Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
znika benzyna i LPG
Autor Wiadomość
RadekPoz 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-01-2007, 16:17   znika benzyna i LPG

Witam
Niedawno nabyłem Temprę 1.6 monowtrysk i poza innymi usterkami mam problem z inst.gazową. Jest to instalacja z reduktorem i elektrozaworem Lovato- fotka tu http://www.fotosik.pl/pok...1aa85d3a53.html Założona ok. 3 lata temu.
Ustawienia mam dwa- I gaz, II- benzyna, nie ma przełączania przy określonych obrotach, tylko manualnie.
Problem jest taki że przy jeździe "na gazie" ubywa mi paliwa w zbiorniku i to w takim tempie jakbym jechał na samej benie. Gazu ubywa(sprawdziłem odłączając wtyczkę przy reduktorze-silnik gaśnie), ale b. mało- na stacji po nalaniu 4litrów odbił zawór, a byłem pewien że jest pusto. Jest różnica w pracy na benie i LPG - na gazie trochę wyższe obroty jałowego.
I jeszcze jedno. Na gazie dioda powinna palić się na zielono, na benie czerwono. Jak odpalę silnik i przełączę na gaz to przez kilka km jest ok-stale na zielono. Potem zaczyna mrugać- pulsować, po dalszych kilku świeci jakby na żółto mrugając(lub b. szybko przeskakuje z ziel. na czerw.) a silnik zaczyna nierówno pracować na jałowym. Jak zgaszę i zaraz odpalę jest znów zielone, i można od nowa :?:
Po przełączeniu tylko na bene pali ok. 14 l. w mieście.
Jakieś pomysły? W poniedziałek jadę do gaziarzy, ale może coś mogę sam sprawdzić?
Dzięki za pomoc
_________________
Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła)
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 13-01-2007, 17:08   

moze zaworek przełączajacy LPG-PB. Przepuszcza czy cos... Mowilem ze Gaz to zło. :lalala: Same problemy tylko.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2007, 17:32   

Cóż... mogą być różne rzeczy - uszkodzony czujnik poziomu gazu - może pływaczek się zawiesił (chociaż sam nie wiem czy to możliwe)
No i sprawdź elektrozawór paliwa - czy odcina, a najpiej spróbuj go zamknąć ręcznie - powinna być na nim taka mała dźwigienka, i wtedy sprawdź jak chodzi na gazie.
_________________

     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2007, 04:19   

Polecam wyczyścić wszystkie kable przy elektrozaworach i przy butli też.
A tą rurę od powietrza to polecam włożyć za parownik a nie w okolice lampy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RadekPoz 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-01-2007, 17:56   

Dzieki za wszystkie porady, na razie przeczyściłem kable a elektrozaworu beny jakoś nie mogę namierzyć :? Nie wiem czy rurki podciśnienia od serwa mają tu jakieś znaczenie, ale znalazłem jeden rozłączony trójnik i połączyłem na nowo- zobaczymy.
_________________
Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2007, 18:18   

Elektro zaworu od beny nie ma,ponieważ podczas pracy na gazie odcinane jest napięcie do wtrysku który jest też jak zawór.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2007, 00:15   

Czego to wszystko takie zaniedbane i zardzewiałe? U mnie też jest identyczne Lovato, tylko silnik inny, instalacja ma już 7 lat, ale takiej rdzy nie ma?
  
 
RadekPoz 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2007, 08:48   

valdmidi napisał/a:
Czego to wszystko takie zaniedbane i zardzewiałe? U mnie też jest identyczne Lovato, tylko silnik inny, instalacja ma już 7 lat, ale takiej rdzy nie ma?

To pytanie do poprzedniego właściciela. Mam zamiar doprowadzić to auto do porządku,ale nie bedzie to łatwe :| Co chwilę wyłazi jakaś niespodzianka o której nie wiedziałem przy zakupie :sciana: Ale sie nie zniechęcam.
_________________
Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła)
     assistance
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-01-2007, 11:31   

Więc zacznij od początku.Jest element który powinieneś sprawdzić na początku-to przełącznik.
Odłącz kable z tyłu kostki przełącznika i otwórz go.Ponieważ żadko jest on lutowany a przeważnie styki sa na wcisk to niektóre mają tak ze sie zegną ,zewrą i jest kłopot.Poprostu nie przełącza prawidlowo.
zresztą jak już otworzysz to podłacz ponownie i spróbuj sobie wówczas poprzełączać.I może sie okazać że to jest to.Tym bardziej że za tym przemawiają wariujące kontrolki.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
RadekPoz 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2007, 11:20   

Witam i dzięki za podpowiedzi. :zgoda: W centralce wszystko było ok. Okazało się że to jednak wina uszkodzonej kostki (przekaźnika?) która dawała zwarcie do wtrysku. Dlatego wtrysk dostawał cały czas benę zamiast się odłączać. Jek mi się uda to zrobię fotkę i wrzucę. Chwilowo odłączyłem ten kabel i jeżdżę teraz tylko na gazie, ale wymiana nie powinna być droga-ok 10 pln.
_________________
Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła)
     assistance
 
 
osowski 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 42
Skąd: Piława Górna
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2007, 22:02   

Cytat:
A tą rurę od powietrza to polecam włożyć za parownik a nie w okolice lampy.

pytanie do ZielonyTBG.
Witam, mam tipo 1.6 na gazie, słyszałem że tą rure się odłacza ale możecie mi wytłumaczyć w jakim celu?
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-01-2007, 00:32   

a co do rdzy/nalotów...zależnie od obudowy reduktora, jak i elektrozaworków (jakość metalu) w różnym stopniu pokrywająsię nalotem...do tego jak kto dbał... a do tego jak płyn chłodniczy właśnie np ten podgrzewający reduktor obleje ten reduktor porządnie jak wąż trzaśnie/kolanko to potem nalotem bardzo ładnie i szybko się pokrywa...
tu to tak też wygląda;ktoś coś robił z płynem może/wężami i pozostał ślad... pytanie czy są szczelne i czy solidnie czy tylko dokręcone mocniej obejmy 'póki co'
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2007, 03:14   

osowski napisał/a:
pytanie do ZielonyTBG.
Witam, mam tipo 1.6 na gazie, słyszałem że tą rure się odłacza ale możecie mi wytłumaczyć w jakim celu?


Nie wiem czy tą rurę się odłącza.W każdym bądź razie,ja ją puściłem we wnękę błotnika żeby osłonić ją przed pędem powietrza i wyższą temperaturą pochodzącą z silnika i chłodnicy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
osowski 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 42
Skąd: Piława Górna
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-01-2007, 11:55   

wielu ludzi tak robi, jeśli tak robią to chyba ma to coś na celu, ja słyszałem, że to coś z powietrzem, jak silnik jest na gazie i łapie za dużo powietrza to się "dusi", też ją ściągne i zobacze czy to coś da.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load