Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu
Autor Wiadomość
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 17:27   Zgasł na trasie,prawdopodobnie paske rozrządu

witam dzisiaj wracajac z pracy spotkala mnie nie mila sytuacja,jechalem ze stala predkoscia ok 70 i nagle poczulem ze brak mu mocy,w ogole nie reagowal tak jakby na gaz i trzymal ok 3 tys,myslalem ze cos z gazem sie dzieje i przelaczylem na benzyne ujechalem z 2oo metrow silnik zatarabanil i zgasl, moja tempra to 1,6 8v mono wtrysk.
probowalem zakrecic ale kreci tak jakby bez obciazenia zadnego cichutko,mysle ze to pasek ale teraz pytanie jak to on to czy tloki nie pogiely zaworow? czy w nich sa bezkolizyjne ze nie ma mozliwosci zetkniecia z tlokiem,prosze o wypowiedzi na ten temat
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-01-2009, 17:47   

hej ,jakoś nie mam sumienia Ci odpowiadać, więc abym nie był tym który niesie złe wieści...użyj opcji szukaj wpsując poprostu pasek rozrządu....
Trzymaj się....
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-01-2009, 17:49   

Lolo88, tematów było o tym kilka. Jednym się silnik skończył, a innym cudem przeżył i skończyło się na remoncie. Czemu piszesz w ogóle, że prawdopodobnie pasek? Nie zajrzałeś pod maskę? Jak go próbowałeś odpalić to może właśnie go dobiłeś. Tłoki bezproblemowo pogną zawory
_________________
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-01-2009, 17:58   

Lolo88, miałem podobną sytuację i okazało się, ze problemem był całkowicie rozładowany akumulator, więc sprawdź czy masz w nim trochę prądu i ewentualnie naładuj. Pasek rozrządu raczej to nie jest, bo silnik nie zatrzymał ci się natychmiast w akompaniamęcie dosyć głośnego huku.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-01-2009, 17:58   

Lolo88, powiem tak mi strzelił przy 40 i 2 zwory do wymiany

a jako jeszcze wtedy laik założyłem drugi i obcięło ząbki na pasku nie rób tego samego błędu

prawdopodobnie jest to silnik bez kolizyjny ale z doświadczenia wiem że zawsze jak strzeli pasek to tłok w jakiś zawór walnie i ustawi zawory zamknięte

RobertWroc napisał/a:
abym nie był tym który niesie złe wieści
ja też nie chce być tą osobą ale chyba zawory do wymiany niektóre to opcja zwana "mniejszy ból" a mógł jeszcze popękać wałek rozrządu a wtedy będzie "większy ból"
rozbieraj i sprawdź
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 18:46   

to nie pasek jednak,sciagnelem oslone od paska i wszystko na swoim miejscu,problem tkwi w tym ze nie kreci mi wogole paskiem,a wal korbowy obraca sie normalnie ale nie napedza walka tego glownego od paska
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-01-2009, 18:51   

Lolo88, a koło zębate wału chodzi normalnie?

jak tak to masz ścięte ząbki na pasku = pokrzywione zawory = wymiana zaworów
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 18:59   

tak kolo pasowe walu korbowego chodzi normalnie i obraca alternatorem pompa wspomagania itp a naped rozrzadu stoi;/
nie wiem wlasnie jak on jest napedzany,przydal by sie schemat silnika ale nie wiem gdzie szukac

rozrzad jest nie tkniety pasek rolki i napinacz jak nowe
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-01-2009, 20:00   

Lolo88, ale skoro kręci się koło a pasek się nie porusza a jest na kole to znaczy że nie ma tam ząbków

jakaś przyczyna być musi że nie chodzi pasek

najlepiej by było jakbyś zdjął pasek i zobaczył czy są wszystkie ząbki
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 20:19   

kolo walu korbowego sie kreci a rozrzadu nie, od rozrzadu jest osobno i obok ale umijscowione w bloku silnika
wiec chyba jest polaczone z walem korbowym wewnatrz bo nie widac na zewnatrz palaczenia z nim. tam chyba tkwi problem
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2009, 20:52   

Lolo88 zerwane połączenie (ścięte) pomiedzy wałem a kołem od rozrządu,nie pamietam juz co tam jest klin czy wieloklin... rozbierz i ściągnij koło ( coś mi sie przypomina,że tam jest klin)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 20:56   

wlasnie sie nie kreci,kreci sie kolo te glowne co na wale korbowym jest i napedza alternator itp
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2009, 20:59   

Lolo88 napisał/a:
wlasnie sie nie kreci,kreci sie kolo te glowne co na wale korbowym jest i napedza alternator itp
bo to koło jest na śrubach o ile rowniez dobrze pamietam,na rozrzadzie jest klin lub wieloklin... wieloklina by Ci raczej nie ścieło,wiec wydaje mi sie,że problem tkwi w klinie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 22:12   

dzieki ale czy moglo zawory pokrzywic?ciekawe w jakiej pozycji zostaly one? zdaje mi sie ze w 8 zaworowych bylo bez kolizyjne wiec tlok nie mial mozliwosci uderzenia zreszta nie wiem jak u mnie bylo,teraz tak kreci jak bys nie mial wogole cisnienia nic a nic
,ale nic nie puka podczas krecenia
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2009, 22:19   

Koło pasowe wchodzi częściowo na klin od koła paska rozrządu,więc teoretycznie ono też nie powinno się kręcić.Po prostu obcięło zęby na pasku i tyle.Trzeba to wszystko rozebrać i będzie wiadomo co padło.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2009, 22:26   

Lolo88 napisał/a:
zdaje mi sie ze w 8 zaworowych bylo bez kolizyjne
nie przypomina mi sie,zeby fiat w tych latach mial motory bez kolizyjne...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2009, 22:31   

Ściągałem nie dawno u siebie głowicę i nie widziałem tam jakiegoś zakamarka gdzie mogły by się zawory schować. 8-[
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 22:35   

rolka ta glowna od rorzadu jest obok kola pasowego walu,anie widac jak sa one polaczone ze soba,mysle ze jakos w bloku w srodku, szkoda ze nie ma schematu budowy silnika
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2009, 22:37   

ego napisał/a:
nie przypomina mi sie,zeby fiat w tych latach mial motory bez kolizyjne...


dokladnie!! 1,6 osmiozaworowe na 100% sa kolizyjne....i nie oszukujmy sie....jak jechales i miales 3 tys obrotow i jeszcze poniej tak jechales......pozniej jeszcze piszesz ze uslyszales jakis halas to gwarantuje Ci, ze na 100% z zaworow juz nie masz co zbierac...nie chce mi sie wierzyc, ze tam nic sie nie stalo.....

** Dodano: 09-01-2009, 22:40 **
Lolo88 napisał/a:
rolka ta glowna od rorzadu jest obok kola pasowego walu,anie widac jak sa one polaczone ze soba,mysle ze jakos w bloku w srodku, szkoda ze nie ma schematu budowy silnika


nic z tego nie rozumiem..... :sciana:
Kolo pasowe na wale korbowym to jedno, rolka to drugie, pompa oleju to trzecie, a kolo od walka rozrzadu to czwarte....tam nic wiecej nie ma....
Kolega wyzej Ci napisal.....masz walniety klin...zdejmujesz kolo pasowe (po ktorym idzie pasek do alternatora) i masz wtedy male kolo zebate na korbowym po ktorym chodzi pasek rozrzadu.....i zdejmujesz to zembate i wiesz wszystko....

Chyba ze naprawde masz wyciachane zabki na pasku i tego nie widzisz....ale to na 99% odpada
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2009, 22:47   

Lolo88, z silnika wystaje wał korbowy i na niego w pierwszej kolejności nałożone jest koło zębate od paska rozrządu i do niego dociśnięte jest koło pasowe które napędza pompę i alternator.Obydwa koła dokręcone są za pomocą jednej wspólne śruby.

EDIT:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2009, 22:51   

ZielonyTBG napisał/a:
Lolo88, z silnika wystaje wał korbowy i na niego w pierwszej kolejności nałożone jest koło zębate od paska rozrządu i do niego dociśnięte jest koło pasowe które napędza pompę i alternator.Obydwa koła dokręcone są za pomocą jednej wspólne śruby.


Nic dodac, nic ujać....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 23:03   

wlasnie u mnie kolo zebate paska jest osobno obok kola pasowego walu korbowego nie widzialem zeby byly jakos polaczone czyli chyba polaczone sa w bloku ze soba,kurcze albo ja slepy jestem;p ale raczej nie wiem co widzialem;p moj silnik to 1.6 i.e 92r
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2009, 23:09   

Lolo88 napisał/a:
wlasnie u mnie kolo zebate paska jest osobno obok kola pasowego walu korbowego nie widzialem zeby byly jakos polaczone czyli chyba polaczone sa w bloku ze soba,kurcze albo ja slepy jestem;p ale raczej nie wiem co widzialem;p moj silnik to 1.6 i.e 92r

Oporny na wiedze jestes.....to obok to kolo zembate od pompy oleju, a kolo zembate walu korbowego masz za kolem pasowym , po ktorym chodzi pasek klinowy, czyli ten napedzajacy alternator..... nic tam w srodku silnika nie jest polaczone.....zdejmij do duze kolo i o zobaczysz malutkie kolo zembate, zadna filozofia...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2009, 23:14   

no ok dzieki rozbiore i zobacze co sie swieci,martwia mnie te zawory i tloki;/ ciekawe w jakim stanie sa
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2009, 23:16   

na 100% zawory masz do roboty, nie oszukuj sie....to tylko samochod....wszystko ma prawo sie zepsuc....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load