|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 11:34
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | jedź do najbliższego sklepu gdzie sprzedaja akumulatory i tam powinni mieć odpoeidni przyrząd do sprawdzenia akumulatora oraz ładowania i zapłacisz za to max. 5zł |
Nic nie zapłaci |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 13:07
|
|
|
Nie wiem czy dobrze rozumiem czy też nie, bo namieszane w tym temacie jest nieźle, ale przypadkiem nie było tak że silnik pracował a aku był odłączony/ spadła klema/ może nie przewodziła prądu?
Jeśli tak było i to przez nawet niedługi czas to alternator też mógł dostać baty z tego powodu, że nie powinien on pracować bez obciążenia bo może się rozbiec. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 14:23
|
|
|
D@wIdS, ogólnie to cały czas tu wychodzą jakieś ciekawostki, o których maxi nie wspomniał wcześniej ... np. szybko śniedziejące klemy, nabijanie klem młotkiem , wciskanie śrubokręta między klemę a biegun, itp
ja juz sam nie wiem czy rozpatrujemy tu problem wymiany klemy, ściągnięcia kawałka izolacji, gasnącego auta czy uszkodzonego akumulatora |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 15:10
|
|
|
Leśniczy zapomniałeś o alternatorze |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2011, 16:00
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ja juz sam nie wiem czy rozpatrujemy tu problem wymiany klemy, ściągnięcia kawałka izolacji, gasnącego auta czy uszkodzonego akumulatora |
Ja powoli zaczynam myśleć, że kolega maxi też nie bardzo wie co chce osiągnąć. Temat na początku dotyczył problemów z odpalaniem, a kolega skupił się na wymianie klemy i sposobach odcinania izolacji (nożem czy nie nożem, oto jest pytanie ) Na podstawie pytań jakie zadaje nasuwa mi się myśl, że najrozsądniej będzie radzić mu jednak wizyty u mechanika, bo skoro ktoś ma problem z odcięciem kawałka tworzywa z przewodu to każda inna naprawa będzie raczej ponad jego (skromne) możliwości Pomijam już fakt "fachowych" napraw z użyciem młotka i specyficznych metod odpalania auta... |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 18:21
|
|
|
Złośliwe odpowiedzi typu sobie nie poradzi i radzę się udać do mechanika możesz sobie oszczędzić, nikt nie kazał Ci się wypowiadać, w tym temacie. Dzisiaj założyłem nową klemę, na dniach oczekuje nowego akumulatora, ponieważ stary niestety, jak pisaliście ma wyciek elektrolitu. A fachowe naprawy młotkiem, które przytoczyłeś, możesz sobie oszczędzić. Ciekawe co Ty byś zrobił na moim miejscu, gdy studiował byś 100 km od miejsca zamieszkania i pewnym momencie zaistniał, by problem przytoczony prze zemnie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 18:58
|
|
|
Panowie - jesteśmy tu po tu, żeby pomagać, a nie dołować kolegi - wstrzemięźliwość wskazana pod każdym względem |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 23:27
|
|
|
kolega maxi jednak jest na dobrej drodze ponieważ wymieniał klemę oraz zamówił nowy aku. zobaczymy jak dalej potoczą się sprawy... na dzień dobry polecam również wspominane wcześniej zdiagnozowanie ładowania, czyli prosty miernik pod klemy odpalasz auto i ładowanie ma wynosić nie mniej niż 13,5 ( 13,5 to juz wartość graniczna ), następnie włączasz światła,radio, nawiew i ładowania nadał ma nie spaść poniżej 13,5 ( prawidłowa wartość napięcia powinna wynosić od 14,0 do 14,4V...
kiedy sprawy sprawnej "elektryki" zostaną ogarnięte, a problem bedzie nadal występował wtedy będziemy myśleli co jest nie halo
maxi, nie denerwuj się bo rozumiem, że chcąc dojechac do domu mozna zastosować spartańskie metody "naprawy" jednak po dojechaniu wypada prowizorkę poprawić. i nie zrozum nas źle ale ostatnio na forum zjawia sie coraz więcej osób nie po to żeby pochwalić się posiadanym tipo/tempra czy wymienić doświadczenia z innymi posiadaczami lecz aby dowiedzieć się jak zreanimować zaniedbane auto ( najlepiej za darmo lub max 20zł ), którego stan techniczny przypomina wraka wyciągniętego z dna jeziora. ostanio nawet jakiś magik zastanawiał się czy włożyć w usunięcie usterki 100-200zł czy lepiej auto zezłomować bo ... dostał je za darmo .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2011, 23:58
|
|
|
maxi napisał/a: | Złośliwe odpowiedzi typu sobie nie poradzi i radzę się udać do mechanika możesz sobie oszczędzić, nikt nie kazał Ci się wypowiadać, w tym temacie. |
maxi, to nie jest tak, że na siłę staram się być złośliwy, ale przeczytaj swoje posty od początku i zastanów się, czy wszystkie są OK?
maxi napisał/a: | Ciekawe co Ty byś zrobił na moim miejscu, gdy studiował byś 100 km od miejsca zamieszkania i pewnym momencie zaistniał, by problem przytoczony prze zemnie. |
Tak jak kolega KrzychuB, napisał chyba nikt już nie wie co to właściwie za problem. Spadająca klema? OK. Pewnie też zmontowałbym prowizorkę, ale piszesz, że "nieraz nabijałeś klemę młotkiem" a potem, wmawiasz mi, że to jednak nie Ty, tylko rzekomo ktoś inny. Zdecyduj się. Zrobiłeś coś źle to miej odwagę się do tego przyznać, a nie próbujesz mi wmówić, że to ja czegoś nie zrozumiałem - bardzo tego nie lubię Poza tym od zimy trochę czasu minęło a klemy, mimo problemów z nią, nie wymieniłeś, więc niejako sam zafundowałeś sobie te kłopoty.
Naprawdę starałem Ci się pomóc jak tylko umiałem, ale zrobiłeś straszny bałagan w swoim temacie i koniec końców nie wiadomo było o co chodzi i z czym masz problem tak naprawdę. Tak jak wcześniej Ci pisałem, dawałeś za mało informacji albo były one niepełne. Gdybyś wcześniej napisał o swoich problemach z akumulatorem to pewnie szybciej rozwiązalibyśmy tą "zagadkę", a tak strzelaliśmy w ciemno, bo nie mieliśmy jasnego obrazu sytuacji.
Generalnie nie ma co się obrażać, naprawdę nie miałem złych intencji, tak jak kaminkrz napisał - jesteśmy tu żeby sobie pomagać, ale najpierw sam musisz pozwolić sobie pomóc, właśnie poprzez dokładne opisanie problemu. To tyle z mojej strony, mam nadzieję, że tym razem już się zrozumiemy bez niepotrzebnych "zgrzytów" |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 08:47
|
|
|
Koniec pitolenia o niczym. Następne głupie wpisy będą usuwane i jak zajdzie potrzeba to karane ostrzeżeniami. maxi, opisz jeszcze raz po kolei o co chodzi, bo faktycznie można się pogubić a reszta ma się trzymać tematu. Nie masz nic ciekawego do napisania? To nie pisz nic. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 18:04
|
|
|
Leśniczy ; ) aku totalnie do śmieci, byłem dzisiaj u znajomego pomierzyliśmy i przy każdym włączeniu świateł, wycieraczek, ogrzewania itd. spadki napięcia. Zamieniliśmy akumulatory, po czym pomierzyliśmy problem znikł. Przy okazji przeczyściliśmy masę w samochodzie, bo kable praktycznie były utleniony elektrolitem.
Dzięki wszystkim za pomoc, a w szczególności kaminkrz, D@wIdS oraz Leśniczy ; ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:25
|
|
|
maxi napisał/a: | Dzięki wszystkim za pomoc, a w szczególności kaminkrz, D@wIdS oraz Leśniczy ; ) |
Czuję się wyróżniony Spoko nie ma za co, od tego jest to forum przecież.
maxi napisał/a: | przy każdym włączeniu świateł, wycieraczek, ogrzewania itd. spadki napięcia |
Wydaje mi się że zawsze występują tylko chodzi to jak duże są te skoki podczas włączania poszczególnych rzeczy.
Ale skoro wymieniłeś już aku to nie ma o czym dyskutować, pozdro |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|