Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju we wspomaganiu.
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 10-01-2005, 17:33   Wymiana oleju we wspomaganiu.

Nigdy tego nie robiłem więc pytam sie: Jak to się robi? ;)
Kupiłem polskiego czerwonego Hipolka i będę próbował, bo mój stary juz jest czarny jak smoła.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2005, 18:16   

Ja to zrobilem tak.

Niestety troche sie obrudzic przy tym idzie.....

Wypialem przewod zwrotny i go wlozyem do miski.
Zatkalem otwor w zbiorniczku, nalalem nowego plynu.
Teraz druga osoba idzie do auta i na moment sekunde odpala autka, tak zeby zassalo plynu. I niech rusza kierownica. Jak juz sie przeplukal mniej wieciej-z wylotu widac bylo nowy plyn to wtedy zakladasz przewod na zbiornik i zalewasz go do konca, ale nie przelej , nalej tak 3/4 zbiornika. Ten plyn wymienialem po jakis 9latach uzytkowania ;)
Zalalem go czerwonym Agipem ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 10-01-2005, 20:54   

Dzieki za radę. Tak myślałem, ale jak człowiek nie jest pewien to lepiej się zapytać.
U mnie problem jest taki że nie wiem kiedy olej był wymieniany i to że silnik dłuuuugo stał. Nic nie niszczy gumu tak jakj długi postój więc cały szlam z przewodów teraz krąży po układzie i olej zrobił sie prawie zawiesiną.
Ciężko sie skręca i "piszczy" przy maksymalnym skręcie. Dlatego kupiłem olej i chcę wymienić. Myślę że Hipol się sprawdzi.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2005, 22:18   

Jak niewiadomo kiedy olej ostatnio wymieniano to warto wymienić bo szkoda pompy i silnika bo pompa jednak stawia opór.
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-01-2005, 23:11   

A teraz wersja dla cierpliwych estetów :) .
Birerzesz strzykawkę i wysysasz zawartość, dolewasz płynu rozruszasz płyn poprzez uruchomienie pompy... i tak do znudzenia. Aż wymienisz większą część płynu.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-01-2005, 23:13   

Własnie wymieniłem, ale pompa gwiżdze przy maksymalnym skręcie.
Ja zrobiłem tak: Wylałem płyn i odpaliłem auto. Wywaliło trochę płynu, ale martwi mnie to że leciał dym w rurki. Trwało to ok 20-30sekund. Potem nalałem nowego i zatkałem odpływ. Jak już leciał czerwony to założyłem przewód i dolałem nowego.
Zrobiłem błąd bo posłuchałem się "starego mechanika" i szkoda mi było tego płynu. Mogłem wymieniac stopniowo dolewając nowego i spuszczając stary do miski.
Boję się że sie nie odpowietrzył do końca, ale nie wiem czy i jak to zrobić
Mam tylko nadzieję, że pompa nie dostała za mocno. Nastepnym razem zrobię to podmieniając płyn i nie słuchając się "dobrych rad".
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2005, 23:56   

U mnie super sprawdziła się wersja "ze strzykawką".
Przed wymianą pompa tak skrzypiała, że na parkingu wszyscy się na mnie oglądali. Teraz pracuje cicho.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2005, 00:42   

Mkaminski - no wlasnie ja nie "pracowalem" na sucho.
Jak ubylo plynu to dolewalem i tak dlugo dolewalem az z zwrotu nie zaczal leciec nowy plyn.

Co do piszczenia przy maksymalnym skrecie to nie ma to znaczenia jaki plyn nalejesz. To juz taka konstrukcja - zawor zwrotny sie wtedy "wlacza" zeby pompy nie rozwalilo przy max skrecie!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-01-2005, 02:49   

miszko napisał/a:
Mkaminski - no wlasnie ja nie "pracowalem" na sucho.
Jak ubylo plynu to dolewalem i tak dlugo dolewalem az z zwrotu nie zaczal leciec nowy plyn.

Co do piszczenia przy maksymalnym skrecie to nie ma to znaczenia jaki plyn nalejesz. To juz taka konstrukcja - zawor zwrotny sie wtedy "wlacza" zeby pompy nie rozwalilo przy max skrecie!





No właśnie dużo ludzi mysli że to defekt a to jest norma przy nówkach jest nie pisk lecz syk a tempra piszczy :lol: poza tym słyszałem to w wielu samochodach np . manewrujących po parkingu wiele aut ma to a niektóre syczą ma to na celu właśnie żeby nie rozsadziło :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-01-2005, 08:54   

Już sie ustatkowało (chyba odpowietrzyło) i nie wyje na skręcie.
Oczywiście luźniej sie kręci i mam nadzieję że spalanie minimalnie spadnie.
Stary olej jest dość gęsty i hmm...ja bym powiedział tępy, czyli nie jak olej tylko powoduje tarcie.
Myślę, że ze wzgdlędu że nie był tak długo wymieniany to po miesiącu-dwóch znów zmienię olej. Może jak zczernieje to wyciągnę strzykawaką i wleje nowy i tak, aż wykończe ten litr oleju który kupiłem.
     assistance   Moneta
 
 
Robert-k 


Wiek: 49
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 49
Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-09-2006, 22:00   

Witam wymieniłem metodą na strzykawkę,stopniowo odsysałem stary płyn i dolewałem nowy, i tak do skutku
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-05-2008, 20:09   

I mi się szykuje wymiana w weekend, bo rurki mi się pocą, płyn wyparował, a nie wiem jaki był wcześniej. Ten mój jest dosłownie czarny. Kierownica nie chodzi ciężko ale płynu nie ma na minimum nawet. Ciekawy jestem jak będzie po wymianie? Chyba skorzystam z metody miszka tylko która rurka jest zwrotna? Po lewej? Jakby co to jak się odpowietrza potem układ?
_________________
     Moneta
 
marcinjankes 


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2008, 17:29   

i u mnie szykuje sie wymiana tylko to mi powie ile tego oleju jest potrzebne na cala ta operacje? Bede korzystal z metody bardziej czystej gdyz nie chce za bardzo pobrudzic przed domem bo jciec mnie zaszlachtuje ;D
_________________
Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P )
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-06-2008, 17:38   

marcinjankes, mi sie nie chciało bawic w odkrecanie węży wiec zastosowałem metode odsysania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Narazie mi poszedł litr i juz jest odczuwalna różnica ale jeszcze dla pewnosci kupie litr i cały wykorzystam (1 litr hipolu ok 14zł)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinjankes 


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2008, 17:55   

No to zrobie tak jak Ty zaczne od litra i po jakims czasie uzyje 2 litr i mysle ze bedzie dobrze bo tak w rzeczywistosci to moje wspomaganie tak dziala jakby go nie bylo wiec troche przyroda mnie ze tak bym siemusial brzydko wyrazic ru..a ;P ;D
_________________
Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P )
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-06-2008, 18:01   

marcinjankes, może i za pomocą odpiecia węża jest szybciej ale nie jest to drogi olej wiec wybrałem ten sposób
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinjankes 


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2008, 18:18   

No dokladnie a z reszta wydaje mi sie ze ten sposob bedzie bardziej czystym ;P jak wykonam zabieg to pochwale sie efektami ;D

** Dodano: 28-06-2008, 07:01 **
Witam wszystkich wczoraj wygospodarowalem w koncu troche czasu i wymienilem olej we wspomaganiu. zastosowalem sposob ze strzykawka i ogolnie juz odczuwalna jest poprawa. za jakis czas powtorze to jeszcze raz zeby wyczyscily sie przewody i mysle ze juz berdzie nowe autko;P albo chociaz wspomaganie jak nowe
_________________
Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P )
  
 
rewit 



Wiek: 53
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 70
Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-07-2008, 07:43   

panowie jaka gęstość tego płynu do wspomagania powinna być??? w pracy mam 45 i 36 gęstość
_________________
ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-07-2008, 08:24   

rewit, ja kupiłem olej orlenowski - hipol ...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 12:49   

też się chyba skuszę na ten czystszy sposób, tylko czy te oleje można mieszać? bo nie mam pojęcia co poprzedni właściciel tam wlał, ogólnie olej jest czarny ale widać, że kiedyś był czerwony
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load