Fiatowski 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 08:54 Fiatowski 2.0 16V
|
|
|
Witam, czy te silniki siedzą także w innych autach niż TT ? np. w coupe jest ten sam ?
Jak bardzo są one awaryjne ? Czy to po prostu zależny od wymiany oleju i eksploatacji. Bo tylko z tymi silnikami ludzie mają duże problemy, czasem padają same od siebie. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 09:44
|
|
|
w pierwszych latach produkcji było tzw sedicivalvoe z silnikiem 160a8.046 i mocą 145hp
i tu właściwie chyba żaden nie dobił do 200kkm bez remontu silnika
później był silnik 836a3.000 z mocą chyba 142hp a tipo z tym motorem nazwano "sport"
ten sam silnik również mozna spotkać w najsłabszej odmianie fiata coupe.
i tu właściwie też chyba żaden nie dobił do 200kkm a jak dobił to pewnie długo to juz nie potrwa.chociaż podobno ten 836 to dobry motor tylko bardzo czuły na "właściwe" traktowanie.... poziom oleju i parę innych czynników.
zakup auta z tym silnikiem to loteria. może pojeździsz pół roku, a może za tydzień ci "spłyną" panewki. chyba że znajdziesz kogoś kto sie z tym obchodził w bardzo ale to bardzo przyzwoity sposób... zasada ta sama co zawsze kupisz padlinę to się długo nie nacieszysz.
zresztą najlepiej niech się wypowiedzą ci co to mieli/mają |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-09-2011, 10:50
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | w najsłabszej odmianie fiata coupe. |
najsłabszy to 1.8 16v
A te silniki ... praktycznie jeżeli w tamtych latach wkładali 2.0 16v do Lancii czy Fiata to były właśnie te silniki
** Dodano: 03-09-2011, 11:55 **
http://forum.tempra.org/t...ivalvole+opinie tu masz co nieco |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 11:26
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ten sam silnik również mozna spotkać w najsłabszej odmianie fiata coupe. | Jest jeszcze słabsza z 1.8 16V Leśniczy napisał/a: | i tu właściwie też chyba żaden nie dobił do 200kkm a jak dobił to pewnie długo to już nie potrwa.chociaż podobno ten 836 to dobry motor tylko bardzo czuły na "właściwe" traktowanie.... poziom oleju i parę innych czynników. | Nie prawda, trochę przesadziłeś z tymi remontami. Choć by mój ma ponad 230tys (pieron wie ile jeszcze z tego ukręcili jak przyjechała do Polski) i kompresje po 15 bar na gar, i zaczynają dopiero lekko puszczać uszczelniacze zaworowe, co się objawia lekkim dymkiem przy mocnej prze gazówce. Spokojnie zrobił by w takim stanie jakim jest 250tyś -300tyś. Wszystko zależny od właściciela / właścicieli auta, jak często zmieniają olej na jaki, jak użytkują auto, katują czy jeżdżą spokojnie (choć fakt nie jest to silnik do spokojnej jazdy ). VEndriuV, udzielałeś się w moim temacie o Lancy to wiesz że te silniki siedzą również w Lanciach, np. Delta, Kappa...
Jeśli interesuje cie kupno takiego silnika lub auta to warto za opatrzyć się w dwie rzeczy. Pozwolą ci one odpowiedzieć na pytanie czy warto czy nie. Pierwsza i chyba najważniejsza to manometr do pomiaru ciśnienia oleju, druga zaś manometr do pomiaru kompresji. Tymi dwoma narzędziami plus zwykła obserwacja spokojnie zdiagnozujesz silnik. Kompresja powie ci w jakim stanie są cylindry / zawory, zaś pomiar ciśnienia oleju powie ci jak mocno zużyły się takie elementy jak np. korba / panewki. Utrata ciśnienia na którymkolwiek manometrze będzie oznaczać remont silnika. Prosta obserwacja sinika, czyli palisz i patrzysz jak zapala, z trudem czy gładko. Od razu sprawdź też jak zapala na zimnym i ciepłym. Czy pracuje równo od samego początku czy falują obroty. Czy z rury wydechowej dymi czy nie (najlepiej kupować auto w ciepłe dni,bo temperaturach bliskich zeru prawie każde auto dymi i jest to naturalne). Jak dymi to czym, białe czarne, niebieskie (uproszczenie: białe - para woda w układzie wydechowym (płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania lub duża wilgotność powietrza), czarne - za dużo paliwa/olej, niebieskie cały czas - utrata szczelności cylindra bierze olej). Czy puszcza dymek jak diesel przy przegazówce. Do założenia manometru od kompresji możesz popatrzeć przez wykręcone świece, jeśli na czole cylindra widzisz olej to poszczają uszczelniacze zaworowe. Posłuchaj czy w silniku nic nie stuka. Jak pracują zawory czy klekoczą jak w ciągniku czy gładko. Poszukaj wycieków z korpusu. Jak w każdym Fiacie z silnika cieknie a mało kto dba o to na czas.
Podstawowa wadą tych silników są wałki balansujące. Potrafią się zaciąć i zerwać pasek rozrządu. Podstawowa operacja to obrócenie wałków w pozycji przelotowej i ich zaczopowanie oraz usuniecie paska napędzającego. Obiło się tez mi o uszy że lubią się też również przytykać "chodniczki" oleju, a to z kolei jakimś patentem z poloneza przerabiają
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 12:13
|
|
|
dzięki wielkie, a gdybym zrobić od razu remont to na ile wystarczy ? I jaki koszt takiego dokładnego remontu silnika ?
Chce mieć porządne autko, które będzie przede wszystkim pewne. Dlatego nie wiem czy warto się w to pakować, a autko na pewno zadbane itd.
Czy może po prostu kupić nowsze autko np. Kappę także z mocnym silnikiem tyle, że one juz nie są 16V... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 12:20
|
|
|
Dobry remont to około 4-5tyś i wystarcza prawie tyle co nówka sztuka. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 12:35
|
|
|
VEndriuV, jeśli chcesz 16V koniecznie to w Kappie był ten silnik tylko że z turbiną i miał 205 koni |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 14:47
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | Kappę także z mocnym silnikiem tyle, że one juz nie są 16V... | w Kappie tez był 2.0 16V z turbo i bez Jelcyn napisał/a: | Dobry remont to około 4-5tyś i wystarcza prawie tyle co nówka sztuka. | trochę ci dużo wyszło. Pod Rzeszowem bodajże jest gość który siedzi we Włoszczyźnie od dawna i na robił się tych śliników między innym 2.0 16V zna na wylot. Za remont łącznie z zastopowaniem balasów bierze między 2-3tyś. Również robi przekładki silników, podkręca moc co sobie życzysz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 16:22
|
|
|
JAM_BELFEGOR, mnie chodziły o generalny remont, włącznie ze szlifowaniem ścian cylindrów, wymianą gniazd zaworowych itd. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 16:52
|
|
|
tu jest lista w jakim aucie co siedziało ....
w każdym razie pierwsze 2.0 16 w tipo czyli 160a8.046 nigdy nie trafił do żadnego innego auta ... pewnie nie bez powodu
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/tclist.htm |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 17:45
|
|
|
Jelcyn, Cena będzie zapewne uzależniona od stanu silnika i stopnia remontu Można iść po całości i rzeczywiście honować silnik kupić w nową korbę, wałki, tłoki to się wtedy nazbiera parę tysięcy ale wtedy to będzie praktycznie nowy silnik. Albo ograniczyć wydatki i zrobić podstawowa obróbkę, szlifnąć korbę, nowe panewki, wałki do regeneracji, obrobić gniazda zaworowe, powymieniać uszczelki, parowniczki zaworowe, plan głowicy, nowe pierścionki (pod pewnymi warunkami) i też będzie dobrze. Co kto lubi na co kogo stać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 18:57
|
|
|
a jak stawiacie silnik 200 tyś bardzo zadbany na gazie ma szanse jeszcze długo pochodzić ?
Robie max 12 tyś na rok. Chciałbym z 3 lata mieć takie autko...
to w sedicivalvole jest ten lepszy czy gorszy silnik ? 139 hp. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:03
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | a jak stawiacie silnik 200 tyś bardzo zadbany na gazie ma szanse jeszcze długo pochodzić ?
Robie max 12 tyś na rok. Chciałbym z 3 lata mieć takie autko...
to w sedicivalvole jest ten lepszy czy gorszy silnik ? 139 hp. |
szansa zawsze jest zależy jak się dba
i pewnie trochę od szczęścia
zawsze się może zdarzyć jakiś mankament
części np. pompy,
wtopa mechaniora - zapomni dokręcić śrubę , albo wymienić olej,
albo zapomni wlać olej
zmęczenie materiału
zmęczenie kierowcy
mojemu autu stuknęło wczoraj 200 kkm
bez remontu
(tylko wymiany części eksploatacyjnych)
mam nadzieję na jeszcze trochę frajdy z jazdy
więc o trwałości ponad ten przebieg nie bardzo mam co napisać
ale w DE najwięcej zeszrotowanych i zepsutych sedici
miało problem z panewkami
z forum tipo.de
przegrzanie na autobahnie -
- w konsekwencji utrata filmu olejowego - i zatarcie |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:21
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | to w sedicivalvole jest ten lepszy czy gorszy silnik ? 139 hp. | Były dwa i taki i taki. Ten nowszy 139HP trochę poprawiony. Np. w starym sedi żeby dokręcić przepustnice bez wyciągnięcia silnika trzeba było mieć ręce z gumy albo zdolności akrobatyczne zwłaszcza z dolną tylną śrubą. Ile kur... poleciało tego nikt nie jest w stanie policzyć w nowym już takich cyrków nie ma. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:29
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | w Kappie tez był 2.0 16V z turbo i bez |
W Kappach nie było 2.0 16V bez turbo, jedyny czterocylindrowy silnik w tym samochodzie to doładowany 2.0 16V |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:44
|
|
|
maidun, ok myślałem ze LE 2.0 ma ten silnik - 146KM |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 00:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR, w kappie 2.0 bez turbo wychodziły jedynie 20v z i bez VIS. |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 09:11
|
|
|
a może mi ktoś powiedzieć w skrócie czym różnią sie te silniki V20 V5 itd w lanciach.
Są lepsze od V16 ?
Bo w Kappie chyba nie było słabszego silnika od 90 KM jak mam teraz więc z mocą nie powinno mi brakować Bo te 90 jak dla mnie jest bardzo dynamiczne.
Powiem tak chciałbym, aby się fajnie wkręcał w obroty, bo jak jadę Vento od ojca on ma 1.9TD to masakra... czuje się jakbym jechał typowo rodzinnym autem żadnej frajdy z takiej jazdy. To potem dopiero w espero mogę się trochę pobawić, szybko rusza ładnie obroty wchodzą itp. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 10:09
|
|
|
VEndriuV, tu masz o 2.0 20v tyle, że z bravo HGT
nie wiem ile te z bravo mają wspólnego z lancii ...
http://forum.tempra.org/t...hgt-vt21213.htm |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 11:26
|
|
|
VEndriuV, w Kappie najsłabszy silnik to ten o którym napisał JAM_BELFEGOR, - 146 km.
Ale jako, że swojego czasu się naczytałem o Kappach trochę, to jeśli nie musisz mieć koniecznie ponad 200 koni, to w tym samochodzie chyba taki w miarę fajny motor to 2.4 20V - 174 km, to jest zdaje się rozwinięcie tego 2.0 20V, bo silnik wydaje takie dźwięki jak bravo HGT
Nie kupuj najsłabszej wersji silnikowej bo będzie Ci szybko brakowało mocy - to tak jak w Omegach - co z tego że 2.0 16V ma 136 km jak przy takiej masie auta ta moc nie wystarcza, a Kappa też nie jest najlżejsza. 146 km to nie tak mało, ale z jakiegoś powodu nie było już słabszych silników |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 12:34
|
|
|
no tak dość ciężkie to autko... Espero 1200, Kappa prawie 1500 kg ... Tyle, że przy takich silnikach gaz obowiązkowo do tego duże opłaty pewne OC. |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 13:44
|
|
|
Z ciekawości zapytam o tem. oleju w sedici. Powiedzcie mi ile powinna mieć, zęby było bezpiecznie - 100C?
Moje sedici ma 211000 ale mialo ponoć wymieniany silnik. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 15:09
|
|
|
Raku, no o to mi chodziło. CZylo jeśli przekrocze to tem. to powinienem dać mu "odpocząć" dla bezpieczeństwa? |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 16:11
|
|
|
Raku napisał/a: | miro91 napisał/a: | Z ciekawości zapytam o tem. oleju w sedici. Powiedzcie mi ile powinna mieć, zęby było bezpiecznie - 100C?
Moje sedici ma 211000 ale mialo ponoć wymieniany silnik. |
bezpiecznie gdzieś do 130'C
Ale pewnie nie do końca o to Ci chodziło.. |
trochę dużo te 130 stopni
chyba już drugi bieg wentylatora powinien się załączyć
na pewno bezpieczniej jest jak temp. oleju jest niższa
** Dodano: 04-09-2011, 17:15 **
miro91 napisał/a: | Raku, no o to mi chodziło. CZylo jeśli przekrocze to tem. to powinienem dać mu "odpocząć" dla bezpieczeństwa? |
nie zaszkodzi trochę schłodzić |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
|