Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgrzyty, piski, stukanie...
Autor Wiadomość
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2008, 22:59   Zgrzyty, piski, stukanie...

Witam.
Od pewnego czasu mam taki problem ze swoim Tipkiem. Wcześniej objaw występował tylko jak spadł deszcz, teraz jest ciągle.
Przechodząc do sedna sprawy.
Przy skręcaniu kół zgrzyta coś i piszczy w prawym kole. Taki dziwny wkurzający trzask (nie wiem jak to nazwać). Jak bym skręcał dyszlem od wozu drabiniastego. Wszystkie gumy są na miejscu, bo myślałem, że może któraś się zużyła i został metal na metal. Końcówka drążka kierowniczego wymieniona.

Do tego dochodzi jeszcze mocne pukanie w prawym kole podczas przejazdy np. po kostce brukowej. Czy to może być wahacz?

Zamieszczam filmik. Niestety robiony komórką i nie wiele słychać. Zgrzyt słychać pod koniec filmiku. Jutro postaram się wrzucić plik audio w lepszej jakości.

MOV00043.AVI
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 12-05-2008, 23:52   

Do do zgrzytów i pisków przy skręcaniu to stawiam na łożysko amortyzatora a co do pukania, to rzeczywiście wina może leżeć po stronie wahacza, lub np. łącznika drążka stabilizującego.

Ale może poczekaj jeszcze na wypowiedzi ekspertów ;D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-05-2008, 12:42   

Prawdopowodnie przy skręcaniu odgłos oddaje zużyte zapewne łożysko w górnej części amortyzatora.

http://forum.tempra.org/t...czy-vt10845.htm
Zobacz moją odpowiedź, masz tam też obrazek jak to wygląda.
Łożysko to siedzi w gnieździe górnego mocowania amortyzatora.

Co do pukania stukania, to sprawdź czy dobrze masz zamocowane klocki hamulcowe.
One mają takie sprężynki. Te sprężynki możliwe, że się urwały, czy zostały źle zamontowane w jażmie.
Przez to klocki sobie latają ;)

Sprawdzić to można tak, jak słyszysz ten hałas to lekko przydepnij pedał hamulca. Jak stuki ustaną to winne są klocki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2008, 13:45   

co do tych trzasków to stawiam na łożyska w piaście u mnie było to samo a myślałem że przegub wymieniłem i po kłopocie
a co do tego klekotania to jak to ma taki odgłos jak byś trząsł kluczami to będą to klocki może się kończą i wali blacha o tarcze
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2008, 21:27   

luki21 napisał/a:
a co do tego klekotania to jak to ma taki odgłos jak byś trząsł kluczami to będą to klocki może się kończą i wali blacha o tarcze

Klocki są nowiutkie. Jakiś miesiąc temu były wymieniane. Możliwe, że akurat w prawym kole źle siedzą :)

Tak właśnie myślałem, że to łożysko od amortyzatora. Dużo jest przy tym rozkręcania?
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-05-2008, 07:45   

n-e-o napisał/a:
Dużo jest przy tym rozkręcania?

Tyle samo co przy wymianie amortyzatorów. Jeżeli już to robiłeś to pójdzie Ci szybko.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2008, 10:10   

miszko napisał/a:
Tyle samo co przy wymianie amortyzatorów. Jeżeli już to robiłeś to pójdzie Ci szybko.

:sciana: nie robiłem.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-05-2008, 10:24   

Poszukaj na forum o tym.
Potrzebujesz trochę kluczy, najlepiej nasadowych, lewarek, ściągaczy do sprężyn i samozaparcia.

Ja robiłem tak. Podnosiłem koło, zdejmowałem je. Pod piastę (nie pod tarczę!) lub wahacz podłóż jakiś bloczek prawie równy wysokości podniesionego wahacza. Opuść auto, tak by bloczki się zaparły i poprostu amortyzator ze sprężyną się "ścisnęły".

Załóż ściągacze na sprężyny (z tym będzie najwięciej zabawy), minimum 2 ściągacze, lepiej jak są 3.
Jako, że bęsziesz musiał ściągać sprężyny z wahacza to możesz o podstawę sprężyny zaczepić ściągacze (ten talerz na amortyzatorze).

Jak założyłeś ściągacze, to podnieś auto do góry. Odkręć górne mocowanie amortyzatora. Z tym może być problem. Trzeba użyć tam imbusa do przystrzymania prętu oraz klucza oczkowego, aby odkręcić. Jak już to zluzujesz odkręć mocowanie na dole amortyzatora. Wszystko to wyjmij na zewnątrz.

Jak już wyjmiesz to zobaczysz to co jest na tej fotce ( podałem Ci link do tematu).

Dajesz nowe, wszystko skręcasz i po kłopocie (miejmy nadzieję ;) ).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2008, 13:15   

http://moto.allegro.pl/it...ipo_tempra.html

Czy takie łożysko będzie dobre do zamontowania do amortyzatora??
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-07-2008, 22:46   

n-e-o napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item392869464_lozysko_amortyzatora_fiat_tipo_tempra.html

Czy takie łożysko będzie dobre do zamontowania do amortyzatora??


Tak.To jest dokładnie to łożysko.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2008, 23:23   

Zgadzam sie z ZielonyTBG, podobny mam objaw u siebie, niedlugo wymieniam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-07-2008, 11:36   

Czy tak powinno wyglądać łożysko amortyzatora??

Jak otworzyłem pudełko z przesyłką się troche zaniepokoiłem, czy to aby napewno jest to co zamawiałem. Powinno tak dziwnie chodzić (wcale nie jak łożysko, szura, trze)?
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2008, 08:13   

To jest nowe czy używka? bo jesli nowe to raczej powinno gładko chodzić. W tym czymś pomiędzy górną i dolną cześcią są śruty na których sie to wszystko obraca. MOżesz ewentualnie rozebrać to i sprawdzić bo może ktoś zapomniał smaru tam dać .... :roll: Tylko uważaj żeby Ci sruity nie wystrzeliły bo póxniej marne szanse ze wszystkie znajdziesz
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2008, 11:40   

To jest nówka, ale jest jedno ale...
Wczoraj wymieniłem wahacz i musiałem wyjął teleskop, razem ze sprężyną i właśnie z tym łożyskiem. Przeczyściłem je, włożyłem na miejsce i już nie skrzypi :) Jak narazie nie będe wymieniał na to zamówione. Może się jeszcze przyda, a co do rozebrania i nasmarowania, to właśnie to mam zamiar zrobić :)
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load