Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana Ciegna skrzyni Tipo 1.4
Autor Wiadomość
Max1985 
witamy nowego


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 4
Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2010, 09:45   Wymiana Ciegna skrzyni Tipo 1.4

Witam. Ma ktoś może dostęp do informacji jak wymienić cięgna w skrzyni?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 17:51   

Jeśli chodzi o cięgna zmiany biegów to wyciągasz akumulator, odkręcasz podstawę akumulatora, kluczyk 10 i 13 będzie potrzebny :) Cięgna przykręcone są nakrętka od spodu na klucz 13 a kluczykiem 10 podtrzymujesz kwadrat od góry :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-03-2010, 19:15   

Max1985, ewentualnie tak jak ja to robie,,,,, od spodu z kanału, bez odkręcania aku :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Max1985 
witamy nowego


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 4
Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2010, 12:44   

niestety nie mam kanału więc skorzystam z porad Kajlon'a. Wielkie dzięki.. Jeszcze jedno pytanko.. czy jeżeli nie wchodzą biegi (sierżant ok..) możliwe jest iż cięgna są zabrudzone lub w jakiś sposób zapieczone? Autko stało trochę czasu.. czy może wystarczyć kosmetyka jeżeli nie są bardzo zużyte lub jednak wymienić na nowe ?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2010, 12:50   

Max1985, wyciąg wszystkie, przeczyść i dobrze nasmaruj :) chyba, że maja zbyt duże luzy to polecam wymienić na nówkę, koszt sztuki niecałe 50zł, jest 1 cięgno ze wspornikiem, wiec koszt większy zależny od sklepu w jakim kupisz. Ja płaciłem około 70 pln
Radzę sprawdzić również sierżanta :!: czy wszystko lekko chodzi zwłaszcza na połączeniu z maglownicą bo tam niema łożysk tylko jest osadzenie na tulejce, która potrafi przyrdzewieć zaśniedzieć i jest problem z biegami. Obadaj też w jakim stanie poduszka pod skrzynią i silnikiem bo też potrafi stwarzać problemy ze zmianą biegów.

Pozdro
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slawek088 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2010, 12:02   

ostatnio wymieniałem cięgna w moim tipo 1.4 gaźnik (kupiłem używki ale stan ich jest praktycznie jak nowe cena 50zl) i bez problemu można było dojść od góry po wyciągnięciu akumulatora, przy wymianie warto mieć pod ręką małą grzechotkę z nasadką 13- jest dużo szybciej
_________________
FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r.
  
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2010, 10:23   

Osobiście jak wymieniałem cięgna biegów (były już mocno wysłużone, lewarek latał luźno, czasem wszedł jeden bieg i już nie szło go wyciągnąć, cięgna działały jeszcze tylko dlatego, że poprzedni właściciel poskręcał je drutem) to robiłem to z kanału i z góry i posłuchałem rady któregoś Kolegi z forum (bodajże schab) bo to chyba Jego patent - pręt gwintowany 8 mm przyciętych na miarę i 6 przegubów kulowych, razem poskręcane na wzór starych cięgien i działa elegancko :lol: Dzwoniłem po szrotach i takich cięgien nikt nie miał, na allegro koszt blisko 100 zł a mój kosztorys - to 2 x pręt gwintowany 8 mm (2 zł za metr) i 6 przegubów kulowych (6 zł za sztukę - znalazłem po 4 zł ale nie mieli kompletu a ja nie mogłem czekać) i kilka nakrętek z pierścieniem plastikowym - całość powiedzmy 40 zł - satysfakcja bezcenna:)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2010, 17:02   

Ja swoje Cięgno mam już od tygodnia w bagażniku i za chiny ludowe go nie wymienie... starego cięgna nie potrafie odkręcić... Całą puszke WD40 straciłem i nic...
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
max118 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2010, 11:13   

to od dołu kątówką ucinasz przy nakrętce, kupujesz śtróbę o podobnej dlugości byle nie krótszą, z nakretką i po problemie;]
_________________
Był : Fiat Tipo 1.4 S
jest : Fiat Croma 2.5 V6
Jest : Fiat Punto 1.1 S
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2010, 10:53   

a ja wymieniłem cały komplet i nawet akumulatora nie wyciągałem. Oczywiście nakląłem się trochę bo skok klucza jest tak krótki w miejscach przegubów że odkręcanie i zakręcanie trwa parę browarków ale po trzecim browcu już mi złość przeszła :badgrin: i po ok 2 godzinach wszystko było nowe i działa idealnie.

Klucz z grzechotką oszczędza dużo czasu.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
rejchjacek 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2011, 20:46   

Witam.
Czy może ktoś mi powiedzieć jak powinny być te cięgna dokręcone na luzno czy sztywno
_________________
rejchjacek
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-08-2011, 20:51   

rejchjacek, cięgna dokręcasz z czuciem, powiedzmy na sztywno :) działa to tak samo jak np. końcówka drążka kierowniczego. Będziesz miał to wszystko luźne to biegi będą wchodzić ble jaka abo wcale 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rejchjacek 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2011, 22:14   

Czyli jeżeli wchodzą mi ciężko,a przy probie wbicia 3 to masakra może być winą cięgieł ?Znajomy mówił mi żę ,powinny być na luzno ,ogólnie jestem po wymianie skrzyni i biegi to masakra a jestem pewien że skrzynia jest w 100% dobra.Cały szkopuł żę ja ich nie odkręcałem i niewiem czy wcześniej były na luzno czy na sztywno
_________________
rejchjacek
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-08-2011, 14:01   

rejchjacek, cięgna powinny pracować lekko i najlepiej bez luzów na przegubach kulowych. Poszukaj na forum bo jest mnóstwo tematów o źle wchodzących biegach
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rejchjacek 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2011, 19:33   

problem rozwiązany okazało sie iż cięgła trzeba było mocniej poskręcać teraz wszystko chodzi idealnie
_________________
rejchjacek
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load