|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Korozja, nadkola, progi |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 23:49 Korozja, nadkola, progi
|
|
|
Witam,
Korozja mi się wdała, głównie w progi (tył) oraz nadkola (nad zderzakami są pęcherze).
Mam sprzęt do malowania, kolor kiedyś dobierałem u znajomego co ma mieszalnie farb więc wiem jak wygląda na aucie (malowane zderzaki + lusterka).
Myślę, czy sam nie rozebrać tyłu(odkręcić boki) i zrobić to.
Robił to ktoś z Was? Mocno była zjedzona blacha pod spodem? Myślę, czy nie rozebrać, ubytki od wewnątrz jakoś zaspawać + konserwa, a z zewnątrz to kupić jakieś boki od innej T (nie zjedzone) i przemalować.
Macie może jakieś fotki ze swoich napraw?
Co do progów, widziałem na allegro progi do Tipo 5d, do Tempry mają pasować.
Wymienialiście całe progi? Jak je naprawialiście?
Podłogę mam ok, tylko te progi i tył autka mam ruszonę przez rdzę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-07-2007, 17:56
|
|
|
Progi w Tipo akurat mam całe to nie ruszałem, błotniki zostały zdjęte z tyłu w celu zakonserwowania no i się okazało że jest dwie dziury w nadkolu. Po wypiaskowaniu okazało sie że oprócz dziur pod farbą pojawiły się już ogniska korozji. Błotniki jesli nie masz dzur na wylot to wypiaskowac i dobrze zakonserować i powinny być jakiś czas OK, jesli jest dzura to juz lepiej wymienić cały tyle że te tylne do naszych makaronów to jakoś towar deficytowy... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-07-2007, 18:00
|
|
|
No właśnie, a komuś udało się dostać je? Bo co łatać, jak lepiej wymienić całe |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2007, 00:41
|
|
|
Mój Tipolot właśnie u mechanika stoi - progi przerdzewiałe, a nadkola z tyłu tak przeżarte, ze jakby ich ni było. Progi dostalem, natomiast tylnich nadkoli nie ma w sklepach, moj blacharz sam sztukuje z blach. |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-09-2007, 19:40
|
|
|
dzisiaj zabralem sie konserwacje podwozia na zime , zakupilem biteks odrdzewiacz i dawaj , jak zabralem sie za prawa czesc podlogi okazalo sie , ze mam dziure , progi cale sa reszta podlogi tez tylko to jedno miejsce
http://www.tempra.org/uploads/Locha1.jpg
ale juz dziure zaslepilem z ojcem , kawalek blachy nierdzewki przynitowalismy , do tego bardzo duzo biteksu + silikon , powinno jakis czas wytrzymac
dziwi mnie troche fakt , ze cala reszta w bdb stanie a w tym miejscu taka rdza |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 08:48
|
|
|
Moja T już u blacharza stoi.
Wymienili progi. Co prawda takich dziur nie miałem w podłodze, ale progi miałem mocno zjedzone - głównie na tyle, gdzie były już dziury.
Po malowaniu do środka też będzie wstrzyknięty środek konserwujący.
Nitowanie troche może pomóc, ale i tak najlepsza metoda to wyciać w około tego co już korozja zjadłą i wspawać nową blachę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moglaj
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 16 Skąd: wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 09:58
|
|
|
a ile mniej wiecej spawanie nadkoli moze kosztowac ? ile płaciliście a może ktoś robil we wrocku i moze polecic jakiegos taniego blacharza? |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-09-2007, 08:31
|
|
|
a ja mam banie bo u mnie błotniki są z tworzuwa [tempra sw] i muszą być zdjęte aby prawidłowo zrobić tylne nadkola od wewnąrz rdza reszta auta ok |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 16:29
|
|
|
hej
ja dziś dostałem błotniki tylne do mojego tipo długo sie nie namyślając zabrałem się do wymiany duży był problem z odkręceniem i błotniki po wychodziły razem z mocowaniami zdjąłem lewy a tam niema połowy nadkola potem zabrałem się za prawy z odkręceniem jeszcze gorzej ale jak zdjąłem to już się totalnie załamałem nadkola prawie niema do tego cały pas pod zderzakiem to jedno wielkie sito poprzedni właściciel chyba go wogóle nie konserwował jestem załamany nie wiem czy jest sens pakowania się w naprawę bo oprócz tego jest jeszcze trzeba zrobić progi, podłogę i mocowanie przednich zderzaków te tekie słupki przed kołem a to tylko blacha a gdzie mechanika wachacze z tyłu z przodu amorki by się zdało wymienić aluski dać do renowacji ehhh
pare fotek
v
i nowe błotniki
nie wiem co teraz zrobić remont mojego to kwestia 2 tys minimum ehh |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 16:44
|
|
|
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni. Powiedzmy, że w Temprze miałem podobnie, co prawda nie aż tak ostro zjedzone, ale też z tym walczyłem.
Jak masz czas to kątówkę bierz, wytnij zjedzoną blachę. Później musisz wspawać nową. Nie widać tego na zewnątrz to z lakierowaniem nie musisz się zajmować. Dobrze to zamalować podkładową farbą i zakonserwować.
Progi nic nie lepiej będą wyglądały, też je wymieniałem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-03-2008, 16:47
|
|
|
krzycho00, poza tym włozyc pare złoty w naprwe i wiesz co masz niz kupic innego i za jakis czas sie zdziwic ze tez jest zrzarte Takie moje zdanie.
Tak na marginesie to musiałbym u siebie zobaczyc jak to wygląda |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 17:41
|
|
|
egon11 wiem co swoje to swoje ale ponad 2 koła w auto w samą blache to jest sporo sam tego nie zrobię nie mam takich możliwości i jeszcze sprawy mechaniczne choć to można robić stopniowo . licząc minimum 2 tys plus wartość auta 1,5 tyś daje 3,5 za to by znalazł coś przyzwoitego ale drugie czarne Tipo 1,9 TD będzie ciężko znaleźć a inne to już nie to |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-03-2008, 17:50
|
|
|
krzycho00, zrób tak jak miszko pisze bedzie taniej a napewno dobrze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 17:59
|
|
|
było by taniej tyle że ja nie mam do tego zdolności to wszystko trzeba łanie dociąć nową blache dobrze wygiąć wspawać to ponad moje możliwości byłem u znajomego powiedział że weźmie 100 za strone on chce to na jakimś dziadostwie zrobić i to mi sie nie podoba a jak mnie przy nim nie bedzie to zrobi jak bedzie uważał
musze sobie to przemyślec najgorsze jest to ze on może to zrobic po świętach dopiero a święta bez auta to straszna lipa do tego spot sie szykuje w lany poniedziałek i myślałem ze na nim będę. a tak sie cieszyłem z błotników |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 19:45
|
|
|
to jest pod spodem, tam nie ma być ładnie tylko trwale !
jak masz dostęp do garażu, to szlifierka kątowa i młotek i do roboty. walisz młotkiem gdzie popadnie jak się młotek odbije to blacha zdrowa a jak rozwali blachę to szrot, wycinasz wszystko co zardzewiałe, resztę czyścisz, teraz kwestia dociąć blachę i dogiąć trochę i tu właśnie nie musi być idealnie półokrągłe, byle mocne było, spawasz ją, konserwujesz, zakładasz nadkola i cieszysz się autem jeszcze kilka lat. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 19:54
|
|
|
no te nadkola jeszcze ok ale z tylnym pasem już sporo gorzej, progi to robota na pewno nie dla mnie narazie się zastanawiam jeszcze |
|
|
|
|
marux28
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 17:15
|
|
|
chyba musze oglądnąc swoją Temprę |
_________________ Tempra 2.0ie LPG przebieg: kto to wie?
FSM Bielsko Biała
Uno1.0ie |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|