Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reasumując .......
Autor Wiadomość
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-01-2006, 18:52   Reasumując .......

Witam serdecznie.

Wiem, że zdawkowo można o tym przeczytać w wielu postach, ale może ktoś to podsumuje. Jakie warunki trzeba spełnić, co trzeba zrobić lub co jest konieczne aby autko a gazie paliło jak marzenie? Dobrze wiemy, że z tym spalaniem to różnie bywa nawet w autkach z tym samym silnikiem. Rozpiętości w mieście to 10 - 16 litrów, a w trasie 8 - 12, że o zimie już nie wspomnę. Proszę kogoś o litanię na ten temat. Pozdro.
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2006, 19:15   

Przedewszystkim sprawnie dzialajacy zapłon oraz stan bdb okablokawnia, swiec.
Bdb stan redukotora - potocznie zwany parownikiem - a dokladniej znajdujacych sie w nim membran. Nie krecenie silnika do wysokich obrotow. Nie starac sie przeciazac silnika, np. małe obroty, a wysoki bieg. !!Dobry gaz!! No i duzo zalezy od samych nas, jak my jezdzimy.

U mnie to tak wyglada, lato ~9.5-10l (moj tata zszedl do 8.5l na 100km). Zima do max 13 litrow na 100km. Tylko ja jezdze dynamicznie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2006, 19:24   

Dodam jeszcze że jazda po mieście różni sie. Ja na przykład robie dziennie bardzo krótkie oddcinki i Temperka w miescie pali zimą około 13 litrów gazu, a latem około 10.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2006, 21:30   

Trzeba dbać o silnik, wymieniać na czas części eksploatacyjne(świece, filtry, kable itp) plus regulacja instalki, ale nie na ekonomię bo to pozorna oszczędność tylko normalnie na lambda=1
Podstawą i tak są warunki w jakich eksploatowany jest samochód i styl jazdy, u mnie rozpiętość jest od 6,7 do 12,7.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2006, 23:25   

Hmm no ja mam rozpietos 8,5 lato trasa nad morze caly czas lajtowo do 16 po krakowie w swieta i z padnietym termostatem:/
Obecnie w zimie zamykam sie w 11 ale zmienilem styl jazdy juz tak nie daje buta to naprawde dziala ale wymaga wyrzucenia nawykow :D na trasie to inna sprawa dalej tam gdzie mozna jezdze szybko a spalanie rosnie ale co tam :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2006, 13:39   Re: Reasumując .......

Przede wszystkim dobry stan parownika! Jezeli membramy sa stare to czysty filtr powietrza, sprawny zaplon itd. itp. niewiele pomogą.
Mój parownik już się skończył (nastukane ma ponad 120 tys.), cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt, i auto pali jak smok.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2006, 21:58   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt

Marcin, ale jak będziesz robił to we własnym zakresie to wcale nie wychodzi bardzo drogo a zbyt skomplikowane też nie jest, wystarczy jako takie pojęcie o mechanice i trochę odwagi.
Zestawy regeneracyjne kosztują ok. 70-100zł
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2006, 22:20   Re: Reasumując .......

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt, i auto pali jak smok.


z tymi regenaracjami tez roznie bywa,ostatnio zmienialem ojcu w polonezie zestaw naprawczy w reduktorze,czyli uszczelki i membrana i dalej pali ile widzi.
znajomy gaziarz mowił,ze jezeli mam autko dla siebie i chce nim pojezdzic,to powinno sie kupic nowy reduktor i spokoj na pare lat.Zestaw naprawczy to koszt ok 100 zl a nowy reduktor lovato albo emma to koszt ok 300 zl,brc ponoc sa do dupy.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2006, 11:46   

romano napisał/a:

Marcin, ale jak będziesz robił to we własnym zakresie to wcale nie wychodzi bardzo drogo a zbyt skomplikowane też nie jest, wystarczy jako takie pojęcie o mechanice i trochę odwagi.
Zestawy regeneracyjne kosztują ok. 70-100zł


Koszt oryginalnych części do BRC w hurtowni to 120 zł. Do tego trzeba doliczyć 2 regulacje (po regeneracji i po przejechaniu 1000 km - sam tego nie zrobię, fuszerki "na słuch" nie zamierzam odstawiać :) . Wychodzi ok. 170 - 180 zł. Regeneracja zlecona w zakładzie kosztuje 200 zł - w tym są części i obie regulacje na analizatorze. Wychodzi, że oszczędność żadna, a zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że coś nie wyjdzie i trzeba będzie poprawiać... Nowy parownik AT 90 P to koszt ok 300 zł - i tu się można zastanawiać...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-01-2006, 19:04   

Marcin, przy takim podejściu to rzeczywiście trochę grosza jest.
Ja płaciłem tylko za membrany i benzyne ekstracyjną plus dwa dni babrania się z czyszczeniem.
Ale efekt był widoczny, szczególnie poprawiła się reakcja na pedał gazu i łatwiej palił na zimno, a co do spalania to niewiele się zmieniło. Tuż po regeneracji nie byłem na żadnej regulacji dopiero później kumpel ekstra mi wyregulował na analizatorze.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load