Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra 1.8 jeździ ale gaśnie, dlaczego?
Autor Wiadomość
yaro74 
witamy nowego


Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 8
Skąd: lubelskie
Wysłany: 17-05-2005, 15:46   tempra 1.8 jeździ ale gaśnie, dlaczego?

Witam wszystkich. Mam tempre 1,8 z gazem, przez 6 miesiecy od założenia instalacji wszystko było Ok. Jakiś miesiac temu zapaliła mi się kontrolka od wtrysku, wymiana świec, przewodów, regulacja gazu i po tygodniu to samo, w dodatku zaczął gasnąć silnik przy wrzuceniu biegu na luz, dzieje się to na benzynie i na gazie. Byłem na kompie, błąd to za duże stężenie i brak samoregulacji. Wymontowałem katalizator, bez zmian. Ostatnio zauważyłem, że przy przełączaniu na gaz kontrolka od wtrysku zapala sie od razu, przy benzynie trochę to trwa. Reset komputera, na dzień czasu spokój z kontrolką, natomiast silnik nadal gaśnie, aha sonda podobno ok, obroty po dodaniu gazu spadają na 400-500 i wtedy zgaśnie albo nie, na zimnym silniku jest ok jak sie rozgrzeje wszystko się zaczyna. Jakiś czas temu wymieniłem termostat, stary trzymał temperaure ok 60 st, jako,że wymieniałem w sobotę po południu założyłem ten od wersji 2.0, może teraz jest za wysoka temperatura, wskaźnik pokazuje max 90 st
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-05-2005, 18:31   

Nie ma nic z termostatem, Kontrolka od wtrysku diagnozuje całośc układu wiće może to być jakiś czujnik, gaśnięcie silnika i nie równo pracę powoduje uszkodzenie czujnika temp płynu chłodzącego - wkręcona w głowicę - zobacz czy ten czujnik ma jakiś opór.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-05-2005, 19:11   

Cześć,

Czy mówiąc "byłem na kompie" masz na myśli podłączenie do testera wtrysku ? Dziwne bo to powinno wykazać usterkę.
Przyczyny tych objawów mogą być rózne - zawór regulujący bieg jałowy (tzw. zawór obejściowy), może być czujnik podciśnienia w kolektorze (nie miałeś jakiegoś strzału gazu ?), czujnik temperatury silnika. Sondy lambda ani wtryskiwaczy bym nie podejrzewał.

Szczerze mówiąc to wtrysk Maneti Marelli/Weber jest stosunkowo prosty - wbrew pozorom niewiele może się tam popsuć. To nie to co współczesne silniki MPI, gdzie silnik jest obklejony czujnikami ;-)

Pozdrawiam,
Zbyszek

[ Dodano: 17-05-2005, 19:13 ]
Po objawach to naprawdę bym sprawdził zawór obejściowy.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
yaro74 
witamy nowego


Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 8
Skąd: lubelskie
Wysłany: 17-05-2005, 19:28   

czujnik podciśnienia jest chyba ok, bo mechanik sprawdzał, test wtrysku też wypadł pomyślnie, przy zaworze biegu jalowego obroty chybaby rosły i spadały non stop, a tu dodasz gazu albo właczysz luz i jak silnik schodzi z obrotami do wartosci 400-500 i albo wtedy zgasnie albo nie i obroty wtedy trzyma już równo ok 800, jak sprawdze czujnik temperatury silnika to dam znac co sie okazało. Póki co dzieki za rady.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-05-2005, 19:41   

Aaaa, może być też cośnie tak z czujnikiem położenia wału korbowego - czasem daje dziwne objawy.
Ale skoro nie czujnik podciśnienia to może właśnie czujnik temperatury.

Mimo wszystko nie wykluczalbym zaworu obejściowego - może otwierać się z opóźnieniem albo niecałkowicie. Podobne objawy (gaśnięcie na luzie po przygazowaniu) powoduje uszkodozny silnik krokowy nastawnika przepustnicy przy wtrysku SPI (czyli takim jak u mnie) a jego rola jest podobna do zaworu obejściowego (nie wiem tak naprawdę czy jest tam elektromagnes czy silnik).

Pozdrawiam,
Zbyszek

P.S.
Identyczne objawy jak u Ciebie miał niedawno kolega w nowo zakupionym aucie - gaśnięcie na luzie po przygazowaniu lub wrzuceniu luzu w czasie jazdy. Tyle, że był KIA Clarus z 1999 po wypadku (mała stłuczka z przodu ale parę rzeczy było do wymiany, np. chłodnica). Ktoś przy składaniu odwrotnie założył przepływomierz :lol: W Temprze nie ma tego problemu bo nie ma przepływomierza (za to jest zujnik podciśnienia w kolektorze).
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
yaro74 
witamy nowego


Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 8
Skąd: lubelskie
Wysłany: 17-05-2005, 20:29   

czy prawidłowe działanie silnika krokowego da się jakoś sprawdzić?, może jaki ś pomiar opornosci czy jakoś inaczej, bo niechciałbym sie przekonać, że działa po jego kupnie, atak wogóle to zacznęchyba od sprawdzenia wszystkich połączeń czujników, może coć po prostuma słaby styk
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2005, 21:16   

Wyczyść czujnik położenia przepustnicy i wyreguluj obroty na benzynce dopiero bierz się za regulację gazu.
     assistance   Moneta
 
 
mario


Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 15
Skąd: Gubin/Nowa Sól/Wrocław
Wysłany: 17-05-2005, 21:16   mialem to samo

ale ja mam gaznik(nie wiem jak u ciebie) Silnik gasl czesto gdy dawalem na luz. Okazalo sie ze styki od modulu wolnych obrotow byly poprzepalane. Koszt naprawy to 40 groszy :) bo musialem kupic wsuwki na kable. Teraz nie gasnie.
  
 
 
yaro74 
witamy nowego


Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 8
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19-05-2005, 10:40   

czujniki posprawdzane sa ok, co do przepustnicy i czujnika przepustnicy zajmę sie tym dopiero w sobotę, po wszystkim dam znac jakie sa efekty
  
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2005, 12:09   

Kolego yaro74

Za mało danych!

Zapoznaj się z Twoim systemem wtrysku na stronie: http://xoomer.virgilio.it...#_Toc499487566.

Napisz jakie sprawdziłeś czujniki i w jaki sposób je testowałeś?

Jeżeli kontrolka z symbolem "wtryskiwacza" zapala się to jest to informacja o uszkodzeniu w układzie wtrysku zainstalowanym przez fabrykę.

Zanim zaczniesz regulować ustawianie czujnika przepustnicy spróbuj stwierdzić czy oś przepustnicy ma luz i może trzeba dokonać mechanicznego ustawienia przepustnicy a nie czujnika elektrycznego tak aby na czujniku było napięcie właściwe dla Twojego systemu. Jeżeli jest to niczego nie reguluj bo to oznacza , że ustawienia mechaniczne i elektryczne są fabrycznymi. Przyczyna jest w innym miejscu.

Sprawdź jakie jest napięcie na plusowej klemie akumulatora w trakcie pracy na wolnych obrotach i po zatrzymaniu silnika w trakcie występowania samoistnego wyłączania się silnika.
Może akumulator ma "ukrytą" wadę.

Z opisu objawu wynika, że na centralkę wtrysku "dociera" za małe napięcie (przez przekaźnik, który jest uruchamiany przez stacyjkę - zobacz na schemat na stronie internetowej).
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
radomiak4 


Wiek: 54
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2007, 13:00   

Ja miałem podobny przypadek,a pomogło mi włożenie kawałka gąbki w gumową rurę która dochodzi do filtra powietrza.Zasysał chyba za dużo powietrza,zauważyłem to jak przez przypadek nacisnąłem jej koniec a auto nagle dostało drugie tyle obrotów.Póżniej pozostało tylko ustawienie obrotów.Po tej czynności spadło mio także spalanie prawie o 2l LPG :food:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load