wlotem powietrza w zderzaku... co o tym sądzicie |
Zabiłeś mnie tym stwierdzeniem Od czego masz kolego w silniku termostat?? Jak reszte wiedzy masz taką jak o ukłAdzie chłodzenia to może lepiej nie czepiaj się tematu Tipo+swap ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:01
|
|
|
wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód.
wybierając chłodnice pod względem objętości to najlepsza by była z 2.0 8v z klimą, w zasadzie każda chłodnica z tipo o grubości 34-35mm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:05
|
|
|
brynol69 napisał/a: | wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód. |
nie rozumiem Termostat puszcza odpowiednią ilość płynu na chłodnicę tak aby utrzymać optymalną temp. pracy silnika. Jak będzie za zimno to się zamknie i będzie OK ... jak będzie za gorąca to się otworzy itd |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:08
|
|
|
brynol69 napisał/a: | wiem jak działa termostat dlatego się pytam o chłodnicę, ponieważ jak będzie chodzić za bardzo to termostat będzie zamykał obwód.
wybierając chłodnice pod względem objętości to najlepsza by była z 2.0 8v z klimą, w zasadzie każda chłodnica z tipo o grubości 34-35mm |
To dlaczego piszesz że duża chłodnica spowoduje nie dogrzewanie się silnika? Nie pisz bzdur |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:29
|
|
|
źle się wyraziłem, ale skutek ten sam, w każdym razie mój bład
do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-04-2010, 19:30
|
|
|
brynol69 napisał/a: | do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a |
IC to się z Iveco TurboDaily bierze |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 00:01
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | brynol69 napisał/a: | do szerokiego wlotu w zderzaku idealnie będzie pasował IC z c-max'a |
IC to się z Iveco TurboDaily bierze |
święte słowa... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 14:24
|
|
|
po oględzinach i osłuchaniu silnika muszę powiedzieć że malina:D czekam na wyjęcie i w przyszłym lub za 2 tyg śmigam z przyczepką czas zacząć zbierać tajle |
|
|
|
|
|