Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzeją się koła przednie...
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-06-2007, 16:58   Grzeją się koła przednie...

Witam,
od jakiegoś czasu mocno grzeją mi się koła przednie... Wcześniej grzało się jedno, teraz oba... Po zrobieniu 200km koła bywają tak ciepłe, że aż parzą... zauważyłem ostatnio że jak ruszam powoli bądź auto się toczy (około 5km/h) to słychać z nadkola niskotonowy gwizd. Czego to może być przyczyna? Kuzyn stawia na zaciski - może nie odbijają, a może coś innego??
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-06-2007, 17:00   

tloczki w zaciskach pewnie przyblokowaly.. bedziesz musial na poczatek sciagnac klocki i wyczyscic zaciski.. daj znac jak auto sie bedzie zachowywalo po tej operacji i jesli nie pomoze to bedziemy myslec dalej ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-06-2007, 17:39   

ok dzięki, w tyg spojrzę bo będę miał trochę czasu :] Napisze jak wygląda sprawa po wyczyszczeniu...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
awaria 


Wiek: 50
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2007, 18:41   

Popatrz dobrze na śróbki i tulejki co w nich chodzi zacisk!!!!
ja miałem jedną krzywą i .... hamolców mi kiedyś zabrakło bo płyn zagotował.
_________________
Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił.
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-06-2007, 21:28   

Przyczyny takiego stanu rzeczy :

- nieodbijające tłoczki w zacisku
- zatarte prowadnice zacisków
- zasyfione jarzmo i zaklinowane klocki
- uszkodzony przewód elastyczny do płynu

ostatni przypadek występuje raczej rzadko ale ja akurat miałem do czynienia z taką sytuacją że rozwarstwił sie w środku przewód powodując zatkanie, zrobiło sie cos w stylu zaworka zwrotnego ze przy nacisnieciu pedału dociskało klocki ładnie ale po puszczeniu prawie zacisk nie luzował. Efektem tego była przegrzana tarcza, zrobiła sie aż fioletowa. Oczywiscie to nie ja byłem użytkownikiem tego auta 8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 07:51   

Hipo napisał/a:
- uszkodzony przewód elastyczny do płynu

obstawiam przewody elastyczne ... po wymianie wszystko będzie ok
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 18:47   

i ja miałem przypadek z przewodami elastycznymi, warto naprawdę sprawdzić a paroletnie wymienić...
ponadto koniecnzie (nie boli, nietrudne a warto) wyczyścić zaciski, tłoczki i sprawdzić stan kolcow, ew dać nowe... potem się okaże czy odbijają dobrze czy też się blokują
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-07-2007, 18:56   

przewody muszę wymienić - to fakt bo te które mam są stare... Klocki mam nówki - wymieniałem jakiś miesiąc temu... Wyczyszczę zaciski przy okazji wymiany przewodów :]
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2007, 11:04   

A propo grzania się przednich kół ...
czy podczas jazdy ... przy braku usterek grzeją się koła przednie ? ...
chodzi mi o to czy czy koła mają prawo lekko się nagrzewać podczas normalnej jazdy kiedy chamujemy ... ruszamy... chamujemy .... ruszamy ... światła ... itd ... jak to na drodze w zwykły bez usterkowy dzień ;)
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2007, 11:37   

Gibson napisał/a:
A propo grzania się przednich kół ...
czy podczas jazdy ... przy braku usterek grzeją się koła przednie ? ...
chodzi mi o to czy czy koła mają prawo lekko się nagrzewać podczas normalnej jazdy kiedy chamujemy ... ruszamy... chamujemy .... ruszamy ... światła ... itd ... jak to na drodze w zwykły bez usterkowy dzień ;)



TAK. przecież ciepło wytwarzane przez klocki ocierające się o tarcze musi być gdzieś odprowadzane. jak miałem stalowe felgi były bardziej ciepłe niż aluminiowe. zawsze będziesz miał ciepłe felgi po jeździe. tak być musi
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2007, 12:59   

wiesz, gdy chamujesz przy innych to to niekulturalne i atmosfera się na pewno zagrzeje :P a gdy hamujesz autkiem to TAK, nagrzeją się felgi, ale będą letnie, a bardziej ciepłe co najwyżej po ostrej specjalnej jeździe gaz i but-hamulec mocny...

zaś gdy przewody blokują ruch płynu lub same w sobie tłoczki się blokują to tarcie masz cały czas a po przejechaniu jakiegoś odcinka felgi nie są letnie/ciepłe tylk gorące, cała felga parzy jakbyś chciał dotknąć, nie tylko w okolicy tarczy, no a poza tym często wyraźnie czuć zmęczone hamulce w powietrzu jak się palą...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2007, 14:34   

unknown napisał/a:
gdy chamujesz przy innych to to niekulturalne i atmosfera się na pewno zagrzeje a gdy hamujesz autkiem to TAK

ups ... #-o

unknown napisał/a:
a poza tym często wyraźnie czuć zmęczone hamulce w powietrzu jak się palą...

tak własnie miałem gdy musiałem wymienić przewód elastyczny

konikks napisał/a:
zawsze będziesz miał ciepłe felgi po jeździe. tak być musi

od kiedy kris_ldz zapodał ten temat zacząłem się przyglądać swoim hamulcom ... tym bardziej że mam wypad w góry ... to że felgi są ciepłe/letnie to czułem ale... wiecie koledzy warto czasami zapodać temat do rozważań ... nie to żeby od razu termometrem ustalać granicę czy jeszcze jest ok czy już nastąpił problem ;)
póki piszemy w tym temacie można wyczerpać wszelkie spostrzeżenia.
Dzięki.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-07-2007, 16:11   

W moim przypadku to tak się grzał hamulec ze tarcza się zrobiła fioletowa więc możesz sobie wyobrazic jaka musiała być temperatura :) Dopóki mozesz normalnie dotykać felgi to wszystko jest w nomie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-07-2007, 16:24   

Ja mam natomiast taki problem z przednimi hamulcami. Jadąc prosto wszystko jest w porządku, klocki odbijają prawidłowo. Dopiero po skręceniu maksymalnie kół i to tylko w prawo zaciskają się klocki na prawym kole. Co to może być? Od czego zacząć...? :roll: :?:
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2007, 16:30   

obejrzyj więc dokładnie stan całego zacisku, a może elastyczny gumowy przewód hamulcowy masz z tej strony już bardziej do D i akurat przy takim wygięciu przy skręcie się przytyka
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 16:34   

A wężyk gdzieś Ci się nie zahaczył albo coś w tym stylu? może czasami sciska go do czegoś przy skręcie w prawo powodując wzrost ciśnienia w przewodzie a zatem też dociskanie klocków do tarczy.

Zacznij od obejrzenia tego co sie dzieje z przewodem przy skręcie w prawo.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-07-2007, 17:33   

Zaraz zejdę na parking spojrzeć tym bardziej że jutro nad morze śmigam na weekend :lol:
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 18:48   

No i coś tam wypatrzył ? qrde dla mnie to niepojęte jak można sprawdzać auto na kilka godzin przed poważnym wyjazdem a później probować naprawić w 15min. :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-07-2007, 20:21   

Hipo napisał/a:
jak można sprawdzać auto na kilka godzin przed poważnym wyjazdem



Powiedzmy, że nad może to nie jest poważny wyjazd bo mam 180km a do pracy codziennie robie 110km. Ale fakt, troszkę za późno o tym pomyślałem. Na szczęście w moimm przypadku koła się nie grzeją bo cosik nie działa przy naprawdę maksymalnym skręcie kół, a to praktycznie tylko przy parkowaniu mi się zdarza. Co do wężyka to wygląda iż jest ok., przynajmniej wzrokowo. nie zagięty, nie pęknięty, nie luźno latający. Kilka razy nim poruszyłem i jakby to coś pomogło. W poniedziałek zabiorę się za to bo ruszanie w skręcie przy zblokowanej szczęce nie należy do przyjemnych rzeczy.
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2007, 20:23   

No w sumie to nie popatrzyłem na profil skąd jesteś. Bardzo możliwe że będzie tak jak to było napisane wyżej - uszkodzony przewód elestyczny który podczas skrętu się blokuje tworzac własnie korek i blokująć zacisk.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
cornelito 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-07-2007, 06:23   

A jeśli sprawdziłeś hamulce i są w należytym stanie , to sprawdz sobie jeszcze łożyska w kołach bo może już Ci stanęły i obracają sie bieżnie łożysk i dlatego się tak grzeją. Ja tak miałem w Fiacie Ducato, z tym że tam są nieco inne łożyska ale warto się tym też przyjrzeć.
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 13:32   

Koledze akurat koło się nie grzeje tylko hamulec sam działa przy skręceniu koła w prawo więc napewno nie jest przyczyna usterka łożyska ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-07-2007, 13:34   

Tak sobie jeszcze myślę, czy może przyczyną mojej dolegliwości może być stary płyn hamulcowy albo zapowietrzony układ, o zaobserwowałem, że zjawisko to pojawia się tylko po dłuższym czasie jazdy?
Tak czy inaczej muszę ten przewodzik wymienić ale póki co wysoka temperatura panująca na dworze zniechęca mnie do jakichkolwiek czynność wymagających ruchu :yawinkle:
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-07-2007, 16:52   

Może być stary plyn, po dluższym czasie jazdy sie nagrzewa a po hamowaniu wrze powodująć wzrost ciśnienia w układzie a tym samym hamując. Jednak raczej nie objawiałby Ci się to tylko na jednym kole.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2007, 19:03   

mi jak przewody elstyczne raz dostały szkołę w lesie, gdzie hamulce się dymiły to potem kolejne ciepło przywracało ten efekt też; były stare i prawie sparciałe a tamto przypalenie spowodowało ich trzaśmnięcie od wewnątrz i przytykanie się wewnątrz, nie płyn.. wtedy grzały koła.. wyczuwalne to było na dłuższych trasach bardziej; im więcej się pojeździlo i rozgrzało z kolei tym chętniej ciepłe sparciałe przewody się przytykały i mocniej niż zimne sparciałe przewody... aż ostygnęło wszystko.... wymiana pomogła;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load