|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nieregularne rozladowywanie akumulatora. |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 17:45 Nieregularne rozladowywanie akumulatora.
|
|
|
Witam,
od roku posiadania Tipka, od poczatku cierpail on na problem zwiazany z rozladowujacym sie od czasu do czasu akumulatorem Po "generalnym remoncie elektryki" - lacznie z lataniem calej wiazki wiosna tametgo roku problem na jakis czas ustal, pojawil sie na nowo jakiej 4 miesiace temu. Akumulator (Midac HY-PER II 65Ah) rozladowuje sie zuplenie po nocy (czasami po dwoch, trzech) lub traci moc na tyle, ze nie jest w stanie zakrecic, niezalenie czy jest to zima czy lato.
Nie musze dodawac jak bardzo jest to uciazliwe...
Akumulator byl sprawdzany, a nawet wyslany na gwarancje, w obu przypadkach - 100%
Ladowanie sprawdzane - 100%
Losowo od czasu do czasu, gdy sprawdze miernikiem pobor po jezdzie wynosi on: 0.02
Przez kilkanascie dni po kazdej jezdzie odlaczalem kleme minusowa. Po podlaczeniu akumulator mial pelna moc, zero problemow, czuc bylo ze nic go nie zarlo)
Posiadam nastepujace uklady elektryczne.
- Centralny zamek z pilota (fabryczny)
- Alarm
- Immobiliser
- Elekrtyczne podsgrzewane lustra
- Elektryczne szyby
- elektryczny szyber.
Jako ze, zostaly powierzchownie sprawdzone, sugestia padla na zgrzewajace sie przekazniki, niestety nie za bardzo wiem jak to posprawdzac.
Dodam jeszcze ze temat lampki bagaznika raczej odpada - sprawdzalem, nigdy sie nie swiecila, poza tym mam tam wstawiona diode, w zamian 5W zarowki, podobnie podsiwetlenie tablicy.
Prosilbym o jakies rady co robic, cczego jeszcze szukac, bo nie idzie jezdzic, a ciagle wozenie ze soba zapasowego akumulatora, prostownika i kabli troche mnie irytuje... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2010, 21:23
|
|
|
Prawdziwek, takie usterki są najgorsze.Raz działa a raz nie.Z mojej strony mogę polecić odłączanie codziennie na noc po jednym bezpieczniku.Gdy braknie bezpieczników to i przewody od alternatora by pasiło odpiąć.Zaczął bym od alarmu i immo.
A czy trafiłeś może na pobór prądu po podpięciu amperomierza,czy zawsze jest ok a i tak prąd ucieka |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 21:52
|
|
|
ZielonyTBG wlasnie przedchwila sprawdzalem, znowu 0.02A na mierniku czyli idealnie... Nie udalo mi sie trafic jeszcze na pobor powyzej 0.04, zawsze trzymal sztywno 0.02.
Swoja droga teraz klema jest podlaczona, pobor 0.02 (raczej sam sie nie przestawi jak samochod stoi i nic nie chodzi), zobaczymy jak bedzie jutro z odpalem, moze jakas wyjatkowo zagadkowa usterka akumulatora...
Mam w miare niezlego elektryka i juz mu sie pomysly skonczyly, swoja droga alarm czy central nie ma prawa, az tak zrec zeby aku w pelni naladowany padl do 0 po nocy.
Jako, ze skonczyly sie pomysly, wlasnie montuje Hebel w miejsce, gdzie gaznikowiec ma przycisk na ssanie.
Pojawil sie jedynie problem obejscia centralnego zamka, ktory jest fabryczny i znajduje sie w tablicy przekaznikow, ale elektryk powiedzial, ze juz wpadl na to jak, go zostawic. Wiec heblem bede odcinal wszystko poza alarmem i centralem, nie mam juz sily z tym walczyc.
Znalazlem w tym juz cos pozytywnego Otoz nie musze montowac emulatora sondy lambda po jedzie na gazie (wtedy jak odpalam na benie to nie chce zapalic za pierwszym razem), bedzie reset kompa z hebla
Tak czy inaczej, jakby ktos mial jakies rady to naprawde czekam by je uslyszec... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2010, 21:58
|
|
|
kolego może masz radio z jakiegos supermarketu(tanie)ja kiedys tak miałem!!radio jadło przez noc cały aku!1 |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:18
|
|
|
ale on nie zostawia włączonego radia na noc ;p |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:19
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | kolego może masz radio z jakiegos supermarketu(tanie)ja kiedys tak miałem!!radio jadło przez noc cały aku!1 |
Mam JVC z USB za jakies trzy stowki, takze nie jest to jakas zupelna lipa, co wiecej jest to nowe radio, na radiu poprzedniego wlasciciela takze sie rozladowywal...
Jednakze w aucie jest nadal instalacja od wzmaka, ale raczej martwa i chyba nie ma prawa zrec... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:30
|
|
|
to inna przyczyna niż u mnie kiedyś!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 23:56
|
|
|
..a może masz gdzieś mimo łatania nadal przetarte jakieś kable jakiejś wiązki (duużo szukania...) i losowo dotykają do masy?
ani radio ani central ani alarm nie powinny tak akumulatora załatwić, chyba, że np alarm jest sp..y trochę już, po czasie coś mu się dzieje i kradnie prąd... próbowałeś mierzyć na pozamykanym aucie (tylko se wcześniej zostaw maskę otwartą), zazbrojonym itp jak poczekasz trochę?
omijanie heblem wszystkiego prócz alarmu i centralnego (wystarczy je zapiąć prosto pod klemę akumulatora przecież zamiast w instalację, tylko założyć im bezpiecznik na kablu) powie Ci przynajmniej tyle, że to nie alarm i nie centralny (chyba, że to one i hebel nic nie da);
mogleś zresztą wcześniej robić taki eksperyment, że zostawiając auto na noc czy dwie wyciągasz bezpieczniki wszystkie ze skrzynki (zamykać musisz z kluczyka, trudno); jak pomoże i akku nie padnie, to następne 2 noce zakladasz jeden czy dwa, tak stopniowo aż trafisz na takie 2 noce że złodziej się ujawni... jeśli to jakaś część instalacji/urządzenie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:50
|
|
|
mozliwe tez ze wilgoc dostaje sie na kable i .... |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 18:28
|
|
|
Nie, to raczej odpada, poniewaz w lecie gdy stal w garaszu i bylo calkowicie sucho takze sie rozladowywal.
Eh, co do sprawdzania po bezpiecznikach, to nie mam do tego cierpliwosci, a teraz takze warunkow, do tego dalej nie udalo mi sie namierzyc poboru na amperomierzu,. coz ratuje sie tym heblem... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 18:59
|
|
|
ok.po 1 jedź do sklepu motoryzacyjnego i niech sprawdzą ci akumulator pod obciążeniem powiedzmy 100A wtedy będzie pewność że aku żyję.
po 2. podepnij miernik czy tam amperomierz i sprawdź pomiary po godzinie lub dwóch. bo jeśli pobór cały czas wynosi 20mA to absolutnie nie możliwe aby wykańczało akumulator.jeśli pobór wzrośnie wyciągasz po kolei bezpieczniki i/lub przekaźniki aż znajdziesz przyczynę.
po 3. w tipo 1.8 na pewno nie masz alternatora który "obsłuży" akumulator 65Ah, tak więc masz ZAWSZE nie doładowany akumulator co przekłada się bez pośrednio na jego żywotność i wydajność. chyba że co dzień doładowujesz prostownikiem , tyle że to mogło by doprowadzić do przeładowania akumulatora jeśli ładujesz w sposób nie właściwy ( czyt.dużym prądem )
sumując jeśli ciągle masz nie doładowany akumulator ( a raczej masz ) , sam akumulator nie jest zupełnie nowy i do tego wszystkiego trzymasz auto pod blokiem czyli w temp -20 lub więcej to jest całkiem możliwe że wcale nic ci nie "kradnie prądu" tylko aku po prostu mówi "nara" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 20:07
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ok.po 1 jedź do sklepu motoryzacyjnego i niech sprawdzą ci akumulator pod obciążeniem powiedzmy 100A wtedy będzie pewność że aku żyję. |
Akumulator byl testowany, zarowno przeze mnie prywatnie - dwukrotnie, a takze pojechal do serwisu gwarancyjnego gdzie sprawdzali gestosc elektrolitu, zasiarczenie itp - za kazdym razem 100%
Leśniczy napisał/a: | po 2. podepnij miernik czy tam amperomierz i sprawdź pomiary po godzinie lub dwóch. bo jeśli pobór cały czas wynosi 20mA to absolutnie nie możliwe aby wykańczało akumulator.jeśli pobór wzrośnie wyciągasz po kolei bezpieczniki i/lub przekaźniki aż znajdziesz przyczynę. |
Nie udalo mi sie jeszcze ani razu trafic na wiekszy pobor, za kazdym razem czy to po dluzej jezdzie, czy lrotszej zawsze mialem ten sam, idealny nominalnie odczyt.
Leśniczy napisał/a: | po 3. w tipo 1.8 na pewno nie masz alternatora który "obsłuży" akumulator 65Ah, tak więc masz ZAWSZE nie doładowany akumulator co przekłada się bez pośrednio na jego żywotność i wydajność. chyba że co dzień doładowujesz prostownikiem , tyle że to mogło by doprowadzić do przeładowania akumulatora jeśli ładujesz w sposób nie właściwy ( czyt.dużym prądem ) |
W tym cos moze byc, aczkolwiek po tym jak padal do zera ladowalem go prostownikiem wartoscia 6A do pelna co mozna bylo odczuc po pracy samochodu (oswietlenie, zwawosc iskry). Naprawde altek 1.8 nie daje rady z 65A?
Leśniczy napisał/a: | sumując jeśli ciągle masz nie doładowany akumulator ( a raczej masz ) , sam akumulator nie jest zupełnie nowy i do tego wszystkiego trzymasz auto pod blokiem czyli w temp -20 lub więcej to jest całkiem możliwe że wcale nic ci nie "kradnie prądu" tylko aku po prostu mówi "nara" |
Nie jest to do konca prawda, poniewaz od okolo miesiaca z kazdym razem na noc zdejmuje kleme/hebel i od tego czasu, akumulator ani nie padl, ani nie bylo objawow rozladowania, co wiecej odpala z kopa po 3 dniach mrozow! Takze jest to dosc dobry wynik.
Tak jak mowie, cos go czasmi po jezdzie zre i rano jest albo mocno nadwyrezony (raz zakreci i pad), albo rozladowany calkowicie na stracie. Mysle ze jezeli byloby inaczej (bylby niedoladowany przez altka), to po zdjeciu klemy na noc, w takich warunkach pogodowych cos by sie z nim dzialo.
Poza tym tak jak mowie, dzieje sie to nieregularnie, a przez jakis czas ok. pol roku w ogole nie bylo problemow, pozniej raz sie rozladowal po nocy w lecie i sie zaczelo powtarzac... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-01-2010, 18:54
|
|
|
Prawdziwek napisał/a: |
Naprawde altek 1.8 nie daje rady z 65A?
|
na prawdę
w tipo 2.0 jest alternator 55A i dokładnie takiej pojemności ( lub mniejszej ) akumulator należy zakładać. nawet jeśli w 1.8 masz też taki altek to i tak twój aku jest nie doładowany w 15-20%. jeśli masz alternator jak w 1.4 to akumulator będzie jeszcze bardziej nie doładowany.
w każdym razie jeśli sobie poczytasz troche na forum www.akumulator.pl
to sie dowiesz że ciągłe nie doładowywanie akumulatora to najgorsze co można mu zrobić. żywotność, sprawność i wytrzymałość na niskie temperatury gwałtownie spada .... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-01-2010, 18:59
|
|
|
Leśniczy, wg książki Tipo - 1.8 miały alternatory 65A |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 00:16
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy, wg książki Tipo - 1.8 miały alternatory 65A |
nie jestem co do tego przekonany chyba że owe tipo miało klime to owszem.
zresztą owe wydajności alternatora sa podawane dla nowego sprzętu. kilkunastoletni altek może nie trzymać parametrów. ja np do tipo bym nie założył aku 60Ah lub większego gdyż mija sie to z celem. tak czy siak jednego jestem pewny w 100% , pobór rzędu 20mA nie jest wstanie ruszyć sprawnego akumulatora nawet po 2 tygodniach gdyż to wynika z prostej kalkulacji - 20mA na godzinę daję jakieś 450mA po dniu. więc po 10 dniach zejdzie z aku jakieś 4,5A a to nawet nie jest 1/10 wydajności sprawnego akumulatora. i jeśli serwis stwierdza że aku jest w 100% sprawny to oznacza że musi on być ostro nie doładowywany.
jak na moją głowę opcje sa tylko dwie. akumulator jest nie doładowany i umiera lub jest po prostu złomem - trzyma napięcie i po naładowaniu ma odpowiednią gestośc elektrolitu czyli 1,28g/cm3 ale tak naprawdę nie trzyma pojemności. pojemności akumulatora nie da się sprawdzić żadnym przyrządem, sposób jest tylko jeden - ładujesz aku do pełna i podpinasz pod niego żarówkę H4 ( 55W czyli 4,5A ) i owa żarówka ma świecić co najmniej 10godzin,a po tym czasie akumulator ma wciąż trzymać napięcie powyżej 12v., to jest 100% metoda na sprawdzenie stanu akumulatora. dodam jeszcze że test należy przeprowadzić w temp pokojowej czyli ok +20C (w temp ujemnych wydajnośc aku spada. przy -20 nawet o połowę ) |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2010, 00:21
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | nie jestem co do tego przekonany chyba że owe tipo miało klime to owszem. |
wg książki - samochody wyposażone w klimatyzatory posiadają alternatory o prądzie wyjściowym 90A |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 00:45
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | nie jestem co do tego przekonany chyba że owe tipo miało klime to owszem. |
wg książki - samochody wyposażone w klimatyzatory posiadają alternatory o prądzie wyjściowym 90A |
owszem ale weź pod uwagę że nawet do tipo z klima i alternatorem 90A nie daje się akumulatora o podobnej pojemności tylko o znaczniej mniejszej.
bardzo prosty przykład w vw passacie 1.9 tdi z klimą z powiedzmy z 2000 roku jest alternator o wydajności 120A ale akumulator seryjnie montowany ma pojmeność 70Ah czyli jest prawie po połowę mniejszy niż możliwości altka... .
kolejny przykład tipo 1,4ie ma alternator 55A zaś akumulator 45Ah . dlaczego tak jest ? dlatego że w tipo z altkiem 55A po włączeniu samych świateł odchodzi 10A z wydajności altka.
jestem nie mal w 100% pewny że kolegi aku jest ciągle nie doładowany |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 01:23
|
|
|
Czyli wniskuje, ze uszkodzony moze byc akumulator, mimo, iz przechodzi testy, takie sugestie padly z ust elektryka, radzil, gwoli pewnosci pojezdzic na innych, ale niesty nie mam nic na zamiane...
Druga sprawa, to to, ze dziwne jest ze chodzi np. miesiac, wszystko idealnie, zero objawow rozladowania, a po nocy (uwzgledniajac ze przejachal jakis odcinek) trup... Dokladnie jakby cos go zarlo np. sklejony przekaznik...
Tak swoja droga gdyby byl niedoladowany, to mysle ze nie wytrzymal by dluzszej trasy, jakis czas temu pokonalem trase 400km, zostawilem samochod na parkingu i nie odpalany stal 4 dni, jak wsiadlem zwawo odpalil i nic nie wskazywalo na niedoladowanie.
Taki to wlasnie sie znim cyrki dzieja... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|