|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wolna i zacinająca się tylna wycieraczka TIPO |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 00:26 wolna i zacinająca się tylna wycieraczka TIPO
|
|
|
cześć,
macie jakiś pomysł co trzeba zrobić jak wycieraczka wolno pracuje i czasem się zacina ? coś rozebrać ? nasmarować ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 00:45
|
|
|
Może silniczek ma za słabą masę. W tipku nie wyciągałem tego silniczka ale w sejku miałem podobny problem i odkręciłem ramie wycieraczki potem silniczek od klapy, co się okazało? Trzpień silnika pracuje w tulejce do której się ciągle dostawała woda i porostu wszystko skorodowało i ciężko pracowało dużo WD na dzień dobry by rozruszać potem olej maszynowy i na koniec smar litowy albo grafitowy może być. Do dziś chodzi jak nówka |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 02-12-2011, 07:12
|
|
|
Ja mam i to według mnie jedyne wyjście. Ja miałem tak ostatnio i radzę to zrobić jak najszybciej. Ośka od silniczka która porusza Ci wycieraczką jest zatarta w czarnej tulei. Musisz wyjąć silniczek, pod wycieraczką masz zawleczkę. Rozkręć mechanizm, przy okazji zobacz ile jest smaru. Jak wyjmiesz zębatkę to wyjdzie razem z ośką. Nasmarować i będzie latała |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 07:51 Re: wolna i zacinająca się tylna wycieraczka TIPO
|
|
|
Mosior napisał/a: | cześć,
macie jakiś pomysł co trzeba zrobić jak wycieraczka wolno pracuje i czasem się zacina ? coś rozebrać ? nasmarować ? |
Zrób tak , jak ci piszą JAM_BELFEGOR i Pablo84K . Jak nie dasz rady - szukaj po szrotach , albo przyśli mi zdjęcie . Mam działające silniczki - ale z Ritmo , Tempry SW i Dedry SW . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 09:30
|
|
|
dzięki chłopaki. Ogarnę temat |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 10:41
|
|
|
też tak miałem tylko u mnie nie rdza zrobiła robotę ....zablokował się mechanizm a silniczek próbował kręcić .... po naprawię mechanizmu wycieraczki machnęły 2 razy, spowalniały i zatrzymywały się całkiem .... przypaliło się uzwojenie silnika. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 10:49
|
|
|
Jak rozbierzesz cały mechanizm, to porządnie wyszlifuj taką metalową bierznię na dużej zębatce. Napewno wyskoczyła tam miejscami rdza, i dlatego przerywaja wycieraczki. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 11:56
|
|
|
może jeszcze dzisiaj to rozbiorę i zobaczę co zardzewialo. Silnik raczej ok bo jak podniosę wycieraczkę to nawet jakoś sobie daje radę |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2011, 12:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Dokładnie tak na 100% jest to to bo u mnie tez sie tak stało, wyczyszczenie i przesmarowanie załatwiło sprawe. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2011, 14:11
|
|
|
jak coś to mam silniczek z mechanizmem całym za 50zł. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2011, 22:00
|
|
|
dzisiaj rozebrałem i mieliście racje. Punkty rozdane
Przez oring po latach poszła woda i oska na górze była zardzewiała. Wypolerowałem, nasmarowałem jak tyle lat już mam to auto to nie pamiętam tak szybko śmigającej tylnej wycieraczki |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|