Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
bolce na kołach Problem
Autor Wiadomość
adasiu20 


Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-01-2011, 01:04   bolce na kołach Problem

Witam mam Tempre i problem z wymianą koła
chodzi o to ze poza srubami na ktorych mocuje sie felge sa jeszcze takie bolce na które sa w starych felgach dziury natomiast w felgach które chce załozyc a zapewniano mnie ze będą pasowały do mojego fiata ich nie ma
Pytanie : czy te bolce sie jakos wymontowuje? czy poprostu nie da sie załozyc innych felg bez tych dziur na bolce?
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2011, 01:10   

na bębnach? zwykle pomagają ustawić koło w prawidłowej pozycji i jednocześnie są śrubą trzymającą bęben z całą resztą, jednak myślę, że da się zamienić na zwykłą płaską śrubę.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
adasiu20 


Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-01-2011, 01:20   



jak widac na zdieciu jest felga - takie własnie aktualnie mam . widac ze poza czterema otworami na sruby sa jeszcze dwa na te bolce i czy da sie zamontować felgi bez tych dziur na bolce tylko z dziurami na sruby ?
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2011, 01:36   

tak, da się jak wykręcisz te bolce i zamiast nich zamontujesz śruby o płaskich łbach.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
adasiu20 


Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-01-2011, 01:47   

a moge poprostu ja wykręcić i zostawić nie wkrecająć żadnych srub?
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2011, 02:29   

a nie odpadną ci bębny?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2011, 09:04   

Jelcyn napisał/a:
a nie odpadną ci bębny?


nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-01-2011, 10:54   

konikks napisał/a:
nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze.

Dokładnie, w którymś Tipo na jednym kole nie miałem wcale tych bolcy i nic nie odpadło ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-01-2011, 11:07   

i w temprze 2.0 i teraz w dedrze turbo sam wykręciłem wszystkie te bolce - moje felgi nie przewidują ich posiadania :D problemu żadnego nie ma, chyba że ją sobie ukręcisz :roll:
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-01-2011, 02:46   

to ja się zapytam ... Po co są te bolce ? ;/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2011, 08:03   

są one aby łatwiej zakładało się koło które ma miejsce na takie bolce. Przy wymianie naprawdę pomaga. Wiem bo sam mam i można na pewno je wykręcić i nic się nie stanie bo sam wykręcałem i było ok.
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2011, 10:57   

konikks napisał/a:
Jelcyn napisał/a:
a nie odpadną ci bębny?

nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze.

Tarcze nie odpadną - bo trzymają je na miejscu klocki , podobnie bębny - trzymają się na rowkach , jakie w trakcie eksploatacji wytoczą w nich pracujące szczęki . Ale już nowe bębny - mogą się zsunąć !
Natomiast wykręcenie szpilek , bez wkręcenia czegokolwiek - skończy sie tym , że tarcza hamulcowa , albo bęben obrócą się względem otworów w piaście !
Życzę powodzenia przy zmianie koła po ciemku ...
Na pewno sensowniejszym rozwiązaniem jest wkręcenie śrub z płaskim łbem , albo jeszcze prostsze : obcięcie szlifierką o ~1 cm wystających szpilek . Krótsze nie będą kolidowały z alufelgą bez otworów , ale w blaszane felgi z otworami - jeszcze coć wskoczy ! Sam testowałem takie rozwiązanie ...
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-01-2011, 12:31   

schab napisał/a:
Natomiast wykręcenie szpilek , bez wkręcenia czegokolwiek - skończy sie tym , że tarcza hamulcowa , albo bęben obrócą się względem otworów w piaście !
mało prawdopodobne. Tarcze i bębny zwykle zapiekają się na piaście. Już po kilku miesiącach od ich wymiany często trzeba użyć siły do ich przekręcenia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2011, 13:29   

A nie, bo mi się kręcą tarcze na piaście :P
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-01-2011, 18:10   

Raku, w moich dwóch temprach musiałem użyć młotka do obruszenia tarcz kiedy chciałem je wymienić. To samo było z bębnami przy wymianie szczęk. Albo masz nówki tarcze i/lub piasty, albo są dokładnie wyczyszczone w miejscach przylegania do siebie. Albo użyłeś wazeliny :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-01-2011, 18:12   

bębny zdejmowałem 2 razy, oba w maluchu podczas wymiany cylinderków i nie trzeba było dużo siły używać, wystarczyło podważyć śrubokrętem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-01-2011, 18:52   

Bębny owszem zapiekają sie, ale tarcze u mnie w Tipo tez sie kręciły względem piasty, ale tak jak ktoś juz napisał, po przykręceniu koła wszystko trzyma sie na szpilkach i niema prawa sie przekręcić ;)

schab napisał/a:
Ale już nowe bębny - mogą się zsunąć !

Jeśli nie masz koła przykręconego, ale nikt bez koła przecież nie jezdzi :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2011, 19:12   

egon. napisał/a:
Jeśli nie masz koła przykręconego, ale nikt bez koła przecież nie jezdzi

A co się dzieje przy wymianie koła ?
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-01-2011, 19:13   

schab, wg. mnie to szukasz dziury w całym, ja w Tipo nie miałem tych bolcy, a tez bebny zmieniałem na nowe i jakos mi to nie przeszkadzało ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2011, 19:33   

schab napisał/a:
Życzę powodzenia przy zmianie koła po ciemku ...

I to jedyna rzecz która potrafi doprowadzić do szału,poza tym te bolce to psu na budę
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2011, 20:26   

egon. napisał/a:
schab, wg. mnie to szukasz dziury w całym, ja w Tipo nie miałem tych bolcy, a tez bebny zmieniałem na nowe i jakos mi to nie przeszkadzało ;)

I to mi się właśnie podoba przy takich poradach ... :red_kartka:
Może ja jestem z gatunku ginących dinozaurów , ale mnie uczyli : "jak coś robisz - rób to dobrze !" I mam odruch wymiotny na wszelkiego rodzaju druciarstwo , czy inne "poprawianie fabryki" .
A już w szczególności nie oczekiwałbym takiej "pomocy" od moderatorów . Niech się zdarzy , że na bazie Twoich doświadczeń - 18-letni chłopak , który kupił pierwsze auto w życiu nie zauważy , że tylny bęben mu się przemieścił na zewnątrz . Dokręci koło - w swoim mniemaniu do oporu - podczas gdy po ruszeniu bęben wróci na swoje miejsce i śruby staną się luźne ... Albo , co jeszcze innego może się przytrafić : bęben ustawi się pod skosem , jedno koło się zablokuje , chłopak zaliczy obrót i nawet jak mu się ( daj Boże ) nic nie stanie , to i tak na całe życie przyklei sobie etykietę "Fiat to szajs" !
A czy wkręcenie śrub , albo ucięcie końców szpilek boli ?
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-01-2011, 08:32   

schab, druciarstwem jest nie sprawdzenie tego bębna przed dokreceniem koła, takie moje zdanie, mysl co chcesz na mój temat, ale ludzie co mnie znają wiedzą, ze podczas naprawy auta maniany nie odwalam, wiec nie osądzaj ludzi tak odrazu :lalala:
Ale nie o tym temat ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-01-2011, 09:51   

Pod niektóre felgi nie podejdzie nawet śruba z płaskim łbem. Ja mam takie alumki i na lato jeżdżę bez tych szpilek. Nie miałem nigdy problemu, zawsze trzeba się minutę dłużej pomęczyć z kołem żeby utrafić w otwory i dobrze założyć. Natomiast na zimę do stalówek wkręcam owe śruby
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-01-2011, 11:17   

schab, przecież to są jedynie bolce pomocnicze. Służą jedynie do ułatwienia przy zakładaniu tarcz czy bębnów, a później do szybszego wycentrowania otworów w kole z otworami w piaście. To nie nimi dociągasz bębny czy tarcze, tylko śrubami kół. Przy zakładaniu tarcz używałem właśnie śrub kół, żeby tarcze dociągnąć prawidłowo. To samo robiłem z bębnami. A jak piszesz, że ktoś mógłby "dokręcić koło - w swoim mniemaniu do oporu" co przyczyniłoby się do powstania późniejszego problemu, to nie powinien się w ogóle zabierać do zmiany koła nawet mając te bolce. Bo grozi to takimi samymi skutkami.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load