rozwiercenie silnika... |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:03 rozwiercenie silnika...
|
|
|
Gdzieś na forum wyczytałem że głowica z 1.4 podejdzie do 1.6, ale na odwrót już nie. I tak się zastanawiam ile kosztowało by rozwiercenie silnika z 1.4 do 1.6 bo takie rzeczy chyba się czasem robi. Znaczy nie wiem czy się robi czy nie robi ale kilka razy obiło mi się o uszy rozwiercenie silnika. Co trzeba wyminić poza zaworami i tłokami na większe? Proszę o odpowiedzi na poziomie wyższym od mojego postu |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:32
|
|
|
brynol69, poprostu zmienia sie wał inny skok tłoka inna pojemnosc rozwiercali stare silniki maluchow z 600 na 650 czy DF z 1300 na 1500 cm3 |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 09:04
|
|
|
lepiej rozwiercić silnik z 1.4 do 1.6 czy zmienić spód? |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-12-2009, 09:43
|
|
|
Skok tłoka jest ten sam różnią się średnicą cylindra.Po pierwsze taniej wyjdze cię kupno całego silnika 1.6 niz rozwiert tego 1.4. A po drugie nawet jak rozwiercisz 1.4 na 1.6 i zostawisz czapke z 1.4 (mniejsze zawory) słabo będzie ciągnął na wysokich obrotach. Zato dół się polepszy. Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 13:15
|
|
|
a zeczywiscie porypalło mi sie z 1,7 i 1,9 Dieslem |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 14:26
|
|
|
Lepiej kupić cały silnik 1.6, w tej chwili koszt tulejowania bloku R4 to około 200zl/szt tulei więc policz sobie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-12-2009, 00:52
|
|
|
W cenie 2-3 tulei kupisz sprawny 1.6 motorek i podejdzie do 1.4 bez żadnych przeróbek. A przy tulejowaniu trzeba jeszcze tłoki i pierścienie wymieniać a to już chyba koszta kosmiczne |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-12-2009, 21:52
|
|
|
brynol69, oczywiście można wszystko zrobić tylko odpowiedz sobie na pytanie: po co?
sensu nie widzę bo przyrost mocy jest minimalny momentu też a koszty spore jak na 20 letnie samochody warte nie więcej niż kilka- kilkanaście stówek ale to moje zdanie
pzdr. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 21:59
|
|
|
albert1991, Silniki 650 nie były rozwieracane, zakładane były większe tuleje a rozwiercanie to poprostu zmiena średnicy wewnętrznej tulei bez zmiany zewnętrznej, w silnikach chłodzonych cieczą nie ma to aż tak duzego znaczenia jak w maluchu (który pracował by prawie zawsze na stukowym), poza tym w 650tkach zmieniono też wiele innych parametrów.
Do rozwiercania nie potrzeba wyprasowywać tulei z silnika (chyba że robisz to np. na tokarce ale nie polecam). Tuleia po takim zabiegu musi być honorowana. Oczywiście musiał byś kupić tłoki z tą samą średnicą na sworzeń, tą samą wysokością, pierścienie na większy wymiar. Poza tym te silniki są projektowane pod moc którą sie uzyskuje z 1400ccm więc żywotność wału, korbowodów spadnie.
Najlepszym przykładem jest silnik w polonezach (tych z FSO), na początku było 1300ccm, rozwiercono na 1500ccm a później na 1600 i oprócz wielkiego spalania zbyt dużo nie uzyskano. Polecam wymiane silnika chyba że chcesz się w to bawić?
@edit@ koszt rozwiercania i honorowania to 100zł, o ile wiem to są dostępne tuleje do garbusa 1600. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:09
|
|
|
Larry075, wszystko ładnie pięknie, tylko jak wymienisz sobie tuleje w żeliwnym bloku ;] O ile w blokach z "mokrymi tulejami" wszytko się ładnie robi, to blok z SOHC Fiata to trochę inna konstrukcja ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:54
|
|
|
GrzesiekK., a co na to powie prasa hydrauliczna, ew. plus ciekły azot? Nie wiem jak to jest w fiacie, co narazie udało mi sie wyprasować tuleje ursusa (4,7L 4cylindry) bez problemu. Jeśli się nie da to tylko rozwietrak pomoże. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:07
|
|
|
Larry075, No tak, dla mnie też to nie problem, bo wiedzę i praktykę mam no i dostęp do sprzętu, ale raczej człowiek zakładający ten temat sam tego nie ogarnie, a wiesz ile wtedy zakład go skasuje za robote plus materiał. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:16
|
|
|
GrzesiekK., No to Ci zazdroszcze, ja mam mega dużo wiedzy, troszke praktyki no ale z moim obecnym zapleczem sprzętowym dużo zrobić nie moge.
Cel tego "projektu" widze tylko i wyłącznie jako zabawe z ulubionym sercem swego ukochanego samochodu a oddanie całej roboty zakładowi to żadna zabawa. A tak po przemyśleniu całej sprawy to gdyby tak ktoś chciał wycisnąć moc z tego silnika (np. zakład) to rozwiert 1700-1800ccm, kute tłoki i turbinka i jakaś konkretna moc z tego by byla
ps. A widziałeś moze silnik benzynowy o pojemości np 1,7 czy 1,9? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:18
|
|
|
Larry075, 1.7 były w alfie , a 1.9 były w Peugeot 205 GTI |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:30
|
|
|
Dosyć mało "używane" pojemności w silnikach benzynowych, ciekawe dlaczego? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2009, 00:18
|
|
|
Larry075, czy ja wiem czy tak mało poczytaj a sie przekonasz mase silnikow renault o tej pojemnosci |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-12-2009, 00:50
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Dosyć mało "używane" pojemności w silnikach benzynowych, ciekawe dlaczego? |
OT zazwyczaj większość diesli ma pojemności nieparzyste np. 1,7 1,9 a benzyna parzyste np 1,6 ,1,8 ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|