Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy instalacja LPG jest powiązana z czujnikiem prędkości??
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-08-2010, 14:38   Czy instalacja LPG jest powiązana z czujnikiem prędkości??

Witam. Denerwuje mnie jedna sprawa (już kolejna) w moim wozie, a mianowicie - kiedy wyrzucę na luz przy prędkości powyżej 90km/h to auto zgaśnie. W przedziale 70-90km/h obroty po wyrzuceniu na luz strasznie falują, natomiast poniżej 70km/h nic się nie dzieje przy jeździe na biegu jałowym. Czy da się to jakoś ustawić, a może jest powiązanie czujnika prędkości z instalacją LPG, albo pęd powietrza który trafia przez kratki w masce powoduje takie zaburzenia?? Instalacja autronic AL700, parownik lovato RGE 92 (po regeneracji) taki jak tutaj http://forum.tempra.org/t...006-vt18344.htm
Ten zakres prędkości nieznacznie się zmienia w zależności od pogody i nagrzania silnika, nie mam pomysłu co z tym zrobić, a dodatkowo komputer nie chce się połączyć z tym sterownikiem LPG. Na benzynce nie ma takich problemów :roll:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-08-2010, 14:54   

meter30, to wygląda jak by gdzieś miał "przeciąg" a LPG tego nie trawi. Sprawdź szczelność obudowy filtra i rurek
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yacub 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2010, 20:10   

moim zdaniem pęd powietrza pcha za duzo powietrza do filtra i nie zgadza sie skład :) odwrócic rurke wlotu powietrza - tzn w kierunku przeciwnym niz kierunek jazdy ;) albo gdzies w bok aby nie wpadała masa powietrza do niego
_________________
Fiat Siena 1,6 16V + BLOS
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2010, 21:00   

meter30, a spróbuj na postoju ostro przegazować fure na rozgrzanym silniku i jakby nagle puścić gaz. wiesz bawisz się pomiędzy 3000 a 5000 chwile i szybko puszczasz gaz. nie zgaśnie?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-08-2010, 21:22   

konikks, Na postoju nie zgaśnie choćbym nie wiem jakie cuda robił, nawet obroty nie zafalują, tylko podczas jazdy gaśnie. W bravo czujnik prędkości jest elektroniczny, myślałem że to może mieć jakieś powiązanie, ale tak na logikę to chyba bardziej prawdopodobne z tym pędem powietrza... :roll:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2010, 22:06   

coś dla mnie ta teoria jest dziwna... zdmuchuje jak świeczkę...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-08-2010, 22:07   

konikks napisał/a:
coś dla mnie ta teoria jest dziwna... zdmuchuje jak świeczkę...


Przynajmniej tak jest w instalkach I gen
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2010, 22:27   

a w 2 eliminuje je komp?

nie chce mi się wierzyć...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-08-2010, 22:37   

konikks napisał/a:
a w 2 eliminuje je komp?


właśnie co do 2 instalki to nie wiem.

Z tego właśnie powodu nie zaleca się zakładać stożków do instalacji I gen.Większe spalanie, nie można tego wyregulować i często gaśnie na jałowym przy większych prędkościach.

I gen to kuchenka gazowa. Gaz wpada dziurkami do dolotu i miesza się z powietrzem. Jak powieje mocniej to procentowo za dużo jest powietrza w stosunku do podawanej dawki LPG i gaśnie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yacub 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2010, 07:52   

ja miałem dokładnie tak samo w 2 gen, wystarczyło przed filtrem dokleić do rurke i skrecic ją na bok aby nie wpadało powietrze pedem i nie zmieniało składu mieszanki :) dlatego zrezygnowałem z 2 generacji i załozyłem BLOSa :)
_________________
Fiat Siena 1,6 16V + BLOS
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2010, 08:06   

meter30, zrób zdjęcie jak u ciebie wygląda wlot powietrza. z bliska i z perspektywy dalszej.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
zyga89 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2010, 13:19   

miałem ten problem przez to ze nie miałem połączenia jednej rurki z powietrzem do obudowy filtra i tez mi gasł przez co zderzak rozwaliłem w zimie kraksa z drzewkiem ;p bo mi na wjeździe na parking na zakręcie zgasł jak puściłem sprzęgło to wpadłem w poślizg... ;/ zapytam szwagra mechanika jak to napisać po fachowemu i dam Ci znać
_________________
Było: Fiat 126p x2
Jest: Kochany Tipek 1.4 95 r. + gaz
     assistance
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-09-2010, 11:50   

Zdmuchuje na pewno pęd powietrza. u mnie na stożku jest to samo, ale obudowa już leży w garażu oryginalna :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load