Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozwiercenie silnika...
Autor Wiadomość
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-12-2009, 23:03   rozwiercenie silnika...

Gdzieś na forum wyczytałem że głowica z 1.4 podejdzie do 1.6, ale na odwrót już nie. I tak się zastanawiam ile kosztowało by rozwiercenie silnika z 1.4 do 1.6 bo takie rzeczy chyba się czasem robi. Znaczy nie wiem czy się robi czy nie robi ale kilka razy obiło mi się o uszy rozwiercenie silnika. Co trzeba wyminić poza zaworami i tłokami na większe? Proszę o odpowiedzi na poziomie wyższym od mojego postu ;D
     assistance
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-12-2009, 23:32   

brynol69, poprostu zmienia sie wał inny skok tłoka inna pojemnosc rozwiercali stare silniki maluchow z 600 na 650 czy DF z 1300 na 1500 cm3
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-12-2009, 09:04   

lepiej rozwiercić silnik z 1.4 do 1.6 czy zmienić spód?
     assistance
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2009, 09:43   

Skok tłoka jest ten sam różnią się średnicą cylindra.Po pierwsze taniej wyjdze cię kupno całego silnika 1.6 niz rozwiert tego 1.4. A po drugie nawet jak rozwiercisz 1.4 na 1.6 i zostawisz czapke z 1.4 (mniejsze zawory) słabo będzie ciągnął na wysokich obrotach. Zato dół się polepszy. Pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-12-2009, 13:15   

a zeczywiscie porypalło mi sie z 1,7 i 1,9 Dieslem
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2009, 14:26   

Lepiej kupić cały silnik 1.6, w tej chwili koszt tulejowania bloku R4 to około 200zl/szt tulei więc policz sobie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-12-2009, 00:52   

W cenie 2-3 tulei kupisz sprawny 1.6 motorek i podejdzie do 1.4 bez żadnych przeróbek. A przy tulejowaniu trzeba jeszcze tłoki i pierścienie wymieniać a to już chyba koszta kosmiczne
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-12-2009, 21:52   

brynol69, oczywiście można wszystko zrobić tylko odpowiedz sobie na pytanie: po co? ;)

sensu nie widzę bo przyrost mocy jest minimalny momentu też a koszty spore jak na 20 letnie samochody warte nie więcej niż kilka- kilkanaście stówek ;) ale to moje zdanie ;)

pzdr.
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2009, 21:59   

albert1991, Silniki 650 nie były rozwieracane, zakładane były większe tuleje a rozwiercanie to poprostu zmiena średnicy wewnętrznej tulei bez zmiany zewnętrznej, w silnikach chłodzonych cieczą nie ma to aż tak duzego znaczenia jak w maluchu (który pracował by prawie zawsze na stukowym), poza tym w 650tkach zmieniono też wiele innych parametrów.

Do rozwiercania nie potrzeba wyprasowywać tulei z silnika (chyba że robisz to np. na tokarce ale nie polecam). Tuleia po takim zabiegu musi być honorowana. Oczywiście musiał byś kupić tłoki z tą samą średnicą na sworzeń, tą samą wysokością, pierścienie na większy wymiar. Poza tym te silniki są projektowane pod moc którą sie uzyskuje z 1400ccm więc żywotność wału, korbowodów spadnie.

Najlepszym przykładem jest silnik w polonezach (tych z FSO), na początku było 1300ccm, rozwiercono na 1500ccm a później na 1600 i oprócz wielkiego spalania zbyt dużo nie uzyskano. Polecam wymiane silnika ;) chyba że chcesz się w to bawić?

@edit@ koszt rozwiercania i honorowania to 100zł, o ile wiem to są dostępne tuleje do garbusa 1600.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2009, 22:09   

Larry075, wszystko ładnie pięknie, tylko jak wymienisz sobie tuleje w żeliwnym bloku ;] O ile w blokach z "mokrymi tulejami" wszytko się ładnie robi, to blok z SOHC Fiata to trochę inna konstrukcja ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2009, 22:54   

GrzesiekK., a co na to powie prasa hydrauliczna, ew. plus ciekły azot? Nie wiem jak to jest w fiacie, co narazie udało mi sie wyprasować tuleje ursusa (4,7L 4cylindry) bez problemu. Jeśli się nie da to tylko rozwietrak pomoże.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2009, 23:07   

Larry075, No tak, dla mnie też to nie problem, bo wiedzę i praktykę mam no i dostęp do sprzętu, ale raczej człowiek zakładający ten temat sam tego nie ogarnie, a wiesz ile wtedy zakład go skasuje za robote plus materiał.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2009, 23:16   

GrzesiekK., No to Ci zazdroszcze, ja mam mega dużo wiedzy, troszke praktyki no ale z moim obecnym zapleczem sprzętowym dużo zrobić nie moge.
Cel tego "projektu" widze tylko i wyłącznie jako zabawe z ulubionym sercem swego ukochanego samochodu a oddanie całej roboty zakładowi to żadna zabawa. A tak po przemyśleniu całej sprawy to gdyby tak ktoś chciał wycisnąć moc z tego silnika (np. zakład) to rozwiert 1700-1800ccm, kute tłoki i turbinka i jakaś konkretna moc z tego by byla :)
ps. A widziałeś moze silnik benzynowy o pojemości np 1,7 czy 1,9?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2009, 23:18   

Larry075, 1.7 były w alfie , a 1.9 były w Peugeot 205 GTI
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2009, 23:30   

Dosyć mało "używane" pojemności w silnikach benzynowych, ciekawe dlaczego?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2009, 00:18   

Larry075, czy ja wiem czy tak mało :doubt: poczytaj a sie przekonasz mase silnikow renault o tej pojemnosci
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-12-2009, 00:50   

Larry075 napisał/a:
Dosyć mało "używane" pojemności w silnikach benzynowych, ciekawe dlaczego?


OT zazwyczaj większość diesli ma pojemności nieparzyste np. 1,7 1,9 a benzyna parzyste np 1,6 ,1,8 ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load