|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Blokujące się hamulce, miękki pedał. |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 11:35 Blokujące się hamulce, miękki pedał.
|
|
|
Witka wszystkim,
Mam taki problem. Od pewnego czasu w Temprze mam "słabe hamulce".
Jak postawie auto na górce i wcisnę pedał hamulca i następnie puszczę, to dopiero po chwili (2-3 sek.) auto zaczyna sie staczac i czuć wyraźnie, że klocki dopiero po tym czasie zaczynają odpuszczać.
Po drugie mam bardzo miękki pedał hamulca. Dopiero jak kilka razy "popedałuję" to robi się twardy ( )... bez skojarzeń!
Gdy jadę autem i zacznę hamować to czuć, że koła nierównomiernie hamują, czasami tak jak by np. po przekątnej auta mocniej (bo karoseria się troche wygina).
No i jeszcze jak jadę i wcisnę naprawdę mocno pedał hamulca to przednich kół nie da rady zblokować.
Przewody mam ok, przewody gumowe chmm kiedyś sprawdzałem je i nie widać, żeby pęczniały. Układ na pewno jest odpowietrzony.
Nie wiem jak z tłoczkami sprawa wygląda. Ale jakoś zawsze jak wymieniałem klocki nie było problemów.
Dziwi mnie ten miękki pedał hamulca.
Czy to może być serwo? Kiedyś pisaliście na temat jakiś "gumek" w środku i że moża to regenerować. Można prosić o więciej informacji. Albo co radzicie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 11:38
|
|
|
Mogla juz paść pompa hamulcowa w srodku są uszczelki i one mogą już przepuszczać plyn więc nie robi sie odpowiednie ciśnienie |
|
|
|
|
Karol
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 104 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 12:44
|
|
|
Mam taki sam problem!
Podejrzewam właśnie pompe albo korektor siły chamowania.
Prawdopodobnie będzie to pompa. Na uszczelkach puszcza, tylko mam dylemat czy kupić pompe czy zestaw naprawczy?
Jedyne co mnie dziwi to, że u mnie jak pedał wpadnie i go docisne to tylko prawe przednie koło hamuje.
Jak wymienie będę informował o rezultatach.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2007, 13:17
|
|
|
Na początek pasowało by przesmarować prowadnice zacisków i wypchnąć tłoczki ile się da(lub całkiem) i je wyczyścić,aby lekko śmigały.
A co do pompy to na początek wymienił bym uszczelnienie i zobaczył czy jest dobrze.Przeważnie to pomaga. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Karol
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 104 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 15:43
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Na początek pasowało by przesmarować prowadnice zacisków i wypchnąć tłoczki ile się da(lub całkiem) i je wyczyścić,aby lekko śmigały.
A co do pompy to na początek wymienił bym uszczelnienie i zobaczył czy jest dobrze.Przeważnie to pomaga. |
Tloczki nie są napewno zapieczone bo wakacje wszystko zdejmowałem czyściłem i wymieniałem, więc najprawdopodobniej jest to pompa. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 16:33
|
|
|
Właśnie u mnie tłoczki są ok. Wymieniałem nie dawno (jakieś 6 miesiecy temu) całość (przód i tył).
Właśnie co lepiej zrobić? Warto regenerować? Jak się nazywają te uszczelniacze? Sprzedają to na Allegro? Czy może lepie kupić nowe serwo - tylko ciekawe ile kosztuje |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 20:44
|
|
|
Zestaw naprawczy do pompy 30zł, pompa około 120 zł. Wymiana uszczelek praktycznie tylko u mechanika bo nie wiedząc jak to zrobić lepiej się nie podejmować samemu. Są tam jakieś zabezpieczenia, podkładki i wiadomo co będzie jak się żle poskłada. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 21:12
|
|
|
No właśnie. Pompa ~120zł. Może lepiej kupić nową... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 21:13
|
|
|
Jak na mój gust ,trafiony masz któryś z elastycznych przewodów hamulcowych.Można nie zauważyć tego po przewodzie ,jeśli uszkodzony jest wewnątrz.Podnieś samochód i sprawdż po kolei każde z kół...wyjdże które blokuje.Co do serwa ,oczywiście masz na myśli pompę hamulcową-też może mieć uszkodzone uszczelki i koła będą blokowaly po przekątnej.Samo serwo jeśli padnie ,to pedał hamulcowy jest twardy. miszko napisał/a: | Jak postawie auto na górce i wcisnę pedał hamulca i następnie puszczę, to dopiero po chwili (2-3 sek.) auto zaczyna sie staczac i czuć wyraźnie, że klocki dopiero po tym czasie zaczynają odpuszczać.
Po drugie mam bardzo miękki pedał hamulca. Dopiero jak kilka razy "popedałuję" to robi się twardy ( )... bez skojarzeń!
Gdy jadę autem i zacznę hamować to czuć, że koła nierównomiernie hamują, czasami tak jak by np. po przekątnej auta mocniej (bo karoseria się troche wygina). |
|
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 21:29
|
|
|
Mówisz ok, bo raczej miałem na myśli pompe
Pedał chodzi bardzo lekko, więc serwo będze ok.
Sprawdzałem już przewody. Nie są one super drogie tak więc przy okazji i tak wymienie je. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 09:44
|
|
|
Wymiana uszczelek w pompie jest bajecznie prosta
Odkręcasz pompe od serwa i od strony serwa jest pierścien zabezpieczający po jego wyjeciu wszystko gladziutko wychodzi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 09:53
|
|
|
A idzie dostać te uszczelk na allegro? Bo szukałem i nie mogę znaleść. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2007, 11:10
|
|
|
Miszko często przeglądam Allegro i chyba jeszcze nie widziałem takiego zestawu do pompy.
A co do wymiany,to tak jak piszę Romi.Wyciągasz segera od strony popychacza,i wysuwasz pierwszy i drugi stopień.Najlepiej podczas wyciąganie układaj sobie wszystko tak jak wyciągnąłeś,to nie będziesz miał z tym żadnych problemów. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2007, 23:38
|
|
|
ja miewałem podobne objawy przy przewodach elastycznych... przytykały... odtykały...słaob... mocno... loteria... ale zawsze jakoś złośliwie;
kupiłem jakoś po 15zł / szt (promocja ) a nie było do T/T to jeden z CNQ , drugi chyba Brava; były idento , choć zaczep jeden miały wyżej ale bez zbaczenia; jedynie, że tasze do dziś są super; po wymianie przewodów (zawsze warto wymienić po latach!!!) i płynu koniecznie przy wymianie przewodów (cały płyn od razu na świeży, jakby coś miało w nim pływać) wróciło do normy i jest OK; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 11:37
|
|
|
unknown, gdzie kupowałeś? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2007, 21:21
|
|
|
Miszko, szukaj jakiekolwiek przewody z grupy fiata z takim samem gwintem jak w T/T, długość ma mniejsze znaczenie(oczywiście nie mogą być za krótkie), ja u siebie mam z punto, kupowałem przez allegro za śmieszne pieniądze.
Zerknij na poniższy katalog, podane są rodzaje gwintu i długość przewodu.
http://www.celkar.pl/Katalog/hamulce/f7.html |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2007, 18:25
|
|
|
kupowałem u siebie w BB w jednym sklepiku co to się mieści niedaleko fiata;
akuratnie nie mieli wtedy przewodów do T/T typowo, ale za to gościu jeden mi przyniósł do CNQ a drugi bodajże z Bravy, na bank jeden z CNQ; pytałem, ale zapewniał, że ciśnieniowo itp wytrzymają, gwint mają idento, długość też, jedynie jak na przeowdzie masz 'gulę' do włożenia w zaczep w amorku to w ciut innym miejscu ale to do zrobienia; na pewno dałem jakieś 3 dychy za oba w sumie, chyba 32 zeta, już ponad drugi rok są oki; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:08
|
|
|
od cienkolota przewody pasuja na bank ..ostatnio zmieniałem ..cena około 15 -17 zeta za szt... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|