|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dopalanie paliwa w rurze kolektora wydechowego |
Autor |
Wiadomość |
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 18:22 dopalanie paliwa w rurze kolektora wydechowego
|
|
|
Mam takie pytanko. Zauważyłem, że moja temperówka spala paliwo (czyt. strzela) w rurze wychodzącej z kolektora wydechowego w momencie gdy puszczam pedał gazu (np. hamowanie silnikiem). U mnie jest to dość słyszalne w chwili obecnej z tego powodu, że mam tę rurę pękniętą.
Czy w zdrowym silniku w takiej sytuacji (np. hamowanie silnikiem) powinna występować opisana rzecz? Czy może to wskazywać na uszkodzony któryś z zaworów odcinający dopływ paliwa w przypadku takiego hamowania?
Można to również zaobserwować gołym okiem - kiedy to pochylam się nad kolektorem i ręką cisnę i puszczam przepustnicę.
Dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-08-2006, 13:01
|
|
|
Generalnie za strzelanie w wydech odpowiadają:
- za późny zapłon
- za bogata mieszanka
- wypalone zawory wydechowe
W tych obszarach musisz szukać przyczyny |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 23:27
|
|
|
dokładnie, choć jeśli jeździsz na LPG i to Ci się zdarza to bym stawiał najprędzej na rozregulowaną instalkę i za bogatą mieszankę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-08-2006, 17:18
|
|
|
Dzieje się to zarówno na Pb jak i LPG. Podjechałem dzisiaj do warsztatu i panowie mi odpowiedzieli "tak ma być" coś im nie wierzę. W środę łatam styk kolektora wydechowego z rurą i pojadę gdzieś indziej na diagnostykę. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 23:50
|
|
|
na słowa " tak ma byc" to wierze jedynej osobie tylko w jednym wypadku ze silnik w mojej temprze musi byc ustawiony 850 a 900obr a to ze pyrka ci za mocno to juz tylko regulacja zaworków została
u mnie jest to ciche teraz bo mam nowy (jeszcze) wydech ale wczesniej na czymś co przypominało koncowy i rurze zamaist środkowego to nieźle stukało. ale tak czy uinaczej zaworki są nie wyregulowane bo niemam płytek |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|