Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
turbina
Autor Wiadomość
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-09-2007, 19:25   turbina

witam

mam takie pytanko kiedyś na allegro widziałem fiacika z silnikiem 1400 na turbinie w związku z tym chciał bym sie zapytać czy do mojego 1400 na gaźniku da sie też zamontować turbinkę

bardzo proszę o pomoc!!!
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-09-2007, 19:56   

Da się ale trzeba założyć wtrysk. Biorąc pod uwage koszt przeróbki to wogóle taka zabawa nie ma sensu, juz lepiej poszukać jak chcesz takie małe turbo to jakieś 1,4 z uno albo z punto I.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2007, 20:32   

Hipo napisał/a:
Da się ale trzeba założyć wtrysk. Biorąc pod uwage koszt przeróbki to wogóle taka zabawa nie ma sensu, juz lepiej poszukać jak chcesz takie małe turbo to jakieś 1,4 z uno albo z punto I.

Niekoniecznie musi to być wtrysk ! Pierwsze Uno Turbo , Renault 5 Turbo , Lancia 1,6 GT turbo - miały turbiny , a zasilane były gaźnikami ! Musisz jednak wiedzieć , że to są zupełnie inne gaźniki - ciśnieniowe ( normalne są podciśnieniowe ) , a więc założenie turbiny do zwykłego gaźnika jest faktycznie niemożliwe .
Natomiast założenie turbiny - to nie tylko kwestia zasilania silnika w paliwo ( przy wtrysku - potrzebny jeszcze komputer sterujący + elektryczna pompa paliwa ) . Trzeba oczywiście przerobić cały układ dolotowy i wylotowy z silnika . Musisz doprowadzić olej z silnika do smarowania i chłodzenia turbiny , zrobić natrysk oleju na denka tłoków . Z reguły oryginalna pompa oleju już wtedy nie wystarcza i trzeba ją zmienić na wydajniejszą . Wskazane jest również dorobienie chłodnicy oleju i intercoolera chłodzącego sprężone powietrze . Trzeba zmienić stopień sprężania silnika ze standardowych 1 : 9,1 ( 9,5 ) na 1 : 8 . Robi się to przez wymianę tłoków na płaskie , a przy ekstremalnym żyłowaniu - na kute . W związku z pracą silnika w bardziej ekstremalnych warunkach - wskazana jest wymiana panewek i sworzni tłokowych . Przy zwiększonej mocy silnika produkuje on znacznie większą ilość ciepła - trzeba zmienić chłodnicę .
Wystarczy ?
A w ogóle - to do znacznego podnoszenia mocy nadają się wyłącznie silniki młode , z niewielkim przebiegiem , albo po wykonanym PEŁNYM remoncie !!! Szlif cylindrów , wymiana tłoków na nadwymiarowe , nowe pierścienie , szlif wału i wałków rozrządu , docieranie gniazd zaworowych i zaworów , wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy , itp ...
  
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2007, 06:26   

schab, nie wystarczy bo akurat to co piszesz to troche pomieszałeś uturbiane uno z robieniem prawdziwego smoka.

Kolega jeśli chce sobie zrobić soft turbo ( 0,4-0,6bara) to nie musi zaraz robić np natrysku oleju na denka tłoków no i żeby odprężyć silnik to wystarczy zapodać grubszą uszczelkę. Dodanie chłodnicy oleju to pikuś, tak samo z IC. Problemem może być już dostep do odpowiedniej pomy oleju.

Co się tyczy gaźników i turbo to nie przeczę, owszem takie rozwiązania były ale teraz to należy je traktować raczej jako ciekawostkę a nie jako opcję przy konstruowaniu silnika z turbo.

Musze teraz spadać ale później rozwinę temat bardziej bo narazie to pełno nieścisłosci i zaraz byś musiał mnie poprawiać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2007, 07:15   

Hipo napisał/a:
schab, nie wystarczy bo akurat to co piszesz to troche pomieszałeś uturbiane uno z robieniem prawdziwego smoka.
Kolega jeśli chce sobie zrobić soft turbo ( 0,4-0,6bara) to nie musi zaraz robić np natrysku oleju na denka tłoków no i żeby odprężyć silnik to wystarczy zapodać grubszą uszczelkę. Dodanie chłodnicy oleju to pikuś, tak samo z IC. Problemem może być już dostep do odpowiedniej pomy oleju.

Z soft turbo jest tak samo , jak z "małym remontem silnika" ( sama wymiana pierścieni) - coś zrobiłeś , ale efekt żaden .
Ja nie piszę o robieniu potwora , tylko o przygotowaniu auta do normalnej , wieloletniej eksploatacji , a nie jednego ( z reguły nieukończonego ) startu na 400 m !
Może 105KM z 1,3 , jakie miału pierwsze Uno T ( następne miało 115) - nie powala , ale powinno budzić szacunek . W Punto GT Włosi poszli jeszcze dalej i z silnika 1360 ( więc jeszcze nie 1,4 ) wycisnęli 136KM . Ale Punto miało już wszystkie moje "bajery" na pokładzie ...
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2007, 14:17   

Jeśli chcesz mieć własnie silnik do wieloletniej, normalnej eksploatacji to niestety ale pozostaje tylko soft Turbo. Dowalenie >1bar temu silnikowi poskutkuje tym że albo pokaze kolano albo wyduje uszczelke albo coś innego poleci. Zgadzam się z tym że wszystko idzie obejść, można silnik zakuć, głowice przerobić itp itd tylko pytanie jakim kosztem ?

Do normalnej ekspolatacji dajesz mu powiedzmy 0,6bara max, to w zależności jak się to wszystko zestroi może dać w granicach 100KM. Tutaj seryjna pompa oleju powinna jeszcze dać rade i silnik powinien jeździc pod warunkiem rygorystycznego przestrzegania zasad użytkowania benzyny z turbem. Jednak już koszt jest spory bo trzeba :

- turbo do benzyny - używka dobra ponad 1k
- kolektory dolotowy i wydechowy oraz ic ~1k
- chłodnica oleju ~200zł
- komputer i zestrojenie ~ pewno dużo
- cały wtrysk

Podsumowując gra jest nie warta świeczki. Jak już to lepiej kupić cały motor z Punto 1,4T i tyle.


Np takie coś http://moto.allegro.pl/it...gwarancja_.html
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-09-2007, 15:10   

no o ok

wstawię sobie takie coś i co dalej

trzeba pewnie całą instalacje zmieniać
a jak chciałbym zamontować gaz to ile by to wyniosło

mój motor ma przejechane około 70 do 80 tyś. czy warto w niego inwestować
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2007, 21:24   

luki21, ten na allegro jak widać jest z wiazką i kompem akurat. No a myślisz ze jak uturbisz swój silnik to nie trzebabedzie instalacji robić ? Poza tym zapomnij o gazie do takiego silnika. To będzie trudno wystroić żeby dobrze pracowało w normalnych warunkach a jeszcze na LPG ? :roll:

Motor z przebiegiem 70-80 tyś to dobra podstawa pod budowe turbo ale w tym wypadku koszty zabijają. Chyba ze pieniądze nie grają roli to nie widze problemu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-09-2007, 07:20   

schab napisał/a:
Niekoniecznie musi to być wtrysk ! Pierwsze Uno Turbo , Renault 5 Turbo , Lancia 1,6 GT turbo - miały turbiny , a zasilane były gaźnikami !

Uno Turbo zawsze były na wielopunkcie, nawet 1,3. Co do renault 5 to się zgodzę.
schab napisał/a:
W Punto GT Włosi poszli jeszcze dalej i z silnika 1360 ( więc jeszcze nie 1,4 ) wycisnęli 136KM . Ale Punto miało już wszystkie moje "bajery" na pokładzie ...

Nie było silnika 1360 w Punto GT, to było typowe 1,4 SOHC o pojemności 1372 oczywiście z koniecznym osprzętem.
luki21 napisał/a:
a jak chciałbym zamontować gaz to ile by to wyniosło

Do turbo to najlepiej sekwencję. cena ok 2000-2500.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load