Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki |
Autor |
Wiadomość |
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 19:15
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Zależy jaki kolega ma bo jak na przykład Centre Future to powodzenia |
Racja, ale np tej centry są 2 rodzaje, w jednym da się to zrobić. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 22:46
|
|
|
odnośnie aku to centa plus ( niby bezobsługowa ) posiada opcje dostania sie do cel... z kolei centra futura juz nie.
odnośnie ładowania to kolega cos wspominał, że ładowanie zanika ... ale później da sie odpalić auto czyli na pewno nie chodzi o to że altek nie ładuje bo aku byłby padnięty. jeśli dobrze rozumiem i ładowanie pada od tak i auto gaśnie ( zamiast przejśc na zasilanie z aku ) to definitywnie wskazuje na zwarcie. proponuje obejrzeć wszystkie kable dochodzące do alternatora oraz skrzynkę gdzie gruby czerwony kabel plusowy rozchodzi się na resztę auta. ponadto proponuje dokonac dokładnych pomiarów napięcia na klemach zarówno kiedy silnik jak zimny jak i ciepły oraz po włączeniu świateł ,radia, nawiewu itd. jeśli następuja jakieś dziwne skoki napięcia to regulator napięcia kwalifikuję sie do wymiany. obejrzał bym również kopułkę, palec rozdzielacza i skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 00:02
|
|
|
Leśniczy,
Dodam że zwarcie też może być w akumulatorze. Dlatego najlepiej podjechać do specjalisty i sprawdzić co i jak, bo opcji jest sporo. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 14:53
|
|
|
Dzisiaj postanowiłem zabrać się za problem ; ) Naładowałem akumulator i przystąpiłem do fazy testowej hehe Samochód odpalił za 2 razem, bez problemów na ząciągniętym hamulcu ręcznym, a co najważniejsze nie zgasł przez około jedną minutę. Czyżby akumulator nadawał się już tylko do wymiany ? Nie pokoi mnie stan klemy dodatniej, jak widać na załączonym zdjęciu jej stan wygląda, jak bo drastycznych przejściach, ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem, by weszła idealnie do aku. Czy klema nadaje się do wymiany, a może jej stan nie jest, aż tak tragiczny, by powodowała zaistniały problem ?
http://imageshack.us/phot...dsc00600vz.jpg/ - link do zdjęcia klemy |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 15:10
|
|
|
maxi, wymień tą klemę - nieduży to koszt i roboty mało.
Nabijając klemę młotkiem na aku pewnie go uszkodziłeś...takich rzeczy się nie robi młotkiem, tylko kluczem i nie nabija, tylko przykręca. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 15:25
|
|
|
kaminkrz wiesz w wymianie klem jestem totalnie zielony ; / może masz jakieś rady, jak się do tego zabrać, a co najważniejsze jaki rodzaj klemy zakupić i gdzie ? : ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 15:46
|
|
|
Klemy kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Ostatnio nawet w hipermarkecie REAL widziałem. Są 2 rodzaje mocowania kabla: zaciskane i na śrubę. Ale wg mnie ta klema jest w porządku, gorzej z akumulatorem. |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 15:49
|
|
|
lynx napisał/a: | klema jest w porządku |
No nie ma tragedii, ale jest trochę zajechana i nie przylega po całości - IMO warto zmienić skoro kosztują grosze |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 15:58
|
|
|
Czyli tak ; ) odcinam kabel, przy samym czubku klemy a następnie końcówka ( kabla ) która pozostała skręcam, z nową klemą. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:02
|
|
|
No tak - zdejmując oczywiście uprzednio fragment izolacji długości takiej, żeby się zgadzał z długością na zacisku. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:06
|
|
|
Fragment izolacji odetnę normalnie nożykiem, cz preferujesz jakiś inny sposób ? ; ) |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:13
|
|
|
Dzięki kaminkrz, mam nadziej, że dam radę i najważniejsze by starczyło uciętego kabla ; D |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:17
|
|
|
maxi napisał/a: | najważniejsze by starczyło uciętego kabla |
Dokładnie, ale to możesz ocenić jeszcze przed odcięciem i dasz radę - to nic trudnego. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:21
|
|
|
Masz racje odetnę starą ; ) przypasuje fragment kabla do nowej i wtedy ponownie odetnę. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:52
|
|
|
Izolację najlepiej naciąć nożykiem do tapet. Ale ostrożnie, żeby za bardzo nie ponacinać kabla. |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-06-2011, 17:20
|
|
|
maxi napisał/a: | Naładowałem akumulator i przystąpiłem do fazy testowej hehe Samochód odpalił za 2 razem, bez problemów na ząciągniętym hamulcu ręcznym, a co najważniejsze nie zgasł przez około jedną minutę. |
Nie wiem jak zaciągnięty hamulec ręczny wpływa na proces odpalania auta . Czy po tym jak auto zgasło próbowałeś je odpalić ponownie? Dało radę? Jeśli nie to raczej na bank aku do wymiany. Ja na Twoim miejscu, dla 100% pewności, pożyczyłbym na chwilę akumulator od kolegi/sąsiada i podmienił z tym co masz. Jeśli auto odpali bez problemów i popracuje dłużej niż minutę to możesz szykować pieniądze na nowy aku
maxi napisał/a: | ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem, by weszła idealnie do aku |
Kurde ta klema wygląda jakbyś ją łupał jakimś kilofem :/ Rozumiem, że Twoje problemy dotyczyły właśnie tego, że klema Ci spadała. Zauważyłeś może, że jest ona wyposażona w śrubkę którą możesz regulować jak mocno ma być zaciśnięta na końcówce ogniwa? Z tego co widzę na zdjęciu to chyba w ogóle jej nie odkręcałeś! Jak klema nie chce wejść na końcówkę akumulatora to możesz spróbować delikatnie ją rozszerzyć np. śrubokrętem i wtedy spróbować nałożyć i dokręcić śrubką, która zaciśnie ją na końcówce. Jeśli jest bardzo oporna to można pomóc sobie delikatnym puknięciem ale wszystko z wyczuciem i delikatnie
Skoro zapewne i tak będziesz musiał kupić nowy akumulator to kup do niego od razu nowe klemy, żeby już nie zdzierać końcówek tymi starymi, wyszczerbionymi i załóż je poprawnie, a nie z użyciem siły i młotka |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 19:49
|
|
|
shwax : ) źle mnie zrozumiałeś, nie nabijałem klemy specjalnie młotkiem od początku, gdy już kupiłem Tipka poprzedni właściciel miał problem, z klemą i katował ją wszelakimi blaszkami, by przewodziła prąd. Gdy byłem 100 km od miast po prostu się całkowicie posypała i na kawałku śrubokręta, który jakoś musiałam wbić dojechałem do domu. Z ponownym odpaleniem nie było problemu. Klemy czyszczę bardzo często, bo niestety non stop się utleniają, a więc konserwacje aku, mam już praktycznie we krwi hehe ;p |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 20:15
|
|
|
maxi, Wystarczy posmarować bolec aku wazeliną albo smarem miedziowym i problemu z utleniaaniem nie ma. Jeżeli wokół bolca i klemy narasta biały osad, to znaczy że aku jest nieszczelny (z powodu np walenia młotkiem) Pozatym w twojej klemie wystarczy mocniej dokręcić śrubę i wszystko będzie ok (jest zrobiona z miekkiego stopu i bardzo fajnie się dopasowuje do bolca) |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 21:53
|
|
|
lynx bardziej się nie da ; / nakrętka M10 dalej nie docisnę niestety, choć myślę, że nie głupim pomysłem jest zakup całej śruby z nakrętką z kołnierzem, co o tym myślisz ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-06-2011, 22:20
|
|
|
maxi napisał/a: | ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem |
maxi napisał/a: | źle mnie zrozumiałeś, nie nabijałem klemy specjalnie młotkiem od początku, gdy już kupiłem Tipka poprzedni właściciel miał problem, z klemą i katował ją wszelakimi blaszkami, by przewodziła prąd |
Zrozumiałem to tak jak napisałeś, a napisałeś na początku zupełnie co innego, więc kolego, albo przestań kręcić, albo pisz bardziej zrozumiale, bo jak na razie to jeden Twój post przeczy drugiemu.
Co do tego gaśnięcia to jak to w końcu było? Naładowałeś akumulator, odpaliłeś, pochodził chwile i zgasł. Potem odpaliłeś znowu bez problemu i co? Pracował normalnie czy znowu zgasł? Jak będziesz dawał takie skąpe info o tym co się dzieje to ciężko będzie Ci pomóc a my będziemy błądzić tak po omacku i gdybać jeszcze długo. A tak nawiasem mówiąc, to jaką masz pojemność tego akumulatora? |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 23:10
|
|
|
shwax nie staram się wprowadzać nikogo w błąd pisze, jak jest i co się dzieje. Kiedy klema dostawała luzu podczas jazdy, ponieważ samoróbka poprzedniego właściciela po prostu się posypała, jak widać na zdjęciu imałem się wszelakich sposobów, by uniknąć jej wymiany, ale dłużej już chyba nie da rady. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 10:16
|
|
|
maxi,
Jak nie da się bardziej dokręcić, to wymień śrubę i będzie dobrze. Ja mam identyczne klemy i mam tam nakrętkę M8. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 10:33
|
|
|
omg straszne problemy tu macie... przez 10 postów jest opis jak i czym zdjąć kawałek izolacji z przewodu .... no litości panowie.maxi, jeśli samodzielnie nie wymienisz klemy przy akumulatorze to już raczej nie pytaj na forum co nie tak z twoim autem bo odpowiedzi userów to będzie daremne produkowania się i raczej jedź do mechanika bo sam nic nie zdziałasz( poziom trudności aby to zrobić w skali 0-10 wynosi 0 )
ponadto polecam też zaprzyjaźnić się z wujkiem google i poczytać co grozi aku kiedy nabijasz klemy młotkiem oraz dlaczego szybko śniedzieją. powiem ci od razu, masz nie szczelny akumulator w wyniku czego, 30% roztwór kwasu siarkowego ( czyt. elektrolit ) odparowuje zbyt szybko. nie zdziwiłbym się gdyby ołowiane płyty były juz odsłonięte co jest równoznaczne z całkowitym zużyciem akumulatora.
aha nie wspomnę juz o jakiś domowych metodach sprawdzania aku. i ładowania czyli "naładowałem odpaliłem i jest git"
żey sprawdzić akumulator należy obciążyć go prądem rzędu 100A i w tym czasie obserwować napięcie, jeśli kucnie poniżej 11,5 to akumulator powoli zdycha, jesli kucnie bardziej do wymiany. jesli z kolei nie masz czym i jak dokonac takich pomiarów jedź do najbliższego sklepu gdzie sprzedaja akumulatory i tam powinni mieć odpoeidni przyrząd do sprawdzenia akumulatora oraz ładowania i zapłacisz za to max. 5zł |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|