|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
turbina |
Autor |
Wiadomość |
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2007, 19:25 turbina
|
|
|
witam
mam takie pytanko kiedyś na allegro widziałem fiacika z silnikiem 1400 na turbinie w związku z tym chciał bym sie zapytać czy do mojego 1400 na gaźniku da sie też zamontować turbinkę
bardzo proszę o pomoc!!! |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-09-2007, 19:56
|
|
|
Da się ale trzeba założyć wtrysk. Biorąc pod uwage koszt przeróbki to wogóle taka zabawa nie ma sensu, juz lepiej poszukać jak chcesz takie małe turbo to jakieś 1,4 z uno albo z punto I. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 20:32
|
|
|
Hipo napisał/a: | Da się ale trzeba założyć wtrysk. Biorąc pod uwage koszt przeróbki to wogóle taka zabawa nie ma sensu, juz lepiej poszukać jak chcesz takie małe turbo to jakieś 1,4 z uno albo z punto I. |
Niekoniecznie musi to być wtrysk ! Pierwsze Uno Turbo , Renault 5 Turbo , Lancia 1,6 GT turbo - miały turbiny , a zasilane były gaźnikami ! Musisz jednak wiedzieć , że to są zupełnie inne gaźniki - ciśnieniowe ( normalne są podciśnieniowe ) , a więc założenie turbiny do zwykłego gaźnika jest faktycznie niemożliwe .
Natomiast założenie turbiny - to nie tylko kwestia zasilania silnika w paliwo ( przy wtrysku - potrzebny jeszcze komputer sterujący + elektryczna pompa paliwa ) . Trzeba oczywiście przerobić cały układ dolotowy i wylotowy z silnika . Musisz doprowadzić olej z silnika do smarowania i chłodzenia turbiny , zrobić natrysk oleju na denka tłoków . Z reguły oryginalna pompa oleju już wtedy nie wystarcza i trzeba ją zmienić na wydajniejszą . Wskazane jest również dorobienie chłodnicy oleju i intercoolera chłodzącego sprężone powietrze . Trzeba zmienić stopień sprężania silnika ze standardowych 1 : 9,1 ( 9,5 ) na 1 : 8 . Robi się to przez wymianę tłoków na płaskie , a przy ekstremalnym żyłowaniu - na kute . W związku z pracą silnika w bardziej ekstremalnych warunkach - wskazana jest wymiana panewek i sworzni tłokowych . Przy zwiększonej mocy silnika produkuje on znacznie większą ilość ciepła - trzeba zmienić chłodnicę .
Wystarczy ?
A w ogóle - to do znacznego podnoszenia mocy nadają się wyłącznie silniki młode , z niewielkim przebiegiem , albo po wykonanym PEŁNYM remoncie !!! Szlif cylindrów , wymiana tłoków na nadwymiarowe , nowe pierścienie , szlif wału i wałków rozrządu , docieranie gniazd zaworowych i zaworów , wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy , itp ... |
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2007, 06:26
|
|
|
schab, nie wystarczy bo akurat to co piszesz to troche pomieszałeś uturbiane uno z robieniem prawdziwego smoka.
Kolega jeśli chce sobie zrobić soft turbo ( 0,4-0,6bara) to nie musi zaraz robić np natrysku oleju na denka tłoków no i żeby odprężyć silnik to wystarczy zapodać grubszą uszczelkę. Dodanie chłodnicy oleju to pikuś, tak samo z IC. Problemem może być już dostep do odpowiedniej pomy oleju.
Co się tyczy gaźników i turbo to nie przeczę, owszem takie rozwiązania były ale teraz to należy je traktować raczej jako ciekawostkę a nie jako opcję przy konstruowaniu silnika z turbo.
Musze teraz spadać ale później rozwinę temat bardziej bo narazie to pełno nieścisłosci i zaraz byś musiał mnie poprawiać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 07:15
|
|
|
Hipo napisał/a: | schab, nie wystarczy bo akurat to co piszesz to troche pomieszałeś uturbiane uno z robieniem prawdziwego smoka.
Kolega jeśli chce sobie zrobić soft turbo ( 0,4-0,6bara) to nie musi zaraz robić np natrysku oleju na denka tłoków no i żeby odprężyć silnik to wystarczy zapodać grubszą uszczelkę. Dodanie chłodnicy oleju to pikuś, tak samo z IC. Problemem może być już dostep do odpowiedniej pomy oleju. |
Z soft turbo jest tak samo , jak z "małym remontem silnika" ( sama wymiana pierścieni) - coś zrobiłeś , ale efekt żaden .
Ja nie piszę o robieniu potwora , tylko o przygotowaniu auta do normalnej , wieloletniej eksploatacji , a nie jednego ( z reguły nieukończonego ) startu na 400 m !
Może 105KM z 1,3 , jakie miału pierwsze Uno T ( następne miało 115) - nie powala , ale powinno budzić szacunek . W Punto GT Włosi poszli jeszcze dalej i z silnika 1360 ( więc jeszcze nie 1,4 ) wycisnęli 136KM . Ale Punto miało już wszystkie moje "bajery" na pokładzie ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2007, 14:17
|
|
|
Jeśli chcesz mieć własnie silnik do wieloletniej, normalnej eksploatacji to niestety ale pozostaje tylko soft Turbo. Dowalenie >1bar temu silnikowi poskutkuje tym że albo pokaze kolano albo wyduje uszczelke albo coś innego poleci. Zgadzam się z tym że wszystko idzie obejść, można silnik zakuć, głowice przerobić itp itd tylko pytanie jakim kosztem ?
Do normalnej ekspolatacji dajesz mu powiedzmy 0,6bara max, to w zależności jak się to wszystko zestroi może dać w granicach 100KM. Tutaj seryjna pompa oleju powinna jeszcze dać rade i silnik powinien jeździc pod warunkiem rygorystycznego przestrzegania zasad użytkowania benzyny z turbem. Jednak już koszt jest spory bo trzeba :
- turbo do benzyny - używka dobra ponad 1k
- kolektory dolotowy i wydechowy oraz ic ~1k
- chłodnica oleju ~200zł
- komputer i zestrojenie ~ pewno dużo
- cały wtrysk
Podsumowując gra jest nie warta świeczki. Jak już to lepiej kupić cały motor z Punto 1,4T i tyle.
Np takie coś http://moto.allegro.pl/it...gwarancja_.html |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2007, 15:10
|
|
|
no o ok
wstawię sobie takie coś i co dalej
trzeba pewnie całą instalacje zmieniać
a jak chciałbym zamontować gaz to ile by to wyniosło
mój motor ma przejechane około 70 do 80 tyś. czy warto w niego inwestować |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2007, 21:24
|
|
|
luki21, ten na allegro jak widać jest z wiazką i kompem akurat. No a myślisz ze jak uturbisz swój silnik to nie trzebabedzie instalacji robić ? Poza tym zapomnij o gazie do takiego silnika. To będzie trudno wystroić żeby dobrze pracowało w normalnych warunkach a jeszcze na LPG ?
Motor z przebiegiem 70-80 tyś to dobra podstawa pod budowe turbo ale w tym wypadku koszty zabijają. Chyba ze pieniądze nie grają roli to nie widze problemu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2007, 07:20
|
|
|
schab napisał/a: | Niekoniecznie musi to być wtrysk ! Pierwsze Uno Turbo , Renault 5 Turbo , Lancia 1,6 GT turbo - miały turbiny , a zasilane były gaźnikami ! |
Uno Turbo zawsze były na wielopunkcie, nawet 1,3. Co do renault 5 to się zgodzę. schab napisał/a: | W Punto GT Włosi poszli jeszcze dalej i z silnika 1360 ( więc jeszcze nie 1,4 ) wycisnęli 136KM . Ale Punto miało już wszystkie moje "bajery" na pokładzie ... |
Nie było silnika 1360 w Punto GT, to było typowe 1,4 SOHC o pojemności 1372 oczywiście z koniecznym osprzętem.
luki21 napisał/a: | a jak chciałbym zamontować gaz to ile by to wyniosło |
Do turbo to najlepiej sekwencję. cena ok 2000-2500. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|