Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoregulacja
Autor Wiadomość
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-07-2007, 12:59   Samoregulacja

Witam!!!Problem,który mam z hamownią jest ukryty(prawdopodobnie ) w samoregulacji tylnych szczęk.Musiałem odpowietrzyć cały układ (wymiana giętkich przewodów),ale nie mogło pójść jak po maśle.W tylnym prawym kole poległem.Zapieczony odpowietrznik + krótki przewód=wymiana cylinderka i tego przewodu.Zlikwidowałem niewielki rant na bębnie,(tylko rant bez przetaczania)stan szczęk określiłbym na 4-,przeczyściłem nagwintowany trzpień od samoregulacji,złożylem do kupy i....,brak hamowni natym kole.W czasie tych zabiegów napewno zmienilem polożenie kólka od samoregulacji i tu mam pytanie;
Czy w każdym "Typku" nie ma możliwości regulacji tym kółkiem od zewnątrz bez zdjęcia bębna?Dotej pory spotykałem się tylko z możliwością regulacji od zewnątrz w innych markach a tu niespodzianka czy tak jest we wszystkich modelach?(fakt trochę inne rozwiązanie)A może jestem w błedzie.
Proszę o parę słów wyjaśnienia.
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 18:41   

Popełniłeś błąd w sztuce bo trzebabyło regulator odrazu ustawić tak żeby bęben ledwo co wchodził na szczęki. Teoretycznie to po kilku hamowaniach powinien sam załapać ale to tylko teoretycznie. Natomiast nie ma możliwości ustawienia go od zewnątrz, trzeba sciagać bęben.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 12-07-2007, 05:27   

Na pewno masz rację Hipo dużo nie musiałem podkręcić aby było oki.Ale z drugiej strony takie rozwiązanie jest do bani-to moje zdanie.Pisałem wcześniej posta o potrzebie regulacji korektora siły hamowania ale nikt nie odpowiedział.Sam nie wiem co robić tytł hamuje słabo mam dwie opcje wywlić korektor lub wyregulować(woalałbym regulacje tylko nie wiem jak tozrobić)Może ktoś robił coś takiego sam- czy lepiej oddać Typka do mechanika.
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 08:57   

Widziałem ten post, niestety ale nigdzie nikt wyrażnie nie opisał jak należy wyregulować korektor. Podejrzewam że to kwestia rebulacji długości tej sprężyny która porusza dźwignią od korektora. Niestety pewności nie mam i nie chcę Cię wprowadzać w bład.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 21:01   

Ja swój korektor wywaliłem więc nie mogę podejrzeć, ale w Uno korektor regulowało sie poprzez naciąg sprężyny. Taki płaskownik z odpowiednim ciężarkiem. Ja naciągałem ją na oko i sprawdzałem jak hamuje. Najlepiej zrób dwie próby: najpierw przy naciągniętej sprężynie a później luźnej. Jak ustawisz w średnim polożeniu to powinno być dobrze. Ten co wywaliłem cały był zardzewiały i nie działał bo dźwigni nie dało się ruszyć, sprężyny dawno nie było a nowego korektora nie zamierzałem kupować. Jeżdżę już parę miesięcy i specjalnej różnicy nie widzę.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-07-2007, 10:16   

Sprawnie działający samoregulator powinień po pary przyhamowaniach sam się "wyregulować". Napewno masz go dobrego? Jeżeli już zakładaleś bęben to trzeba było wyregulować samoregulator tak, aby bęben wchodził na styk. Zrób odrazu próbę i naciśnij pedał hamulca jeszcze na zdjętym kole. Niech ktoś wciśnie pedał hamulca, a Ty ruszaj.

Co do korektora to zobacz czy wogóle idzie poruszać tym ramieniem do którego przymocowana jest prężyna. Musisz zdjąć koło od strony kierowcy i wejść pod auto.

Poruszaj ramieniem, ale nie zdejmuj sprężyny. Jeżeli będzie chodziło to raczej będzie dobry. Jeżeli nie da się poruszyć, zdejmij sprężynę i wtedy nim poruszaj. Ustaw go w pozycji najbardziej otwarty - jak dobrze pamiętam to ramię powinno być przesunięte jak najbardziej ku tyłow. Zablokuj i przetestuj.

Z jak z cylinderkami? Nie cieknie z nich?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
solac 


Wiek: 56
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 20
Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-07-2007, 21:27   

Miszko -Wielkie dzięki za instrukcję napewno się zabiorę za to zwlaszcza, że wybieram się w góry a sprawne hamulczyki to podstawa.Cylinderki są oki zresztą prawy musiałem wymienić.Zastanawiam się co robić gdy nie będe mógł poruszyć tym ramieniem ale nie będe się martwił na zapas.O efektach poinformuję.
Pozdrawiam.
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 16:11   

Chwila... czy tu była mowa o wywaleniu samoregulatora w bębnach z tyłu? To w ogóle możliwe?
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2007, 16:35   

dcfan napisał/a:
Chwila... czy tu była mowa o wywaleniu samoregulatora w bębnach z tyłu? To w ogóle możliwe?


Mowa o wywaleniu korektora siły hamowania a nie samoregulacji bo to dwie różne rzeczy, co do drugiej częsci pytania to owszem mozliwa jest rezygnacja z samoregulatorów jednak jest to niemal równoznaczne z rezygnacją z hamulca postojowego.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-11-2007, 16:37   

dcfan napisał/a:
czy tu była mowa o wywaleniu samoregulatora w bębnach z tyłu? To w ogóle możliwe?
Wywalic sie da ale czy bedzie hamowac :?: :roll: Tak wogóle to jak sprawdzic czy samolegulator jest sprawny :?: Mam jeszcze jeden problem mianowicie jak naciaga sie linki od recznego :?: Bo kupiłem nowe i sa chyba za długie :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2007, 16:40   

egon11 napisał/a:
Tak wogóle to jak sprawdzic czy samolegulator jest sprawny Mam jeszcze jeden problem mianowicie jak naciaga sie linki od recznego Bo kupiłem nowe i sa chyba za długie



Samoregulator powinien się kręcić na tej śrubie która jest jego integralna częscią, jest tam też zębatka taka i ząbek z blaszki który blokuje tą zębatke.

Co do linek to naciągasz je tylko za pomocą tej sruby pod dźwignią od hamulca ręcznego i tyle.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 16:46   

Właśnie pomieszalicie tutaj korektor siły hamowania który można olać serdecznie zwłaszcza na bębnach z tyłu, a samoregulatory tylnych szczęk. Stąd moje pytanie odnośnie możliwości wywalenia najdrozszego elementu tylnych hamulcow jak ma sie bebny... No i jak to wplynie na hamowanie.

Recznego nie mam i tak a jeszcze nie mialem czasu i miejsca zeby obejrzec co sie stalo, ale reczny chodzi tak lekko ze pewnie linka sie urwała...
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-11-2007, 16:59   

Hipo, czyli jak mam walniety samoregulator to recznego moge niemiec :?: Na srubie mam podciagniety na maxa :!: :(
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-11-2007, 17:44   

egon11, no raczej jak na maksa zaciągniesz to coś tam powinno troche zahamować, chyba że po prostu brakuje Ci już ruchu na dźwigni i nie rozpiera szczęk tak jak powinno. Najlepiej jakbyś zdjał bęben z jednej strony i zobaczył co sie dzieje.

Ale samoregulatory to częsta usterka wiec prawdopodobnie jest to też u Ciebie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 18:03   

a ich brak to brak recznego.... jak ni kijem go to pałką :red_kartka:
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-11-2007, 19:23   

Hipo napisał/a:
Ale samoregulatory to częsta usterka wiec prawdopodobnie jest to też u Ciebie.
Sprawdzałem i sa padniete jednak :!: masz racje poprostu mi dzwigni brakuje :!: Nowe se pewnie troche kosztuja :(
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-11-2007, 20:34   

Prosba: moze ktos walnac fotki tych samoregulatorow? Nie moze byc zeby śruba i kawalki blachy nie dawaly sie naprawic...

Co do kosztow to spore.. Jak ojciec w Tipolocie 1.4 i.e '95 wymienial to dal ~180/szt :(
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-11-2007, 22:07   

dcfan, myslałem o tym zeby je zroic i popwiem ci ze jesli zeczywicci to toki koszt to chyba sie za nie wezme :!: Raz kozie smierc :D A nóz sie uda :lol:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-11-2007, 02:58   

:idea: jest pewna nadzieja....

potrzebna :piwko: coca-cola zwykła i :arrow: olej maszynowy, żadne wd40 i inne wynalazki w szpreju.
cole lejesz do gara i na gaz z nią a do gara wrzucasz samoregulatorki sprezynki i inne badziewie. zakrywka pokrywka i powolutku niech chodzi ze 3h. potem jeszcze niech leży do wieczora jak spać idziesz. łącznie z 8-10h w coli. :!:

:arrow: na noc lejesz do jakiegoś pudła plastikowego olej maszynowy i z całym bajzlem do oleju na noc.

:arrow: wstajesz o 10 wyjmujesz graty i myk zakładać, poruszać itp. powinno zadziałać. :evil:



sam będę za tydzień organoleptycznie sprawdzać skuteczność tej metody. wezmę jeszcze korektor sily hamowania na sesję ćwiczebną. mam dostęp do myjki ultradźwiękowej więc po kąpieli w coli, 10 minutach w izopropanolu w myjce i terapii olejowej nie ma bata żeby nie zadziałał. :lalala:

:red_kartka: :red_kartka: nie dam się makaroniarzom dymać :red_kartka: :red_kartka:
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-11-2007, 11:53   

dcfan, Spróbuje tej metody i mam nadzieje ze zadziała :!: Niewim jak mozna chcic tyle kasy za kawałek srubki i blaszki :red_kartka:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-11-2007, 13:19   

pono z cieniasa pasuje... :?: :?:
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-11-2007, 20:34   

dcfan napisał/a:
pono z cieniasa pasuje...


Pod warunkiem ze cienias będzie miał tej samej średnicy bęben.



Panowie generalnie to samoregulatorów nie trzeba gotować w zupie z kofeiną itp wynalazkach, zwykle wystarczy wyjęcie, rozkręcenie, wyczyscenie z rdzy i zapodanie paru kropli oleju i po 4-5 skreceniach w celu rozprowadzenia oleju wszystko już smiga jak należy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-11-2007, 21:28   

ale może śmigać lepiej :)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-11-2007, 21:52   

dcfan napisał/a:
ale może śmigać lepiej
Hipo napisał/a:
Panowie generalnie to samoregulatorów nie trzeba gotować w zupie z kofeiną itp
Wazne ze sie da to naprawic :D Dzieki wielkie jutro moze sie za to wezme :lol:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-11-2007, 01:55   

Zupka kofeinowa dobra :partyman:

Ja bym prosił o foty tego łącznie ze zdejmowaniem bębna co i jak bo to będzie "mój pierwszy raz" haha

tymczasem :spioch: bo o 5-30 wstaje...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load