|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pompa paliwa a instalalacja LPG |
Autor |
Wiadomość |
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 20:58 Pompa paliwa a instalalacja LPG
|
|
|
Niewiem jak to macie rozwiązane ,ale moim zdaniem to podczas jazdy na LPG pompa elektryczna nie powinna chodzić .Ja muszę sprawdzić u siebie jak to mam bo spotkałem się z układem sterowania rozłańczania pompy .Racja taka ,ze ona się strasznie dusi jak niema przelewu . |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 21:22
|
|
|
ja staram sie regularnie (od czasu wymiany pompy) odpalać i czasem jeździć na paliwie (ale te ceny... ) i z tego co wiem to jeżeli silnik pracuje na LPG to pompa nie pracuje... ale nie jestem pewien... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 21:24
|
|
|
Zazwyczaj instalacje gazowe odłanczają sam wtryskiwacz. Pompa chodzi non stop. Gdyby była by odłonczona to po przełączeniu z gazu na paliwo auto w pierwszej chwili by zdechło. Pompie nic nie będzie ma wężyyk przelewowy i śmiga tak aby cały czas było zachowane stałe ciśnienie w układzie zasilania. |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 21:31
|
|
|
rzeczywiście jak zmieniam na paliwo to nie ma problemów!!! miałem zamontowany ręczny wyłącznik pompy (dzieło poprzedniego właściciela) i przez niego dostał po d.... - przewody, które rzekomo miały odcinać zasilanie pompy, były o tak małym przekroju, że bałbym się podpiąć przez nie słuchawki do walkmana a co dopiero pompę - przechodził przez nie minimalny prąd i pompa szła właśnie na nim aż w końcu zatarła się i padła... trzeba było 400 pln (pompa + wymiana kabli itd.) wyłożyć... ale wszystko jest teraz ok!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 22:04
|
|
|
Nie ma problemu ze chodzi ciagle. Cale paliwo wraca do baku. Lepiej zeby chodzila i byla zalana paliwem niz miala nie chodzic i sie w niej jakis osad osadzil. No ale trzeba pamietac ze z kilka dobrych litrow trzeba wozic. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:27
|
|
|
mi jak dotąd też wszyscy mówili, że pompa pracuje non stop, nawet przy jeździe na LPG, nie jest u nikogo wyłączana.
Z jednej strony - rzeczywiście, można wskoczyć na beznynę i OK, ale z drugiej nawet więcej niż kilka litrów wypada mieć w baku (żeby się pompka nie zatarła i miała jakiś obieg) i co jakiś czas na beznynie przejechać choćby kilka/naście km jako minimum by się to wsio ruszyło. |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2005, 14:05
|
|
|
witam w mojej temrze zostal zamontowany przekaznik ktory w momecie przelanczania na gaz odlancza pompe palwa i jak na razie nie mam problemu cz jakis czas jezdze na benzynie bo wiadomo jej tez sie nalezy
pozdrawiam
Paweł |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
srutra
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 21 Skąd: Józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2005, 18:44
|
|
|
Bzdury piszecie
pompa, jeżeli nie jest pobierane paliwo i ciśnienie w układzie wzrasta to powinna się odłączyć |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-04-2005, 21:38
|
|
|
no nie wiem...... owszem, w niektórych LPG jest przekaźnik , który przy LPG wyłącza pompę (ale czy to lepiej by się z ew. osadami w benzynie zastała , czy to lpiej jak pracuje i pracuje niepotrzebnie..... hm..) a jak robimy pstryk-jestem bogaty,poszaleję na PB95(8) o pompę włącza....
ale w niektórych LPG pompa podobno chodzi cały czas, toteż warto dać jej czasem się wykazać i oczywiście mieć coś tam trochę w baku co by się nie zatarła.
Co do ciśnienia - nie dam głowy - ale podejrzewam, że może sobie pompa chodzić, jest tam tylko jakiś zawór/element, czy to w pompie czy gdzieś dalej, który nadmiar wpompowanego paliwka wraca do baku... coś jak gaźnik, gdzie nadmiar leci z powrotem.....
o ile wiem, u mnie przy LPG pompa nie jest odłączana..... czy sama się wyłączy w nadmiarze - nie wiem, ale mówili mi , że chodzi normalnie (bez dodatkowych przeróbek) cały czas....
więc sądzę, że nadmiar ciśnienia/paliwka jest po prostu jakoś zwracany do baku....
dawkowanie paliwa podczas jazdy może się w dużych granicach zmieniać, nie wszystko w silniczku/gaźniku się ustali OK i pokrąży, więc czy pompa miałaby czasami podczas jazdy nagle się wyłączać by zaraz potem zaskoczyć? bo mogłaby zaistnieć taka sytuacja, np ktoś ma ustawione autko paliwożernie i bawi się maxgaz-hamulec-maxgaz-hamulec.... takie założenie.... hm..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
srutra
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 21 Skąd: Józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2005, 10:02
|
|
|
Pewnie wszystko zależy od rozwiązań technicznych zastosowanych w samochodzie. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 29-04-2005, 12:41
|
|
|
Pompa ma powrót tak w gaźnikach jak i wtrysku. Przecież pompa podaje stałe, wysokie ciśnienie, które bez powrotu musiałoby zostać spalone. Nadmiar niewykorzystanego paliwa wraca więc do zbiornika.
Jeśli chodzi o odłaczanie pompy w trakcie jazdy to wszystko zalezy od gazownika. Generalnie już bardzo mało osób odłacza pompę, bo jest to pozorna oszczędność. Pompa nie uszkadza się od ciągłej pracy, a od syfu który nagromadza się kiedy nie pracuje i za małej ilości paliwa w zbiorniku (praca na sucho).
Praca non stop pozwala na oczyszczenie się paliwa z brudu (syf jest rozpuszczony a nie osadza się na dnie- pompa sie nie zapycha), płynną pracę - nie trzeba pompowac paliwa do mieszalnika i dłuższą pracę regulatora (nie wiem jak, ale wielu twierdzi, że po odłaczeniu szybciej się uszkadza)
Wszyscy gazownicy z którymi rozmawiałem stwierdzili jednoznacznie, że odłączanie pompy daje w końcu nagetywne efekty. Nie ma rzeczowych wyjasnień odłaczania pompy, więc już tego prawie nikt nie robi. Zresztą wiele aut wychwytuje błędy na komputerze kiedy pompa nie pracuje i potem są problemy.
Ja mam pompę podłączoną cały czas i nie narzekam.
P.S. Chyba w każdym samochodzie pompa pracuje stale i nie odłacza się. Ciśnienie nie musi wzrastać, bo nie ma na to zbiornika. Nadmiar jak napisałem paliwo jest na bieżąco powracane do zbiornika. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 22:28
|
|
|
Ja na obserwacjach i rozmów z znajomymi stwierdzam ,ze pompa powinna sie wyłączyć na LPG .Częste problemy z pompami a to dla tego ,że stan paliwa zbyt niski ją wykańcza .
Nic ją nie zatka jest zabezpieczona przed paprochami . Ja mam 140tyś na LPG i pompa jest ok(pracuje non stop)
,ale mam znajomych co już,zajechali po dwie pompy(nie tylko w fiatach) .Czy przyczyna stoi po stronie LPG niewiem (u mnie jest ok ).Dodam po co ma coś pracować jak jest niepotrzebne,i dla super oszczędnych pozwala na zmniejszenie poboru prądu ,co da je mniejsze obciążenie alternatora . |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-05-2005, 07:07
|
|
|
Ja też znam takich którzy zajechali pompę. Czy ma to coś wspólnego z LPG? Pewnie tyle, że jeżdżąc na gazie możesz mieć pusty zbiornik co na 200% uszkadza pompę. Na paliwie to nie wyjdzie i przynajmniej minimalny poziom być musi. Znam wielu którzy jak już założą gaz to kontrolka rezerwy nigdy nie gaśnie a wskazówka leży. Oczywiste jest, że normalnie rezerwa służy jedynie aby dojechać i zatankować auto i dlatego jeśli długo jeździmy przy takim stanie to pompa bez chłodzenia i smarowania się uszkodzi. Wg mnie jej odłączenie spowoduje dodatkowo tylko problemy, bo osadzą się w niej brudy, a to szybko prowadzi do zatarcia. |
|
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 09:31
|
|
|
Cytat: | pompa, jeżeli nie jest pobierane paliwo i ciśnienie w układzie wzrasta to powinna się odłączyć |
Pompa załącza się z chwilą włączenia zapłonu i pracuje niezależnie od tego czy paliwo jest pobierane przez silnik czy nie. Ciśnienie w układzie zasilania jest ustalane regulatorem ciśnienia i układem przelewowym.
Pompa jest przystosowana do pracy ciągłej i prawie wszystkie usterki pomp paliwowych przy zasilaniu LPG to zatarcia pompy spowodowane sknerstwem właścicieli którzy potem wstydzą się przyznać że zaoszczędzili 20zł na paliwie i muszą teraz kupić nową pompę. Poza tym przy pracującej cały czas przejście z LPG na benzynę jest płynniejsze bez szarpnięcia. |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
srutra
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 21 Skąd: Józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2005, 18:13
|
|
|
gringo105 napisał/a: | Cytat: | pompa, jeżeli nie jest pobierane paliwo i ciśnienie w układzie wzrasta to powinna się odłączyć |
Pompa załącza się z chwilą włączenia zapłonu i pracuje niezależnie od tego czy paliwo jest pobierane przez silnik czy nie. Ciśnienie w układzie zasilania jest ustalane regulatorem ciśnienia i układem przelewowym.
Pompa jest przystosowana do pracy ciągłej i prawie wszystkie usterki pomp paliwowych przy zasilaniu LPG to zatarcia pompy spowodowane sknerstwem właścicieli którzy potem wstydzą się przyznać że zaoszczędzili 20zł na paliwie i muszą teraz kupić nową pompę. Poza tym przy pracującej cały czas przejście z LPG na benzynę jest płynniejsze bez szarpnięcia. |
Nie prawda, przekręć kluczyk to usłyszysz jak pompuje i po pewnym czasie się wyłącza. Dlaczego pompa przy pustym zbiorniku się psuje? - bo brak paliwa powoduje to, że nie powstaje ciśnienie i cały czas pracuje, jeżeli jest mało paliwa to się nie zepsuje pomimo tego że nie jest "chłodzona" bo jest ponad paliwem. Porót paliwa służy do utrzymania jednakowego ciśnienia, nawet w książce jest napisane, że jak chcemy sprawdzić układ zasilania bez uruchamiania silnika na włączonym zapłonie to należy zmostkować przekaźnik odłączający pompę. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2005, 06:15
|
|
|
Skąd wysnułeś tak ciekawe wnioski? Pompa włącza się po załączeniu stacyjki, żeby doprowadzić benzynę do mieszalnika. Owszem, wyłącza się, ale zapewne już nie wydedukowałeś, że po włączeniu silnika znów się włącza i pracuje non stop, aż do jego wyłączenia. Pompa nie służy utrzymaniu stałego ciśnienia, temu służy regulator. Pompa pompuje pod stałym, wysokim ciśnieniem, które jest wyższe od największego zapotrzebowania silnika (np. najwyższe obroty). To czego sobie wtrysk lub gaźnik nie weźmie wraca powrotem do zbiornika. A pompa psuje się od tego, że przy małej ilości paliwa nie jest smarowana i chłodzona- to właśnie płynące paliwo to robi. Przy braku pompa się grzeje. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 22:32
|
|
|
Mkaminski jesteś pewien ,że na LPG jeżeli wtrysk nie działa to pompa może też nie działa .
Fakt ,że ona pracuje tylko kilka sekund po włączeniu zapłonu a dalej ja nigdy nie suchałem czy pracuje czy nie na LPG .SPRAWDZE TO JAK JEST U MNIE . |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-05-2005, 10:26
|
|
|
Tak, pompa cały czas pompuje, przecież gdybys tylko fizycznie odłaczył wtryski to komputer nie pozwoli na odpalenie samochodu - odczytuje to jako usterka czyli brak sygnału od wtrysku. Po to jest emulator wtrysku który oszukuje komputer, że ten działa.
Pompa odłączana jest tylko przy włączonym zapłonie, bez zapalonego silnika. Dzieje się tak, żeby napompować paliwa do regulatora, a jak odpalasz to pompa pracuje non stop.
Jesli gazownik odłączył Ci pompę to nie będzie pracowała przy gazie, u mnie nie odłączał i pracuje non stop. |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-05-2005, 20:17
|
|
|
apacz76 napisał/a: | witam w mojej temrze zostal zamontowany przekaznik ktory w momecie przelanczania na gaz odlancza pompe palwa i jak na razie nie mam problemu cz jakis czas jezdze na benzynie bo wiadomo jej tez sie nalezy
pozdrawiam
Paweł |
No to krzyzyk na droge!
Obys nie mial problemu, jak wiele osob- kombinatorow, ktorym pompa po prostu sie zastala. I co z tego ze ja wylaczyli by sie nie zatarla, skoro pozniej juz jej nie uruchomili. Moze lepiej wozic te 10 litrow w baku. Po prostu wozic, nie przelaczac na benzyne... no chyba ze ktos ma dziurawy bak i wtedy faktycznie musi kombinowac z wylacznikami pompy.
ps- mi od malej ilosci wachy w baku rowniez zatarl sie czujnik (pływak).
ps2-> uwazajcie na roznego rodzaju srodki "cud" dolewane do benzyny. Rozmawialem z czlowiekiem, ktory dostal pompe na reklamacje. Rozcial ja i okazalo sie ze w srodku jest proszek i jakas piana blizej nie zidentyfikowana. A wszystkiemu winien byl srodek z super marketu co to mial podniesc moc, zmniejszyc spalanie, zmniejszyc prawdopodobienstwo uderzenia w łosia (lub bażanta... ) ,etc.
ps3- posiada namiary na goscia, ktory sprzedaje nowe pompy za 300pln, a uzywki za 150pln.
Ja obecnie mam od tipo 2.0 ie i autko raczej dobrze jezdzi:).
pzdr.
[ Dodano: Pią 20 Maj, 2005 21:25 ]
sloneczna napisał/a: | Ja na obserwacjach i rozmów z znajomymi stwierdzam ,ze pompa powinna sie wyłączyć na LPG .Częste problemy z pompami a to dla tego ,że stan paliwa zbyt niski ją wykańcza .
|
Ale co to ma za znaczenie?
To juz problem osoby ktora nie dba o ilosc benzyny w baku, a nie tego ze pompa pracuje.
Idac takim tokiem rozumowania to co 5 tysiecy km powinno sie wymieniac olej silnikowy w serwisie, bo przyslowiowy Kowalski moze zapomniec uzupelnic olej i silnik bedzie nadawal sie do remontu...
pzdr.
[ Dodano: Pią 20 Maj, 2005 21:28 ]
srutra napisał/a: | gringo105 napisał/a: | Cytat: | pompa, jeżeli nie jest pobierane paliwo i ciśnienie w układzie wzrasta to powinna się odłączyć |
Pompa załącza się z chwilą włączenia zapłonu i pracuje niezależnie od tego czy paliwo jest pobierane przez silnik czy nie. Ciśnienie w układzie zasilania jest ustalane regulatorem ciśnienia i układem przelewowym.
Pompa jest przystosowana do pracy ciągłej i prawie wszystkie usterki pomp paliwowych przy zasilaniu LPG to zatarcia pompy spowodowane sknerstwem właścicieli którzy potem wstydzą się przyznać że zaoszczędzili 20zł na paliwie i muszą teraz kupić nową pompę. Poza tym przy pracującej cały czas przejście z LPG na benzynę jest płynniejsze bez szarpnięcia. |
Nie prawda, przekręć kluczyk to usłyszysz jak pompuje i po pewnym czasie się wyłącza. |
A po zapaleniu silnika znowu pracuje... istne czary.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|