Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja pedału sprzęgła.
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2007, 20:35   Regulacja pedału sprzęgła.

Chodzi o jego wysokość.
Strasznie podniósł się do góry i chciałbym go obniżyć, gdzie jest ta regulacja ale nie chciałbym żeby się zmieniło "branie" sprzęgła bo z tym jest wszystko OK.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2007, 20:51   

Emf napisał/a:
nie chciałbym żeby się zmieniło "branie" sprzęgła

według Mnie sie nie da tego zrobić,nie ruszając "brania" sprzegła.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-10-2007, 21:19   

Musisz podciagnąć linke po prostu, pedał się podnosi w miare zużywania się sprzęgła. Jesli podciagniesz linke z wyczuciem to "branie" nie powinno się zmienić. Sprówać nie zaszkodzi, zawsze mozesz linke popuscić i wrócić do sytuacji wyjsciowej.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-10-2007, 21:23   

Hipo napisał/a:
pedał się podnosi w miare zużywania się sprzęgła


Jak to pedał się podnosi?? Coś nie mogę zajarzyć - chyba raczej właśnie branie sprzęgła się podnosi na pedale - jak sprzęgło jest nowe wtedy bierze na środku pedału, a w miarę zużywania się ten punkt brania jest coraz wyżej
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-10-2007, 21:28   

YaSIu, pedał się podnosi ( bez skojarzeń haha bo zrobi sie drugi podejrzany topic dziś haha ) dlatego że tarcza robi się cieńsza, docisk również i łożysko oporowe cofie się bardziej czyli mocniej podciąga linkę, to skutkuje własnie unoszeniem się dźwigni do góry.


Nie wiem czy w zrozumiały sposób to napisałem ale mniej wiecej tak to działa.


Wracajać jeszcze do sedna tematu to punkt "brania" można regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-10-2007, 21:35   

Hipo napisał/a:
pedał się podnosi


Sam pedał się nie podnosi bo ma ustalony na stałe punkt maksymalnego podniesienia (oczywiście bez skojarzeń haha ), dobrze ustawione sprzęgło ma przecież kilka mm luzu po to żeby linka się nie rozciągała

Hipo napisał/a:
punkt "brania" można regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie

dokładnie :)
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-10-2007, 21:39   

YaSIu napisał/a:
Sam pedał się nie podnosi bo ma ustalony na stałe punkt maksymalnego podniesienia


Nie zgodzę się z tym, zrób sobie taki prosty test ;) złap tego pedała haha haha ( sorki nie mogłem się powstrzymać :D ) i podnieś go do góry :) zobaczysz że się da i nic Cię nie bedzie ograniczać. Przynajmniej w dwóch Tipo z którymi miałem do czynienia tak było.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-10-2007, 21:41   

Eee coś nie tak z tym punktem podniesienia. U mnie pedał sprzęgła moge tak podnieść (luzując przy tym linkę), że jak by się dało to bym prawie pod skrzynkę bezpieczników uniósł.

Ja mam już sprzęgło dosyć zużyte (ma około 180tys. przebiegu) i pedał sprzęgła jest wyżej niż pedał hamulca. Co prawda sprzegło działa, ale wiem, że zbliża się jego wymiana.

Hipo napisał/a:
ożna regulować, trzeba tylko przestawiać dźwignie na wieloklinie.

I tu bym się zgodził.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2007, 20:27   

Emf ja ci to opisze:D

Wsadzasz glowe pod maske.
Bierzesz sobie kluczyk o ile pamietam 10
Lokalizujesz ciegno od sprzegla , jest zakonczone nagwintowana sruba
Bierzes klucz i wkrecasz nakretke czyli zmniejszasz dlugosc linki
Pedal zaczyna sie obnizac ile to juz od ciebie zalezy psiknij jakims preparatem na srube bo u mnie to cholerstow bylo niezle zapieczone.

Moment brania jak dla mnie nie jest do ustawienia, bo zalezy to od tarczy, docisku i lozyska oporowego jak dzialaja.
A sama regulacja na lince ma minimalny wplyw na pkt brania jednak oczywiscie jesli pedal bedzie nizej to bedzie tez nizej bral bedzie tzw mniejsze martwe pole
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2007, 20:33   

MupiK napisał/a:
A sama regulacja na lince ma minimalny wplyw na pkt brania jednak oczywiscie jesli pedal bedzie nizej to bedzie tez nizej bral bedzie tzw mniejsze martwe pole

nie do końca tak jest,bo jak pedał opadnie niżej od pedadału hamulca,to może mu źle wysprzęglać podczas zmiany biegów albo zaczną haczyć albo zgrzytać... :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-10-2007, 18:51   

Emf napisał/a:
Strasznie podniósł się do góry

Obawiam się (sorki nie chcę być złym prorokiem) że to dopiero początek komplikacjii , właśnie dziś odebrałem autko z "warstatu" a zaczynało się niewinnie , skończyło się wymianą kpl. sprzęgła (docisk,tarcza ,łożysko) a 250 zł części LUK i 250 zł mechanik.
Chyba że u Emf, to tylko proza życia czyli linka się wydłużyła.
MupiK napisał/a:
Bierzesz sobie kluczyk o ile pamietam 10
tak jest + 17 bo 10 to kontra.
     Moneta
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-11-2007, 10:21   

witam ja mam takie pytanie czy w tipo jest jakaś możliwość regulacji "brania" sprzęgła ???
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-11-2007, 20:22   

krzycho00, pisze przecież w tym wątku że jest taka możliwość. Trzeba przełożyć na wieloklinie dźwignie od wysprzeglania.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
TommaszeK 



Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2013, 14:02   

Hipo napisał/a:
krzycho00, pisze przecież w tym wątku że jest taka możliwość. Trzeba przełożyć na wieloklinie dźwignie od wysprzeglania.

Jako że jestem zielony i chciałbym obniżyć pedał sprzęgła, (podciągnąłem trochę przy skrzyni 17+10, ale podniósł się) i tu nasuwa się pytanie jak to zrobić? Czy ten wieloklin znajduje się u nasady pedału?
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2013, 16:17   

TommaszeK, Tobie to też złoty szpadel się należy :badgrin:

a jak chcesz opuścić pedał to pokręć w drugą stronę czyli w lewo,żeby zwolnić troszkę naciąg.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
TommaszeK 



Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2013, 18:55   

dziura napisał/a:
TommaszeK, Tobie to też złoty szpadel się należy :badgrin:

a jak chcesz opuścić pedał to pokręć w drugą stronę czyli w lewo,żeby zwolnić troszkę naciąg.

Skoro mam kłopot, a na forum nie znalazłem odpowiedzi, która by mnie usatysfakcjonowała to chyba mogę napisać?
Jak odkręcę w drugą stronę to Temperówka będzie szarpać.
Dobrze zrozumiałem piszesz o nakrętkach 10x17 ?
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2013, 20:02   

Klucz nr 17 i 10 :) Ma byc wyregulowane tak by sprzeglo bylo na tej samej wysokosci co pedal hamulca.Na nic wiecej nie masz wplywu i nic wiecej nie podlega regulacjom.Jak jest zle to pozostaje tylko wymiana kompletnego sprzegla.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2013, 21:21   

TommaszeK napisał/a:

Skoro mam kłopot, a na forum nie znalazłem odpowiedzi, która by mnie usatysfakcjonowała to chyba mogę napisać?


Zawsze o każdej porze :)

Opisz dokładnie problem to i odpowiedź dostaniesz konkretną :roll:

tak jak shagger78, napisał możliwa jest końcówa sprzęgła ale opisz dokładnie co się z autem dzieje,może to wcale nie sprzęgło że tak szarpie i będziesz tak sobię kręcić tam i we w tę :?:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
TommaszeK 



Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2013, 21:40   

Sprzęgło rok temu nowe wpadło.
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2013, 21:46   

TommaszeK napisał/a:
wpadło.

gdzie? do studni?
poważnie to jeździ ten samochód w ogóle czy nie :?:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
TommaszeK 



Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 30
Skąd: Kaszuby-Bruse
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-05-2013, 12:06   

dziura napisał/a:
TommaszeK napisał/a:
wpadło.

gdzie? do studni?
poważnie to jeździ ten samochód w ogóle czy nie :?:

Do dziury...
No pod maskę..
Jeździ, jeździ.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load