|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
co zrobić by światła świeciły,bez kluczyka w stacyjce...? |
Autor |
Wiadomość |
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:18 co zrobić by światła świeciły,bez kluczyka w stacyjce...?
|
|
|
Witam!
czy ktoś umiał by mi wyjaśnić co mam zrobić, aby światła po włączeniu świeciły się, nawet bez kluczyka w stacyjce?
Proszę nie piszcie, że to bez sensu, ponieważ potrzebuje taki patent :-)
Mile widziany opis z obrazkami, ponieważ jestem bardzo początkujący.
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:22
|
|
|
podobno mamy to w serii... stacyjka ma taki przycisk na górze. wkładasz kluczyk, naciskasz przycisk, przekręcasz kluczyk w drugą stronę (odwrotnie niż zapłon) i wyjmujesz kluczyk. możesz włączyć światła.
u mnie to nie działa |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:32
|
|
|
jak zdejmiesz osłonę kierownicy i zobaczysz stacyjkę to masz zestaw kabli; teraz nie pamiętam kolejności i kolorków (musiałbym poszukać) ale jest ich bodajże 6 pinów, z czego 2 środkowe są zwarte ze sobą; na jeden przychodzi +12V cały czas, na kolejnym +12V pojawia się gdy stacyjkę dajesz w położeniu zapłonu, na innym gdy dajesz w położeniu pracy, po zapaleniu;
ma to na celu rozdzielenie obwodów elektr na które musi iść +12V przy jeździe a osobno na obwód od zapalania, by odłączyć niepotrzebne odbiorniki na moment kręcenia rozrusznikiem; jest też pin/styk od pozycji parkowania; jak przekręcasz kluczyk 'w tył' z wciśniętym przyciskiem w stacyjce odblokowywania tej pozycji to +12V idące na stacyjkę zostaje podawane na pin/styk "PARK" bodajże (albo MAR?, nie pamiętam ich nazewnictwa);w położeniu PARK, gdy masz +12V na styku PARK to tylko na światła do postoju jest podawane zasilanie; pozostałe obwody normalnie odcięte;
to jest jedno wyjście z sytuacji - zrobienie sobie gdzieś osobno przełącznika, który mostkuje obwód PARK do +12V bez kluczyka, tak, jakby był kluczyk w stacyjce w pozycji PARK;
choć orginalnie specjalnie stacyjka 'gasi' światła dla zapominalskich;
inne, bardziej ekstremalne wyjście to dołączyć się do świateł, ale +12V może się 'cofnąć' od świateł na inne akurat wtedy wyłączone obwody, nie wiem, nie pamiętam schematu instalacji, trzeba by zerknąć, lub szybciej - światła chyba idą poprzez przekaźnik od świateł (znów - nie pamiętam schematu) - wtedy można dopiąć się do cewki przekaźnika, ale znów od cewki 'wracający się dalej' prąd może niepotrzebnie zasilić coś jeszcze co powinno być zgaszone...
najproiściej i najpewniej 'poudawać' położenie PARK przełącznikiem;
a które to jest - starczy woltomierz; względem masy poszukaj +12V na stacyjce (gruby czerwony kabel powinien być) a potem przekręć kluczyk 'w tył' na pozycję PARK i popatrz gdzie +12V się pojawiło (który styk); resztę wiesz - dorobić przełącznik równolegle...
to wszytko co Ci trza wiedzieć; pzdr.
** Dodano: 27-03-2007, 20:34 **
o, ktoś mnie uprzedził z odpowiedzą jak pisałem więc dla dodania - w serii jest położenie park stacyjki, coś jak 'wsteczny' w stacyjce
wciskasz czarny plasticzek - bolec - w stacyjce i on odblokowuje możliwość przekręcenia stacyjki w tył, wtedy można wyjąć kluczyk; jeśli masz rozwaloną stacyjkę lub jakąś wymienianą na zamiennik czy jeszcze z innego powodu Ci to nie działa - dorób sobie przełącznik między kablem +12V a kablem PARK;
** Dodano: 27-03-2007, 20:39 **
a; jeszcze coś mi się wspomina;
kolorów kabli nie pamiętam, ale:
6 pinów (styków) w stacyjce o ile pamiętam;
1 2 3 4 5 6
3 i 4 są zwarte, na nich chyba jest +12V.. weź woltomierz lub żarówkę i kawałek kabla i czy zaświeci między stykiem a masą;
-zostają cztery;
jeden z nich = przychodzi +12V w momencie kręcenia rozrusznikiem = to chyba pozycja stacyjki AVV czy jakoś tak i taka nazwa w schemacie;
-zostają 3;
jeden z nich to bodajże Impresso czy MAR czy jakoś tak = tam jest normalne zasilanie instalacji autka, tzn +12V pojawia się po powrocie z kręcenia rozrusznikiem; czyli pierwsza pozycja stacyjki, licząc, że Park = -1, STOP = 0 , Impr/MAR = 1 (podczas jazdy), AVV (kręcenie rozrusznikiem) = 2 pozycja;
-zostają dwa
jeden z nich jest od pozycji PARK...
tyle pamiętam; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:48
|
|
|
to co mówicie, to u mnie działa i to bardzo dobrze...ale chodzi mi o taka sytuacje, ze ja nie bede mial niedługo stacyjki :-) a światła w samochodzie muszą być...
może troche mało dokładnie sprecyzowałem moje pytanie, ale teraz mam nadzieje, ze sie poprawiłem.. :-)
bede musial zajrzec pod kierownice, mam nadzieje, ze coś wykombinuje...ale wiadomo, najpierw wole sie was zapytac by czegos nie popsuc :-) |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:48
|
|
|
Ja tylko dodam, że jeśli wciska się ten czarny przycisk a pomimo tego kluczyk nie daje się przekręcić w tył to znaczy, że prawdopodobnie kluczyk jest już zbyt wyrobiony, więc najlepiej spróbować innego z kompletu albo dorobić nowy. Światła(pozycyjne) powinny włączyć się od razu jak się przekręci kluczyk w położenie PARK i nie potrzeba nic przełączać na manetce od świateł.
magot napisał/a: | to co mówicie, to u mnie działa i to bardzo dobrze...ale chodzi mi o taka sytuacje, ze ja nie bede mial niedługo stacyjki :-) a światła w samochodzie muszą być... |
A co przerabiasz zapłon na "przycisk"? Ale to i tak wg mnie stacyjka powinna zostać żeby było gdzie kluczyk wsadzić |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:55
|
|
|
hmm.... moj kluczyk wygląda na bardzo wyrobiony a mimo to nadal dziala ta opcja :-) wiem, ze to nie patrzy sie na wyglad, ale tak chciałem dodac jako anegdotke :-)
** Dodano: 27-03-2007, 20:56 **
polansky - jak pozwolisz, to narazie nie powiem co kombinuje, poniewaz nie chce zapeszyc... jak sie uda, to napewno was poinformuje :-) choc będzie to trwało długo, poniewaz dosc duzo mam do roboty |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:07
|
|
|
w mojej starej stacyjce też funkcja park nie działala, po zmianie wszystkich wkładek w aucie na nowe jest ok.
a jesli chcesz przerobic zapłon na przycisk, kluczyk byłby mile widziany dla chociażby zablokowania kierownicy... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:13
|
|
|
ja kiedyś jak miałem chwilę to zacząłem robić odpalanie na pilota, zwłaszcza jak był okres mrozów, samoróbka z byle części z odzysku ale brakło mi czasu dokończyć, obecnie w autku nie ma, ale może do zlotu znów coś sklecę, jestem ciekaw efektu / ew szkód
tylko robiąc 'po kosztach' trzeba wybrać na ile autko samo ma myśleć a na ile trzeba myśleć samemu, ja chciałem zminimalizować i po prostu trzeba z dala patrzeć co się dzieje z założenia na wszelki wypadek, ale da się zabezpieczyć część sytuacji, np biegi w skrzyni, przekręcenie rozrusznika, zimny silnik... zależy jak dobra ma być samoróbka a ile kasy przeznaczamy albo prowizora jak ja kombinowałem... może wreszcie się zmobilizuję i znajdę czas to sklecić... kiedyś na allegro były samoróby i chcieli za to 3 tałki ... jak można podobnie sklecić za hmmm kilkadziesiąt - do sto kilkadziesiąt (zależnie co się ma w aucie) zeta samemu...
ale szczegółów też nie zdradzę, dopóki nie zrobię, nie zobaczę, że działa itp... czyli nieprędko bo nie mam teraz czasu tego robić... a zima odpuściła
a kiedy Ty zdradzisz co kombinujesz? ja się już wygadałem bo to nie tajemnica, a sam jestem ciekaw coraz bardziej |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:13
|
|
|
hmm.... MiKuS, może i masz racje, wsumie o blokadzie nie myślałem.... będę musiał zobaczyc jak to wszystko będzie wyglądało po wszystkim..
a dzieki wielkie za zwrócenie na to uwagi :-)
** Dodano: 27-03-2007, 21:16 **
unknown, jak mi sie nie uda, to Tipo będzie nadawało się tylko na części lub na złom :-( dlatego troche sie boje, ale też mam do tego na maksa zapał...
kiedy to zdradze.... mam nadzieje, ze jak najszybciej.... |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:17
|
|
|
MiKuS napisał/a: | a jesli chcesz przerobic zapłon na przycisk, kluczyk byłby mile widziany dla chociażby zablokowania kierownicy... |
Raczej chyba odblokowania
No to kolego magot, bardzo mnie zaintrygowałeś swoim pomysłem, chyba nie będę mógł w nocy spać z ciekawości co kombinujesz |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:18
|
|
|
a co do pilota, to ja nie jestem tym zainteresowany, bo z przyzwyczajenia zostawiam auto na biegu, bo zawsze auto stoi na lekkim wzniesieniu a reczny moze nawalic, wiec pilot odpada na pewno :-)
** Dodano: 27-03-2007, 21:19 **
polansky, kurcze, chciałbym wam powiedzieć bo napewno byście mi w niektórych sprawach pomogli, ale boje, sie ze stane sie posmiewiskiem....dlatego poczekam z tym :-) |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:23
|
|
|
jeśli szkoda Ci stacyjki a chciałbyś wygaszać silnik podczas jazdy zostawiając światła, to wiesz, że wspomaganie (jeśli masz) Ci stanie, kierownicy, hamulce cięższe a poza tym na zapłon zużyjesz ponowny więcej niż zaoszczędzisz nawet jadąc na luzie z rozpędu... a zapalając podczas jazdy z biegu rozrząd rozwalisz... więc to pewno nie to.... a nawet gdyby to było coś takiego to bym Cię nie wyśmiał, sam lubię poeksperyentować choćby dla rozrywki, z ciekawości i bym się nie śmiał... jedynie jakbyś 10 spoilerów i to jeszcze np od golfa se przykleił to wtedy bym może za głośno się nie śmiał ale raczej szczerze powiedział, że coś tu nie pasuje i obciach...
** Dodano: 27-03-2007, 21:25 **
a! w razie czego możesz pisać PW, wtedy nawet jeśli bym si śmiał i nie wytrzymam to sam w ciszy się wyśmieję a Ty nie będziesz nawet wiedział a potem coś odpiszę na poważnie też PW i będzie OK to samo pewno się tyczy innych... choć jak już powiedziałeś A, to za jakiś czas musisz B, nastukać co Ci chodzi po głowie... pzdr |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:31
|
|
|
unknown, oki, jak cos to napisze ale narazie poczekam.... nawet nie wszyscy moi bliscy znajomi o tym wiedza (choc wy oczywiście też do nich należycie :-) )
poprostu planuje jak juz wszystko bede mial, zamknac sie w garazu i zobaczyc co sie uda zrobic :-)
co do stacyjki to napewno nie o to chodzi...az taki kaskader nie jestem :-) no i spojlery napewno odpadaja, dla mnie to oszpeca tylko piekna linie Tipo :-) ja nie jestem Kubica by miec 2kg, spojlerow :-p
myslalem, ze moj post bedzie malo zauwazalny a tu niezla rozmowa sie zaczela :-) |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:06
|
|
|
polansky napisał/a: | z kompletu albo dorobić nowy |
wydaje mi się że dorobienie kluczyka tu nic nie da (przynajmniej taki mi się wydaje). zrobią kopie i będzie taka sama jak orginał czyli "wyrobiona" - jak się myle poprawcie mnie i pędze dorobić kluczyk do swojego zdekompletowanego kompletu
MiKuS napisał/a: | po zmianie wszystkich wkładek w aucie na nowe |
ile wyszła cię ta zmiana? policzmy: stacyjka+2wkładki w drzwiach+wkładka bagażnika+ ewentualnie wkładka schowka = ? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:11
|
|
|
konikks napisał/a: | ile wyszła cię ta zmiana? policzmy: stacyjka+2wkładki w drzwiach+wkładka bagażnika+ ewentualnie wkładka schowka = ? |
Za ok. 200 zł (juz nie pamiętam dokladnie) kupilem w Aso kpl. 3wkładki drzwi, stacyjka, schowek, wlew paliwa- w korku wlewu do dzis nie potrafie jej zmienić...
a co do dorobienia kluczyka, to chyba bardziej te blaszki w stacyjce sie wyrobią... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:15
|
|
|
MiKuS, tez mi sie wydaje, ze bardziej stacyjka dostanie... bo kluczyk (przynajmnije z teorii) powinien byc z twardszego materialu |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:30
|
|
|
MiKuS napisał/a: | wlew paliwa- w korku wlewu do dzis nie potrafie jej zmienić... |
też ostatnio próbowałem - chyba się nie da
magot napisał/a: | ze bardziej stacyjka dostanie... bo kluczyk (przynajmnije z teorii) powinien byc z twardszego materialu |
oj niestety się mylicie
kluczyki 2 od lewej to moje a trzeci to jakieś extremum wyrobienia |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:32
|
|
|
konikks, o kurcze, co sie dzialo z tym kluczykiem? niezle, szczerze to czegos takiego nie widzialem :-) jednakj jak to czlowiek dlugo sie uczy |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:37
|
|
|
histori tego kluczyka nie znam. ale widzisz moje są też już wytobione. np musiałem delikatnie przerobić zamek w schowku żeby działał a wlewu nie mogę naprawić. a co do stacyjki to MiKuS można kupić cos w rodzaju wkładki do niej czy tylko z tym plastikiem, czy co to jest np na allegro http://allegro.pl/item179...o_stacyjka.html
??
i tak samo z klamkami czy są wkładki czy tylko całość?? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 13:02
|
|
|
nie mam akurat zdjecia wkładu stacyjki, ale jest włąsnie tego typu co wkladki do drzwi, tyle ze szerszy...
a na zdjeciu od lewej: wkładka zamka drzwi, wkładka korka wlewu gasoliny, wkładka schowka |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 16:43
|
|
|
no to czas na wymianę zamków dzięki |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 16:55
|
|
|
taa... beda chodzily az milo :-) ja nie wiem co u mnie, ale przedni-prawy zamek podczas zamykania pilotem glosno skrzeczyl, az w koncu sie "rozsypal" i teraz jest odlaczony od centralnego i tylko chodzi recznie.... |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 17:26
|
|
|
w czasie tego "skrzeczenia" trzeba było wymontować, wyczyścić, nasmarować i zamontować. ja wczoraj walczyłem ze swoim. przód udało mi sie naprawić tył działa jak chce więc go odłączyłem |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
magot
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 28 Skąd: Ch-ż
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 18:03
|
|
|
konikks, zamek byl czyszczony i smarowny, ale to dawalo rezultat na ok 4 miesiace,potem znowu skrzeczalo, az pewnego dnia nie zdarzylem tego zrobic i sie popsulo...i tak dlugo chodzilo :-) |
_________________ Tipo 1.6.i.e. - 75 KM
Rover 416, 16v - 111 KM :-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2007, 18:13
|
|
|
ja mam tyle "dobrze" że poprzedni właściciel zmienił orginalny zintegrowany centralny na zwykły i udało mi się go wyregulować. z tyłu mam zintegrowane są raczej nierozbieralne i nie były czyszczone od nowości i umarły. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|