Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 16:45 Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki
|
|
|
Cześć wszystkim,
Poratujcie, Tipo na zimnym silniku odpala, kiedy zjadę z górki i niestety przy wspomaganiu gazem oraz stałym kręceniem kluczyka w stacyjce. Gdy silnik jest już rozgrzany problem znika, lecz auto od czasu do czasu potrafi mocno szarpnąć. Wymieniłem kable zapłonowe oraz dokładnie przeczyściłem klemy akumulatora, niestety nie przyniosło to wymownych rezultatów. Czy aby alternator nadaje się już do śmieci i tylko kwestia czasu, jak całkowicie padnie ? ; /
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 17:06
|
|
|
To jets gażnik? Aternator narazie zostaw w spokoju. Sprawdź ładowanie, przeczyść rozrusznik i jak możesz, podmień akumulator. |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-05-2011, 17:23
|
|
|
maxi, nie podałeś żadnych szczegółów odnośnie silnika. Napisz co to za jednostka. Odpalasz z gazu czy z benzyny? |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 17:30
|
|
|
Cytat: | Poratujcie, Tipo na zimnym silniku odpala, kiedy zjadę z górki i niestety przy wspomaganiu gazem oraz stałym kręceniem kluczyka w stacyjce. |
Wkrótce przestanie odpalać na dobre jak strzeli rozrząd ;}
Zostaw go w spokoju do czasu naprawy. Nie podałeś żadnych konkretnych objawów. Kręci rozrusznikiem czy nie? Słabo czy mocno? Eee, zero szcfzegółów i chcesz naprawiać ... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 19:46
|
|
|
Fiat Tipo 1.4 benzyna ; ) rozrusznik kręci, ale ciężko mi wyczuć, czy prawidłowo. Czy przeczyszczenie rozrusznika jest skomplikowana, jeśli możecie napiszcie krótką instrukcję, z góry dziękuje wszystkim za szybką odpowiedź. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:43
|
|
|
maxi napisał/a: | Fiat Tipo 1.4 benzyna | ale benzyna czy gażnik .... |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:45
|
|
|
lynx napisał/a: | maxi napisał/a:
Fiat Tipo 1.4 benzyna
ale benzyna czy gażnik .... |
ewentualnie gaźnik czy mono-wtrysk |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:51
|
|
|
Kajlon napisał/a: | lynx napisał/a: | maxi napisał/a:
Fiat Tipo 1.4 benzyna
ale benzyna czy gażnik .... |
ewentualnie gaźnik czy mono-wtrysk |
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 10:39
|
|
|
mono-wtrysk |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:04
|
|
|
Zacznij od przeszukania forum wszystko było opisane. Nie rozumiem twojego sposobu odpalania. Albo odpalasz na rozruszniku, albo z górki / na popych. obydwa sposoby naraz są bez sensu. Kiedy koło zamachowe kręci się szybciej niż rozrusznik, bendiks się chowa i rozrusznik nic nie daje. Skoro z rozrusznika nie zapala a z górki tak, to obstawiam układ rozruchu czyli: słaby akumulator, słaby rozrusznik, ewentualnie zaśniedziałe styki. Akumulator samemu cięzko sprawdzić, chyba że już kompletny trup (a i to nie zawsze). Rozrusznik łatwo się wyciąga i w miare łatwo rozbiera/czyści. Styki to: klemy akumulatora, Kostka gdzie łączą się wszystkie czerwone kable, zacisk rozrusznika i alternatora, masa na budzie i silniku. Sprawdzić napięcie ładowania też nie zaszkodzi. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 13:35
|
|
|
lynx z górki na popych, ale gdy silnik jest już rozgrzany problem znika, lecz muszę dodać gazu, by samochód nie zgasł. Mam zamontowany w tipku woltomierz i wskazuje 14 V kiedy auto jest już uruchomione, czyli akumulator raczej odpada ; / |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 13:53
|
|
|
maxi napisał/a: | stałym kręceniem kluczyka w stacyjce. |
Nie rozumiem |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 15:49
|
|
|
D@wIdS mniejsza z tym ; ) ponownie dzisiaj nie obyło się, bez problemów na zimnym tylko jak zjadę z górki, na ciepłym problem znika - ratujcie, ale chyba w sobotę dobiorę się do rozrusznika ; / |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 07:31
|
|
|
sptóbuj podmiernic akumulator, może szybko pada podczas jazdy sie ładuje i nie ma problemu jak samochód jest cieply, rozrusznikiem tez warto sie zając, na zimnym są wieksze opory i rozrusznikowi jest cieżej |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 07:57
|
|
|
Najlepiej podjechać do mechanika albo do sklepu z aku, żeby sprawdzili akumulator. Żeby ocenić jego stan jest potrzebny specjalny sprzęt. Dodatkowo do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik temp. cieczy ewentualnie CPP. |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-06-2011, 14:08
|
|
|
D@wIdS, z tego co kolega maxi pisał, i z tego co zrozumiałem to próbuje on odpalić auto kręcąc rozrusznikiem do oporu, aż silnik zaskoczy. Jeśli się mylę to niech mnie poprawi . Ogólnie nie polecam takiego sposobu bo rozrusznik padnie migiem.
maxi, jeśli zimą nie miałeś problemu z normalnym odpalaniem to ja raczej obstawiałbym rozrusznik. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić też aku, bo nigdy nic nie wiadomo |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 21:59
|
|
|
shawx zimą również problem występował i to z takim skutkiem, iż automatycznie zalewały się świece, co gwarantowało brudną robotę. Teraz natomiast tak, jak piszesz kręcę do oporu, aż auto zaskoczy, lecz świece nie są zalane ; ) Czy mógłbyś mi napisać, co konkretnie wyczyścić, jeśli zdołam się dobrać do rozrusznika ; D |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 22:04
|
|
|
lynx napisał/a: | Najlepiej podjechać do mechanika albo do sklepu z aku, żeby sprawdzili akumulator. Żeby ocenić jego stan jest potrzebny specjalny sprzęt. Dodatkowo do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik temp. cieczy ewentualnie CPP. |
Włacz radio dość głośno. Dobrze jest też mieć miernik żeby kontrolować spadek napięcia Ja tak robiłem u kilku osób i od razu widać kto jakie ma aku Nawet kręcąc rozrusznikiem można słuchowo dociec w jakim stanie jest bateria
Ogólnie rozrusznika nie rozbierałem, ale silnik elektryczny jak każdy inny Może być taki motyw że kręcenie nim dość długo nadpaliło jego uzwojenie (przegrzało się) co spowodowało złuszczenie się izolacji i powoduje zwarcie w którymś miejscu co skutecznie odbiera moc całemu silnikowi i kwalifikuje go do wymiany, bo tak czy siak uzwojenie będzie palić się nadal aż do całkowitego spalenia silnika Pisze czysto teoretycznie, ale z tego co kolega pisze to kreci niemiłosiernie rozrusznikem a to nie jest wskazane bo rozrusznik ma specyficzny silnik który jest podatny na spalenie/nadpalenie właśnie przez to że nie jest przystosowany do dłuższej pracy.
** Dodano: 02-06-2011, 23:06 **
maxi napisał/a: | świece nie są zalane ; ) |
a kiedy owe swiece były wymieniane? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 22:46
|
|
|
jak masz prostownik z rozruchem to spróbuj na nim odpalić, a jak nie to zwykły prostownik ppodłącz na godzine i od razu po wyłaczeniue prostownika probuj zapalac, jeśli bedzie duża róznica w tym jak kręci zaraz po ładowaniu aku a przedto stawiałbym na słaby akuś |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-06-2011, 00:49
|
|
|
No to na dwoje babka wróżyła , w sienie ojca świece zalało właśnie przez słaby aku, rozrusznik był natomiast ok.
maxi napisał/a: | Czy mógłbyś mi napisać, co konkretnie wyczyścić, jeśli zdołam się dobrać do rozrusznika ; D |
Konkretnie to wszystko co uznasz za warte wyczyszczenia a tak serio, to z rozrusznikiem nie pomogę, bo w tipo go nie rozbierałem - robił to za mnie znajomy mechanik, bo auto było pilnie potrzebne a ja nie miałem czasu i sposobności żeby się za to wziąć, więc nie będę Ci tu ściemniał na szybko co i jak trzeba robić bo po prostu nie pamiętam. Jeśli koniecznie chcesz to zrobić sam to poczekaj aż ktoś bardziej ogarnięty w tym temacie się wypowie, albo przeszukaj forum, taki problem był już chyba poruszany. Ja jedynie pamiętam, że jak kiedyś dawno temu wymieniałem szczotki i tuleje w rozruszniku z poldka to wszystko robiłem niejako na czuja i nie było problemu - pasowało jak klocki lego
maxi napisał/a: | automatycznie zalewały się świece |
Jak już raz faktycznie zalałeś świece to kwalifikują się one do wymiany. Co prawda można je suszyć nad palnikiem itp., ale to tylko taki doraźny środek bo raz zalana świeca nie pracuje potem tak jak powinna. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 15:29
|
|
|
Mi też coś te świece sie nie podobaja |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 16:04
|
|
|
Dzisiaj szarpał podczas jazdy na wzniesieniu, ale co śmieszne dojechałem do domu zatrzymałem się i na woltomierzu, który posiadam stopniowo zanikała ładowanie, aż całkowicie samochód zgasł, ale z ponownym odpaleniem nie było problemu, w tym że ładowanie już na starcie było mniejsze. Czujnik położenia wału i sonda lambda nie dawno wymieniona. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 16:45
|
|
|
maxi napisał/a: | na woltomierzu, który posiadam stopniowo zanikała ładowanie, aż całkowicie samochód zgasł, |
Piszesz tak jakby to przez słabe ładowanie samochód zgasł...
Świece pasują do tego szarpania. Co do ładowania to alternator, ale najpierw zmienił bym świece, skoro kable są nowe. Potem czyli jak przestanie szarpać można zająć się ładowaniem bo jak będziesz robił wszystko na raz to nic nie zrobisz. Sprawny silnik to priorytet |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 18:13
|
|
|
Sprawdź czy nie ślizga się pasek na altku : wrzucasz 5 bieg i próbujesz ręką pokręcić alternatorem (za wiatraczek) jeżeli Ci się uda, to znaczy że pasek się ślizga. Jakie masz napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju? Możesz też zajrzeć do akumulatora (wyciągając koreczki). Pogięte płyty to jeszcze nie tragedia, ale nieprzeźroczysty elektrolit oznacza że aku jest do wymiany. Rozrusznik łatwo się wyciąga, poszukaj na forum chyba gdzieś było opisane. Najważniejsze to najpierw odpiąć minus z aku. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 18:41
|
|
|
lynx napisał/a: | Możesz też zajrzeć do akumulatora (wyciągając koreczki). |
Zależy jaki kolega ma bo jak na przykład Centre Future to powodzenia |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|