Moduł zapłonowy BOSCH a obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2008, 12:59 Moduł zapłonowy BOSCH a obrotomierz
|
|
|
Zachciało mi się deski z obrotkiem. Wszystko ładnie pięknie prócz jednego małego szczegółu. Nie mam normalnej cewki zapłonowej i nieśmiertelnego kabelka w kolorze brązowo-białym a dla odmiany mam elektroniczny moduł Boscha i trzy kabelki w kolorze czerwonym, żółtym i niebieskim. Ma może ktoś pomysł który z nich może dawać sygnał dla obrotka? Dźwięczny byłbym za sugestie. Niestety szukajka nic nie pokazuje na ten temat.
Z tego co doszedłem sam to czerwony i żółty kabel dają zasilanie dużej mocy a niebieski steruje zapłonem z kluczyka. Teraz szukam portu w kompie do którego odnosi się obrotomierz. I chyba to port 24 ale nie jestem pewien.
Niech ktoś zweryfikuje te moje poczynania bo sam już tracę pomysły i cierpliwość
To comisię udało jeszcze dodatkowoustalić jest:
- mało popularny silnik 836A.4
- moduł zapłonowy motronic Bosch MA1.7
- do tego komputer Boscha
i nadal nie wiem gdzie podłączyć obrotka |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-06-2008, 23:38
|
|
|
Arkady1s, opisz jak to wygląda u Ciebie,bo nie mam pojęcia co Ty tam masz pod maską.Czy masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu,czy może masz tam cewką z wyjściem na cztery przewody zapłonowe.Czy masz sterownik od wtrysku w kabinie czy nad prawym kołem.Wtedy będziemy szukać bo na razie nie wiadomo co i gdzie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 07:51
|
|
|
Nie znam tego silnika, ale w dziale Download jest opis wyjść komputera, oto on:
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=173
Dobrze mówiłeś. Pod pinem 24 jest obrotek.
Tam jest opisane to tak:
- po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie 11-14V
- po odpaleniu silnika do 3000 rpm podawany jest sygnał od częstotliwości 30Hz (w zwyż) w funkcji V do T (napięcia do czasu)
- przy około 3000 rpm sygnał powinień mięc około 100Hz |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2008, 08:27
|
|
|
niestety nie mogę pobrać tego opisu a szkoda......
Jest to silnik 836A4.
Jest tam cewka z wyjściem na 4 przewody Bosch (taka jak w poldkach)
Komputer był na prawym nadkolu ale go przetransportowałem do kabiny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-06-2008, 11:38
|
|
|
Arkady1s chciałem Ci go wysłać,ale dostałem info że masz pełną skrzynkę PW.
Ale skoro nie można wysłać PDF-u to zamieszczę screen.Jest to mono-motronic.On posiada cewkę WN z wyjściem na cztery przewody WN i centralkę nad prawym kołem.
Tak jak zauważyliście razem z Miszkiem,jest to pin nr 24.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2008, 13:56
|
|
|
Wszystko super, mam tylko jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie mogę ściągnąć manuala nie bardzo wiem jaki kolor jest przypisany do L? Niebieski? Brązowy? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 14:23
|
|
|
Offtopic:
Nie odpisałeś na PW. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2008, 14:24
|
|
|
Na PW nic nie mam, a właśnie tam zajżałem
Cóż nie jest to przewód niebieski ale też błękitny. robi się zabawnie
No i po problemie. Obrotek działa jak marzenie. I znów się okazało że zwykła chłopska logika bierze górę nad schematami. Fiat to prosty samochód tylko schematy ma skomplikowane. Skoro na wszystkich możliwych kombinacjach w gaźnikach wychodzi że jest to kabel Brązowo-biały a na schemacie że niebieski to pewnie trzeba wybrać coś pośrodku tzn............ brązowo-biały z wiązki od kompa i się wpiąć. BINGO!!!!! Jakikolwiek nie byłby to model silnika do obrotka idzie BRĄZOWO-BIAŁY!!!!! |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2008, 20:48
|
|
|
A gdzie on idze ten kabelek i w którym miejscu to sie znajduje pod maska to
|
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2008, 07:36
|
|
|
Znajdż kompa, masz go albo na lewym nadkolu pod czarnym plastikiem albo w kabinie nad nogami pasażera. Weź jedo wiązkę i znajdź w niej kabelek brązowo-biały. Wepnij się w niego i po problemie. |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 09:33
|
|
|
wiem wiem tylko mi chodziło o to czy wiesz gdzie jest jego koniec po wyjsciu z kompa bo musialbym cała instalacje rozbierac i patrzec gdzie ten nieszczesny kabelek idzie a od obrotomierza mam kabel pociągniety ale za krótki i do kompa nie dostanie dlatego chcialem go podpiac gdzies dalej a nie przy samym kompie |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 10:03
|
|
|
poldek, Ale jak znajdziesz kompa to idziesz za wiązką, poza tym z przedłużeniem kabla nie ma problemu do lutowujesz sobie ile chcesz, źle mówię? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:38
|
|
|
A jakie ma znaczenie gdzie idzie koniec? Ja tam się nie zastanawiałem tylko wpakowałem kabelek jak tylko znalazłem właściwy. Nie szukałem końca. U mnie też był krótki kabelek ale poprostu wypiąłem wtyczkę i zarobiłem końcówkę wsuwki na nowyp kabelku i finito. Nie ma sensu szukać końca bo można się zdziwić w jakim miejscu go się znajdzie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|