Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki
Autor Wiadomość
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2011, 19:15   

D@wIdS napisał/a:
Zależy jaki kolega ma bo jak na przykład Centre Future to powodzenia

Racja, ale np tej centry są 2 rodzaje, w jednym da się to zrobić.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-06-2011, 22:46   

odnośnie aku to centa plus ( niby bezobsługowa ) posiada opcje dostania sie do cel... z kolei centra futura juz nie.

odnośnie ładowania to kolega cos wspominał, że ładowanie zanika ... ale później da sie odpalić auto czyli na pewno nie chodzi o to że altek nie ładuje bo aku byłby padnięty. jeśli dobrze rozumiem i ładowanie pada od tak i auto gaśnie ( zamiast przejśc na zasilanie z aku ) to definitywnie wskazuje na zwarcie. proponuje obejrzeć wszystkie kable dochodzące do alternatora oraz skrzynkę gdzie gruby czerwony kabel plusowy rozchodzi się na resztę auta. ponadto proponuje dokonac dokładnych pomiarów napięcia na klemach zarówno kiedy silnik jak zimny jak i ciepły oraz po włączeniu świateł ,radia, nawiewu itd. jeśli następuja jakieś dziwne skoki napięcia to regulator napięcia kwalifikuję sie do wymiany. obejrzał bym również kopułkę, palec rozdzielacza i skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2011, 00:02   

Leśniczy,
Dodam że zwarcie też może być w akumulatorze. Dlatego najlepiej podjechać do specjalisty i sprawdzić co i jak, bo opcji jest sporo.
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 14:53   

Dzisiaj postanowiłem zabrać się za problem ; ) Naładowałem akumulator i przystąpiłem do fazy testowej hehe Samochód odpalił za 2 razem, bez problemów na ząciągniętym hamulcu ręcznym, a co najważniejsze nie zgasł przez około jedną minutę. Czyżby akumulator nadawał się już tylko do wymiany ? Nie pokoi mnie stan klemy dodatniej, jak widać na załączonym zdjęciu jej stan wygląda, jak bo drastycznych przejściach, ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem, by weszła idealnie do aku. Czy klema nadaje się do wymiany, a może jej stan nie jest, aż tak tragiczny, by powodowała zaistniały problem ?

http://imageshack.us/phot...dsc00600vz.jpg/ - link do zdjęcia klemy
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:10   

maxi, wymień tą klemę - nieduży to koszt i roboty mało.
Nabijając klemę młotkiem na aku pewnie go uszkodziłeś...takich rzeczy się nie robi młotkiem, tylko kluczem i nie nabija, tylko przykręca.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:25   

kaminkrz wiesz w wymianie klem jestem totalnie zielony ; / może masz jakieś rady, jak się do tego zabrać, a co najważniejsze jaki rodzaj klemy zakupić i gdzie ? : )
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:46   

Kup np. uniwersalne klemy:
http://moto.allegro.pl/li...e&category=4141
Utnij przewody przy samym końcu starej, zdejmij izolację i skręć z nową klemą przewód.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:46   

Klemy kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Ostatnio nawet w hipermarkecie REAL widziałem. Są 2 rodzaje mocowania kabla: zaciskane i na śrubę. Ale wg mnie ta klema jest w porządku, gorzej z akumulatorem.
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:49   

lynx napisał/a:
klema jest w porządku

No nie ma tragedii, ale jest trochę zajechana i nie przylega po całości - IMO warto zmienić skoro kosztują grosze :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 15:58   

Czyli tak ; ) odcinam kabel, przy samym czubku klemy a następnie końcówka ( kabla ) która pozostała skręcam, z nową klemą.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:02   

No tak - zdejmując oczywiście uprzednio fragment izolacji długości takiej, żeby się zgadzał z długością na zacisku.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:06   

Fragment izolacji odetnę normalnie nożykiem, cz preferujesz jakiś inny sposób ? ; )
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:09   

Nożykiem będzie dobrze :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:13   

Dzięki kaminkrz, mam nadziej, że dam radę i najważniejsze by starczyło uciętego kabla ; D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:17   

maxi napisał/a:
najważniejsze by starczyło uciętego kabla

Dokładnie, ale to możesz ocenić jeszcze przed odcięciem i dasz radę - to nic trudnego.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:21   

Masz racje odetnę starą ; ) przypasuje fragment kabla do nowej i wtedy ponownie odetnę.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2011, 16:52   

Izolację najlepiej naciąć nożykiem do tapet. Ale ostrożnie, żeby za bardzo nie ponacinać kabla.
     Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-06-2011, 17:20   

maxi napisał/a:
Naładowałem akumulator i przystąpiłem do fazy testowej hehe Samochód odpalił za 2 razem, bez problemów na ząciągniętym hamulcu ręcznym, a co najważniejsze nie zgasł przez około jedną minutę.


Nie wiem jak zaciągnięty hamulec ręczny wpływa na proces odpalania auta ;D . Czy po tym jak auto zgasło próbowałeś je odpalić ponownie? Dało radę? Jeśli nie to raczej na bank aku do wymiany. Ja na Twoim miejscu, dla 100% pewności, pożyczyłbym na chwilę akumulator od kolegi/sąsiada i podmienił z tym co masz. Jeśli auto odpali bez problemów i popracuje dłużej niż minutę :lalala: to możesz szykować pieniądze na nowy aku ;)

maxi napisał/a:
ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem, by weszła idealnie do aku


Kurde ta klema wygląda jakbyś ją łupał jakimś kilofem :/ Rozumiem, że Twoje problemy dotyczyły właśnie tego, że klema Ci spadała. Zauważyłeś może, że jest ona wyposażona w śrubkę którą możesz regulować jak mocno ma być zaciśnięta na końcówce ogniwa? Z tego co widzę na zdjęciu to chyba w ogóle jej nie odkręcałeś! :sciana: Jak klema nie chce wejść na końcówkę akumulatora to możesz spróbować delikatnie ją rozszerzyć np. śrubokrętem i wtedy spróbować nałożyć i dokręcić śrubką, która zaciśnie ją na końcówce. Jeśli jest bardzo oporna to można pomóc sobie delikatnym puknięciem ale wszystko z wyczuciem i delikatnie :!:

Skoro zapewne i tak będziesz musiał kupić nowy akumulator to kup do niego od razu nowe klemy, żeby już nie zdzierać końcówek tymi starymi, wyszczerbionymi i załóż je poprawnie, a nie z użyciem siły i młotka :?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 19:49   

shwax : ) źle mnie zrozumiałeś, nie nabijałem klemy specjalnie młotkiem od początku, gdy już kupiłem Tipka poprzedni właściciel miał problem, z klemą i katował ją wszelakimi blaszkami, by przewodziła prąd. Gdy byłem 100 km od miast po prostu się całkowicie posypała i na kawałku śrubokręta, który jakoś musiałam wbić dojechałem do domu. Z ponownym odpaleniem nie było problemu. Klemy czyszczę bardzo często, bo niestety non stop się utleniają, a więc konserwacje aku, mam już praktycznie we krwi hehe ;p
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2011, 20:15   

maxi, Wystarczy posmarować bolec aku wazeliną albo smarem miedziowym i problemu z utleniaaniem nie ma. Jeżeli wokół bolca i klemy narasta biały osad, to znaczy że aku jest nieszczelny (z powodu np walenia młotkiem) Pozatym w twojej klemie wystarczy mocniej dokręcić śrubę i wszystko będzie ok (jest zrobiona z miekkiego stopu i bardzo fajnie się dopasowuje do bolca)
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 21:53   

lynx bardziej się nie da ; / nakrętka M10 dalej nie docisnę niestety, choć myślę, że nie głupim pomysłem jest zakup całej śruby z nakrętką z kołnierzem, co o tym myślisz ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-06-2011, 22:20   

maxi napisał/a:
ponieważ w tegoroczną zimę miałem z nią problemy i nieraz nabijałem młotkiem


maxi napisał/a:
źle mnie zrozumiałeś, nie nabijałem klemy specjalnie młotkiem od początku, gdy już kupiłem Tipka poprzedni właściciel miał problem, z klemą i katował ją wszelakimi blaszkami, by przewodziła prąd


Zrozumiałem to tak jak napisałeś, a napisałeś na początku zupełnie co innego, więc kolego, albo przestań kręcić, albo pisz bardziej zrozumiale, bo jak na razie to jeden Twój post przeczy drugiemu.

Co do tego gaśnięcia to jak to w końcu było? Naładowałeś akumulator, odpaliłeś, pochodził chwile i zgasł. Potem odpaliłeś znowu bez problemu i co? Pracował normalnie czy znowu zgasł? Jak będziesz dawał takie skąpe info o tym co się dzieje to ciężko będzie Ci pomóc a my będziemy błądzić tak po omacku i gdybać jeszcze długo. A tak nawiasem mówiąc, to jaką masz pojemność tego akumulatora?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2011, 23:10   

shwax nie staram się wprowadzać nikogo w błąd pisze, jak jest i co się dzieje. Kiedy klema dostawała luzu podczas jazdy, ponieważ samoróbka poprzedniego właściciela po prostu się posypała, jak widać na zdjęciu imałem się wszelakich sposobów, by uniknąć jej wymiany, ale dłużej już chyba nie da rady.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2011, 10:16   

maxi,
Jak nie da się bardziej dokręcić, to wymień śrubę i będzie dobrze. Ja mam identyczne klemy i mam tam nakrętkę M8.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2011, 10:33   

omg straszne problemy tu macie... przez 10 postów jest opis jak i czym zdjąć kawałek izolacji z przewodu .... no litości panowie.maxi, jeśli samodzielnie nie wymienisz klemy przy akumulatorze to już raczej nie pytaj na forum co nie tak z twoim autem bo odpowiedzi userów to będzie daremne produkowania się i raczej jedź do mechanika bo sam nic nie zdziałasz( poziom trudności aby to zrobić w skali 0-10 wynosi 0 )

ponadto polecam też zaprzyjaźnić się z wujkiem google i poczytać co grozi aku kiedy nabijasz klemy młotkiem oraz dlaczego szybko śniedzieją. powiem ci od razu, masz nie szczelny akumulator w wyniku czego, 30% roztwór kwasu siarkowego ( czyt. elektrolit ) odparowuje zbyt szybko. nie zdziwiłbym się gdyby ołowiane płyty były juz odsłonięte co jest równoznaczne z całkowitym zużyciem akumulatora.

aha nie wspomnę juz o jakiś domowych metodach sprawdzania aku. i ładowania czyli "naładowałem odpaliłem i jest git"
żey sprawdzić akumulator należy obciążyć go prądem rzędu 100A i w tym czasie obserwować napięcie, jeśli kucnie poniżej 11,5 to akumulator powoli zdycha, jesli kucnie bardziej do wymiany. jesli z kolei nie masz czym i jak dokonac takich pomiarów jedź do najbliższego sklepu gdzie sprzedaja akumulatory i tam powinni mieć odpoeidni przyrząd do sprawdzenia akumulatora oraz ładowania i zapłacisz za to max. 5zł
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load