Guma pompy paliwa z baku. |
Autor |
Wiadomość |
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-05-2012, 21:03 Guma pompy paliwa z baku.
|
|
|
Witam, to mój pierwszy post, powitalnię zaliczyłem.
Kupiłem auto po 100 000km, bardzo rzadko używane. Po próbie odpalenia stwierdziłem niskie ciśnienie paliwa. padło na pompę, guma co ją okalała rozpadła się i pewnie pozapychała. Pytanie- gdzie to zdobyć?! Używana w dobrym stanie- jak najbardziej!!!! Pompkę kupię nową, tylko bez tej gumy da radę to zmontować?
http://w198.wrzuta.pl/obr...aliwa_fiat_tipo
Wydaje mi się że to element 18; 12 i 19 także chyba nie ma. Gdzie to znaleźć? Może ma to ktoś używane?
Pilne.
Tipo 1.6 mono, 92r.
z góry dzięki |
|
|
|
|
lukasz16v
Wiek: 30 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Wielkolas/LLB/LPU/LU
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-05-2012, 21:13
|
|
|
Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale to jest ta guma co trzyma pompkę paliwa w zbiorniku(w obudowie pompki paliwa) żeby nie latała na boki tak??
Ja u siebie w temprze też niedawno wymieniałem elektryczną pompkę paliwa(ta z baku) na nową i tą gumę całkowicie wywaliłem bo też od PB już sparciała i niedługo by się zapewne rozleciała..ale mam jeszcze jedną pompkę paliwa i tą gume mam i to w całkiem niezłym stanie ale ja jeźdze bez tej gumy i też wszystko gra jak należy..tak że wg mnie ta guma jest zbędna bo tyle że trzyma pompkę paliwa żeby nie latała po obudowie a po za tym nic chyba nie daje..chyba że się myle??
Jeszcze nie wiem jak to jest tam w tipo dokładnie z tym ale raczej podobnie jak w temprze..
Pzdr;)
Edit: chodzi ci o tą pompkę tak?? http://allegro.pl/pompka-...2303014542.html |
_________________ Auto: FIAT TEMPRA 1.6 i.e SEDAN 1994r.-26.09.....sprzedana...;( Poszła do sąsiadów ze wschodu...na części... |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2012, 21:49
|
|
|
adamk1990, jasne że da radę. Trzeba się trochę namęczyć, ale bo dłuższej walce powinna puścić. lukasz16v, na twoim miejscu lepiej szybciutko założyłbym tą gumową osłonę. Przede wszystkim tłumi drgania gdy pompka wykonuje swoją pracę oraz zapewnia stabilne mocowanie w koszu. Fakt możesz tak jeździć, ale nie zdziw się gdy któregoś pięknego dnia pompka odłączy się od reszty kosza, a mianowicie od stalowych wiązek ( na rys. element nr. 16 ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-05-2012, 21:52
|
|
|
adamk1990, Nowa guma jest bardzo ciezka do zdobycia... używki nie ma sensu zakładac do za jakis czas sie rozsypie. Znam to z praktyki do zajechałem 2 pompy przez ta gume, w koncu wywaliłem ja całkowicie i nową pompe przymocowałem do czujnika poziomu paliwa. Działało troszke głosniej bo brak gumy i nie tłumiło drgan z pompki tylko oddawało czesc drgan na auto. Dzwiek było słychac tylko przy włączeniu zapłonu jak pompka "dobijała" cisnienie - podczas jazdy nie.
** Dodano: 20-05-2012, 22:56 **
maxi napisał/a: | Fakt możesz tak jeździć, ale nie zdziw się gdy któregoś pięknego dnia pompka odłączy się od reszty kosza, a mianowicie od stalowych wiązek ( na rys. element nr. 16 ) |
Jest to mało mozliwe bo gdy przykrecasz kosz pompki to biały plastik (23) dociska do dna baku i uniemożliwia poruszanie sie całosci pod wpływem puchu paliwa. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2012, 22:01
|
|
|
tipacz, zgadzam się ; ) ale daję sobie głowę urwać, że po odkręceniu właśnie tego białego plastiku, uszczelka pompy również, nie będzie w stanie fabrycznym, a co za tym idzie nie zapewnia już takiego docisku. Zabawę z pompą przerabiałem 3x, także sporo się na kombinowałem, by wszystko było jak należy. Co do gumy to posiadam taką w bardzo przyzwoitym stanie, ponieważ została mi gdy wymieniałem którąś pompę z rzędu. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-05-2012, 22:08
|
|
|
maxi, w tak "sedziwych" autach ciezko o znalezienie dobraj uszczelki - ta górna na łączeniu baku z koszem z reguły jest mocno rozciągnieta.
** Dodano: 20-05-2012, 23:11 **
adamk1990, swoją drogą jesli ruszyłes juz gume to za wczasu wymien filtr paliwa (jest od spodu auta przed prawym tylnym kołem pod plastikowa osłona) bo na 100% juz cos z baku zassał "opiłków" tej gumy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 08:36
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Wolałbym zrobić nawet z używaną gumą która za rok się rozpadnie. Jeśli u nas w sklepach tego nie znajdę, to przed 12 wejdę na forum i poinformuję co i jak. A czy pod pompą znajduje się jeszcze jakiś element? Czy tylko ta guma co nie dopuszcza paliwa z góry i utrzymuje pompę na miejscu? |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 10:47
|
|
|
adamk1990, przyjrzyj się dokładnie schematowi i wszystko, będzie jasne |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 12:11
|
|
|
OK, szukam jednak używanej pompki wraz z tą gumą, dajcie propozycje na priv. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 12:54
|
|
|
Poszło PW |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
lukasz16v
Wiek: 30 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 55 Skąd: Wielkolas/LLB/LPU/LU
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 15:44
|
|
|
maxi, U mnie pompka jest używana tylko gdy przekręci się zapłon i podpomuje mi PB..a zaraz po odpaleniu przęłącza mi się na LPG i nawet gdy jest zimny...choć powinien chyba dłużej chodzić na PB a on się za szybko przełącza ale to mi nie przeszkadza..fakt gdy pompka pracuje te 3 sekundy po włączeniu zapłonu i włożeniu immo do czytnika słychać jest ją całkiem dobrze Pewnie przez te drgania...
Ale tyle co jest używana to ja podaruje sobie wkładanie tej gumy a tym bardziej że jak piszecie ze używanej szkoda wkładać..a nową ciężko dostać..
Może kiedys coś sam wymodzę ale puki co idzie lato
A w lecie to i do odpalenia czasami nie będę używał automatu żeby mi przełączał na LPG tylko odrazu będę kręcił na LPG i tak samo odrazu załapuje z "odstrzału" jak na PB..
Choć jak by się trafiała ta guma tylko nowa gdzieś komuś to bym może i wzią..
Pzdr:) |
_________________ Auto: FIAT TEMPRA 1.6 i.e SEDAN 1994r.-26.09.....sprzedana...;( Poszła do sąsiadów ze wschodu...na części... |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-05-2012, 17:59
|
|
|
lukasz16v, każdy użytkuje jak mu pasuje Ja wolę jak wszystko, powiedzmy siedzi w oryginale |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-05-2012, 08:10
|
|
|
Dogadałem się z maxi, ma użwkę, zobaczymy co będzie po wymianie. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-05-2012, 10:06
|
|
|
Nie ma za co, pompkę sprawdziłem jeszcze przed wysyłką w swoim Tipku. Chodziła bez problemu, stan gumy miałeś na zdjęciu, możesz spokojnie ją wyciągnąć i podmienić ( trzeba to zrobić z wyczuciem aby nie uszkodzić ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:07
|
|
|
Teraz tak. Wsadziłem pompe używaną(dzięki maxi), pompka ładnie podaje paliwko, ciśnienie jest 1.0 bar(przed wtrsykiem) i co najważniejsze trzyma to ciśnienie, wcześniej od razu spadało.
Auto na ok 5 min krecenia rozrusznikiem (z przerwami oczywiscie), zaskoczyło może ze dwa razy. Po podlaniu w wtrysk paliwa od razu odpala, pochodzi 1,2sekundy i z przelewu zaczyna lecieć paliwo, przy kręceniu nie leci z przelewu, no może pokapuje.
Może trzeba go przedmuchać, albo wyczyścić? Przypomnę że auto długo stało.
Co jest? Wtrysk się nie otwiera? Jak sprawdzić czy prąd dochodzi do niego? Może ktoś ma używkę cały wtrysk, albo sam wtryskiwacz?
** Dodano: 25-05-2012, 11:09 **
Czy wtrysk jest zamienny 1,6 a 1,4? Mam 1.6 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:35
|
|
|
adamk1990, z wtrysku odepnij wtyczkę i na załączonym zapłonie sprawdź próbnikiem czy jest prąd.Jeżeli jest to padnięty masz wtrysk a jeżeli nie to musisz poszukać w przewodach przerwy bo prawdopodobnie przepalił się przewód.Filtr paliwa wymieniałeś ? jeśli nie to może czas na niego i sprawdź czy jest dobrze założony.Może nie przepływa przez niego paliwo bo jest założony odwrotnie.
** Dodano: 25-05-2012, 11:36 **
wtryski od 1.4 i 1.6 są zamienne.Będzie chodził i na tym i na tym. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-05-2012, 12:30
|
|
|
adamk1990, kolega wiki1982, dobrze Ci piszę posprawdzaj przewody. Miałem podobny problem na początku mojej przygody z Tipo Wykonaj teścik na sprawność wtrysku, jakby okazało się że wtryskiwacz wyzionął ducha, napisz na PW |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
adamk1990
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: Goleniów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-05-2012, 17:37
|
|
|
Fiat chodzi. I to nawet bardzo dobrze. Na pobliskim złomie znalazłem niemal identyczny wtrysk od... Caro 1.6 Zacząłem przekładać elementy poszczególne, i postawiłem na to "coś" z lewej strony jak się stoi z przodu, namęczyłem się ze śrubami które były pod specjalny klucz.
Założyłem, pstryk i chodzi, przyspieszenie mile zadziwia, myślę że ma ten swój przebieg.
Podziękowania wielkie Panowie, jakby co to mam pompę na części i ten wtrysk od Poldka, wystarczy ten chyba podgrzewacz wymienić.
P.S. Alternator ma sprzęgiełko? Coś po cichutku grzechocze i postawiłem na to. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-05-2012, 17:39
|
|
|
adamk1990 napisał/a: | P.S. Alternator ma sprzęgiełko? Coś po cichutku grzechocze i postawiłem na to. |
Prędzej łożysko, niebawem będziesz wymieniał alternator. Ale nie, zebym straszył... |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|