Podłączenie obrotomierza i ekonomizera |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2008, 10:32 Podłączenie obrotomierza i ekonomizera
|
|
|
Witam, mam mały problem ponieważ nie działa mi obrotomierz oraz ekonomizer w Tipo 1,4 wtrysk. Potrzebuje schemacik dzięki któremu bez problemowo podłącze i naprawie oba urządzenia. Na początek wiem że od cewki mam odłączone dwa kable i to może być powód ze nie dziala obrotomierz. Jak macie jakies propozycje i te schmaciki to bardzo bym prosił o pomoc. z Góry dzięki |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-09-2008, 12:37
|
|
|
Po pierwsz czy masz cewke czy moduł zapłonowy czyli na 4 kable czy na 5 jak na cztery to podpinasz sie do komputera kabel od obrotka do pinu 24 w kompie |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2008, 12:42
|
|
|
Hej, mam cewke zapłonową w której sa podpiete tylko dwa kable a powinny byc pdobno 4, dwa sobie wiszą ucięte. Moduł zapłonowy też jest. |
|
|
|
|
cybuch
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 17:39
|
|
|
ekonomizer podepnij wężykiem do serwomechanizmu |
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:39
|
|
|
mam pytanie odnosnie wezyka....czytalem wiele postow ale nie znalazlem informacji odnosnie samego wezyka
dzis bylem w motoryzacyjnym i koles dal mi 2 i nie wiedzialem ktory kupic
musi byc jakis specjalny?czy moze byc nawet z "akwarium"? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:42
|
|
|
przeyom, wezyk musi byc gumowy i w miare gruba scianke musi miec. Najlepiej w oploci ok 4mm tam jest. Kiedys juz gdzies pisałem wymiary ale teraz dokładnie nie pamietam. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:47
|
|
|
oki to wezme ten grubszy...dzieki za odp |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:49
|
|
|
Uzyłem opcji i takie cos znalazłem - tez warto przeczytac.. http://forum.tempra.org/t...e++podcisnienia |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
przeyom
Wiek: 41 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 28 Skąd: Nowa Dęba
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:55
|
|
|
dzieki w sumie to moja robota |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 13:00
|
|
|
pomoże ktoś ?
Ostatnio podpiąłem ekonomizer na szybko żeby sprawdzić nową deskę w miejsce, gdzie pokazuje czerwona strzałka ( biały koreczek wyciągnąłem i wpiąłem eko ) Zielona strzałka pokazuje wąż idący do serwa.
Chyba jednak nie w to miejsce się podpina ekonomizer bo pokazywał bzdury ( wg mnie przynajmniej ) na jałowym strzałka była i jedną kreseczkę na lewo od środka skali a jak gazowałem to ledwo co się podnosiła tak ociężale trochę ponad połowę.
Da ktoś info ze zdjęciem gdzie się dokładnie wpiąć żeby pokazywało normalnie ?
Gaźnik bez digiplexa ( nie wiem czemu ale tak mi się od zawsze wydaje :p Jak to sprawdzić ? )
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 14:44
|
|
|
Luczu, moim zdaniem powinieneś podłączyć ekonomizer w ten sposób, że na rurce do serwa montujesz trójnik i tak sobie zakładasz dodatkową rurkę do deski. Poza tym musisz mieć bardzo szczelny wężyk, bo po tych objawach to także wygląda jakby gdzieś Ci podciśnienie uciekało bokiem. Zobacz wszystkie łączenia rurek, podłączenia i przy desce. Rurka powinna być gumowa i dość gruba (chodzi mi o średnicę ścianek), bo podciśnienie potrafi zassać rurkę tak, że się zatka. |
_________________
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 15:06
|
|
|
wężyk powinien mieć średnicę 4mm, i lepiej kupić w motoryzacyjnym przewód podciśnienia, zapłacisz za niego max 10pln bo na metry się ucina a taki z akwarium podejrzewam że się rozszczelni pod wpływem temperatury i tylko będziesz się denerwował jak będziesz go wymieniał bo samochód np gaśnie na światłach. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 15:23
|
|
|
mrk69 napisał/a: | na rurce do serwa montujesz trójnik |
a czy jak nacisnę pedał hamulca to nie będzie to miały wpływy na ekonomizer wtedy ?
mrk69 napisał/a: | Poza tym musisz mieć bardzo szczelny wężyk |
mam oryginalny ( chyba ) wyjąłem go osobiście z auta z którego była ta deska. Taki czarny jak by plastikowy. Być może przy kolektorze nie docisnąłem porządnie i umykało powietrze. Sprawdzę i dam znać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 16:38
|
|
|
Luczu napisał/a: | Taki czarny jak by plastikowy | to nie ten. Powinien być gumowy o grubych ściankach. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 17:20
|
|
|
wygląda to tak
co do działania - przed chwilą byłem podłączyć jeszcze raz. Jałowy - 2,3 kreski przed połową, Jak dam na postoju do dechy pod czerwone podchodzi, jak puszczam gaz - na chwile zasysa do 1/4 skali czyli już lepiej ale za chwilkę wraca na te 3 kreski przed połowę. Jak podwyższę obroty na np. około 2500 i tak trzymam, to podnosi się po czym opada i jest tak jak na jałowym.
Może być przyczyną to, że mam podwyższone obroty ? Nie wiem dokładnie ile ale na bank powyżej 1000 rpm. może 1150 ? Coś koło tego.
mrk69, a Ty masz ekono ? Jak masz dało by radę filmik dać jak reaguje na gaz ? Bym sobie porównał.
Ogólnie maciek1991 miał mi fotki dać co i jak ale jakoś cisza |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 17:58
|
|
|
Też zmienialem deskę i podpinałem eko jakiś czas temu i na jałowym wskazówkę eko mam na środku , a podczas jazdy jak wcisnę pedał gazu i trzymam go na jednakowym pozomie to wskazówka wychyla się w prawo po czym wraz ze wzrostem obrotów do ok 3tyś wskazówka spada d około3/5 skali, natomiast podczas hamowania silnikiem to spada prawie na minimum. I tak powinno być, mam to dobrze podpięte bo tak to działa i odzwierciedla apetyt na paliwo, jak hamujesz silnikiem to jedziesz za darmo, nie bierze paliwa, jak jest na jałowym to silnik beznynowy itam musi swoje spalić(śmierdzące diesle podobno tylko 1l/h :]) a jak przyspieszasz z gazem wciśniętym równomiernie to spada zużycie paliwa aż do osiąnięcia obrotów z max momentem obrotowym, w naszych tipaczach to około 2900 obr/min. Więc teraz możesz zaćwiczać eko jazdę |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 18:08
|
|
|
brynol69 napisał/a: | (śmierdzące diesle podobno tylko 1l/h :]) |
pachnąca benzyna ok. 0.8 na H
Trochę mnie uspokoiłeś. Może ktoś jeszcze inny kumaty w tym temacie wrzuci coś od siebie
** Dodano: 25-11-2009, 18:10 **
brynol69, zapodasz fotką do czego to wpiąłeś ?:P |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 18:23
|
|
|
jutro zrobię fote i wrzuce, ja mam gaźnik a za nim przewodów do wyboru do koloru, wpiąłem w pierwszy lepszy. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 18:39
|
|
|
brynol69, jak możesz to zapodaj też jak podłączyłeś obrotek - wiem gdzie, wiem w którą dziurkę ale zapodaj |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:38
|
|
|
Luczu, nie mam kiedy ich zrobić. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-11-2009, 01:35
|
|
|
Maciek1991, ok poczekam |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 12:48
|
|
|
Luczu mam nadzieje że nie podasz mnie do sądu za wykorzystanie zdjęcia Twojego autorstwa
U mnie wydląda to tak:
W cewce mam tylko 3 przewody, chyba wszystkie mniej lub bardziej brązowe i mam wpięty obrotek do pierwszego przewodu od góry. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-11-2009, 12:49
|
|
|
brynol69, dzięki wielkie a ja przed sekundą pisałem w tej sprawie PW :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 13:02
|
|
|
hehe, przez chwilę zwątpiłem czy wysłałem tego posta |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-11-2009, 13:03
|
|
|
co do eko - jak widać to ta sama rurka tyle że u mnie to jest ciut dalej ten rozgałęźnik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|