| 1.4 na 2.0... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | DonBanDitOo   
  
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Sie 2008
 Posty: 113
 Skąd: Tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2008, 19:34   1.4 na 2.0... | 
 |  
               | 
 |  
               | mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? |  
				| _________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
 
 Powrót Do Mniejszego....
 W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ubek   
  
  
 Pomógł: 50 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 14 Sie 2007
 Posty: 3790
 Skąd: Heilbronn
 Województwo: Other
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2008, 19:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DonBanDitOo napisał/a: |  	  | czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? | 
 
 Skrzynia ( jest inna ), inne pół osie, zwrotnice, hamulce, zawieszenie....oczywiście wiązkę...
 |  
				| _________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
 
 Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
 
 
   
 www.tomekmichalik.pl
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | schab   
  
  
 Pomógł: 25 razy
 Wiek: 66
 Dołączył: 13 Paź 2006
 Posty: 616
 Skąd: Radziszów k. Krakowa
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2008, 19:50   Re: 1.4 na 2.0... | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DonBanDitOo napisał/a: |  	  | mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? | 
 Roboty - skąd, niedużo
   Oprócz silnika zmieniasz :
 skrzynię biegów  z półosiami i przegubami , przednie zwrotnice wraz z tarczami i zaciskami , z tyłu bębny na tarcze , w związku ze zmianami w układzie hamulcowym - pompa hamulcowa razem z serwem oraz ukladem ABS , w związku z większą masą silnika i skrzyni , a także osiągami auta - amortyzatory , w związku z większą średnicą przednich tarcz hamulcowych - felgi na 14' , lub nawet 15' , wraz z silnikiem zmieniasz całą instalację elektryczną z czujnikami , a zwłaszcza komputerem ... i już
  acha - musisz te wszystkie elementy znaleźć w dobrym stanie ! Prawda jest taka : szybciej , łatwiej i taniej jest sprzedać auto z silnikiem 1,4 , a kupić z 2,0 !
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2008, 20:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | DonBanDitOo, Temat wielokrotnie przerabiany na forum nie opłacalne chyba że wyżej wymienione rzeczy dostaniesz za darmo, albo pół darmo i masz dużo chęci i wolnego czasu. |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raku   
  
  
 Pomógł: 18 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 22 Lis 2004
 Posty: 2623
 Skąd: \/\/ \/\/ /\
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2008, 23:54 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | schab napisał/a: |  	  | z tyłu bębny na tarcze | 
 niekoniecznie, można później
 
  	  | schab napisał/a: |  	  | ukladem ABS | 
 a po co?
 
  	  | schab napisał/a: |  	  | felgi na 14' , lub nawet 15' | 
 zależy w które heble byś szedł.
 
 
 Do tego dolot i układ wydechowy.
 
 Ogólnie da się, ale łatwiej sprzedać 1.4 i kupić 2.0. Do tego niestety trzeba doliczyć $$ na remont silnika.
 |  
				| _________________ klik, klik
 *TempRa 2.0 8v  dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
 *Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DonBanDitOo   
  
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Sie 2008
 Posty: 113
 Skąd: Tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 05:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmm... to że nieopłacalne to wiem . zwróciłem uwage... bardziej właśnie chodzi o ten czas który lubie poswięcać samochodom ... i lubie też mieć coś od siebie dla siebie  a więc widze że jednak bedzie dużo więcej zabawy niż przypuszczałem.. może i lepiej nawet.. |  
				| _________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
 
 Powrót Do Mniejszego....
 W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 09:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | DonBanDitOo, Oj dużo. Niemniej jednak ja zamierzam sobie zostawić Tipola i zrobić z niego "coś" Gdy kupie drugi samochód świeższy (do codziennej jazdy) ten zostawię sobie w garażu do dłubania (w wolnych chwilach). Myślę o jakieś 2l uturbionej jednostce np. od cupety (bo ma potencjał i wymiarami będzie pasowała). Samochód zrobiony wyłącznie dla przyjemności a nie do codziennej jazdy, więc wiele dylematów związanych z komfortem odpadło by. Taka przeróbka będzie kosztowna, zdaje sobie sprawę (jednak w przypadku tego samochodu przy relatywnie tanich częściach i tak mnie niż wielu innych samochodów), będę mógł to rozłożyć w czasie gdyż nic, żaden termin nie będzie mnie gonił. Mogę Go robić rok nawet dwa lata i nic się niestanie. Wiele rzeczy trzeba będzie zlecić zewnętrznym wykonawcom np. zrobienie i zamontowanie klatki bezpieczeństwa (jeśli się na nią zdecyduje), czy choćby lakiernik żeby dać mu nowy kolorek. |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DonBanDitOo   
  
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Sie 2008
 Posty: 113
 Skąd: Tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 14:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | JAM_BELFEGOR,  dokładnie o tym samym myśle  to autko ma jeździć dobrze a nie wygodnie  zresztą ja to już mam tak z kazdym autem które miałem i mam .... z czasem każde moje auto traci na komforcie jazdy ... (kubełkowe fotele, niskie sztywne zawieszenie itp) jednak zyskuje na parametrach i osiągach i z tipo to samo zamierzam zrobić ... new lakierek ,bebech z pierdół wypróżnić ,spaw i obnizenie zawiesienia ,swap silnika.. nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne .. i znając życie gdy auto bedzie skończone i tak bedzie używane do jazdy dziennej (ale nietylko:P) |  
				| _________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
 
 Powrót Do Mniejszego....
 W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akj3   
  
  
 Pomógł: 26 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 15 Lut 2007
 Posty: 1108
 Skąd: Orońsko
 Województwo: Mazowieckie
 Zaproszone osoby: 1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 15:55 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DonBanDitOo napisał/a: |  	  | nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył | 
 
   i ogólnie lubię poczucie humoru...
   |  
				| _________________ banda złego
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 16:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | hehehe dobre, raczej nie, choć jak byś się uparł wszystko można zrobić tylko jakim kosztem (tu bez krojenia podłogi w samochodzie i szukania odpowiedniego mostu by się nie obyło, i tak nie ma gwaranci że byś znalazł taki który by mniej więcej dawał się dopasować). Gdybyś maił temprę SW to masz możliwość wsadzenia fabrycznego napędu 4x4 	  | DonBanDitOo napisał/a: |  	  | zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne .. | 
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  
				|  |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | albert1991   
  
  
 Pomógł: 24 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 08 Cze 2008
 Posty: 1071
 Skąd: Kłodawa (konińskie)
 Województwo: Wielkopolskie
 
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 16:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | albert19912, 4x4 a DonBanDitOo, che tylno napędowca zrobić. p.s albert19912,  napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał. 
 ** Dodano: 23-10-2008, 17:55 **
 Jak mnie poczepie i osiągi przerosną możliwości napędu przedniego, to pewnie będę myślał o adaptacji napędu 4x4
  ale wszystko w sowim czasie. Ale zanim cokolwiek zacznę przyszykuje się do tego najpierw technicznie, czyli jeszcze muszę się podszkolić jeśli chodzi o wiedzę, potem zrobić mocne wyliczenie kosztów, no i mieć drugi samochód do codziennej jazdy który tak czy siak kupię   |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DonBanDitOo   
  
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Sie 2008
 Posty: 113
 Skąd: Tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | albert19912,  dobreee tooo  ale ma kopa ten tipek  w sumie jeśli jest możliwe założenie 4x4 to można to przerobić na tylną oś .... bo niema chyba przeniesienia napedu przód->tył?? |  
				| _________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
 
 Powrót Do Mniejszego....
 W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   
  
  
 Pomógł: 21 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 1472
 Skąd: Gliwice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 18:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | To tipo z filmu ma napęd z Fiata Coupe 4x4 i silnik 2.0 20V T oczywiście silnik jest przerobiony. |  
				| _________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
 Stilo 1.9 JTD - mamy
 Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
 Nouva Delta 1/6 mjet - taty
 Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
 Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziura   
  
  
 Pomógł: 19 razy
 Wiek: 46
 Dołączył: 09 Maj 2008
 Posty: 960
 Skąd: Chorzów/Katowice
 Województwo: Śląskie
 
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   
  
  
 Pomógł: 21 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 1472
 Skąd: Gliwice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 19:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tu macie cały film o tipo http://pl.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js |  
				| _________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
 Stilo 1.9 JTD - mamy
 Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
 Nouva Delta 1/6 mjet - taty
 Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
 Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DonBanDitOo   
  
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Sie 2008
 Posty: 113
 Skąd: Tychy
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 19:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  dla mnie bomba   
 ** Dodano: 23-10-2008, 20:50 **
 przed chwilą biadoliłem z kumplem z Piławy ... (pracuje w firmie tuningowej w Niemczech)
 jego zdaniem dało by rade po niewielkich przeróbkach komory wsadzić silnik z e30 (niewspominając o całej reszcie przerubek
  ) 2500ccm i tylny most z e34 jednak przy takich 7J jak ja mam trzeba by poszeżyć nadkolao jakieś 6-7cm ... no i trzeba by zmajstrować kanał na wał i troszke więcej miejsca na skrzynie (kanał od skrzyni podniósł by się troche)... co myślicie??   |  
				| _________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
 
 Powrót Do Mniejszego....
 W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 19:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | No do czegoś takiego bym dożył  tyle że jeszcze bym sobie sprawił atestowana klateczkę bezpieczeństwa, wzmocnił ramę (tu nie ma żartów sinik z cupety spokojnie może mieć 300HP i moment który poskręca wszystko  ) i opróżnił wnętrze ze zbędny klamotów. Musze powiedzieć że spodobał mi się napęd 4x4 z tego filmiku. Niestety raczej podwoi inwestycje   
 ** Dodano: 23-10-2008, 21:01 **
 DonBanDitOo, a co na drifting cie wzięło?
 myślę że będzie kosztowne już ci napisałem wszystko sie da 	  | DonBanDitOo napisał/a: |  	  | ... co myślicie??   | 
  jak się zaprzesz to i silnik rakietowy wsadzisz  tylko koszta panie, zapytaj się kumpla na ile mniej więcej taka przyjemność oszacowałby może być w euro   |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Młody   
  
 Pomógł: 40 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 1580
 Skąd: Gilowice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zaje..... Gdyby nie to że chodzą mi po głowie inne pomysły to coś bym pokombinował z 4x4   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   
  
  
 Pomógł: 21 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 26 Sie 2008
 Posty: 1472
 Skąd: Gliwice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 20:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | W tym tipku jest 400 KM |  
				| _________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
 Stilo 1.9 JTD - mamy
 Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
 Nouva Delta 1/6 mjet - taty
 Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
 Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciechu   
  
  
 Pomógł: 65 razy
 Wiek: 46
 Dołączył: 29 Lis 2007
 Posty: 4008
 Skąd: Leszno
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | dlaczego skrócony? 	  | JAM_BELFEGOR napisał/a: |  	  | napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał. 
 | 
 |  
				| _________________ Było:
 Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 Jest:
 156 SW 1.9JTD 145KM
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raku   
  
  
 Pomógł: 18 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 22 Lis 2004
 Posty: 2623
 Skąd: \/\/ \/\/ /\
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 21:31 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ciechu78 napisał/a: |  	  | dlaczego skrócony? 	  | JAM_BELFEGOR napisał/a: |  	  | napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał. 
 | 
 | 
 
 Bo tipo nie ma bagażnika
   
 Napęd jest za bank z dedry/delty. Napęd z tempry by nie wytrzymał, a w każdym razie sprzęgło.
 Na filmie widać że idzie pełnym bokiem, a tempra chyba nie ma rozkładu po równo, tylko przewaga na przód.
 |  
				| _________________ klik, klik
 *TempRa 2.0 8v  dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
 *Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 21:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Raku, może... fabryczne 4x4 tempry SW nie wytrzyma bez przeróbek takiej mocy. 
 ** Dodano: 23-10-2008, 22:57 **
 
 A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo 	  | Cytat: |  	  | dlaczego skrócony? | 
 |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciechu   
  
  
 Pomógł: 65 razy
 Wiek: 46
 Dołączył: 29 Lis 2007
 Posty: 4008
 Skąd: Leszno
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 22:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | 2540mm to rozstaw osi dla wszystkich TT (Tipo, Tempra, Tempra SW). Dlatego dziwi mnie to skracanie wału 	  | JAM_BELFEGOR napisał/a: |  	  | A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo | 
   |  
				| _________________ Było:
 Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 Jest:
 156 SW 1.9JTD 145KM
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JAM_BELFEGOR   
  
  
 Pomógł: 111 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 3717
 Skąd: Kraków
 Województwo: Małopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-10-2008, 22:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | A to sorry   |  
				| _________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
 RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |