kontrolka pasów |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:29 kontrolka pasów
|
|
|
Witam . W swoim liczniku posiadam kontrolkę zapięcia pasów. Fotel też mam wyposażony w czujnik zapięcia pasów ale niestety nie jest to podłączone. Czy wiecie jak to podłączyć co do czego. Bo powinno być tak, że jak przekręcę kluczyk to powinno się to świecić. Próbowałem się podpiąć pod kabel idący ze stacyjki ale nic z tego nadal to nie świeci. Więc pomocy |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:38
|
|
|
kamyk0077, nie wiem jak to tam jest zbudowane, więc pierwsze pytanie: ten czujnik czy cokolwiek to jest odcina mase czy prąd? Jeżeli masę to ja bym zrobił tak, że wpiął bym się w obojętnie jaki przewód plusowy od stacyjki który po przekręceniu kluczyka daje prąd a potem przeciągnął ten przewód od tego"czujnka" do samej kontrolki od pasów.
Jeśli odcina prąd a masa jest z karoserii to musiał bym pomyśleć dłużej jak to zrobić
Oczywiście to co piszę nie koniecznie musi być dobrze, ponieważ tak jak pisałem nie znam zasady działania. To tak na chłopski rozum |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:38
|
|
|
KrzychuB, No właśnie posiadają tylko że zegary z 2.0 8v do 220 km/h wyskalowany i tam jest No i teraz muszę to podłączyć
** Dodano: 03-10-2011, 22:40 **
D@wIdS, Z tego co wiem musi być prąd na kontrolkę bo inaczej nie zapali się. A do pasów też musi iść jakoś prąd aby zgasić kontrolkę na desce dlatego, że masa na kontrolkę idzie normalnie z innych kabli podłączonych do deski |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:54
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | D@wIdS, Z tego co wiem musi być prąd na kontrolkę bo inaczej nie zapali się. |
Tak i prąd byś wziął ze stacyjki a wtedy masa rozłączana przez ten czujnik powodowała by jej gaśnięcie
Nie wiem jak to w ogóle jest zbudowane ale to nie jest tak że po prostu wpinając pas do gniazda jest tam rozpychana/wciskana jakaś łopatka od czujnika który rozłącza prąd/mase?
kamyk0077 napisał/a: | masa na kontrolkę idzie normalnie z innych kabli podłączonych do deski |
To wychodzi na to że jednak masa jest z blachy a czujnik rozłącza prąd.
Tylko jak to zrobić żeby prąd na czujnik podawany by tylko po przekręceniu kluczyka
a jak byś zrobił tak: prąd obojętnie gdzie byle pojawiał się po zapłonie --> czujnik wejście --> czujnik wyjście --> kontrolka |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:01
|
|
|
D@wIdS, niby pierdoła a kurde bardziej skomplikowane niż nie wiem co
Ja zrobiłem tak. Prąd ze stacyjki na czujnik pasów, i z tego na kontrolkę i to wszystko i nie działa. Może prąd za słaby. Bo jak podłączę miernik to zwiera normalnie i wszystko działa. Tylko gorzej z kablami aby to podłączyć. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:05
|
|
|
kamyk0077, a spróbuj najpierw bez tego czujnika. Jak się zapali to coś z nim nie tak, jeśli nie to sprawdź mase a jeśli nadal nic to podepnij się gdzie indziej z tym plusem |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:06
|
|
|
D@wIdS, No chy7ba będę musiał tak zrobić. Jutro będziemy próbować dalej :P Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:09
|
|
|
A noo i zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy Żarówka nie przepalona? Dobrze zamocowana? ;d To też warto sprawdzić |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:14
|
|
|
D@wIdS, Zarówka sprawdzona. Wyciągałem zegary i sprawdzałem żarówkę czy świeci i wszystko gra. |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:18
|
|
|
No to sprawdź to o czym wyżej pisałem i daj znać jak poszło
W sumie jeżeli prąd jest odpowiedni to nie ma bata, musi działać a bez tego czujnika to już w ogóle ;d |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 08:55
|
|
|
Jeżeli chodzi o mase/prąd to przeważnie to cały czas jest napięcie podawane na czujnik, a włożenie pasów "dodaję" masę i wtedy świeci. Więc nie zamiast prądowego daj mase pod czujnik i zobacz. Możliwe, że czujnik juz nie łączy w gnieździe pasów. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-10-2011, 09:39
|
|
|
No też właśnie myśle że coś z tym czujnikem jest nie tak. Jeżeli kontrolka zapali się po jego ominięciu to problem jest właśnie w tym czujniku. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 21:07
|
|
|
Pogrzebane w forum Punto i proszę. Mam nadzieję że się chłopaki nie obrażą.
http://fiatpunto.com.pl/topic29044.html |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|