Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silmik gasnie,problem
Autor Wiadomość
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2012, 10:46   silmik gasnie,problem

witam problem dotyczy tipka mojej tesciowej,wersja 1.4 gaznik.Tipo po przejechaniu okolo 4km gasnie,nie mozna go odpalic.Aku kreci az do rozladowania i nic.Kolega przywiozl mi go laweta pod dom,podladowalem aku,i odpalilo.Dzisiaj tesciowa pojechala na zakupy i autko stanelo w tym samym miejscu,zgaslo podczas jazdy i kaplica.Na jaka usterke obstawiacie?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2012, 12:26   

Nie ma to jak bogato opisany problem :doubt: no wziął się i zgasł.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2012, 12:50   

auto jadac na piatym biegu,zgaslo.Po zepchaniu na pobocze nie chcialo w ogole odpalic,rozrusznik kreci az do rozladowania akumulatora a silnik nawet nie lapie!Po przywiezieniu go pod dom,podlaczylem aku pod prostownik,ladowalem chwile i auto odpala jak nowe.Ladowanie jest 14.4V,

** Dodano: 31-03-2012, 13:51 **
kopulka i palec suchy,kable i swiece nowe,problem pojawil sie niespodziewanie.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2012, 13:11   

A nie padało czasem w ten dzień?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2012, 13:19   

pierwszą sprawdz cewke zapłonową, w maluchach tak było jak sie nagrzała to gasł i koniec, troche wystygła i chodził dalej, jak zgaśnie to zprawz czy ma iskre na swiecy czy nie i jaka jest, na zimnym tez sprawdz iskre wtedy bedziesz miał porównanie czy jest słabsza czy nie ma wcale
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2012, 13:43   

W tipo 2.0 i.e mialem podobne problemy.30 km wracalem kilka godzin bo nalezalo czekac jak ostygnie i dalej mozna bylo kilka km.przejechac.Pozniej pol godziny przerwy i znowu kilka minut jazdy.Nie szukalem wiele tylko wymienilem modul zaplonowy i juz nigdy pozniej sie nie powtorzylo.Sprawdz czy to jest kwestia temperatury.Moze zimne pali zawsze a rozgrzane juz nie...Najczesciej jest to jednak modul zaplonowy lub czujnik polozenia walu,chociaz on sie za bardzo nie rozgrzewa.Obstawialbym modul zaplonowy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2012, 14:52   

CPW w nim niema,iskry nie sprawdzalem wczoraj,bo auto wrocilo laweta po 4 godzinach stania(juz bylo zimne),a dzisiaj straszna ulewa.Dzsiaj po tej samej przygodzie pojechalem na miejsce smerci tipka,zalozylem aku ze swojego auta i autko odpalilo,wrocilem do domu,nagrzl sie do temp.90stopni,i pali raz za razem.Moze faktycznie to cewka!?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2012, 15:46   

kamilsitek1983, udajesz się na szrot bierzesz cewkę nawet od Uno. Odkręcasz 2 śrubki, podajże klucz ósemka, podmieniasz na miejscu i już eliminujesz jedną z przyczyn.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2012, 17:14   

kamilsitek1983, No najpewniej właśnie to, dlatego pytałem czy padało, bo mnie cewka wysiadała, gdy się rozgrzał i było wilgotno wtedy gubiła iskrę.

shagger78 gaźnik 1.4 nie ma modułu i cpw
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2012, 19:48   

JAM_BELFEGOR, z racji ,ze to auto tesciowej,mi nie zrobilo psikusa,a ona trzyma w reku kierownice,tankuje i tyle.A usterka pewnie blacha.Jak sie okazuje auto jezdzi tylko na lpg,i awaria jest zdiagnozowana na lpg,musze zczaic jak jest na pb.
OT.czy cewka podejdzie z 1.4 ie?bo taka mam gdzies w garazu?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2012, 20:21   

Konkretnie 'podchodzi' do:

FIAT TIPO 1988 - 1995
FIAT TIPO 1.1 41KW 56KM
FIAT TIPO 1.4 51KW 70KM
FIAT TIPO 1.4i.e 52KW 71KM
FIAT TIPO 1.4i.e 57KW 78KM
FIAT TIPO 1.6 61KW 83KM

Czyli, będzie pasować.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2012, 20:35   

JAM_BELFEGOR, faktycznie nie doczytalem ze to 1.4 gaznik :roll:
Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator...
Maluchy i 125 p tez potrafily zgasnac nagle z powodu kondensatora...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2012, 21:17   

maxi,
maxi napisał/a:
'podchodzi' do:
dO tesciowej nie podchodze :)

** Dodano: 31-03-2012, 22:34 **
a cewke zapasujemy,wszystkim dziekowa.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2012, 23:09   

kamilsitek1983, daj numer tej cewki bo były różne nie koniecznie musi pasować. Powinien być nabity na plastikowej części.
shagger78 napisał/a:

Jak sie domyslam jest tam klasyczny przerywacz zaplonu....moze on lub kondensator...
Nie ;D nie ma kondensatora. Jest tak... cewka ma zasilanie bez pośrednio po stacyjce, oraz dwa przewody które przechodzą przez tak zwany moduł odcięcia (cut-off) Jest to sygnał z czujnika hala znajdującego się w aparacie zapłonowym. Sygnał ten jest wzmacniany przez tak zwany moduł wzmocnienia znajdujący się na aparacie zapłonowym. Wystarczy że któryś z tych elementów padnie a mogą być jaja z iskrą. Na szczęście są to pancerne cześć a najsłabszym ogniwem jest cewka i to ona najczęściej z tego towarzystwa się psuje. Gdyby auto gasło na wolnych obrotach lub po odjęciu gazu podczas jazdy podejrzewał bym moduł cut-off a dokładniej elektrozawór który jest nim sterowany bo lubi się przycinać. W nastoletnich autach ma prawo się wyrobić i zacinać.
P.S: jak podmiana cewki nie pomoże zainteresuj się czujnikiem hala w aparacie, drugi w kolejce klient który ulega zużyciu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load