|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana tarcz i klocków w Tipo - PDF manual |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 11:53 Wymiana tarcz i klocków w Tipo - PDF manual
|
|
|
Chyba takiego manuala nie ma, więc przy okazji wczorajszej zabawy zrobiłem, tylko nie umiem go wrzucić w download.
http://www.tempra.org/uploads/Tarcze.pdf |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 12:44
|
|
|
Bardzo ładnie mrk69, mam tylko jedno pytanie jesteś pewien ze smarowanie smarem grafitowym jest dobre? Pytam bo mechanicy używają chyba miedzianego, w każdym bądź razie chodzi o to żeby smar pod wpływem temperatury po prostu nie wypłyną. Panowie jaki jest najlepszy smar do prowadnic zacisków? A drugie pytanie bo przymierzam się do pomalowania zacisków całych bez ściągania ich. Nie chce mi się bawić w odpowietrzanie układu jeśli nie ma takiej potrzeby. Jak założyłeś docisk z tłoczkiem mając zakręconą żabkę nie było problemów? Pytam bo jeszcze tego nigdy nie robiłem. Czyli ten okrągły pierścień trochę pordzewiały to tłoczek? czy w nim chowa się tłoczek? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-05-2008, 12:46
|
|
|
mrk69, dodane. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 13:29
|
|
|
ubek, dzięki
JAM_BELFEGOR, smar grafitowy, bo szukałem w sklepie takiego który by smarował gwinty, a przy okazji jest na nim napisane też, że sprawdza się w ruchu (przesuwanie, wysuwanie, kręcenie itd.) Ten zardzewiały pierścień to tłoczek, a na około uszczelka gumowa. Nie ma problemu z wciśnięciem tego i jak wciśniesz to siedzi tak jak siedziało, póki nie naciśniesz hamulca, także żabką wciskasz i ją zdejmujesz, bo tłoczek sam nie wylezie |
_________________
|
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 15:48
|
|
|
Uważajcie tylko na prowadnice zacisków. Ja miałem problem z jedną. Miałem pękniętą gumkę osłonową i mi się cholernie zapiekło. Zostało mi potem tylko kupić nowe prowadnice. jakby ktoś miał też je krzywe jak ja czy poniszczone to mogę dać adres sklepu gdzie kupiłem 2 prowadnice, 2 gumki i 2 śrubki ze smarem za około 35 zł, bo trochę ciężko to dostać...
JAM_BELFEGOR, tylko się potem nie przestrasz jak wsiądziesz i naciśniesz z 2 razy do dechy hamulec a tu nic oporu |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 22:46
|
|
|
mrk69 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, smar grafitowy, bo szukałem w sklepie takiego który by smarował gwinty, a przy okazji jest na nim napisane też, że sprawdza się w ruchu (przesuwanie, wysuwanie, kręcenie itd.) | no tak mrk69, zgadza się ale mnie chodziło czy smar grafitowy jest odporny na wysokie temperatury bo większość smarów nie jak je podgrzejesz z masy gęstej robi się płynny ojel i wypłynie wszystko. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 23:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zagiąłeś mnie Wiem, że tam są temperatury, ale szczerze mówiąc to tego nie sprawdziłem przy wyborze smaru. Chociaż jedynym słabym punktem mogą być te kołki z gumową harmonijką, bo reszta to po prostu gwintu śrub, które profilaktycznie przesmarowałem. Nie wiem szczerze mówiąc jak zachowuje się ten smar na gorąco, ale na zimno dosyć gęsty jest. Kiedyś zdejmę zacisk i zobaczę co tam z niego zostało |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2008, 00:46
|
|
|
mi grafitowy nie uciekł; kupiłem taki niby grafitowy niedrogo ale pisało, że do hamulców i do wys temp. faktem jest, że nie był to tyowy smar jaki widziałem, nie wiem, nie pamiętam, może płyny jakby bardziej, ale gęsty; pod gumki zacisków dałem ciut, gdzie normalnie płyn hamulcowy się daje, tryśnie przy ruszaniu nimi, ale nie uciekł stamtąd, podobnie dałem po wyjęciu śrub zacisku do ich otworów-tulei gdzie się je wkręca; działało to bdb. musialbym się dokopać do tej tubki co to za smarospecyfik by do hamulców, w sklepie fiatowskim gościu doradził; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
DonKiller
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 216 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-06-2008, 08:02
|
|
|
...jeżeli ktoś nie ma uzdolnień manualnych, czasu, albo warunków do przeprowadzania takiej operacji, to informuję że średnia cena w Warszawie to:
wymiana klocków hamulcowych z przodu: 50-55 zł
wymiana klocków i tarcz z uzupełnianiem płynów: 100-110 zł |
_________________ Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2008, 20:56
|
|
|
No nie mow, ze sam tego nie dales rady zrobic... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|