Wymiana Ciegna skrzyni Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Max1985
witamy nowego
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 09:45 Wymiana Ciegna skrzyni Tipo 1.4
|
|
|
Witam. Ma ktoś może dostęp do informacji jak wymienić cięgna w skrzyni? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 17:51
|
|
|
Jeśli chodzi o cięgna zmiany biegów to wyciągasz akumulator, odkręcasz podstawę akumulatora, kluczyk 10 i 13 będzie potrzebny Cięgna przykręcone są nakrętka od spodu na klucz 13 a kluczykiem 10 podtrzymujesz kwadrat od góry |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:15
|
|
|
Max1985, ewentualnie tak jak ja to robie,,,,, od spodu z kanału, bez odkręcania aku |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Max1985
witamy nowego
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 12:44
|
|
|
niestety nie mam kanału więc skorzystam z porad Kajlon'a. Wielkie dzięki.. Jeszcze jedno pytanko.. czy jeżeli nie wchodzą biegi (sierżant ok..) możliwe jest iż cięgna są zabrudzone lub w jakiś sposób zapieczone? Autko stało trochę czasu.. czy może wystarczyć kosmetyka jeżeli nie są bardzo zużyte lub jednak wymienić na nowe ? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 12:50
|
|
|
Max1985, wyciąg wszystkie, przeczyść i dobrze nasmaruj chyba, że maja zbyt duże luzy to polecam wymienić na nówkę, koszt sztuki niecałe 50zł, jest 1 cięgno ze wspornikiem, wiec koszt większy zależny od sklepu w jakim kupisz. Ja płaciłem około 70 pln
Radzę sprawdzić również sierżanta czy wszystko lekko chodzi zwłaszcza na połączeniu z maglownicą bo tam niema łożysk tylko jest osadzenie na tulejce, która potrafi przyrdzewieć zaśniedzieć i jest problem z biegami. Obadaj też w jakim stanie poduszka pod skrzynią i silnikiem bo też potrafi stwarzać problemy ze zmianą biegów.
Pozdro |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
slawek088
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2010, 12:02
|
|
|
ostatnio wymieniałem cięgna w moim tipo 1.4 gaźnik (kupiłem używki ale stan ich jest praktycznie jak nowe cena 50zl) i bez problemu można było dojść od góry po wyciągnięciu akumulatora, przy wymianie warto mieć pod ręką małą grzechotkę z nasadką 13- jest dużo szybciej |
_________________ FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r. |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2010, 10:23
|
|
|
Osobiście jak wymieniałem cięgna biegów (były już mocno wysłużone, lewarek latał luźno, czasem wszedł jeden bieg i już nie szło go wyciągnąć, cięgna działały jeszcze tylko dlatego, że poprzedni właściciel poskręcał je drutem) to robiłem to z kanału i z góry i posłuchałem rady któregoś Kolegi z forum (bodajże schab) bo to chyba Jego patent - pręt gwintowany 8 mm przyciętych na miarę i 6 przegubów kulowych, razem poskręcane na wzór starych cięgien i działa elegancko Dzwoniłem po szrotach i takich cięgien nikt nie miał, na allegro koszt blisko 100 zł a mój kosztorys - to 2 x pręt gwintowany 8 mm (2 zł za metr) i 6 przegubów kulowych (6 zł za sztukę - znalazłem po 4 zł ale nie mieli kompletu a ja nie mogłem czekać) i kilka nakrętek z pierścieniem plastikowym - całość powiedzmy 40 zł - satysfakcja bezcenna:) |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 17:02
|
|
|
Ja swoje Cięgno mam już od tygodnia w bagażniku i za chiny ludowe go nie wymienie... starego cięgna nie potrafie odkręcić... Całą puszke WD40 straciłem i nic... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
max118
Wiek: 40 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2010, 11:13
|
|
|
to od dołu kątówką ucinasz przy nakrętce, kupujesz śtróbę o podobnej dlugości byle nie krótszą, z nakretką i po problemie;] |
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 S
jest : Fiat Croma 2.5 V6
Jest : Fiat Punto 1.1 S |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 10:53
|
|
|
a ja wymieniłem cały komplet i nawet akumulatora nie wyciągałem. Oczywiście nakląłem się trochę bo skok klucza jest tak krótki w miejscach przegubów że odkręcanie i zakręcanie trwa parę browarków ale po trzecim browcu już mi złość przeszła i po ok 2 godzinach wszystko było nowe i działa idealnie.
Klucz z grzechotką oszczędza dużo czasu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
rejchjacek
Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2011, 20:46
|
|
|
Witam.
Czy może ktoś mi powiedzieć jak powinny być te cięgna dokręcone na luzno czy sztywno |
_________________ rejchjacek |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2011, 20:51
|
|
|
rejchjacek, cięgna dokręcasz z czuciem, powiedzmy na sztywno działa to tak samo jak np. końcówka drążka kierowniczego. Będziesz miał to wszystko luźne to biegi będą wchodzić ble jaka abo wcale |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
rejchjacek
Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:14
|
|
|
Czyli jeżeli wchodzą mi ciężko,a przy probie wbicia 3 to masakra może być winą cięgieł ?Znajomy mówił mi żę ,powinny być na luzno ,ogólnie jestem po wymianie skrzyni i biegi to masakra a jestem pewien że skrzynia jest w 100% dobra.Cały szkopuł żę ja ich nie odkręcałem i niewiem czy wcześniej były na luzno czy na sztywno |
_________________ rejchjacek |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-08-2011, 14:01
|
|
|
rejchjacek, cięgna powinny pracować lekko i najlepiej bez luzów na przegubach kulowych. Poszukaj na forum bo jest mnóstwo tematów o źle wchodzących biegach |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
rejchjacek
Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-08-2011, 19:33
|
|
|
problem rozwiązany okazało sie iż cięgła trzeba było mocniej poskręcać teraz wszystko chodzi idealnie |
_________________ rejchjacek |
|
|
|
|
|