Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z czujnikiem temperatury na kolektorze ssacym!
Autor Wiadomość
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2005, 18:41   Problemy z czujnikiem temperatury na kolektorze ssacym!

Witam
Dzisiaj sprawdzilem opor multimetrem czujnika temperatury na kolektorze ssacym (to ten czujnik wkrecony w kolektor ssacy od tyl, obok wyjscia weza podcisnienia??) . Sprawdzalem na nagrzanym silniku. Przyjechalem do garazu, podnioslem maske, zgasilem silnik i odlaczylem te 2 kabelki od czujnika (czerwony i niebieski) i chcialem zmierzyc opor,..jednak nie dalo sie,..tzn. wywietla,ze nie ma przeplywu przez czujnik, tzn. nie wyswietala nic, a raczej opor nieskonczony :) ), czyli ciagle tak samo,obojetnie czy przykladam elektrody do bolcow czujnika czy nie.
Miernik mam dobry, po zwarciu samych koncowek wyswietla 0 omów, wiec jest OK, inne rezystory tez mierzylem i wskazuje dobrze.

Poza tym, sprobowalem odpalic silnik na tych odlaczonych kabalach od czujnika i silnik zapalil i chodzil tak samo jak zwykle,czyli roznicy nie ma,czy czujnik jest podlaczony czy nie,....przynajmniej na goracym silniku.

Rozumiem,ze czujnik jest walniety. Ile moze on kosztowac i czy on obmywany jest przez plyn chlodzacy?? Duzo sie uleje jak wykrece czujnik, zeby wkrecic nowy?

Pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2005, 18:54   

Wydaję mi się, że wszystko masz w porządku :D .
W wersji gaźnikowej to nie jest czujnik tylko termowłącznik i przy niskich temperaturach załącza podgrzewacz kolektora ssącego.
Jak przyjechałeś do garażu to miałeś ciepły silnik i dlatego miernik pokazywał przerwę. Przy niskich temperaturach powinieneś mieć na termowyłączniku "zwarcie".
Termowłącznik powinien działać w dwóch stanach - zwarty i rozwarty.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2005, 19:34   

romano napisał/a:
Wydaję mi się, że wszystko masz w porządku :D .
W wersji gaźnikowej to nie jest czujnik tylko termowłącznik i przy niskich temperaturach załącza podgrzewacz kolektora ssącego.
Jak przyjechałeś do garażu to miałeś ciepły silnik i dlatego miernik pokazywał przerwę. Przy niskich temperaturach powinieneś mieć na termowyłączniku "zwarcie".
Termowłącznik powinien działać w dwóch stanach - zwarty i rozwarty.


Czyli co,...Digiplex w gaznikowym silniku bierze sygnal tylko z weza podcisnienia?? Nie zczytuje temperatury nigdzie?
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2005, 19:44   

Taki to ma wygląd .
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2005, 19:51   

bob96 napisał/a:
Taki to ma wygląd .


No to OK,..jutro chyba podjade kupic uzywanego Digiplexa,..moj wogle nie reaguje na nic,..tzn. nawet jak zciagne wezyk podcisnienia to nie ma roznicy w pracy silnika,...a bywa,ze mam problemy z zaplonem,.wiec chyba Digi juz sie skonczyl i trza wymienic na nastepny.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2005, 20:54   

Jarek zadużo masz kasy???
Digiplex jest praktycznie nie do uwalenia. Po odłączeniu wężyka nic się nie zmieni na wolnych obrotach. Wężyk podłączony tam współpracuje z czujnikiem podciśnienia i między innymi na jego podstawie określany jest kąt wyprzedzania zapłonu.
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2005, 21:04   

dziura.arek napisał/a:
Jarek zadużo masz kasy???
Digiplex jest praktycznie nie do uwalenia. Po odłączeniu wężyka nic się nie zmieni na wolnych obrotach. Wężyk podłączony tam współpracuje z czujnikiem podciśnienia i między innymi na jego podstawie określany jest kąt wyprzedzania zapłonu.


Wszyscy w ktoryms poscie tlumaczyli,ze po odlaczeniu wezyka na wolnych obrotach powinien zaczac sie dusic a nawet zgasnac. U mnie jest zero reakcji.

Wiem, ze Digiplexy bywa ze sie psuja, wiec nie do konca jest tak ze sa nie do zepsucia.

Uzywany kosztuje 150 zl z gwarancja.

Poza tym sprawdzone juz mam chyba wszystko co sie tylko da,a problem jak byl tak jest i juz nic innego nie przychodzi do glowy jak tylko Digiplex,a juz mnie to denerwuje i chcialbym aby silnik chodzil jak trzeba!

Szczegoly mojego problemu i dyskusja jest na: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=515

Pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-02-2005, 22:31   

Odnośnie czujnika temp. powietrza na kolektorku - w przypadku jak będzie uszkodzony to różnica jesttylko na zimnym silniku - weź opornik o rezystancji ok 5 k ohm i podłącz do wtyczki od czujnika - ja tak mam i kontrolka od wtrysku się nie świeci a silnik dalej działa jak działał
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load