Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomocy z olejem
Autor Wiadomość
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2006, 18:16   pomocy z olejem

WITAM MAM PROBLEM KTORY OLEJ WYBRAC DO MOJEGO AUTA JEZDZONY BYL NA LOTOS 15W40 MA PRZELOT 187000 WACHAM SIE MIEDZY VALVOLINE MAXLIFE 10W40 ALBO CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40 KTORY LEPSZY ? MAM TROCHE NISKIE CISNIENIE OLEJU PATRZCIE TEZ POD TYM KONTEM . CO SADZICIE O STABILIZATORACH LEPKOSCI OLEJU ? POZDRAWIAM
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 18:23   

wlej lotosa i po sprawie,nie wiem w jakim stanie masz silnik,ale jeśli mówisz,że masz słabe ciśnienie to pewnie i bierze ci olej,a jak Ci bierze olej to troszke nie na miejscu jest robić dolewki gdzie litra kosztuje np 40 PLN,ale to juz jest twoja decyzja,ja jeżdże na lotosie mineralnym najgęstszym i jest gicior,ale jesli chcesz lepiej spac w nocy,że masz w silniku castrola czy coś innego to prosze bardzo,ale jak dla Mnie jest to bezsensowny wydatek to starego auta,ale tak jak napisałem jetst to Twoja decyzja,a sedici musi łyknąć swoja porcje oleju
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2006, 18:23   

ja bym został przy lotosie a co do stbilizatorów to daj sobie spokój chyba że chcesz mieć prolemy
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2006, 18:38   

DZIEKI EGO ALE MOWIA O VALVOLINE ZE ZMIEKCZA STARE USZCZELKI I WYDLURZA ZYWOTNOSC SILNIKA CO TY NA TO?
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 18:47   

ADERR to jest tak samo jak ze świecami np iskra gas,a jest to tylko jeden wielki chwyt i wiem to z pewnych źródeł,nie wywalaj pieniedzy na drogie oleje,wlej najgestszego lotosa i uszczelni Ci silnik,nie ma sie co oszukiwać,ale nasze silniki dostały juz po dupie i swoje lata młodości mają już za soba,a jesli chodzi Ci o uszczelki to je poprostu wymień, nie ma tego dużo a bedzie Cie to kosztowało tyle wraz z lotosem co dałbyś za jakis lepszy i droższy olej,no ale to jest moje zdanie,od dwóch lat popierdlam na lotosie mineralnym i nie widze potrzeby wlewac cos droższego
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 18:47   

ADERR napisał/a:
DZIEKI EGO ALE MOWIA O VALVOLINE ZE ZMIEKCZA STARE USZCZELKI I WYDLURZA ZYWOTNOSC SILNIKA CO TY NA TO?


mógłbyś wyłączyć capslocka

z góry dzięki
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2006, 19:03   

caps locka wylonczylem sorry ego co z cisnieniem jaki moze byc ratunek oprucz remontu ?
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:10   

ego napisał/a:
wlej lotosa i po sprawie,nie wiem w jakim stanie masz silnik,ale jeśli mówisz,że masz słabe ciśnienie to pewnie i bierze ci olej,a jak Ci bierze olej to troszke nie na miejscu jest robić dolewki gdzie litra kosztuje np 40 PLN,ale to juz jest twoja decyzja,ja jeżdże na lotosie mineralnym najgęstszym i jest gicior,ale jesli chcesz lepiej spac w nocy,że masz w silniku castrola czy coś innego to prosze bardzo,ale jak dla Mnie jest to bezsensowny wydatek to starego auta,ale tak jak napisałem jetst to Twoja decyzja,a sedici musi łyknąć swoja porcje oleju



sorry
ale olej w silniku
to jedna z najważniejszych rzeczy

i wlewając byle jaki przyspieszasz jego zużycie

i dlatego potem na forum można znaleźć posty w których
autorzy piszą że nigdy by nie kupili auta z Polski itd


a propos łykania oleju
to w instrukcjach obsługi podane są
dopuszczalne ilości zużycia oleju
a nigdzie nie jest napisane że jak tipo
wciągnie 0.9 litra na 1000km to jest OK

Wracając do pytania
o oleje

castrola nie polecam

jeżeli nie cieknie ci silnik
nie leją uszczelniacze
zalej 10W
dobrej firmy

(10W w instrukcji obsługi jest też wymieniony obok 15W)
liczbę "po" W wybierz w zależności od stylu jazdy i przebiegów dziennych

40 albo 50 albo 60


nie kupuj olejów z marketu tylko podjedź do hurtowni
razem z olejem zawsze wymień filtr oleju :D
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:10   

a jakie masz to ciśnienie? powiedz mi ile masz na wolnych obrotac przy 90 stopniach i ile jak zapalisz po nocy? mierzyłeś kompresje?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:17   

ego napisał/a:
a jakie masz to ciśnienie? powiedz mi ile masz na wolnych obrotac przy 90 stopniach i ile jak zapalisz po nocy? mierzyłeś kompresje?



01.07
kolega Aderr
napisał:

JAK ODPALAM NA ZIMNYM JEST JEDNA KRESKA ZA 3 JAK MA 100 C NA WOLNYCH 2 KRESKI OD 0 ROSNIE RAZEM Z OBROTAMI PRZY 4000 JEST 3 NAWET PONAT 3 PRZY 100C OK CZY LIPA ? MOTOR 2000 16V 168A8046
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
  
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:21   

EASYKATO widzisz Ty castrola nie polecasz,ale podaj jakies argumenty.To dziwne bo większośc osób siedzących w temacie chwali sobie castrole a zawłaszcza RS,rodzice jeżdzą od nowości w aucie na castrolu RS i silniczek mają w idealnym stanie. Oleje lotosa spełniaja pewne wymogi i napewno nie szkodzą silnikowi,ale jeśli chce sie mieć lepsze samopoczucie i szpanowac olejem w silniku to prosze bardzo. Odnośnie aut z Polski to widze,że uderzyłem w sedno sprawy,ale nie miałem tu na mysli oleje na jakich sie jeździ tylko sposób użytkowania samochodu,ale widze,że rozumiesz posty jak chcesz,oby na swoja korzyść,pozdrawiam Cie serdecznie :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:22   

ego napisał/a:
EASYKATO widzisz Ty castrola nie polecasz,ale podaj jakies argumenty.To dziwne bo większośc osób siedzących w temacie chwali sobie castrole a zawłaszcza RS,rodzice jeżdzą od nowości w aucie na castrolu RS i silniczek mają w idealnym stanie. Oleje lotosa spełniaja pewne wymogi i napewno nie szkodzą silnikowi,ale jeśli chce sie mieć lepsze samopoczucie i szpanowac olejem w silniku to prosze bardzo. Odnośnie aut z Polski to widze,że uderzyłem w sedno sprawy,ale nie miałem tu na mysli oleje na jakich sie jeździ tylko sposób użytkowania samochodu,ale widze,że rozumiesz posty jak chcesz,oby na swoja korzyść,pozdrawiam Cie serdecznie :lol:


kto to jest dla ciebie osoba siedząca w temacie?
czy rodzice rozbierają silnik raz na dwa, trzy miesiące?

i sorry
ale jak ktoś żałuje na olej to tym bardziej na droższe elementy eksploatacyjne
i potem
można przeczytać np.
"kupię jeden amortyzator używany ...."

a potem?
potem to stan auta się pogarsza



PS
1)
opinie osób rozbierających silniki częściej niż ja
znajdziecie tu
www.streetracing.pl
trzeba użyć "szukaj"
i wpisać "castrol"
a potem to już tylko czytać

2)
moje doświadczenie z castrolem rs 10w60 opakowania 4 litry i 1 litr fully synthetic kupiony w hurtowni intercars:
- opadające ciśnienie przy temperaturze 90stopni
- za niskie ciśnienie przy temperaturze 100 stopni
- stukot hydrauliki na zimnym silniku ( po rozruchu)
- gwałtowne wzrosty temp przy predkościach obrotowych 6500-7200 obr/min
- nie płynie na bagnecie przy -20 stopniach
- bardzo ciężki rozruch zimą
- pocenie silnika
- ubytki oleju około 0,4 litra na 1000km ( na aral 10w40 ubytki max 0,2 litra/1000km)
- spadek lepkości przy przebiegu 4000 od wymiany

pozmianie na valvo 10w60
znikły stuki , spadki cisnienia i temperatura nie wzrasta powyzej 110 stopni przy max obrotach

inna sprawa przed zimą zmieniałem olej w skrzyni
wlałem castrol full synthetic 75w90 i.....
- przy - 20 nie mogłem zapinać biegów
- olej nie płynął
natychmiastowa zmiana na olej innej firmy
i biegi jakoś zaczęły wchodzić
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
  
     Moneta
 
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2006, 19:32   

i jak z cisnieniem zrubcie zdjecia zegarow na zimnym i cieplym porownam sobie bo juz sie wkurzam powoli pliss
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2006, 19:45   

A tam wlej poprostu markowy lotos cieszy sie dobra opinia valvoline tez bedzie dobry :-)

Nie lej za to nic no name !! bo mozesz sie ostro przejechac a co do jakosci jak dasz 20zł za litr to wymienisz co 10 tys jak dasz 40 to wymienisz co 15 bo wtedy bedzie jeszcze mial jako takie wlasciwosci:-)

Ot tyle dodam, a zmiekczanie uszczelek itp to sobie mozna w bajki wlozyc :-) Wymien i bedziesz mial po sprawie a napewno zaoszczedzisz na dolewkach.
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:08   

EASYKATO,

Wnioskuję, że używasz wyłącznie Valvoline. Po jakim przebiegu (oleju, oczywiście) go wymieniasz? Ile dolewasz po 1000 km?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:14   

Witam !

Co do zmiekczaczy uszczelek a raczej chemii powodujacej jej puchniecie to jets dobre i wmiare skuteczne rozwiazanie jesli ma sie w planie wydanie pieniedzy na cos innego niz silnik..

Co do oleju to kazdy ma swoje zdanie a silnik nie ma na bloku napisane kto jak go traktowal..inna sprawa jak ktos dobiera olej inny niz zalozyli konstruktorzy to wtedy soryy wina tego czlowieka. Ostatnio pojawily sie rowniez podroby wiec castrol moze sie okazac ze ma tylko nalepke i nic pozatym jak i cala reszta ( tyczy sie to rowniez wielu innych elmentow ). Mam do czynienia z samochodami ktore maja pod 400 tys km badz wiecej jezdza na mobilu, elfie, castrolu. Zawsze olej byl wymieniany na czas i przestrzegana byla eksploatacja silnika podczas nagrzewania sie jego czyli troche szacunku. Np. PetroCanada takze robi bardzo dobre oleje a jakos o nich nie slychac w naszym kraju. Z drugiej strony olej dostaje oznaczenia i spelnianie norm nie z sufitu. Ja kierowalbym sie glownie szczegolowa specyfikacja techniczna oleju jak i sytuacja finansowa. Dla jednego 20 zl roznicy dla badz co badz STAREGO auta bedzie to duzo a inny powie ze to jest nic a auto tez jest warte tyle ile jest.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:16   

mac napisał/a:
EASYKATO,

Wnioskuję, że używasz wyłącznie Valvoline. Po jakim przebiegu (oleju, oczywiście) go wymieniasz? Ile dolewasz po 1000 km?




dolewam różnie w zależności od stylu jazdy od 0.0 do 0.2litra/1000km (na valvoline)
ale sprawdzam stan oleju w zasadzie codziennie


wymieniam co 5 tys km auto gdy je kupiłem było zalane
ARAL 10w40 dolewki 0,1 do 0,3
i na takim początkowo jeździłem

jak aral został przejęty
przesiadłem się na castrola
brał do 0,4litra bez wzlędu na styl jazdy

i niestety
stwierdzam że nie jest to dobry olej
(podkreślam że ten rozlewany w Polsce)
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:17   

Witam !

Rozlewany w RP to inna bajka ale 10w60 chyba producent nie zalecal do tego silnika chyba ze zle pamietam instrukcje i dane eksploatacyjne silnikow 2.0 Fiata z tych lat.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:19   

marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Co do zmiekczaczy uszczelek a raczej chemii powodujacej jej puchniecie to jets dobre i wmiare skuteczne rozwiazanie jesli ma sie w planie wydanie pieniedzy na cos innego niz silnik..

Co do oleju to kazdy ma swoje zdanie a silnik nie ma na bloku napisane kto jak go traktowal..inna sprawa jak ktos dobiera olej inny niz zalozyli konstruktorzy to wtedy soryy wina tego czlowieka. Ostatnio pojawily sie rowniez podroby wiec castrol moze sie okazac ze ma tylko nalepke i nic pozatym jak i cala reszta ( tyczy sie to rowniez wielu innych elmentow ). Mam do czynienia z samochodami ktore maja pod 400 tys km badz wiecej jezdza na mobilu, elfie, castrolu. Zawsze olej byl wymieniany na czas i przestrzegana byla eksploatacja silnika podczas nagrzewania sie jego czyli troche szacunku. Np. PetroCanada takze robi bardzo dobre oleje a jakos o nich nie slychac w naszym kraju. Z drugiej strony olej dostaje oznaczenia i spelnianie norm nie z sufitu. Ja kierowalbym sie glownie szczegolowa specyfikacja techniczna oleju jak i sytuacja finansowa. Dla jednego 20 zl roznicy dla badz co badz STAREGO auta bedzie to duzo a inny powie ze to jest nic a auto tez jest warte tyle ile jest.



są firmy które inwestują w reklamę i są firmy które robiąpo prostu dobre oleje.....

a oznaczenia
no cóż

w sieci jest sporo info o firmie castrol i prawach do używania napisu
fully synthetic

(proszę nie mylić z full synthetic)


marcinwodnik napisał/a:
Witam !

Rozlewany w RP to inna bajka ale 10w60 chyba producent nie zalecal do tego silnika chyba ze zle pamietam instrukcje i dane eksploatacyjne silnikow 2.0 Fiata z tych lat.


60
to mój wybór

w instrukcji jest 10w40
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
  
     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-07-2006, 20:24   

Poprostu naklejki na butelce nie odzwierciedlaja zawartosci ktora trafia na nasz rynek. Ogolnie podroby zwlaszcza sprzedawane poprzez Allegro czesto to istna plaga nie mowie tutaj o olejach 'testowych' te sa ok tak jak i perfumy testery np. Hugo Boss tez jets lepszy testowy :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-07-2006, 06:38   

marcinwodnik napisał/a:
Poprostu naklejki na butelce nie odzwierciedlaja zawartosci ktora trafia na nasz rynek. Ogolnie podroby zwlaszcza sprzedawane poprzez Allegro czesto to istna plaga nie mowie tutaj o olejach 'testowych' te sa ok tak jak i perfumy testery np. Hugo Boss tez jets lepszy testowy :)



Tu poczytać można o castrolu
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-07-2006, 15:27   

wam sie w głowach tłucze od tych olejów:D roślinnym se zalejcie jak nie wiecie jaki , bo to oleum wkoncu kologiczne.

ja kupiłem sobie VS 15w40 i niewiem tylko czy go zalewac. bracki go kupił i to niby do fiatów przeznaczony jest on a moze polecany przez fiata , niepamiętam. normalnie uzywam LOTOS CITY juz tak od 2lat i ninarzekam.

kumpel ma w LT 2,5td silnik disla i zalewa do niego pół na pół olej silnikowy i przekładniowy bo ma juz ponad 600tkm a robi tak juz od kiedy go kupił kiedy bylo zaledwie 230tkm a przy zmianie rozrzadu skontrolowal pompe oleju i głowice i czyściutko w nim a pompa daje cisnienie w normie.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-07-2006, 21:48   

teraz ja swoje 3 grosze. Ja wszystkimi swoimi autami jeżdze na Castrolu i niemam powodu do narzekania maluchem na GTX3 przejechałem 100.000km bez remontu silnika chodził bardzo dobrze chodź wszyscy się śmiali i mówili że do malucha to rzepakowy :lalala: obecnie w swoim Tipo 1.6 128kkm i Lanci 1.6 170kkm mam w obu 2 silnikach Castrol GTX HIGH MIL. 15W-40 , co do opini to każdy ma swoje zdanie dlatego jest tyle olejów by każdy mógł sobie coś wybrać podobno bardzo dobre oleje sa MOTULa jeszcze dodam swoje 3 grosze na temat RS z tego co ja słyszałem gównie od ludzi z ZASTEC TUNING (najszybsze auto w klasie mini 0-400m) to najlepszy jest podobno motul syntetyk 15W-50 zaraz po nim klasuje sie Castrol RS 10w-60 chłopaki mają pojęcie o tym jak mało kto, zamykając temat jeśli silnik jest dobry będzie jeżdził na każdym oleju (jaki zaleca producent) mało wazne czy to castrol,mobil,elf czy lotos
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
DzIki 


Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2006, 18:49   

i ja napisze cos od siebie,ja odkąd kupiłem tempre zrobiłem około 10 tys. fakt że prawie cały czas na wysokich obrotach,i olej sie nadaje dawno do wymiany,ale mam zalanego MOBILA SUPER S 10W 40 ,i powiem że jestem zadowolony,nie grzeje sie bardzo,nie słychać bardzo silnika,i co najlepsze po 10tys. silnik wsiąknął około 1 litra.Wiadomo nie jest świerzej nowości,i coś musi wziąść,natomiast,castrole to tez dobre oleje i nie ma co narzekać na nie,gdyż ojciec ma od nowości golfa 4 1.6 98r.,nastukane ma prawie 270 tys,cały czas na olejach castrol i jak na taki przebieg ,silnik jest w nalezytym stanie,ale bierze więcej niż moja tempra,conajmniej 2 razy. Ja tam nie miałem narazie zadnychprzykrych niespodzianek na olejach więc,nie narzekm,ale zobaczymy co czas pokaże
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2006, 20:05   

ego napisał/a:
EASYKATO widzisz Ty castrola nie polecasz,ale podaj jakies argumenty.


Ego - o Castrolu wiele można poczytać, zwłaszcza złego. Mnie osobiście nie przekonuje do tej marki polityka podziału rynku na lepsze i gorsze tj. Niemiecki i Polski i sprzedaż olejów pod tą samą nazwą, a innych parametrach (bodajże GTX3). Poza tym Castrol rozlewa oleje w naszym kraju co mnie już zupełnie nie przekonuje, a sprzedaje w zachodnich cenach. Natomiast Valvoline robi bardzo dobre oleje w całości importowane z zachodu. Castrol High Milage to stary olej z dorobioną nową "ideologią marketingową". Wolę krajowy Orlen...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load